X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם FriCSo
▪  ▪  ▪

חברת הסטארט-אפ FriCSo מחיפה פיתחה טכנולוגיה יחודית המהווה מהפיכה עולמית בהפחתת חיכוך ובהארכת חיים של מכונות
חברת הסטארט-אפ הישראלית FriCSo מחיפה (www.fricso.com) הכריזה על סיום פיתוחה של טכנולוגיה יחודית המהווה מהפיכה עולמית בהפחתת חיכוך ובהארכת חיים של מכונות וחלקים שביניהם קיים חיכוך, כגון מנועים, מערכות תמסורת, טורבינות, משאבות, מיסבים, גלי ארכובה וכדומה. השיטה החדשנית כבר זוכה להתעניינות רבה בקרב יצרני מנועים ומכונות בארץ ובחו"ל.
FriCSo, שהוקמה בשנת 2003, מבוססת על המצאת של שני מהנדסים, ד"ר בוריס שמשידוב וד"ר אלכסנדר איגנטובסקי. השניים פיתחו טכנולוגיה יחודית היוצרת שכבה אחידה, עמידה ויציבה של חומר סיכה נוזלי בין החלקים הנעים. השכבה מונעת כמעט לחלוטין את המגע הישיר בין החלקים הנעים ובכך מקטינה את החיכוך. כל זאת - ללא צורך בציפוי הגנתי כלשהו. הטכנולוגיה החדשנית של FriCSO נקראת CMR (ראשי תבות של Combined Micro-Relief ובעברית "מיקרו-תבליטים משולבים").
בנוסף להפחתת החיכוך כמעט לאפס, מאפשרת טכנולוגיית CMR להגן בצורה מיטבית על חלקים נעים גם במצבים של עומס קיצוני הגורמים לשחיקה מואצת, כגון עצירה והנעה, שינויים מהירים בכיוון התנועה, וכן במצבים שבהם קיים מחסור בחומר סיכה בחלקים הנעים.
אמיר גלעד מנהל הפיתוח העסקי הבינלאומי של FriCSo, מסר כי טכנולוגיית ה-CMR פותחת אופקים חדשים בתחום המערכות הנעות. "הטכנולוגיה היחודית של FriCSO מאפשרת תנועה כמעט ללא חיכוך ומהווה מהפיכה בעולם הטריבולוגיה - המדע העוסק בחיכוך בין פני שטח של חלקים נעים" אמר גלעד. "אנו צופים כי ישומה של טכנולוגיית CMR יאפשר ליצרני מכונות וחלקים נעים, כמו גם למשתמשים, להאריך בסדר גודל ניכר את אורך החיים של המערכות הנעות".
גלעד מסר כי החברה כבר החלה בניסויי שטח עם מספר יצרני מנועים, מערכות תמסורת ומיסבים, וכמו כן עם חברת ספנות גדולה. בדיקות שבוצעו בטכניון העלו כי טכנולוגיית ה-CMR מביאה למקדם חיכוך נמוך ביותר וקצב שחיקה מינימלי.
טכנולוגיית ה-CMR כוללת שני תהליכים עיקריים: השחזה עדינה (lapping) של השכבה העליונה של היחידה המעובדת, תוך שימוש בטכניקה ובחומר יחודי שפותחו על-ידי FriCSo, ויצירת מארג של פני השטח (surface texturing) בטכניקה שפותחה ע"י החברה תוך שימוש בתוכנה מיוחדת, שפותחה אף היא על-ידי FriCSo. ההשחזה העדינה מביאה להקשחת השכבה העליונה בכ-70%-80% וליצירת מצב שבו השכבה העליונה דוחה את חומר הסיכה ויוצרת מצב ציפה וחוסר מגע בין שני החלקים הנעים.
FriCSO, שהוקמה ב-2003, שוכנת בחממה הטכנולוגית בחיפה. החברה נמצאת בבעלות היזמים וקבוצה של משקיעים פרטיים. המטה הצפון אמריקני של החברה, FriCSo Inc. שוכן בניו-ג'רסי.

תאריך:  18/10/2004   |   עודכן:  18/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il