X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אורי לוי מנהל מחלקת הספורט, שדר, עיתונאי הערוץ הראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בוקר טוב, כיכר העיר

דני נוימן קרבן כברווז במטווח

מנהל מחלקת הספורט בערוץ הראשון, אורי לוי, מספר את שאירע באמת ב"סמול טוק" בין שדרן הספורט דני נוימן לכתבת הצעירה מקול ישראל, אוהדת הפועל תל אביב, וגורס כי הפרסום היום מעוות, מגמתי וחף מכל תום-לב "נוימן אינו האשם, הוא הקרבן"
▪  ▪  ▪
השדרן דני נוימן. "למדתי לכבד כל דעה, כולל דעות לא מקובלות, אפילו כאלה של אביגדור ליברמן" [צילום: אביב חופי]
אורי לוי. "שידוריו של דני נוימן נקיים מכל רבב" [צילום: יח"צ]

בוקר טוב לך כיכר העיר. הבוקר הוא בוקר חגיגי. אפשר למרק את דרכי הגישה ולקשט את הסביבה.
אמש נחקר חשוד, הוגש כתב אישום, נקבע פסק הדין ונסגר גזר הדין. יש אשם חדש במדינה והוא עושה את דרכו לעמוד. הבוקר אנו תולים בשמחה ובהתלהבות את דני נוימן. הוא הואשם באמירות גזעניות - דינו: מוות מקצועי. אם האשם ינסה לדבר, יש לאטום את האוזניים. יש אמת אחת וכל דעה אחרת לא תתקבל.
הנה הסיפור במלואו: צוות ערוץ 1 יצא לשדר את קריית שמונה נגד הפועל תל אביב במסגרת שידורי ליגת העל בערוץ הראשון. יצא בגאווה אפשר לומר, שידור מהצפון הרחוק איננו דבר מובן מאליו במחוזותינו. בהרכב גם הפרשן דני נוימן שישדר את המשחק יחד עם השדר עמית הורסקי. ההפקה מתנהלת כסדרה וכך גם השידור. לאיש אין טענות לא כלפי השדרים ולא כלפי ההפקה. לצוות מצטרפת כאורחת ההפקה כתבת צעירה מקול ישראל. היא אוהדת הפועל תל אביב שהייתה במקרה באזור ובאה לצפות בקבוצתה האהובה וגם ליהנות. היא מתקבלת בלבביות וההפקה מאפשרת לה נוכחות בכל מקום שתחפוץ בו.
כמה רגעים לפני שריקת הפתיחה היא עולה לעמדת השידור, משם נוח ונעים לצפות במשחק. היא פוגשת את דני נוימן ומנהלת איתו שיחה פרטית, "סמול טוק" שהופך ל"טראש טוק", כזה שכולנו מנהלים יום-יום, חופשיים מכל חשש לפגיעה. "למה אתה שונא את הפועל תל אביב?", שואלת האורחת, "אני לא שונא", משיב נוימן, "הפועל היא קבוצה מצוינת, הטובה בארץ. הבעיה שלי עם חלק מהקהל שלהם, שמסית נגדי, מאיים עליי ופוגע בי ללא הרף. הם שונאים אותי ואני שונא אותם". "אבל גם הקהל של בית"ר כזה", עונה הכתבת, "גזעני ופרוע". "זכותך המלאה לחשוב כך", עונה השדר, "אני גדלתי על תורתו של ז'בוטינסקי ומשם למדתי לכבד כל דעה, כולל דעות לא מקובלות, אפילו כאלה של אביגדור ליברמן" ואז מוסיף: "ותכף גם תגידי שאני רוצה לשלוח את אוהדי הפועל בטרנספר יחד עם ערביי ישראל".
דני נוימן שם אוזניות, לוקח מיקרופון ומשדר את המשחק. סוף פסוק.

גילוי נאות

דני נוימן הפך לחבר קרוב שלי מאז הגיע למחלקת הספורט. דעותיי הפוליטיות שונות משלו, אבל אין לכך משמעות בחיי היומיום ביני לבינו.
אם יש לכם אומץ אמיתי, תנשמו עמוק ותחשבו על שארע כאן. אולי עוד ניתן למנוע את הסצנה בכיכר העיר - גם אם אתם אדומים...

דני נוימן קרבן!

לא לדאוג, הצלבתי מקורות, אני עיתונאי ויודע את המקצוע, יש לפחות שני תומכים בגרסה. אין חשש לתביעת דיבה... וכך נולד לו פרסום מעוות, מגמתי וחף מכל תום-לב.
אני עיתונאי ושדר כבר למעלה משלושים וחמש שנים. ניהלתי אלפי שיחות עם עמיתיי העיתונאים במעמדים דומים, "סמול טוק" ספורטיבי שלעתים גלש לטון אופייני לרחוב. מעולם לא עלה בדעתי "להלשין" ולדווח על שיחות מסוג זה. לו עשיתי כך, הייתם זוכים לכמה מהכותרות העסיסיות ביותר שידעתם... מה שאנחנו אומרים אחד לשני נשאר בינינו, זה חלק מכללי המשחק, ולכן אני מרגיש בטוח בחברת עמיתיי העיתונאים. יש סביבה פרטית שאיננה זירה עיתונאית.
בתפקידי כמנהל המחלקה הקשבתי לשידור של דני ועמית. השידור נקי מכל רבב. אוהדי הפועל זכו למילים חמות מפי הפרשן על נכונותם לנוע צפונה בהמוניהם. שום נימה פוגענית כלפי אוהדי הפועל או ערביי ישראל בשידור, או בכל מעמד אחר הקשור להתנהלות ההפקה. את תדרוך הצוות ביצע ג'אמל סובחי, הבמאי, מהטובים בארץ במקצועו, ערבי גאה, תושב בית צפאפא בירושלים. אין צורך לומר שלא נאמרה מילה רעה אחת על ערביי ישראל, גם לא על אוהדי הפועל.
דני נוימן איננו האשם בפרשה, הוא הקרבן. מי שלא מבין זאת, טועה ומטעה. כמו ברווז במטווח, הוא נותר בודד מול גל התקשורת רב-העוצמה המקיף את הקבוצה באדום, ומול קהל אוהדיה ששותה בצמא כל מילה שנכתבת, רואה בכתוב אמת מוחלטת, מפנים, ומייצר צונאמי של שנאה.

הכותב הוא מנהל מחלקת הספורט בערוץ הראשון, שדר ועיתונאי.
עידכון: נוימן פנה הערב למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר וביקש ממנו שלא לשמש כפרשן במשחקי הפועל ת"א בליגת העל עד לבירור מלא. הוא שב והכחיש לפני מנהליו ברשות את הדברים שיוחסו לו. שקלאר פנה לנציב תלונות הציבור ברשות אלישע שפיגלמן וביקש ממנו לבדוק את התלונות שהוגשו בעקבות הפרסום. מנהל חטיבת החדשות ומנהל מחלקת הספורט לא מצאו בבדיקה ראשונית אמירה פוגענית.
תאריך:  27/01/2011   |   עודכן:  27/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דני נוימן קרבן כברווז במטווח
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
המסלף אביעד פור....
יונני  |  27/01/11 17:52
2
אורי, תודה לך על האיטגריטי!!  ל"ת
גרוסמן  |  27/01/11 20:47
3
הערוץ הראשון ורשת ב חממה
יוני שדה  |  28/01/11 00:11
4
טרנספור חלק מאוהדי הפועל מבורך
מטאטא  |  28/01/11 00:24
5
צעירה שמנסה להתפרסם
דן ה  |  28/01/11 02:07
6
לא הראשונה
יוא"ב  |  28/01/11 08:05
7
הימין הנציונליסטי
קפלן משכונת בקעה  |  28/01/11 08:11
 
- שחצן!
אלעד א.  |  28/01/11 14:52
8
תודה לך על אומץ ליבך מר לוי
עו"ד נבון קצב  |  28/01/11 08:38
9
הכתבת הצעירה והדמגוגית
רונן גולדשטיין  |  28/01/11 11:37
10
דני פרשן משעמם,בנאלי ולא רהוט
דודי29  |  28/01/11 14:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בכינוס במלאת יובל למשפט אייכמן התגלה: ההודעה על לכידתו הייתה אמורה להתפרסם רק לאחר שיתברר האם ניתן ללכוד גם את מנגלה - אך בן-גוריון הקדים אותה    אנשי המוסד, השב"כ, המשטרה והפרקליטות חשפו את שהתרחש מאחורי הקלעים וחלקו חוויות ורגעים מכוננים
קובי לירז
המזרח התיכון כמרקחה. ההפגנות במצרים והפרסומים באל-ג'זירה הם המשך לאירועים בתוניסיה ובלבנון    מה זה נוגע לנו ולשלום?    עם השלמת ההשתלטות של האחים המוסלמים הסונים, או כפיליהם השיעים ודומיהם על העולם הערבי, אנו ניאלץ להתעורר מחלום השלום
איתמר לוין
אפשר להתווכח עד מחרתיים האם ממצאי מבקר המדינה בעניינו של יואב גלנט פוסלים אותו מלשמש כרמטכ"ל    אפשר להעלות נימוקים מוסריים, משפטיים וציבוריים    אבל את הכף צריך להכריע דווקא מה שקורה במצרים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בין עמרם מצנע לצניעות: השר המפוצל    המאבטחים הלא בטוחים    הדורסים יצאו בזול    התקשורת בְּאֶלֶם    עורך-דין מוּעָד    ומי צריך מרתון יקר בבירה?    וגם: אורגני לכל כיס?    ולקינוח - סוניה פרס הצנועה ז"ל
חיים מנור
נכונות לנשיאה בעול הציבורי, ניסיון-חיים רב, אש בוערת בעצמות, דוברות טובה, מומחיות בקוסמות וגם ספק ביכולת האישית לבצע את המשימה המדינית - תכונות עיקריות אלו דרושות ונדרשות ממנהיג אמיתי    במשה היו כל התכונות, אך מה עם מנהיגינו כיום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il