X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שמצליחה ארצות הברית לחולל במזרח התיכון חייב להילמד בפקולטה למדעי הטמטום. אם אין פקולטה כגון זאת באחת האוניברסיטאות אפשר להקים אותה ולתת לה את השם הפקולטה למדעי הטמטום על שם הנשיא המכהן ברק אובמה
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. הצהרותיו מחלישות את ארצות הברית [צילום: AP]

אם נבחן את שלושים השנים האחרונות, כל מה שנגעה בו ממשלת ארצות הברית במזרח התיכון הביא לאסון גדול יותר על האזור כולו כמה מהאסונות נגרמו על-ידי נשיאים בעלי הבנה מועטה עם ראשי כרוב גדולים, אגו מנופח והרס עצום לאזור.
נתחיל באירן בראשותו של השאה הפרסי. כאשר התחילו המהומות באירן בסוף שנות השבעים השאה הפרסי יכול היה לשרוד ולעבור את המהומות בקלות. כמי שהיה מצוי אז בקשרים טובים עם מספר ראשי שלטון באירן, והכיר חלק מהמעורבים, להלן השתלשלות האירועים בקצרה.
כאשר התגבר הלחץ על שלטונו היציב של השאה הפרסי על-ידי הכוחות האסלם הדתי בראשותו של חומני שישב אז באירופה, התרחשו הפגנות ענק, שהשאה יכול היה להכניע עם הכוחות הנאמנים לו. אך השלטון האמריקני בראשותו של הנשיא האמריקני ג'ימי קרטר, בעל חוכמת החיים אבל רק לראשי כרוב, לחץ שלא לדכא את המהומות שהיו קלות יחסית ולאפשר לחומני להגיע מאירופה לטהרן, והכול בשם הדמוקרטיה, חופש הדיבור וחופש פוליטי.
גם אז נשמעה קריאתו של הנשיא המהולל ג'ימי קרטר לבחירות דמוקרטיות ולמניעה מפגיעה בהמוני המפגינים, דבר שבסופו של דבר הביא לקריסתו ולנפילת שלטונו של השאה הפרסי והשתלטות של החומניסטים והשלטון השחור של אנשי הדת הקיצונים על אירן. הטיפשות של ראש הכרוב הזה בשם ג'ימי קרטר הביאה את כל האזור לחוסר יציבות פוליטית שנמשכת עד היום.
כמו-כן הוא הכניס את כל העולם לבעיות קשות ואף את ארצות הברית. למותר לציין שאותו ראש כרוב, הנשיא לשעבר של ארצות הברית בשם ג'ימי קרטר ממשיך להסתובב בעולם ולנסות ולהפיץ את תורתו עד היום, כאשר כל כולה לטובת כוחות אלו ואחרים בעולם המוסלמי, בעוד שאיני יודע האם זאת בורות או סתם טיפשות.
חכמי הבית הלבן אשר מתחלפים תדיר הצמיחו לנו בקדנציה הקודמת נשיא גאון הדור, בשם ג'ורג בוש, כאשר יחד עם מזכירת המדינה הגברת קונדוליזה רייס, לחצו על הרשות הפלשתינית לקיים בחירות דמוקרטיות ברשות, דבר שאנשי הרשות לא רצו ואף ממשלת ישראל לא ששה לקראתו.
בעקבות הלחץ הכבד שהופעל על הרשות הפלשתינית וממשלת ישראל אכן התקיימו הבחירות, חוויה טראומטית שאנו לא מצליחים להשתחרר ממנה עד היום. במצב הקשה שנוצר התחזק שלטון החמאס בקרב תושבי המדינה הפלשתינית העתידית. הבחירות יצרו את מדינת החמאס בעזה והרחיקו את השלום בין ישראל והפלשתינים. זה מה שראשי כרוב מהבית הלבן יכולים לעולל.
במצרים בראשותו של הגאון הגדול ביותר בקרב נשיאי ארצות הברית, הנשיא הנבחר ברק אובמה, שתופס במרץ את מקומו של מי שנחשב לכישלון של נשיאי ארצות הברית מצליח להרחיק עוד יותר את השלום בין הפלשתינים וישראל. גרוע מכך ההצהרה שלו ושל מזכירת המדינה והפוסקת בענייני מזרח התיכון הגברת הילרי קלינטון, מצליחה להחליש את ידיו של הנשיא מוברק. הצהרותיהם בעד בחירות חופשיות יביאו לנפילת השלטון בידי הכוחות הקיצוניים ביותר.
ניתן לראות מה הביא הלחץ האמריקני על מובראק בסוגיית קיום הבחירות החופשיות הראשונות במצרים - הם העלו את מפלגת "האחים המוסלמיים" בבחירות 2005 מ-17 מנדטים ל-88. בחירות אלו הביאו מיידית להתחזקותם של הכוחות הקיצוניים ביותר במצרים, וסללו את ראשית הדרך להיחלשות השלטון של הנשיא מוברק.
דבר נוסף שהנשיא ג'ורג בוש עשה הוא העברת כספים ותמיכה ליריבי מובארק לשם ביסוס הדמוקרטיה במצרים. דבר שגרם בסופו של דבר למה שמתרחש כרגע במצרים. ההצהרות של הנשיא הנוכחי עלולות חלילה להפיל את ממשלתו של מובראק ולהביא תחתיו את השלטון של האחים המוסלמים והאיסלאם הקיצוני ולמוטט את כל האזור. כמו-כן, עשוי הדבר לשפיע על עוד מדינות יציבות כמו סעודיה, סוריה וירדן ולהביא לנפילת המשטרים בהם ולעליית מפלגות אסלם קיצוני שיביאו שואה עולמית על ראשי חכמי הבית הלבן ובראשם הנשיא אובמה.

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  31/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך ראש כרוב מתפוצץ?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מדהים ל"ת
נחום שחף  |  31/01/11 10:47
2
מהפיכה איסלאמית בחסות אובמה
חשדנית  |  31/01/11 13:05
 
- תוכלי לפרט בעניין אגרות החוב? ל"ת
נחום שחף  |  31/01/11 14:41
 
- בבקשה-הפנייה למקור
חשדנית  |  31/01/11 16:39
3
אינטרס אמריקאי זה הנצחת מלחמות ל"ת
911truth  |  31/01/11 16:11
4
אנחנו לבד בעולם
אלון פלג  |  31/01/11 21:44
 
- מה רק עכשיו למדת את זה...?! ל"ת
ירון זכאי  |  31/01/11 22:13
 
- ראשי המדינה אינם מבינים זאת
אלון פלג  |  1/02/11 00:03
 
- ישראל חייבת לחפש לעצמה ספונסר
חשדנית  |  31/01/11 22:40
 
- ישראל לא צריכה ספונסר
אלכס לוין  |  1/02/11 00:34
5
מזל שהכותב כזה גאון - ראש כרוב
פרובינצילוס  |  1/02/11 12:41
 
- אם הכותב יודע לכתוב בצורה
אילנה שביט חיימוב  |  1/02/11 13:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בעוד במצרים גובר החשש מפני השתלטות הצבא על המדינה, בישראל הושלמה השתלטות המשפטנים על הצבא    ראו מי יכריע בגורלו של הרמטכ"ל: יהודה וינשטיין, מיכה לינדנשטראוס, יעקב טירקל ודורית ביניש
יאיר דקל
כשהסתיים השיעבוד שלי לחברת הסלולר, יצאתי לבדוק את החופש. בדקתי בשלוש החברות הצעה לשיחות ומסרונים בלבד. בסלקום המטירו עלי מיני הנחות והטבות, אורנג' הציעו תוכנית זולה ובהצעה של פלאפון נדרשת התחייבות לשנה וחצי. החלטתי לחכות למכרז למפעילי הסלולר החדשים
ראובן לייב
במדיניותו הכושלת והאימפוטנטית לא נוקף הנשיא האמריקני אצבע למען נשיא-מצרים, חוסני מובארק, ומפקיר אותו כטרף להמוני הרחוב    כך נופלת, בעטיו של "שליח-מצווה", עוד מדינה מתונה במזה"ת כפרי בשל בידיו של האיסלאם הקיצוני
עליס בליטנטל
הרצאת פרופ' איל זיסר, מטובי המומחים שלנו למזרח התיכון, מספקת תובנות עמוקות, באשר הן מנתחות את המצב הנוכחי לעומק    מה באמת הושג במלחמת לבנון השנייה?    מה מעסיק את אירן במיוחד?    הייתכן שלום עם סוריה?
רפאל בוכניק
ההיתכנות למשבר אנרגיה עולמי מחודש היא בדיוק התרחיש שלקראתו עלינו להיערך, ומכאן שעל הממשלה לתמרץ באורח מהותי את התהליך שתכליתו קיצור מירבי של לוח הזמנים הנדרש להכשרת הדרך להפקת הגז מהשדות הנובעים שנחשפו בלב ים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il