X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מקורות
אגרת הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי [י' באדר תשע"א, 14.02.2010]
▪  ▪  ▪
עשיית קודש [צילום: דו"צ]

חיילי צבא ההגנה לישראל ומפקדיו, בסדיר ובמילואים, ועובדי צה"ל,
בשעה שקוראים אתם דבריי אלו, מסיים אני את משמרי הכבוד, את הטקסים ואת אירועי הפרידה, ומשלים את תהליך העברת הפיקוד על צה"ל לידיו של ידידי, רב-אלוף בני גנץ.
רגע לפני שאני חותם את כהונתי כרמטכ"ל ואת ארבעים שנות שירותי כלוחם וכמפקד, הרשו לי להפנות אליכם כמה בקשות אישיות, כמי שהוביל אתכם במשעולי הדרכים, ובעוד זמן קצר יהיה אזרח מן השורה, שיתפלל להצלחתכם.
בראש ובראשונה, ולפני הכול, אני מבקש להודות לכם על שהפחתם את רוחכם המופלאה במשימות המורכבות ביותר ועל שהייתם לי למקור כוח, שממנו שאבתי את הנחישות ואת האמונה הדרושות כדי להמשיך ולטפס במעלה הדרך. כנראה, מסיבות טכניות, הדבר אינו אפשרי, אך לו היה אפשר – הייתי ניגש כעת לכל אחד ואחת מכם ולוחץ את ידכם באופן אישי. אין שיעור לגאווה שהענקתם לתושבי ישראל ולי, כמי שזכה לפקד עליכם.
אבקש מכם שתשמרו על צה"ל ועל ההישגים שהגענו אליהם יחדיו במהלך השנים הללו. בעבודה משותפת הצלחנו לבסס את שגרת האימונים, את יכולות האש ואת מחסני הציוד. יחד השבנו את כוח ההרתעה לצה"ל ואת השקט ליישובי הדרום הודות למבצע "עופרת יצוקה" ולפעולות רבות נוספות. יחד הוספנו לתרום למשימותיה הלאומיות של החברה הישראלית, לקליטת העלייה ולפיתוח הנגב. יחד ביצרנו את חומת המגן של הארץ הזו, שרבים הם הגורמים, מבפנים ומבחוץ, שחשו כי יסודותיה התערערו. זו הייתה עשיית קודש – והיא כולה שלכם.
אבקש שתישארו קשובים לרחשי האזור, ואל תתנו לעצמכם לעצום את העיניים. השינויים הרבים המתחוללים בעת האחרונה בקרב שכנותינו, מוסיפים ענני ערפל רבים לשמי המזרח התיכון, ומזכירים לנו את החובה להישיר מבט מפוכח לעבר המציאות ולשמר את מדינת ישראל כמדינה חזקה, כשירה ומוכנה. מאחורי המילים "מדינת ישראל חזקה" עומדים אתם וחבריכם. אתם הערובה לכך שלעולם לא ניתפס בלתי מוכנים.
אבקש שתישארו נאמנים תמיד לחוט השדרה הערכי של צה"ל, זה שמייחד אתכם לאורך השנים, ושמבטא את התהום הערכית המפרידה בינינו לבין אויבינו שמעבר לגבול. בשנים האחרונות נחשפתי מקרוב לחוט השדרה הזה: בפעולות, במבצעים ותרגילים. ראיתי אתכם מתעלים למדרגות הגבוהות ביותר של מוסר ומסירות נפש, מוכיחים שאין אח ורע לרוח המפעמת בכם, לטוהר המידות ולמחויבותכם לשמור על חיי אדם. במעשיכם נתתם את התשובה הטובה ביותר לכל מי שקרא תיגר על הקוד הערכי המניע את צה"ל ואת לוחמיו.
אבקש מכם שתהיו גאים באחריות הניצבת על כתפיכם. כל אחד ואחת מכם הוא חלק מהשלם, חלק מכוח המגן של העם היהודי, חלק משרשרת היסטורית של שומרי הארץ הזו. רק אם נכיר בגודל השליחות ובחשיבות המשימה, נצליח לשאת בהצלחה באחריות הניצבת על כתפינו.
אבקש שתוסיפו לאמץ אל ליבכם את בני המשפחות השכולות ולתמוך בהם וברעינו לשירות, הנושאים על גופם את צלקות המלחמה. לאורך הדרך שכלתי את הטובים שברעיי ובחבריי, וחזרתי פעמים רבות משדות האש בשורות חסרות. זכרם ודמותם של הנופלים יוסיפו ללוות אותי גם בדרכי החדשה. יחד איתכם, אני נושא תפילה שלא לא ירחק היום שבו קורבנם הכבד יישא פירות של שלום, ולמען נזכה לראות כאן במהרה את בנינו, השבויים והנעדרים.
אבקש לספר לכם כי מחליפי בתפקיד, רב-אלוף בני גנץ, המקבל היום לידיו את נס הרמטכ"ל, הוא מפקד מסור, מקצועי ועתיר ניסיון. אין לי ספק שתבונת שנותיו, השקט הייחודי שלו ויכולותיו האנושיות, יאפשרו לו לרתום אתכם אחריו ולנווט בנחישות ובבטחה את ספינת הביטחון של צה"ל לעבר חוף מבטחים.
ובקשה אחת אחרונה, חיילים ומפקדים, שמרו על עצמכם. הראו שיקול דעת בכל משימה, והיזהרו בבית ובדרך אליו, בכבישים ובמקומות הבילוי. אל תתנו לדבר לפגוע באוצר היקר ביותר שהחברה הישראלית הפקידה בידינו.
יקיריי, שאו ברכה והמשיכו בעשייתכם המופלאה. אני מצדיע לכם בפעם האחרונה כמפקדכם ומשוכנע שעתידו של צה"ל נמצא בידיים הטובות ביותר.
שלכם ואיתכם תמיד,
גבי אשכנזי, רב-אלוף
ראש המטה הכללי

תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  16/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אשר בלס
פרופ' יאיר באב"ד
ממצאי חוות הדעת מעלים כי המשקיעים הצליחו לייצר עבור מקבלי הרנטות מקור הכנסה משמעותי ביותר, מבלי שמקבלי הרנטות נדרשו להשקיע או לסכן סכום כלשהו. עובדה זו באה לידי ביטוי בכך שעל-פי תנאי החוזה היו המשקיעים רשאים לגבות את החזר ההלוואה אך ורק מתוך תשלומי הפנסיה של מקבלי הרנטות
אמיר ברנע
על-פי חוות הדעת התובענה שוגה בזיהוי חיוב כספי כנזק. אולם גם לפי שיטתה, החיוב הכספי אותו מכנה מר כהן ״פיקטיבי״, היקנה לו שירות אמיתי שהוא פטור מחובת החזר ההלוואה הניתן לעיזבונו במקרה של פטירתו טרם השלמת פירעון ההלוואה
ג'ורג' לונדון
על-פי ממצאי חוות הדעת בסוגיית ההגיון האקטוארי למקדמים נמצא כי קיים במקדמים הגיון אקטוארי, כמתואר בנספח א׳. נוסחת ההתקשרות מכנסת את מלוא האשראי שהלקוח מקבל מ-BGA ו-BGF, ומפחיתה ממנו את מלוא זרם התקבולים שיתקבל ב-BGF על-פי לוח הסילוקין
אשר בלס
חוות הדעת קובעת כי לא נגרם נזק כלכלי ללקוחות בכלל, ולתובע בפרט. זאת ועוד, הלקוחות לא נפגעו מפעולות הנתבעים, שכן מלכתחילה לא היו יכולים להרוויח כלכלית יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il