X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אורי בלאו פעל בשליחות עיתון הארץ מסמכים סודיים שהביא פורסמו בעיתון שללא ספק ידע שהעיתונאי מחזיק בחומר סודי שאינו מוסמך להחזיקו אם כך מדוע הוא יועמד לדין לבדו? ומדוע יוצג בלאו על-ידי עו"ד מיבי מוזר, ב"כ עיתון הארץ, שעה שמסתמנים ניגודי עניינים ביניהם?
▪  ▪  ▪
בלאו. נותר לבדו [צילום: מן הטלוויזיה]
אורי בלאו יועמד לדין בפרשת קם - בכפוף לשימוע
איתמר לוין
הפרקליטות מגלה: עיתונאי הארץ החזיר בתחילה 50 מסמכים בלבד מתוך ה-1,800 שקיבל מענת קם, הכין לעצמו עותקים מהם וטען שאלו כל המסמכים שברשותו * יואשם בהחזקת ידיעות סודיות
לרשימה המלאה

הופתעתי מאד כאשר קראתי שהעיתונאי אורי בלאו צפוי להעמדה לדין בשל החזקת מסמכים סודיים באופן בלתי חוקי. אל נא תטעו, בניגוד למקהלת התקשורת הדורשת דין מיוחד שיתיר לה להחזיק בכל חומר סודי בשם "השליחות העיתונאית", אני איני סבור שצריכה להיות לעיתונאים חסינות מיוחדת ועיקרון השוויון בפני החוק צריך לחול גם כאן כמו במקומות אחרים.
הפתעתי נבעה מסיבות אחרות לגמרי. ראשית, הנחתי כי אם הושג הסכם לחזרתו של אורי בלאו לישראל תוך הבטחה שלא ייעצר, הייתה מן הסתם גם הסכמה שבשתיקה שלא יועמד לדין, אלא אם בחקירתו יתגלו שוב מסמכים נוספים ועובדות שהעלים עד למועד ההסכמה. שנית, מה שחיזק את הערכתי הייתה העובדה שלא ניתן היה לדעתי, מבחינה עובדתית, עניינית, ומוסרית להפריד בין העיתונאי לעיתון.
אורי בלאו פעל מטעמו של עיתון הארץ ובשליחותו. מסמכים סודיים שהביא פורסמו בעיתון שללא ספק ידע שהעיתונאי מחזיק בחומר סודי שאינו מוסמך להחזיקו. הואיל ובלאו פעל בשליחות עיתון הארץ יש להבנתי לראות במסמכים, אפילו היו טכנית בחזקתו, כאילו הם מצויים גם בחזקת העיתון.
מה שחיזק את הערכתי זו היה הסיוע שניתן על-ידי העיתון לעיתונאי בעת שנמלט לחו"ל ובנוסף גם הייצוג שהועמד לרשותו על-ידי העיתון, באמצעות משרד עורכי הדין המייצג את העיתון דרך קבע - משרד ליבליך-מוזר, בראשו עומד עתה מיבי מוזר. לא העליתי על הדעת, לאור עובדה זאת, כי קיימת אפשרות כי ידונו במעמדו של בלאו ובמעמד עיתון הארץ מתוך הפרדה, שהרי במקרה זה היה בלאו חייב להיות מיוצג על-ידי עורכי דין אחרים ולא על-ידי עורכי הדין של עיתון הארץ. הניגוד בין האינטרסים של בלאו לאלו של עיתון הארץ הוא כל-כך בולט במקרה של התייחסות נפרדת, שלא ניתן להבין כיצד הסכימו ב"כ הארץ לייצג את בלאו. היה עליהם להימנע מכך על-מנת שלא ייווצר ולו חשש תיאורטי לניגוד אינטרסים.
הייצוג שהועמד לרשותו על-ידי העיתון גרם לי להניח שיקרה אחת מהשתיים. או שהארץ ובלאו יועמדו יחדיו לדין, או, מה שהיה סביר יותר בעיניי, שקיימת הסכמה לפיה העיתונאי והעיתון גם יחד לא יועמדו לדין. מתברר שטעיתי! הודעת הפרקליטות הבהירה כי אין כל כוונה להעמיד לדין את עיתון הארץ וכי בלאו יועמד לדין "כפוף לשימוע". עובדה זו מעלה בי את השאלה האם לא היו ב"כ הארץ חייבים להימנע מייצוגו של בלאו וראוי כי הציבור יקבל הבהרות בשאלה זו.
תגובת הארץ להודעת משרד המשפטים: "קיבלנו בצער את הודעת הפרקליטות. אנחנו משוכנעים שהשימוע לאורי בלאו יבהיר ביתר שאת שלכל אורך הפרשה הוא ביצע אך ורק את עבודתו העיתונאית ונהג כמקובל שנים בתחום הכיסוי התקשורתי של מערכת הביטחון".
לא ניתן שלא להגיע למסקנה שהארץ מנסה לשמור מרחק מאורי בלאו. הוא אינו מציין שנתן לו גיבוי מלא במעשיו, אלא מאמין שבלאו ישכנע אישית את היועץ המשפט שהוא נהג כמקובל. אם בלאו לא ישכנע שומר לעצמו עיתון הארץ [ניתן להניח שבעצת ב"כ] על האופציה לטעון שהוא הניח שבלאו פעל כמקובל ומצטער מאד לשמוע שלא כך הדבר.
מזה זמן רב נראה שהאתיקה העיתונאית בהארץ, כמו גם המיומנות המקצועית, לוקה מאד בחסר. הארץ הפקיר את בטחונה של ענת קם כמקור בכך שפרסומו הרשלני איפשר את חשיפתה ובכך שירת שלא מרצונו את האינטרס הציבורי בהעמדתה לדין, אך גם הוכיח את רמתו העיתונאית הירודה. כעת הוברר לכאורה שהעיתון ערך הסכם ששמר היטב על האינטרסים של העיתון שלא יועמד לדין, אך גם הפקיר לכאורה לגורלו את העיתונאי אורי בלאו וכל זאת בסיוע פעיל של ב"כ של העיתון, שיש לבחון היטב את ההיבט האתי בהתנהלותם.
הואיל וכל העובדות בפרשה אינן שנויות למעשה במחלוקת ואין קשיים מבחינת חומר הראיות בתיק, קשה לי לראות כיצד יוכל אורי בלאו לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה שאין להעמידו לדין, אלא אם מדובר בהצגה מוסכמת מראש שהנה חלק מהסכם חשאי בין עיתון הארץ לפרקליטות המדינה. אם כך הדבר יתעוררו שאלות קשות אחרות, אבל יוסר סימן השאלה ביחס לייצוגו של אורי בלאו בכל ההליך.

תאריך:  26/03/2011   |   עודכן:  27/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מייצג את אורי בלאו?
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
משתמשים וזורקים
גועל נפש  |  26/03/11 13:01
2
הארץ ומחדליו
ajn  |  26/03/11 13:32
3
יואב יצחק: תרים את הכפפה ופנה
בני בנקר  |  26/03/11 13:34
4
מאסר ממושך לבלאו וקם=הרתעה
דודי29  |  26/03/11 13:50
5
זה אופייני לשמאלנים..לבגוד..
אמיר ש.  |  26/03/11 13:58
6
שטיות! הכל הצגה אחת גדולה
הכל פקה פקה  |  26/03/11 15:15
7
ממש הגדה (השמאלית) של פסח
אליק א.  |  26/03/11 16:17
8
הסתיר מהשב"כ אלפי מסמכים
בלאו עומד לדין כי  |  26/03/11 18:01
9
להחזיר את שוקן לגרמניה
דן ה  |  26/03/11 19:38
10
שימוע! בלאו לא יועמד לדין ל"ת
יש שמאל בפרקליטות  |  26/03/11 21:42
11
ושיקבל את כל הנקניק,עד הסוף !! ל"ת
yoni207  |  26/03/11 21:47
12
שמאלני זבל מגיע לך עונש מוות
ניר יצחק  |  26/03/11 22:13
13
הוי בלאו בלאו=לו היית בוזגלו?! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  27/03/11 05:58
 
- מומלץ! ל"ת
!  |  27/03/11 11:47
14
אם קיבל כספים בחו"ל..כשברח
מימון עבריין נמלט  |  27/03/11 11:49
15
עו"ד מוזר
המומחה  |  27/03/11 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
רכישת מעריב על-ידי קבוצת אי.די.בי. בראשות נוחי דנקנר יוצרת עידן חדש, אופטימי יותר    מעריב ניצל מסכנת קריסה מיידית    ידיעות אחרונות בראשו עומד נוני מוזס עומד בפני סיכונים חדשים ועצומים    כניסת דנקנר למעריב משנה חלק ניכר מכללי המשחק בשוק העיתונות    להלן: מוקדי הכוח החדשים, השאלות והתשובות
דניאל פרדקין
האותנטיות באה לאחרונה לידי ביטוי בירושלים הן בביצוע הפסיון על-פי יוחנן של באך בכלי תקופתו עם מקהלה בת עשרה זמרים בלבד, והן בבשורה המשמחת על הענקת פרס ישראל לנעם שריף - המלחין הקשור בכל נימי נפשו ליהודיותו ולישראליותו
נחמן פביאן
יורם שוייצר, ראש פרויקט הטרור והלוחמה בעצימות נמוכה וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, סבור כי מקור ההתלקחות בדרום הוא בשאיפתם של פלגים קיצוניים של הג'יהאד האיסלאמי ושל ארגונים מיליטנטים קטנים לכפות על הזרוע המדינית של חמאס ברצועה מצב חדש
שאול מנשה
המניעים להתקוממות נשאו סימנים של שאיפה לשיפור רמת החיים, מלחמה בשחיתות וביסוס ערכי הדמוקרטיה. האם השלום עם ישראל בסכנה?
יוסף אורן
על פגישת איש ואשה מאיימת תמיד הסכנה שתסתיים במפח נפש, לא משום שהם "שני אנשים", אלא משום שמסיבות מיגדריות, קיים פער עמוק בין ציפיותיהם מהחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il