X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרטון הקצר שנצפה בכנסת השבוע בו נראים הסוהרים דקה לפני מותם ודוח הפשיעה השנתי שפירסמה המשטרה לשנת 2010 - חשפו לציבור את מה שכבר כולם יודעים, השר לביטחון פנים איננו גיבור השריפה בכרמל, אף פעם לא היה כזה. הוא בובה על חוט של המפכ"ל, ראש אמ"ש וראש אג"מ
▪  ▪  ▪
יצחק אהרונוביץ' ליד האוטובוס השרוף [צילום: פלאש 90]

בספרו של ג'וזף הלר, "מלכוד 22", מסופר בין היתר על קבוצת טייסים אשר הונחו להפציץ מטרה שאין בה תכלית; הטייסים מבינים תוך כדי טיסה את העניין וזורקים את הפצצות למים; כשהם חוזרים, מעניק להם מפקדם במסדר אות הצטיינות וזאת על-מנת להשתיק את הפרשה המביכה; סרן יוסריאן, גיבור הסיפור, צועד כשהוא ערום במסדר על-מנת שלא יוכלו להצמיד לחזהו את האות.
ההעלאות בדרגה שהעניק השר יצחק אהרונוביץ' לשלושת קציני המשטרה שנספו באסון הכרמל, בעצת ראש אמ"ש, ניצב עמיחי שי, היו מהירות מדי ונדף מהן ריח של מחדל משטרתי שיש להסתירו בכל מחיר. עם כל הכאב על האובדן הכבד של המשפחות, השתמשו המפכ"ל, ניצב עמיחי שי וניצב ניסים מור באובדן על-מנת לטייח את הכשלים המשטרתיים. בסרטון נראה בבירור רכבה של אהובה תומר חולף את האוטובוס ואילו ליאור בוקר נראה בכלל שהוא נכנס לרכבו.
הענקת הדרגות והצל"שים באה לחפות על כשל אג"מי כבד וחמור של ניצב ניסים מור כראש אג"מ. ניצב מור לא תירגל ולו פעם אחת פינוי בית כלא בצפון או בכל מקום במדינה בכלל. תרגול שכלל פינוי פיזי ולא רק מתודי, שיתוף-פעולה עם הכיבוי לשריפה גדולה, שיתוף-פעולה עם פיקוד העורף ושאר הגופים לאירוע אסון המוני.
ניצב מור היה צריך להפעיל את בית הספר לקצינים ושוטרים הנמצא בקריית אתא וכולל מאות קצינים ושוטרים, אבל הוא לא עשה זאת, והשב"ס נאלץ "לדלג" אנשים מהמרכז לצפון, בלי לדעת בכלל את יכולות המשטרה לסייע.
האם מדובר בכישלון מערכתי או אישי של ניצב ניסים מור? לכאורה מערכתי, אבל דוח הפשיעה השנתי לשנת 2010 מוכיח שהכשל של ניצב מור הוא מערכתי כראש אג"מ, אבל גם אישי כמפקד.
בשנת 2010 היה ניצב מור מפקד מחוז מרכז של המשטרה. בדוח הפשיעה מככב מחוז מרכז באותה תקופה, להלן נתונים אחדים מתוך הדוח עצמו:
  • כמות כלי הרכב שנגנבו - 6,659 (מקום ראשון במחוזות המשטרה);
  • כמות הדירות שנפרצו – 8,682 (מקום ראשון במחוזות המשטרה);
  • כמות הגילויים בתיקים – 33 אחוזים (הכי נמוך במחוזות המשטרה).
ג'וזף הלר מתהפך בקברו, ואהרונוביץ' הולך ומסתבך בחוטי הבובה שנכרכו על ידיו מהמפכ"ל, מניצב עמיחי שי ומניצב ניסים מור. חבל שבמציאות אין לנו את סרן יוסריאן שיצעד ערום במסדר. להפך, במשטרה מכינים את המדים הכחולים לצל"שים למתים שיצילו את כשלי החיים.

הכותב שימש קצין משטרה 18 שנה, בתפקידי מבצעים ופיקוד.
תאריך:  02/04/2011   |   עודכן:  03/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איציק וולף
השר לביטחון פנים הציג את התכנית להקמת מערך הכיבוי החדש שיהיה כפוף למשרדו    "נזרקו מספרים באוויר לגבי פיטורי כבאים אני אומר חד משמעית- אף כבאי לא יפוטר כולם יקלטו במערך כבאות והצלה במסגרת 500 התקנים שאמורים להיפתח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il