X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בארבע דקות הצליחה בר רפאלי לתמרן את הכתבים, ולגרום למערכת עובדה להתנהג כאחרונת תוכניות הבידור. חוץ מפריימים יפים והתובנה שהיא תמיד מודעת למצלמה, לא למדנו שום דבר על מה שיש בקנקן הכי יפה שלנו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אני לא מחבב במיוחד את פינת "ארבע דקות" של עובדה. זה פורמט שעומד בניגוד מוחלט לכל הקונספט של תוכנית תחקירים. במקום רוחב יריעה, עומק וירידה לפרטים - ארבע דקות מרוכזות, מתומצתות ואם להודות על האמת, שטחיות. בכל זאת, כמה מעמיק אפשר להיות בארבע דקות? אז מה, בעצם, פינה כמו "ארבע דקות" עושה ב"עובדה"? היא פינה מעניינת, ראויה ומעוצבת, רק שמקומה לא יכירנה בתוכנית תחקירים. היא הייתה משתלבת היטב במחצית השניה של מהדורת החדשות, ב"אולפן שישי" או בתוכניות שמתחפשות לתוכניות תחקירים. אבל "עובדה", עם האספירציות העיתונאיות הגבוהות שלה, לא יכולה למצוא מקום אפילו לארבע דקות של "ארבע דקות". בעצם - למה לא? אם יש בה מקום לכתבה של רוני קובן על משפחתו של עמוס לביא, כמה דקות לפני "ארבע דקות", אז למה שלא יהיה מקום ל"ארבע דקות"?
את היופי אנחנו מכירים, מה עם האופי?
את פינתו הפעם הקדיש בן שני לבר רפאלי. במדינת ישראל, בר רפאלי היא אייטם ראוי בכל תוכנית. מעמדה הציבורי חורג בהרבה מעיסוקה כדוגמנית, ולפיכך השפעתה גדולה בהרבה מהשפעתה של אסתי גינזבורג, למשל. היא אייקון ישראלי ברמה בינלאומית, שמשרד התיירות מתהדר בה כמו היה מדובר במשאב לאומי; היא חברה של סופרסטאר הוליוודי; היא מנהלת יחסי אהבה שנאה עם התקשורת המקומית; השתמטותה משירות צבאי עוררה סערה ציבורית. יש מספיק ממנה לכל חלק בתקשורת הישראלית. ואם היינו זקוקים לחותם רשמי על היקף השפעתה, הגיע בשנה שעברה המגזין Elle והכניס אותה לרשימת 25 הנשים הצעירות המשפיעות בעולם.
לפיכך, הופך ההישג של שני לדל במיוחד. בארבע דקות עם בר רפאלי הוא לא הצליח לגלות כמעט דבר. מה קיבלנו? כמה פריימים יפים? נו, בר רפאלי מצטלמת נהדר, וגם קו המלונות של תל אביב. לא משהו שלא ידענו קודם לכן.
המעט שאפשר היה לדלות מתוך ארבע הדקות עם בר רפאלי, הוא שמדובר בבחורה (יפהפיה ומקסימה) עם מודעות גבוהה למצלמה. זו הייתה התמה של שני: בחורה שמודעת כל הזמן לעובדה שמסתכלים עליה. הוא העביר אותה היטב: ברגע בו רפאלי מבקשת לרדת מדרגה ובודקת אם הפריים עדיין בסדר (שם גם שני שואל את בר במפורש על המודעות הזו, וזוכה בצחוק גדול); כשהיא מספרת על חוויה שעברה בבית ידיד בתל אביב, כשנערים הציקו לה באינטרקום לאחר שראו אותה עולה לביתו; ובמיוחד ברגע בו רפאלי קוטעת מונולוג כן כשהיא מבחינה שמישהו מסתיר חלק מעדשת המצלמה. שני וצוותו, כאמור, ערכו זאת היטב. אך שוב נשאלת השאלה - מה למדנו כאן שלא ידענו קודם לכן? האם לא כל הבחורות היפות הן כאלו? לא כל שכן הדוגמניות שבהן? לא כל שכן נסיכות כמו בר רפאלי?
ארבע דקות של יופי בלי אופי. בר רפאלי ב"עובדה":
כל הזמן לפרגן, לפרגן
בתרבות הישראלית, בר רפאלי היא שם נרדף לסיפור הצלחה. לא של סינדרלה מהאשפתות, אלא של נסיכה מבטן ומלידה, שהגשימה בדיוק את הציפיות שתלתה בה אמה משחר ילדותה. ילדה יפהפיה שכובשת את העולם צעד אחרי צעד: תופסת את אחד מבכירי רשימות הגברים הנחשקים, נכנסת לקטלוג של "ויקטוריה'ס סיקרט", עולה על השער של גיליון בגדי הים של "ספורט'ס אילוסטרייטד" - ובמקביל, שומרת על צלם הישראליות הפשוט שלה, זה שמאפשר לה להצטלם בטריינינג פה ושם (כמו ב"ארבע דקות"), או להיכנס כמות שהיא - בלי איפור, בלי עריכה, בלי ציפי לוין - לבית "האח הגדול".
האח הגדול: כשבר רפאלי מתפשטת בשבילך, סימן שהצלחת
בהתאם לכך מתנהל הסיקור התקשורתי שמלווה את בר: אייטמים מפרגנים על קמפיינים והופעות בפרמיירות נוצצות ובתוכניות אירוח אמריקניות - שמבססים את מוטיב "סיפור ההצלחה" - לצד תסיסה כאשר בר ומשפחתה לא משתפים פעולה עם התקשורת. "בר רפאלי" הוא מותג ישראלי שחורג מממדי בר רפאלי האדם. ההתייחסות אליה לא שונה מההתייחסות אל נבחרת ישראל בכדורגל; זו מייצגת אותנו ביוון ובגאורגיה, וזו במילאנו ובהוליווד.
באנלוגיה הזו חסרים העיתונאים והפרשנים שמבקשים להעמיק חקר, לחדור את החיוך המקסים, את החיבוקים המגוננים ואת מעטפת היח"צ. חיים אתגר עשה סרט על רפאלי, אך שידורו מעוכב לעת עתה, בשל איומים בתביעות נגד אתגר. יתכן שאתגר הוא לרפאלי מה שהיה אבי רצון לשלמה שרף. יתכן שסרטו הוא מה שחסר בדיון התקשורתי ברפאלי - ניסיון מעמיק לניתוח התופעה. קצת יותר מתמונות פפראצי ב"פנאי פלוס", קצת יותר מכתבה מאחורי הקלעים של קמפיין ל"פוקס", קצת יותר מהופעת אורח ב"אולפן לילה". בעוד שממדי הסיקור של רפאלי הולמים את מעמדה כנכס לאומי, הרי שעומק הסיקור הולם את עיסוקה כדוגמנית. סיקורה (השלילי בעיקר) של פרשת שחרורה מצה"ל - פרשה שערורייתית על-רקע היותה סמל לאומי - הייתה היוצא מן הכלל המעיד על הכלל, שהבהיר את מעמדה של רפאלי בשיח הציבורי, והבליט את היעדרותה הכמעט מוחלטת ממנו בנושאים שאינם בידוריים או רכילותיים.
האם ההיעדרות הזו מוצדקת? האם יש בבר יותר מזה? ביחסים בינה לבין אמה, בבניית הקריירה שלה מגיל צעיר, באופן שבו היא נתפסת בעולם (ולא דרך עינינו הפרובינציאליות), בשאיפות שלה להפוך לשחקנית? אני לא יודע. ייתכן שמדובר באישיות מורכבת ומרתקת, ויתכן ומדובר בדוגמנית ותו לא, רק פנים יפות. הדוגמנות היא מקצוע שבו אין חשיבות לתוכן; יש רק חזות. יש קנקן, אין את מה שיש בו. האם מישהו תהה פעם באמת על קנקנה של בר? על-אף ניסיונות אחדים, נדמה שזו כפפת משי שעדיין מחכה לעיתונאי שיבוא וירים אותה. עד אז לא נתלונן על כך שלא שמענו את הסיפור האמיתי על בר רפאלי; נתלונן על כך שלא קיבלנו אותה בביקיני בג'קוזי של בית "האח הגדול".

תאריך:  08/04/2011   |   עודכן:  08/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדה: בר רפאלי נתנה ליופי לדבר במקומה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כשהז... עומד השכל בתחתונים
יוסף הצדיק  |  9/04/11 08:32
2
הכותב המתבלבל
תות שדה  |  9/04/11 15:53
3
לבר רפאלי אופי מכוער
אחד העם  |  9/04/11 21:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
הקשר של אולמרט לנסיעות של בנימין ושרה נתניהו    מדוע לא פסל עצמו היועמ"ש מלבדוק את פרשת הנסיעות?    "גוד טיים" בחו"ל ותרומות נדיבות גם לנשיא המדינה    דליה איציק מכשירה את האמצעים הפסולים למטרת נשיאות המדינה וחוגגת בחופשיות על כספי ציבור    בשוליים: זכות לליברמן - חובה לנו    הערות אזהרה
טובה ספרא
אזרחי המדינות שיצאו לרחובות לדרוש דמוקרטיה לא יוותרו ותוך כמה שנים אותן מדינות יתנהלו אחרת. הן יעברו מהפך ויזכו - כן, כן - בדמוקרטיה    רמת פגיעות גבוהה בעימות מדיני    זהירות נדרשת מפני פורענות כאן או בעולם    תחזית אסטרולוגית לשבוע 15.4.11-8.4.11
חגית גינזבורג
כשהניסיון ליצור דרמה הוא כל-כך מאולץ, כששום דבר לא מתחדש בנוסחה המוכרת וכשקשה לאתר מתמודד אחד ממין זכר - מה הפלא שהעונה התשיעית לא מתרוממת?
עליס בליטנטל
קשה לתאר התרגשות כמו זו שחווים בהצגה "לא על הלחם לבדו". תיאטרון "נא לגעת" לוקח אותך למקומות שלעולם לא תיארת לעצמך שניתן להגיע אליהם. קבוצת התיאטרון - שהוקם לפני שמונה שנים - עובדת כשנתיים על כל הצגה טרם העלאתה, וחגגה את ההצגה ה-500 של המחזה, שזוכה בהצלחה בבימות העולם, באולם הבית החדש שלה, בנוכחות שרת התרבות והספורט לימור לבנת
איה הוד
פירות יבשים הם אומנם הסמל של ט"ו בשבט, אך ניתן להשיגם כל השנה ואף להשתמש בהם כתרופות סבתא    כיצד נוכל לעשות שימוש מושכל בפירות היבשים בהם הטבע חנן אותנו ולפתור בעיות בריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il