X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הייתה בו עוצמה של אדם שהיה מוכן לבצע את הלא נודע. מה לנו יחד לעמוד ליד שפת בריכה בכניסה למוזיאון ישראל, רק אנו לא ידענו. עמדנו, דיברנו וגם הצטלמנו. הכי חשוב למצוא ראיות, ולהשאיר עדות שנפגשתי עם אורי כהן אהרונוב אנטי-סלב, איש צנוע, איש שהגיע כיוון שחבר שהכיר בבית מרקחת ביקש ממנו לפגוש אותי כתבה שלישית בסדרה: גבעת פייסבוק אינה עונה
▪  ▪  ▪
שושנה ויג, אורי כהן אהרונוב [צילום: שושנה ויג]
שני זרים שבחיים לא היו נפגשים פתאום עומדים בפתח המוזיאון, עוד מעט ערב פסח ואני פותרת תעלומות כמו שרלוק הולמס. זו הייתה שיחה מאוד קצרה, הבנתי שהוא מאוד מעריך את אלי עמיר, שאוהב מאוד את בתו, ביקשתו ממנו שלפחות נשב ולא נעמוד אבל אורי אמר שהוא הגיע במיוחד באמצע העבודה כדי לדבר איתי. על מה דיברנו?, איני מסוגלת להבין מה היה כאן

   שושנה ויג
כששושנה פגשה את חני

גם כשהאמת צפה על פני המים קשה לי להאמין למראה עיניים. קצת אחר חצות היום ישבו שלושה ילדים ליד שפת בריכה צמוד למוזיאון ישראל וציפו לפגישה מיוחלת כמוני. אמא מסורה בדרך כלל שצריכה לפגוש מישהו מבית המרקחת שדויד / או יואב שלחו אליה. על שפת הברכה ממול רחץ עורב בריון את גופו, צלל עם גופו אל המים, ובני שישב על שפת הבריכה צילם את העוף המוזר. הבזיק במצלמה פעם אחר פעם, עד אשר העורב סיים לרחוץ את פרוותו והתעופף לו.
אתמול שוחחתי עם אורי כהן אהרונוב, זר לגמרי עבורי בטלפון פעם אחת ואחר פעמיים. והוא שאל מנין אני, אמרתי מנתניה, השיב לי בדאגה כיצד נפגש. ומיד שלפתי מידע אודות הטיול של מחר. וכך התאמנו עצמנו להיפגש למחרת. בהודעה שנשלחה אלי מן האינטרנט ביקשו ממני לערוך פסגת פסגה בין אורי כהן אהרונוב, הכתב לענייני פלילים לבין הסופר אלי עמיר הפגישה נשמעה מוזרה ואף על-פי כן לא סילקתי אותה ממוחי באופן מיידי אלא בצעדים איטיים במיוחד בתיווכו של אורי טוב הלב הצלחתי לנער ממני את המפגש המשולש.
כששוחחנו בינינו התברר שאורי מעריך מאוד את אלי עמיר כאדם, כמי שמדבר ברדיו בתוכנית עם גאולה כהן, והציע באלגנטיות לוותר על הרעיון שהנחיתו עלינו מן הגבעה. מוזר היה לשוחח עם אורי כהן אהרונוב שכן מלבד היותו זר לי הוא גם לא חבר בקבוצה, הוא אישיות חוץ קבוצתית, הוא לא מתמצא בענייני הפייסבוק אבל יכול לעמוד בקשר טלפוני עם החברים הוירטואליים, כלומר יש קשר בקשר לקשר בין שני העולמות. בין החבר הבכיר של קבוצת פייסבוק אינה עונה לבין הכתב לענייני פלילים. שניהם מכירים מבית המרקחת בקריית יובל.
כששמעתי שהכירו בבית המרקחת פרצתי בצחוק מדבק אבל אורי מן הצד השני של הקו המשיך להיות רציני ולא פלט אפילו חצי צחוק. כך שכל צחוק שלי נשאר כלוא והביך אותי. רציתי להתפוצץ לגמרי מצחוק. תהיתי כיצד כתב רציני פוגש איש מאוד נחמד בבית המרקחת ומוסר לו מיד את מספר הטלפון שלו, ולא לצורך אישי אלא כדי שיעביר אותו אלי. שאלתי את אורי כיצד הוא בתור הכתב לענייני פלילים סומך בעיניים עצומות על מי שהכיר רק לפני יומיים בבית המרקחת. לא בטוח שאני יכולה למסור את הפרט הפרטי הזה אודות המיקום שבו נפגשו העיתונאי ויואב מהפייסבוק, או דויד יצחקי, או משה.
איני יודעת בברור מי זה שהתעצבן עלי הערב וחשב שאני מתכוונת לכתוב עליו דברים רעים. העיקר אני באמת חושבת שההוא מהפייסבוק שאורית כל הזמן קוראת לו אסי דיין ומתעקשת כל הזמן שהיא מתכתבת עם אסי דיין. היא הרגיעה אותי כשתמהתי בפניה בטלפון, כי היא יותר אמיתית מאמיתית, שזה מקובל מאוד שעיתונאי מחלק מספר טלפון שלו.
למעשה, אני קצת נכשלתי במשימה היום, לא הצלחתי להביא סקופ מיוחד. לא ידעתי איזה סקופ יכול להימצא באורי כהן אהרונוב. כשנפרדתי ממנו ראיתי שהוא נועל נעליים של מישהו אחר כמו בסרטון המופץ ברשת. כשהסתובבתי במוזיאון ישראל בין הביתנים הבחנתי שיש המון אלות ממין נקבה, וכשיצאתי החוצה אל כניסת המוזיאון ניסיתי להתנהג כמו אלה קדמונית, להביא גאולה לעולם. מוזר כשהגיע הבעל לשעבר של ריקי גל ואביה של בת מומחית באינטרנט, אשר אביה אמר שהיא עשתה הכל עם המחשב רק לירח עדיין לא הצליחה להרקיע.
נאמר את האמת, לא ידעתי למה לצפות. כשהסתובבתי בין המיצגים היו ביניהם גם סרטונים וידאו ארט, ועלה בי הרעיון שיכול להיות שאני בסרט "המתיחה הגדולה" אך יש כאן מעין שדרוג כיוון שיש שילוב בין הפייסבוק לבין החיים האמיתיים. סברתי לעצמי שממתינה לי בחוץ ניידת שידור, וממנה יצא כתב הטלוויזיה והמצלמות יתעדו את רגע המפגש, כשעברתי בין הביתנים היה גם ציוד קולנועי והיה נדמה לי שאני תכף מוסרטת לאיזה תוכנית ריאלטי. זה היה, באמת, מוזר.
בסופו של דבר כדי להתקדם אני אעביר במדויק מה קרה לנו לפני המפגש. ראשית כל הבוקר אורי היה בדממת אלחוט ואני כמעט רציתי לבטל את הפגישה אבל יואב מהגבעה החזיק אותי שלא אתמוטט. והנה כך זה היה.
יום 13 אפריל‏ בשעה 11:55‏
נדמה לי שאתה אקי אבני... אני בתוך מוזיאון ישראל עם הילדים. אני בשירותים . תכף הילדים יצעקו עלי שאני כותבת לך, השתגעתי! תעזור לי ותגיד לאורי שיפגוש אותי מחוץ למוזיאון או יבוא לבית הקפה בשעה שלוש. שלחתי לו מסרון והוא לא ענה. צלצלתי לעדי קורן (מבקשים ממני לצלצל אליה כל הזמן ) סוף סוף צלצלתי והיא לא יכולה לדבר אתי, עוד מעט אתייאש!!!
נשלח דרך פייסבוק נייד‏.
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 12:06‏ דווח: התקשרתי, הוא לא זמין, אם קבעתם בשעה 15:00 עדיין מוקדם,אני לא מאמין שהוא חסר אחריות ויתאם איתך ויעלם. אולי ישן, אולי עסוק, אולי ואולי. לדעתי כדאי שאת תתקשרי, אני לא חושב שזה רעיון שגם את וגם אני אתקשר, זה יותר מדי. אני הולך עם תחושות הבטן וממליץ שאת תתקשרי. יש זמן עד השעה שלוש. אני לא אקי אבני. אני מי שכתבתי לך, מה יהיה? מתי תאמיני למה שאני כותב? למה שאשקר? לא מצליח להבין את זה.
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 12:19‏
בסדר, מי שאתה... אני על הקצה כעת... תכף ...
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 12:22‏
מה על הקצה? מתיי קבעת? בשעה שלוש?
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 12:29‏
אמרתי שאצלצל אליו, אך לא נעים לי לדבר הרבה לכן שלחתי הודעה. אני כתבתי לו והוא טרם ענה. אני מסיירת במוזיאון ומאוד יפה כאן מומלץ בחום!
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 12:36‏
ירדה לי אבן מהלב, חשבתי שאולי הוא לא יגיע, אולי הייתה טעות שהתקשרתי, לא צריך לשדר לחץ, אין לחץ אלא רק פגישה עם כוונות טובות. הוא יודע שהוא פוגש משוררת וסופרת, אני מאמין שאתמול הוא הציץ בויקיפדיה וראה תמונה שלך וקרא את התוכן, (אוי ואבוי לי, התמונה שלי בויקיפדיה ממש נוראה, איך הוא ראה אותי שם. אני ממש מבוהלת) לא ייתכן שהוא יעלם.מצפה לקרוא שיש פגישה. תיהנו, ירושלים יפה. אני יושב מול המחשב כבר שלוש שעות, כדאי שאעשה הפסקה לשעה. מתרגש וממתין לפגישה. מקווה שאמרת לו שאת מגיעה במיוחד לפגישה ולא פוגשת אותו כדרך אגב, כדי שהוא ירגיש מחויבות. אני ממש לא בעניינים ומקבל דיווח רק ממך.
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 13:04‏
אל תעשו בבקשה עניין מזה שאני משוררת או סופרת, אני מבקשת לומר שאני סתם מישהי לא כל כך נעים לי כל הסיפור. מרגישה קצת לא טוב עם כל הסיפור...
נשלח דרך פייסבוק נייד‏.
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 13:05‏ דווח
אבל כתבתי אמת. בכל אופן לא אזכיר זאת שוב. מצטער,ממש בלי כוונה לפגוע.
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 13:06‏ דווח
לא כתבתי שאת משוררת מתוך כוונה לפגוע.
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 13:24‏
אני יורדת מזה. המשימה נכשלה. תכתוב על הקיר שאין שום סקופ. אני לא מצלצלת אליו יותר. די זה כבר התעללות. צ׳או
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 13:30‏
כעת דיברתי עם אורי, הוא יגיע בשעה 2:30, יהיה בכניסה למוזיאון ישראל או ביציאה למוזיאון,ביקש שאתקשר אליו בשעה 14:20 כדי להזכיר לו. בהצלחה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 13:32‏
כתבתי שאת הגעת במיוחד עם הילדים, שאת במוזיאון כבר שעה ,שאת מתביישת להתקשר ולא רוצה להטריד, זה הכל!
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 13:36‏
אני מיואשת, זה נראה הזוי...נצא אני עם שלושה בני 13 בתי ובני עם חברה שלהם... מה אני צריכה את זה...(כאן מרגישים כמה אני לחוצה. לא יודעת מה אני עושה)
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 13:44‏ דווח
את לא מיואשת, לא לחשוב על זה במושגים כאלה! את אולי חסרת סבלנות ואולי הגעת מוקדם מדי וזאת הסיבה ל"ייאוש". הוא אדם מיוחד עם חכמת חיים אדירה ועבר בחייו לא מעט. מתפלל לכתבה מעניינת,לא רוצה להעמיס בהודעות. חשוב מאוד שתהיי כפי שאת, כמו שאת, בלי להתבייש, כפי שהגעת לאן שהגעת בעשר אצבעות - בזכות ולא בחסד ומתוך בחירה!, זה לא הזוי!!!!!!!!!!!!!! למה הזוי? עוד חצי שעה, תתייחסי לזה כאל טיול.
אי-אפשר גם לעשות ממנו צחוק. קבעתם? תגיעו! את רוצה שאלקט מהר נושאים מעניינים לשאלות? את יודעת שהוא מאוד מעריך ואוהב את הסופר עמיר? המטרה היא לעבור את הפגישה ולתאם פגישה נוספת איתו ועם ריקי גל ועם הסופר עמיר או בלי הסופר עמיר - כפי שתחליטי.
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 13:51‏
אין אלי עמיר:) הוא לא מעוניין לדבר איתו.. מקווה שאעבור בשלום, וגם שיגיע, כי לא ענה לי.. אבל זה לא משנה בכלל ... אני לא אקח את זה קשה אם לא יהיה כלום...
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 13:52‏
כלומר בדקתי עם אורי אתמול הוא לא קרא אף ספר של אלי עמיר
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 13:53‏
שוחחתי איתו שלוש דקות וחמישים שניות,(איזה דיוק, מדד על סטופר) הוא יגיע! הוא אמר שהוא מתכונן. שיחה קצרה ועניינית. הוא יכול לשכוח משיחה עם אלי עמיר.שיהיה כך.
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 13:57‏
בסדר!
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 14:21‏
ראיתי שהעלו את הכתבה על חני דינור לעמוד הראשי של מחלקה ראשונה... אני יוצאת עוד מעט מהמוזיאון...
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 14:23‏
אורי כהן אהרונוב יצא כעת. שוחחנו לפני חצי דקה.הוא אמר "אני יוצא,אני יוצא".
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 14:28‏
אני מסתובבת ולא רואה אותו
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 14:28‏
אני עומדת ליד הכניסה כעת
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
‎Shoshana Vegh‎ יום 13 אפריל‏ בשעה 14:31‏
אני בצד של הכניסה ליד הקופות
נשלח דרך פייסבוק נייד‏
גבעת פייסבוק אינה עונה יום 13 אפריל‏ בשעה 14:32‏ דווח
אמור להגיע, אולי מחפש חניה? הוא בדרך.הוא בסדר,הבנתי ממך שדובר על שעה שלוש,הקדמתם לשעה שתיים וחצי.אני מקווה שלא יאחר יותר מדקה או שתיים.
עוד כמה דקות אני מחכה והדקות החולפות נראות כמו שעות. איש אחד עובר ואני נגשת אליו ושואלת אותו אם הוא אורי כהן אהרונוב, כך מבטאת את השם באריכות, וזה לא אורי, ואני מרגישה נורא, איזה טיפשה אני שהתחלתי לפנות לזרים. ואני ממשיכה לחכות, הילדים כבר לא יכולים לשבת, צועקים עלי, אמא הוא לא יבוא. מה את השתגעת. והנה ממול צועד האיש שלנו. הוא ניגש אלי ואנו עומדים בשער המוזיאון. מנסים לברר בינינו למה נפגשנו.
שני זרים שבחיים לא היו נפגשים פתאום עומדים בפתח המוזיאון, עוד מעט ערב פסח ואני פותרת תעלומות כמו שרלוק הולמס. זו הייתה שיחה מאוד קצרה, הבנתי שהוא מאוד מעריך את אלי עמיר, שאוהב מאוד את בתו, ביקשתו ממנו שלפחות נשב ולא נעמוד אבל אורי אמר שהוא הגיע במיוחד באמצע העבודה כדי לדבר איתי. על מה דיברנו איני מסוגלת להבין מה היה כאן.
אני זוכרת, בין המילים את המגע. הוא ביקש שאושיט לו את ידי, ואלחץ את ידו לאות קרבה וחמימות. וכשלחצתי את ידו לא הייתה בה עוצמה וכוח. אבל באיש הייתה תעוזה שכן הוא הגיע לפגוש אותי גם כשלא ידע עם מי הוא הולך להיפגש.
הייתה בו עוצמה של אדם שהיה מוכן לבצע את הלא נודע. מה לנו יחד לעמוד ליד שפת ברכה בכניסה למוזיאון ישראל, רק אנו לא ידענו. עמדנו עוד כמה רגעים, דיברנו וגם הצטלמנו. כן, דחקתי בילדים לצלם אותי שלא אשאר בלי ראיות. הכי חשוב למצוא ראיות, ולהשאיר עדות שנפגשתי עם אורי כהן אהרונוב. אנטי-סלב, איש צנוע, איש שהגיע כיוון שחבר שהכיר בבית מרקחת ביקש ממנו לפגוש אותי.
עמדנו כך כמה דקות שני אנשים שלפתע פגשו בחיבה, חברות שנוצרה ברגע אחד, כמו המים שזרמו במימי הברכה והרוו את שפתי הבטון. ניסינו להפיק עד התום הנאה מרגעים אלה.
בסיום לפני שהסתובב וצעד אל האופק ביקשתי לחבק את אורי. התחבקנו והרגשתי שאורי הגיע גם כדי לקבל ממני חיבוק, וזה כל מה שהיה בי להעניק לו. כמו כולנו. ואין טעם לכתוב על מישהו אחר אלא על אורי כהן אהרונוב, הוא הגיבור האמיתי. איש שהגיע לפגוש אותי בלא להתכונן. עזב הכל והגיע כך סתם לומר לי שלום. אישה זרה. אשר אינה יודעת מדוע עשה זאת.
אני מלאת הערכה. צריך לבקש מעדי קורן, או מרונית שפי או מחני דינור שתשרנה לכבודו. צריך לבקש מתמי סירקיס שתאפה לו עוגה. צריך לבקש מאירית סיגי ומדורית לסמן עליו המון לייקים של אהבה. צריך לעשות לו המון טוב. וצריך להודות גם למי שעושה רק טוב לכולנו, רק טוב.

תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כששושנה פגשה את אורי כהן אהרונוב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
!
דודון  |  14/04/11 12:22
2
לא להגיד כלום בהרבה מילים ל"ת
חשבון פשוט  |  14/04/11 12:35
3
פגישות עוורות
בנצל חיה  |  14/04/11 15:25
4
חצרן צמרת
משה וינטלטור  |  14/04/11 21:55
 
- אולי אתה פוץ
חוה לוי  |  14/04/11 22:35
5
כתבה מעצבנת ומשעממת עד זרא
מוקש נעל טקסטואלי  |  16/04/11 19:03
6
ואתם עוד רוצים מנוי על השטות ה ל"ת
nhrh  |  20/06/15 07:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן אסולין
על-מנת לחזק את אנרגיית העץ, נאכל בתקופה זו מאכלים שיוצרים תנועה, קלילות והתחדשות כמו: ירקות עליים ירוקים, נבטים, ברוקולי ונשתמש במזונות בתבלינים בעלי חריפות עדינה, כמו: צנון, בצל ירוק, ג'ינג'ר, שיתנו תחושה של תנועה ופתיחה
ליאון אלי
תערוכה של עורך-דין שהתחיל לצייר מתוך סקרנות והפך את הציור גם למקצוע לשם ההנאה והסיפוק הנפשי בלבד    רוב הציורים הם ציורי נוף של ים וכמעט כולם הם נופים ארץ-ישראלים    מעניין, צבעוני, מלא שמחה ואופטימיות
מור דואני
איכלו רק כשאתם רעבים    החופש האמיתי מאכילה לא נכונה לכם מגיע כאשר אתם מקפידים על אכילה מרובה של ירקות, במיוחד ירוקים וכתומים, התומכים במערכת העיכול שלכם ומאפשרים למזון להתעכל היטב
רות כהן
סיבוב נוסף בפרשת הפיכת הפנימייה של ביה"ס החקלאי בפרדס חנה למתחם נדל"ן חל בימים האחרונים, בעקבות הגשת כתב ערעור לבית המשפט העליון על-ידי הסתדרות המעו"ף ועובדי הפנימייה, באמצעות עורכי הדין שלמה כרם ורויטל כרם    לא מתייאשים בקרב
אלישע פורת
הסיסמה המשולשת "לציונות לסוציאליזם לאחוות עמים" התנוססה לאורך כמה עשורים על העמוד הראשון של היומון "על המשמר". על הציונות שיכתבו גדולים ממני. על הסוציאליזם שיכתבו טובים ממני. אבל על אחוות העמים יש לי סיפור מיוחד משלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il