X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המערכת ההגמונית של שלטון יחיד וחבר נאמניו, ללא זכות בחירה ממשית של נתיניהם החרופים - ממשיך. הבחירות בשינוי הן בדואר, ללא כל מערכת חשיפה הולמת של המועמדים
▪  ▪  ▪

משיחת חולין שניהלתי השבוע, הסתבר לי כי רעיון חדש עלה במקומותינו: בחירות ללא מערכת בחירות וללא יום. מפלגת שינוי החליטה לנהל את בחירותיה למוסדות המפלגה ולהנהלות הסניפים, בדואר. דואר ישראל, בינתיים.
מדורת השבט הדמוקרטית המאפשרת הכרות בלתי אמצעית עם המועמדים ומשנתם הפוליטית באמצעות כנסים, חוגי בית, מפגשים וכלי התקשורת, כבתה.
שינוי, שהיא לא ממש שינוי בתמונה הפוליטית העכשווית בישראל אלא פרפראזה כלכלית-מדינית-חברתית על שרון/ביבי/שטרית/שלום, חוסכת לעצמה את ההתמודדות עם קהל מגוון של בוחרים ובוחרות ועם מרכיב האי ודאות המרחף כעננה קטנה מעל ראשיהם של מתמודדים באשר הם/ן.
אין מפגש - אין קונפליקט. קל ולעניין.
במכתב ארוך, משפטי מאוד, משמים ולא לגמרי ידידותי לקורא/ת הממוצע/ת (גם אם מדובר בכזה מהמעמד הסוציואקונומי המועדף על קברניטי שינוי), כותב עו"ד ד"ר רענן הר-זהב:
"ההצבעה למועצה היא זכות וחובה של כל חבר במפלגה בעל זכות בחירה. להרכב המועצה תהיה השפעה מכרעת על דרכה ועתידה של המפלגה, ולכן יש להתייחס להצבעה ברצינות רבה. פירוש הדבר, בראש ובראשונה, מציאת הזמן הדרוש לשם הכרת המועמדים וביצוע ההצבעה. לא פחות חשוב - הקדשת מחשבה ותשומת לב לזהות הנבחרים על ידך"
רק מה - אליה וקוץ בה: איפה פוגשים את המועמדים? הקישור באתר האינטרנט של שינוי מוביל לרשימה שמית של 388 מועמדים, שאינה מחולקת בבירור לסניפים ולסוגי המועמדויות, וחלילה לי מלהעלות כאן את תאוריית הקונספירציה לגבי הסיבה מדוע נערכה כך הרשימה (שלא לדבר על עריכה מונוטונית של צבע, גודל אותיות וסוג הפונט). גם ניסיון להכיר את הסניפים באמצעות אתר האינטרנט של המפלגה, יכול לעלות יפה באופן חלקי ביותר: רק ל-13 מתוך 33 הסניפים יש אתר. עם חלק מהסניפים לא ניתן להתקשר בדוא"ל. הרעיון הנפלא של ייעול מערכת הבחירות, הופך לכלי שרת נפלא אף יותר לתרבות שלטונית אליטיסטית, ממדרת, לא מאפשרת צמיחה של כוחות חדשים, לא מאפשרת ערעור על הסדר הקיים, לא מקיימת אופוזיציה.
חברי המפלגה קיבלו לביתם חוברת עם רשימה שמית דומה, טפסי הצבעה ומעטפות הצבעה:
"לאחר מילוי הטפסים בהתאם להוראות יוכנס טופס ההצבעה ברשימה הארצית (בצבע כחול) למעטפת ההצבעה הארצית באותו צבע. טופס ההצבעה ברשימה הסניפית (בצבע כתום) למעטפת ההצבעה הסניפית באותו צבע. טופס ההצבעה למזכירות הסניף (בצבע ירוק) למעטפת ההצבעה למזכירות הסניף באותו צבע. שלוש מעטפות ההצבעה יוכנסו למעטפת התגוביינא הלבנה המיועדת לשם משלוח בדואר (אין צורך בבול). בנוסף לשלוש מעטפות ההצבעה יש לצרף למעטפת התגוביינא גם את טופס ההצהרה המצורף לערכת הבחירות (ראה להלן)"
קאפיש?
אין פריימריס, אין חשיפה או שקיפות, הבחירות נעשות במרתפי המפלגה, הרחק מעינה של התקשורת שעלולה, רחמנא ליצלן, לשחק תפקיד כלשהו במתן חשיפה למועמדים שאולי המפלגה אינה רוצה ביקרם.
לאור זאת, מגוחך שבעתיים משפט המחץ הרהבתני המצוי במכתבו של עו"ד ד"ר רענן הר-זהב:
"במפלגת שינוי אין מתירים כל התארגנות פנימית לשם הצבעה מאורגנת או תמיכה אחידה בקבוצה זו או אחרת. שיטות המקובלות במפלגות אחרות, כגון רשימות מומלצים או הסכמות בדבר תמיכה הדדית בין יחידים או קבוצות, אסורות על-פי תקנון שינוי ועלולות להביא לפסילת טפסי ההצבעה של מי שנהג כך."
אכן, אין התארגנויות שם. הדמוקרטיה במיטבה...
שוב ניתן לראות איך טוהר המידות משמש כמס שפתיים לאג'נדה סמויה ונטולת טוהר כלשהו.
__________________
הכותבת היא עורכת משנה של www.haderech.co.il

תאריך:  09/05/2004   |   עודכן:  09/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפאל בוכניק
על ישראל להנחיל לעולם כי היא רואה בממשלת לבנון כתובת אחראית לכל המתרחש בגבול המשותף
אברהם שרון
עו"ד פנחס (פיני) פישלר
תמיר לבל
מושיק קוברסקי
קצת תבונה במערכת הפוליטית האמריקנית וקצת רגישות למצבו של הנשיא דרושות כעת בדחיפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il