X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הודעתה של הפרקליטות השבוע על כוונתה להגיש כתב אישום פלילי חמור נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר סגרה למעשה מעגל בן למעלה מ-20 שנה שבהן הוא היה מדי פעם על תקן של חשוד בעבירות של פגיעה בטוהר המידות
▪  ▪  ▪
צבי בר [צילום: שוש מיימון]

הודעתה של הפרקליטות השבוע על כוונתה להגיש כתב אישום פלילי חמור נגד ראש עיריית רמת-גן צבי בר סגרה למעשה מעגל בן למעלה מ-20 שנה, שבהן הוא היה מדי פעם על-תקן של חשוד בעבירות של פגיעה בטוהר המידות.
לאורך תקופה זו הצליח בר, באמצעות הערמה, תחכום, ניצול קשרים אישיים בצמרת המשטרה לחמוק מזרועות החוק ולטשטש את העקבות של דרכי התעשרותו הרבה במהלך שירותו הציבורי.
גיליון האישום מייחס לבר, בין השאר, עבירות של קבלת שוחד. בגינן הוחלט לחלט חלק מרכושו הגלוי ולעקל את חשבונות הבנק שלו. גיליון האישום מתבסס רק על ראיות מוצקות שנאספו בכמה ארצות, אבל רחוק מלהקיף את מלוא הפעילות העבריינית שלו, המוכרת לי היטב.
רזומה של איש אשכולות
צבי בר בן ה-76 היה אמור להיות מלח הארץ. בר נולד בכפר יונה ליעקב ברזני, פעיל ציבור מיוצאי כורדיסטן, שהיה ממקימי יסוד המעלה ובמסגרת ההגנה עסק בהתיישבות, רכישת קרקעות ופעילות ביטחונית תוך שקידה על טיפוח יחסי-שכנים טובים עם האוכלוסיה הערבית.
הוא התגייס לצנחנים ומילא בצה"ל שורה של תפקידים. במלחמת ששת הימים, הוא היה מפקד גדוד 202 של הצנחנים שנלחם בקרבות על כיבוש העיר עזה. בהמשך, היה סגן מפקד חטיבת הצנחנים אחר כך מפקד בית הספר לקצינים ומפקד החטיבה המרחבית ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. בר הוא בוגר המכללה לפיקוד ולמטה (פו"ם), ובית הספר הגבוה ללוחמה בצרפת. בשנת 1976 סיים לימודים לתואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן.
בסיום לימודיו, עבר בר למשטרת ישראל, וב-1977 מונה למפקד משמר הגבול, בדרגת ניצב. ב-1983 מונה לראש אג"ם במשטרה תפקיד שאותו מילא שלוש שנים.
אחרי שחרורו מהמשטרה, שקל בר ללכת במסלול החינוכי שהיה מאז ומתמיד בבת עיניו ודבר זה נזקף לזכותו. אבל בסופו של דבר נדבק בחיידק הציבורי והתמודד ב-1989 על ראשות עיריית רמת-גן.
גילוי נאות: באותה תקופה הכרתי אותו לראשונה והתרשמתי מאישיותו ומהחזון החינוכי שפרש בפני. במסגרת עבודתי העיתונאית בידיעות אחרונות, סייעתי לבר להיבחר לראשות העירייה באמצעות כתבת ענק בכותרת "בראזני" שפורסמה במוסף "7 ימים".
אחרי בחירתו של בר לתפקיד, ערכתי לכבודו סעודה בביתי שבה נכחו, בין השאר, הבעלים של העיתון נוני מוזס, העורך לשעבר משה ורדי ויוסי גינוסר המנוח. מאחר שלא התגוררתי ברמת-גן לא ראיתי בכך צעד שיש בו לכאורה ניגוד אינטרסים, אלא מחווה של ידידות.
כעבור למעלה משנה התברר לי שלא בדקתי היטב את שיניו של ה"סוס" לפני שהתיידדתי איתו, אולי משום שנתתי לו אשראי מוגזם בגלל שירותו במטה הארצי של המשטרה בתפקיד רם דרג. נקודת המוצא של חברי העיתונאים ושלי הייתה שקציני המשטרה הבכירים הינם ישרים, ובכך טעינו. צבי בר היה אחת הדוגמאות השליליות לכך ולא נותר לי אלא להכות על חטא. האמונה בקצונה הבכירה במשטרה חדלה להיות עיוורת. קשרי האישיים איתו נותקו ולא הייתה לי כל מחויבות כלפיו.
באותה עת הקמתי, יחד עם קבוצת חברים, את עמותת "אמיתי" (גלגולה הקודם של אומ"ץ), שפעלה נגד השחיתות הציבורית הגואה. למרבה האירוניה, היה בר אחד ה"לקוחות" הראשונים שלנו בפרשת שחיתות ראשונה שבה נחשד במעורבות אישית.
אחרי מלחמת המפרץ הראשונה, שבה שיגר סאדם חוסין, בשלהי 1991, מטר של עשרות טילים לעבר ישראל, שרובם נחתו ברמת-גן וגרמו להרס מבנים, פנתה אל "אמיתי" קבוצת תושבי העיר והתלוננה שחלק מכספי תרומות שהגיעו מחו"ל לצורכי שיקום נעלמו אי שם במשרדי העירייה.
העמותה פתחה בחקירה של הפרשה, שבמהלכה התעורר חשד שגורמים מסוימים בעירייה היו מעורבים באותה תקופה בהשקעה כספית במפעל זר. בר לא אהב את הטיפול וחיפש דרך לבלום אותנו. הפרקליט שטיפל מטעמנו בפרשה זו בהתנדבות קיבל באופן מפתיע הצעה לבצע עבודה עבור העירייה בתשלום, וזו כנראה הייתה שיטה שלפעמים הוכיחה את עצמה. בהמשך, הועברה הפרשה לחקירת המשטרה, שהסתיימה בלא כלום - בדומה לחקירות משטרתיות נוספות שאליהן נקשר שמו של בר.
העובדה שבעבר הלא רחוק היה בר, כאמור, קצין בכיר במשטרה העניקה לו כנראה פוליסת ביטוח לתקופה בלתי מוגבלת ואנחנו ביקשנו לתחום אותה. אין ספק, שהאיש שהשחית את בר ולימד אותו כיצד ניתן להתעשר במהלך השירות הציבורי מקבלת טובות הנאה היה ראש עיריית הרצליה לשעבר, אלי לנדאו, עבריין סדרתי, אדם אלים, גס רוח, ערמומי ומתוחכם ברמה של אהוד אולמרט, שהיה מורו ורבו של בר בתורת השחיתות הציבורית.
בר התגלה כתלמיד מצטיין, אבל עדיין לא עלה על רבו, שפעל גם מחוץ לתחום המוניציפלי. לנדאו הוא בעליה של קופת שרצים שהלכה ותפחה במזומנים במהלך שירותו הציבורי הנוסף כעוזרו של אריאל שרון בתקופה שכיהן כשר החקלאות, כיו"ר דירקטוריון שק"ם וכיו"ר דירקטוריון חברת החשמל.
במהלך השנים, נחקר לנדאו כמה פעמים בחשד של קבלת שוחד מאילי הון שונים בהם מוטי זיסר, יולי עופר ואחרים. בעקבות חשיפת פרשת המרינה בהרצליה על-ידי בידיעות אחרונות, הועמד לנדאו לדין פלילי וזוכה מחמת הספק.
בפרשה אחרת שבה היכה לנדאו שוטרת במחסום משטרתי הורשע לנדאו בפלילים. הרשעתו נמחקה בחשאי על-ידי הנשיא המנוח עזר ויצמן. מאוחר יותר התברר ששאול, בנו של הנשיא, הועסק בסיועו של לנדאו במרינה של הרצליה. יד רחצה יד, והמבין הבין היטב [השבוע פנתה אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיחקור את לנדאו גם בפרשת עסקת הגז עם מצרים שנחתמה בתקופת כהונתו כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל. לנדאו הפעיל לחצים כבדים על חברי הדירקטוריון, בסיועו של ראש הממשלה דאז שרון, כדי שיאשרו את העסקה ויעדיפו אותה על פני הצעה אחרת].
לנדאו ובר הכירו בעת פעילותם בתנועה "חוקה לישראל". הם הפכו לחברים טובים והתעשרו במקביל. לימים, התחברו שני בניהם של לנדאו ובר שהתגוררו בצוותא בלונדון. המשטרה חקרה חשדות ששני הבנים סייעו להלבין את כספי אבותיהם. החקירה נגד בר בנושא זה הולידה סעיף אישום על הלבנת הון. לגבי לנדאו נערכת בדיקה מודיעינית.
על-מנת להגן על עצמו מול רשויות החוק מינה בשעתו בר אנשים שמילאו תפקידי מפתח ברשויות אלה כדי שיסייעו לו בעת מצוקה:
  • אברהם צרפתי, מי שכיהן כמשנה לנציב מס ההכנסה לשעבר וכממונה על חקירות המס, התמנה כמנהל החברה הכלכלית של רמת-גן.
  • ראש אגף החקירות במטה הארצי לשעבר, ניצב בדימוס יוסי סדבון, נתמנה כיו"ר מכללת רמת-גן.
אבל אלה לא סייעו לו. בהדרגה, חדל בר להיות טפלון וזן מוגן. לתנועת אומ"ץ היה חלק בלתי מבוטל בכך, והכל מתועד וממוסמך.
המעידה הפלילית הראשונה של בר, שבעקבותיה הועמד לדין באשמה של הפרת אמונים, הייתה הסכמתו להעסיק, דרך תאגידים של העירייה, חברי מועצה שהצטרפו לקואליציה בראשותו.
בר טען שלא ידע שמעשה זה אינו חוקי, ובסופו של דבר גובשה עסקת טיעון על-פיה נמחקה האשמה בהפרת אמונים ובר הורשע בעבירה אחרת שלא היה בה קלון.
חקירה משטרתית שנייה נערכה בחשד שבר קיבל שוחד ממלך החניונים המנוח ראובן גרוס. בר נ יצל בעור שיניו רק משום שגרוס נפטר לפני שהוגש נגדו כתב אישום.
אבל העבירות החמורות ביותר שביצע בר במהלך 21 שנות כהונתו כראש העירייה, שחלקן מפורטות בכתב האישום, היו קשורת בהקמת שורה של מגדלים בעיר ובאישור תוכניות בינוי רבות נפח הרבה מעבר למותר ובהפשרת קרקעות.
בר ניצל את תפקידו כיו"ר ועדת בניין הערים המקומית ואת אופיו הדורסני כדי לכפות את דעתו על חברי ועדת התכנון המקומית, לכופף את חברי מועצת העיר מהקואליציה, ולעיתים עלה בידו אפילו להשתלט על ועדת התכנון המחוזית.
אומ"ץ חשפה כבר לפני חצי תריסר שנים את החשד להפעלת שיטת קבלת טובות הנאה, אך משום מה נראה היה לנו שהמשטרה פועלת באיטיות כל אימת שמדובר במידע מודיעיני שהעברנו או בתלונה שהגשנו למשטרה.
כך היה, למשל, בשעתו בשלהי פרשת הירשזון, כאשר קיבלנו על כך שמידע שהועבר למשטרה על-ידי אומ"ץ לגבי עסקת מקרקעין רמת-גנית לא נחקר כנדרש.
בפנייה אל היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז בעניין זה, נאמר בין השאר: "בעקבות הרשעתו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון בשורה של עבירות פליליות חמורות, אנו פונים אליכם בבקשה להורות למשטרה להשלים שורה של חקירות שקשורות במערכות הקשרים העסקיים שהיו קיימים לאורך השנים בין ראש הממשלה לשעבר אולמרט לבין שר האוצר לשעבר הירשזון, שחלקן נחשף ע"י תנועת אומ"ץ. אחת הפרשות הללו היא עסקת נדל"ן שבה היו מעורבים אולמרט והירשזון בשיתוף עם ראש עיריית רמת-גן צבי בר. מדובר בקידום הפשרת קרקעות בפרויקט נדל"ן גדול באזור המשולש הגדול הגובל עם כפר אז"ר ועם קריית קריניצי. אולמרט עסק בקידום הפרויקט, להירשזון הייתה בעלות על חלק מהקרקע ובר גרם לשינוי התוכנית מבנייה נמוכה חד-קומתית לרוויה ורבת-קומות".
למרות שאומ"ץ צירפה מסמכים רלוונטיים, החקירה עלתה משום מה על שרטון. לא הרמנו ידיים והמשכנו לרכז חומרים מרשיעים נגד בר, שהצביעו על שיטת עבודה מקורית. באופן לא מפתיע, החלו חברות זרות בבעלות לא מזוהה - שנרשמו לעיתים בשרשור בפנמה, באיי הבתולה, בואדוז ובמקומות אחרים - לרכוש בזו אחר זו פרויקטים שונים ברמת-גן, להקים מגדלי מסחר ומגורים ולבצע השקעות שונות.
במקביל התברר, שבר מוקף בעבריינים ובאנשי העולם התחתון מקומיים וארציים, וקשה היה לדעת אם תפקידם לסוכך עליו ולפגוע בדורשי רעתו או שיש להם אינטרסים עסקיים. היה לנו יסוד להניח שבר הוא שותף סמוי לכאורה בכמה מהחברות הללו. מידע מפורט על החברות הזרות הועבר למשטרה, לרשות המיסים ולרשות למניעת הלבנת הון.
משום מה נראה היה לנו שהרשויות מקרטעות, לא מזדרזות לפעול ובינתיים נקבעו עובדות אורבניות נוספות, והרבה כיסים - בהם כיסיו של בר - הלכו ותפחו.
באיסוף החומרים היו לנו שותפים נאמנים ובראשם אילת פישביין כתבת News1, שחשפה פרשות שחיתות שונות ברמת-גן וראש האופוזיציה העירונית, ישראל זינגר, שזכה לעיטור אומ"ץ בזכות פעילותו המבורכת.
גם עו"ד כרמל שאמה הכהן, כיום חבר כנסת ויו"ר ועדת הכלכלה הפרלמנטרית, סייע לנו באיסוף חומרים ובהעברתם לגורמים שונים.
בכל אותה עת ניסה דובר עירית רמת-גן לשעבר, ממי פאר, שפעל על תקן הפודל הנבחן (??) של בר במטרה לנגח אותנו ולנסות לטהר את בר.
המפנה חל לפני כארבע שנים, כאשר אחד הקבלנים הרמת-גני שבתאי לגזיאל הופיע במשרדי אומ"ץ והציג בפנינו עובדות חותכות על כך שהוא ואחיו שיחדו את בר לכאורה בכמה פרויקטים שהקימו בעיר תמורת הטבות בנייה מפליגות שהעניק.
הפעם היו בידינו ראיות חותכות ולא הייתה לנו כל כוונה לוותר. בשלב ראשון, קישרנו את לגזיאל עם עורך הדין הפלילי ד"ר חיים משגב, אחרי שהראשון התלונן על שמנסים לאיים על חייו.
בשלב שני, הגיש לגזיאל בראשית 2008 תלונה במשטרה בחשד שהעניק שוחד לבר. אומ"ץ הגישה תלונה מקבילה על פרשות אחרות של חשד לקבלת שוחד.
בחודש דצמבר 2008, נחקר בר במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). במקביל לחקירה, פשטו חוקרי יאח"ה על משרדים בעיריית רמת-גן, ואספו מסמכים שונים.
בעקבות זאת פרסמנו את ההודעה הבאה:
"תנועת אומ"ץ הגישה לפני כשנה ליאח"ה תלונה נגד ראש עיריית רמת-גן, צבי בר, בחשד לקבלת שוחד ולהפרת אמונים. בחודשים האחרונים הועברו למשטרה על-ידי התנועה מסמכים שונים המאששים לכאורה ראיות נגד בר.
"בעקבות בדיקה סמויה של המשטרה, הוחלט אתמול על פתיחת חקירה גלויה.
"אומ"ץ הגישה בשעתו תלונה נוספת לרשות להלבנת הון, בה ביקשה לברר מי עומד מאחורי חברות זרות אנונימיות בעלות נכסים ברמת-גן, קיים חשד לכאורה שראש העירייה קשור אליהן".
חקירת המשטרה הסתיימה בשנת 2009, ותיק החקירה הועבר בצירוף המלצה להגיש כתב אישום נגד בר להכרעת פרקליטות מחוז תל אביב. בשנתיים האחרונות נראה היה לאומ"ץ שנוצר צוואר בקבוק נוסף בפרקליטות, ומשום כך פנינו אל פרקליט המדינה משה לדור בבקשה שיתערב. צעדים דומים עשה במקביל ח"כ שאמה הכהן.
לפני שנה, הגיש חבר מועצת עיריית רמת-גן ד"ר אבי ליליאן עתירה לבג"ץ בדרישה שבר יפרוש לאלתר מתפקידו כיו"ר ועדת התכנון והבנייה העירונית. שופטי בג"ץ קבעו כי אם יוחלט להגיש כתב אישום נגד בר הוא יהיה חייב לפרוש מתפקידו.
בסוף השבוע פנה ד"ר ליליאן, בתמיכת אומ"ץ, אל בר בבקשה שיפרוש לאלתר מראשות הוועדה. אומ"ץ תפתח החל בשבוע הבא במערכה ציבורית בדרישה שבר יפרוש גם מתפקיד ראש העירייה עוד לפני שייערך השימוע.
אפילוג
לפני למעלה משנה הופעתי בפני ועדה ציבורית מיוחדת, שהקים מבקר המדינה לבחינת התופעה הפסולה של הון ושלטון. במהלך עדותי, שטחתי בפני חברי הוועדה בהרחבה ממצאים מדאיגים על מה שמתרחש בשלטון המקומי, וציינתי את רמת-גן כעיר שבה חוגגים יזמים ומשקיעים מקומיים וזרים תוך שאני רומז על כך שהמגדלים הרבים שהוקמו בעיר לא נבנו לשם-שמיים, ויש מאן דהוא בשלטון העירוני שנהנה באופן אישי מההון.
במהלך מסירת העדות, ניגש אלי חבר הוועדה ניצב בדימוס יוסי סדבון, ואמר לי: "אין לי כל מידע מה קורה בעיריית רמת-גן. אני עוסק רק בענייני המכללה". הסתבר, שגם פרויקט זה נגוע ונעשו סביבו בעבר כמה דברים לכאורה בניגוד לחוק ללא ידיעתו של החוקר המשטרתי הוותיק.

תאריך:  29/04/2011   |   עודכן:  01/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צבי בר - הטייקון הרמת-גני
תגובות  [ 29 ] מוצגות  [ 29 ]  כתוב תגובה 
1
איך מנצלים בעלי שררה רבים את
הפיתוי להתעשר מהר  |  29/04/11 22:27
2
ברוך שפטרנו מקווה
רמת גני  |  30/04/11 00:57
 
- לא טייקון אלה כנראה מושחת
עמך ישראל  |  30/04/11 11:25
3
להלן : שתי הצעות לפעילותיכם.
ליו"ר הנהלת אומ"ץ  |  30/04/11 01:36
 
- הצעות טובות
יו"ר הנהלת אומ"ץ  |  30/04/11 08:31
 
- נא לעיין המכיר יציע לאות אומ"ץ
לציבור הקוראים  |  2/05/11 12:53
 
- צ"ל : נא יציעו מוקיריה ומכריה. ל"ת
לקוראים - תיקון  |  2/05/11 15:28
4
יש דרך טובה יותר להלחם בשחיתות
מ. שלום  |  30/04/11 05:21
5
איני חושד בבר בתום לב וביושר
פלמוני1  |  30/04/11 09:41
6
מפלטם של המושחתים
יונני  |  30/04/11 09:55
7
החטא הקדמון- מטווח ר"ג 1990
aviku  |  30/04/11 11:44
8
בר קידם מכירת דירות של קבלנים
זוכר ויודע  |  30/04/11 11:48
9
כי חמדנות היא בדמם
המטולוג  |  30/04/11 12:19
10
תשובה לאריה - סדבון ולא סטבון
היודעים  |  30/04/11 13:00
 
- תראו מה נוכל אחד יכול לעשות
קולקו  |  5/05/11 12:57
11
כתוב ממש יפה ל"ת
רן  |  30/04/11 15:16
12
למכריו האמיתיים הוא מוכר היטב
רובי ממודיעין  |  30/04/11 17:43
13
חומץ בן יין
מרימי מר"ג  |  30/04/11 19:01
14
צבי בר חייב להיות מודח מיידית
רונית .....  |  30/04/11 22:32
15
הצבור רואה בשחיתות נורמה
שושפרי  |  30/04/11 22:40
 
- סיפר לי דבר אחר
חברת אומץ לשעבר  |  30/04/11 23:48
 
- בדיה זדונית
חבר אומ"ץ  |  1/05/11 06:11
16
את טועה ומטעה
מכיר מקרוב  |  1/05/11 09:57
17
שתי תהיות קשות. ל"ת
efis  |  2/05/11 05:40
18
האיש בזיון לכל המדינה
רמת גני גאה  |  5/05/11 12:51
19
אל יתהלל חוגר כמפתח
חברת אמיתי לשעבר  |  6/05/11 14:14
20
אתה לא כזה חכם צבי.
עובדיה כהן  |  26/05/11 21:00
21
ידענו שהוא לא ישר בשום תחום
צנחן  |  16/09/11 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי שחר
על המאמר "להרפות מעט" של שי מלכה, עורך הביטאון "מחר"
יצחק מאיר
אתם סיפור שכמוהו לא היה ואפילו אתם שתקתם אותו - הוא כאן, והוא בכל מקום    הזמן ספוג בסיפור שאינכם יכולים לספר. האוויר מלא אותו. הוא בתכלת, הוא בענן, הוא באביב והוא בסתיו, הוא עם עלות השחר והוא באור של בין הערביים, הוא בערב, הוא בחצות, הוא בתוך כל האשמורות, והוא מספר את עצמו ויספר תמיד עוד ועוד
אברהם פכטר
את נאום בר-אילן 2, על נתניהו לבסס על תוכנית מדינית חד-צדדית שלנו    מדינה פלשתינית עצמאית (בר-אילן 1)? בבקשה, אך אלה הקווים האדומים שלנו, שאין לוותר עליהם בבחינת "ייהרג על ביטחוננו ועצמאותנו ובל יעבור": ירושלים (בלי הפריפריה) - בירת ישראל, הר-הבית בידינו - לא לשכוח, בקעת הירדן - גבול ביטחוני אסטרטגי
הרב ישראל רוזן
הרב ישראל רוזן על מעצבי ההלכה ה"מעצבנים", ממשיכי דרכם של התנועה הקונסרבטיבית, עם התאמה לישראליות העכשווית    'עצבנותי' על 'מעצבי ההלכה' היא קריאתם ל'בינוניות' והנפת 'דתי-לייט' כאתגר לכתחילי
נפתלי רז
נאלצנו לוותר על הטקטיקה – הקמת מפלגה חדשה, כדי לשמור על האסטרטגיה - חבירה של המרכז-שמאל – והתכנים - "חמשת הדגלים" – עם מצנע    אם המחיר לבלימת הימין הוא "בליעת צפרדע" של התפקדות למפלגת העבודה – לו יהי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il