X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבחן כחלון לשרים; מי מתחזק בסקרים; הביזיון באבטחת אישים; עוזי ארד - תאונה מצערת או עבירה חמורה; אובמה - עוד נאום מסוכן לעולם החופשי
▪  ▪  ▪
עוזי ארד. לא יכול להגיד 'לא ידעתי' [צילום: יותם פרום]

הנאום של ברק אובמה ישאיר במידה רבה חותם היסטורי. הוא אומנם מדבר על השינוי בעולם הערבי, אך שוכח כי השינוי אינו מבטיח כי הדמוקרטיה תשרור ואכן הכיוון של המחאה יהיה עולם חופשי ודמוקרטי. המציאות העולה על פני השטח, למרבה האכזבה, היא יותר בכיוון של מצרים המיישרת קו לכיוון ציר הרשע אירן-סוריה -חמאס. אנו עדים להתחזקות הקו האיסלאמי הרדיקלי במצרים, וכך כפי הנראה יהיה בשאר האזור.
צריך לשים לב כי באי-הוודאות הפוליטית באזור, אובמה דורש מישראל להקים מדינה פלשתינית חמאסניקית גם ביהודה ושומרון, כאשר בעיית ירושלים לא נפתרת ובעיית הפליטים לא נפתרת. כלומר, הסרבנות של הפלשתינים משתלמת להם.
ארד, קם ומיצוי הדין
עוזי ארד, שנחשב מקורב לנתניהו כבר עם הכניסה למשרד ראש הממשלה, התברר כנרגן ולא מתאים לעמוד בצוות ראש הממשלה. עוד במאה ימי החסד של הממשלה הגדרנו את עוזי ארד כפיל המסתובב בחנות חרסינה. ארד הגיע לעימותים בלשכת ראש הממשלה עם כולם: עם השר בוגי יעלון, עם מזכיר הממשלה צבי האוזר, עם המנכ"ל גבאי ועם אחרים - שמות לא חסרו. כבר אז קיבל ארד התרעה מנתניהו שילמד לעבוד בלשכה, אך ארד באופיו הקשה חיפש כל הזמן מי רודף אותו וכך הגיע לרגע הפארסה שדווקא הוא נפל בפרשייה החמורה.
יש לזכור שארד הגיע מהמוסד, ולכן הוא לא יכול להגיד "לא ידעתי". מעשה ההדלפה חמור מאוד, ולכן ארד חייב לקבל התייחסות בדיוק כמו ענת קם.
נו, נראה אותכם
מנהיגות נקבעת לפעמים במעשים, כבר בעבר הצהירו השרים גדעון סער, בני בגין, דן מרידור ומיקי איתן כי הם מוותרים על אבטחת אישים. מאז רצח השר גנדי הוגברה האבטחה סביב השרים לאחר שבעבר היו מספר סמלי שלטון מאובטחים או לחלופין נקבעה אבטחה מול התרעות.
שר בממשלה אמר לאתר ליכודניק: "אין בזבוז כספים יותר גדול מהכסת"ח הזה וכל צורת האבטחה היא פארסה גמורה, אנו מתריעים על הנושא בשיחות סגורות אך גורמי הביטחון אינם מוכנים להקשיב. ובכלל, מדהים לפעמים כיצד 'היחידה לאבטחת אישים' הפכה ל'יחידה להפחדת אישים'". השר הוסיף ואמר: "צריך להקים ועדה שתבדוק את כל צורת אבטחת האישים במדינה, אפילו בסמלי השלטון צריך רוויזיה. לא יעלה על הדעת כי הממונים על האבטחה ימשיכו ליצור במקום שטחים סטרילים, מרחבים סטרילים".
נו, אמרתי לשר, "אם זה נטל כל-כך גדול, אולי תוותר על זה". השר השיב: "אתה לא מבין שלא שואלים אותנו? יש מספר שרים שהודיעו כי הם מוותרים על אבטחה והגורמים המקצועיים לא מוותרים". עניתי לו: "מה יקרה ואתה תברח למאבטח? יעצרו אותך?". השר חייך חיוך שאתה מבין כי לא פעם חשב כי הוא כבר חשב על זה.
אולי אם מספר שרים יוותרו בצורה מופגנת על אבטחת אישים, הנושא ייבדק לעומק.
יו"ר הליכוד הפוטנציאלי
בסקר מאגר מוחות שהתפרסם בגלי צה"ל התבקשו המשיבים להשיב על השאלה: את מי מהשרים היית רוצה לראות במקום הראשון לרשימה לכנסת? ראשון: בוגי עם 35 אחוז, בני בגין - 20 אחוז, גדעון סער וסילבן שלום - 15 אחוז, משה כחלון עם 13 אחוז.
בשאלה את מי היית רוצה שיוביל את הליכוד בבחירות הקרובות, נתניהו זוכה לרוב ברור וסוחף.
לשאלה מי מהאישים שהיית רוצה שיובילו את חמשת המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בבחירות, ניתנה התשובה הבאה: 1. בוגי יעלון; 2. בנימין נתניהו; 3. בני בגין; 4. גדעון סער; 5. סילבן שלום; 6. משה כחלון; 7. גלעד ארדן; 8. לימור לבנת; 9. ישראל כץ; 10. ציפי חוטובלי; 11. דני דנון; 12. משה פייגלין; 13. יובל שטייניץ; 14. דן מרידור; 15. ראובן ריבלין; 16. יריב לוין; 17. יולי אדלשטיין; 18. אופיר אקוניס; 19. יוסי פלד; 20. מיכאל איתן.
יום הנכבה
בתקשורת הישראלית התברר כי הציפיות של יום הנכבה היו לא נכונות. רבות דובר כי יום הנכבה הוא היום שבו תיפתח האינתיפדה החדשה, אך ראו זה פלא - לא נפתחה אחת חדשה. להפך, אפילו גורמי האופוזיציה בסוריה נתנו דוגמה כיצד ישראל טיפלה בבעיה בצורה מכובדת. כמות הנפגעים הייתה מועטה, רק בגזרה אחת הייתה הצלחה של פריצת הגדר וגם שם זה היה נקודתי. בתגובה שם הייתה רק טעות אחת - צה"ל היה צריך להגיב נגד הסורים, כלומר על ניסיון לפגוע בריבונות הישראלית היה צריך בגזרה אחרת או למשל באזור דרעא להשמיד טנקים של צבא סוריה.
יש מחיר לפגיעה בריבונות, וכפי הנראה בעתיד נראה כי מדינת ישראל תפגע בסמלי השלטון של אסד, וגם רוצח עמו ידע כי הוא ישלם את המחיר על פגיעה בריבונות. רק מדהים כי דווקא אצלנו לא מפרגנים על כך שהאירועים היו עם מעט נפגעים. הפעם צה"ל והממשלה נהגו בחוכמה.
מפגיני שמאל הפגינו נגד ההרג שצה"ל ביצע בגולן. לא ראינו את מפגיני השמאל מפגינים נגד ההרג שאסד ביצע בסוריה ולא ראינו את שוחרי השלום לכאורה מפגינים נגד החמאס שפוגע בזכויות הלגיטימיות של החייל החטוף גלעד שליט.
מבחן כחלון
פעם במדינת ישראל היה מושג יסוד שטבע היועץ המשפטי לממשלה דאז אהרן ברק בשם "מבחן בוזגלו". היום הולך ונוצר מה שאני מכנה "מבחן כחלון". בעתיד ייבחנו נבחרי ציבור על מבחן כחלון. מה הם עשו למען העם בפרטים הקטנים והחשובים? כחלון לקח את תפקיד שר התקשורת וביצע מהפכה חברתית, הוא שיחרר את לקוחות הסלולר מעול השבי, הוא המשיך לשאר חברות התקשורת; ומשם, כאשר הגיע למשרד הרווחה, פעל לשחרר את מקבלי הקצבאות מעול הביורוקרטיה שנמצאת בביטוח הלאומי.
מיד עם כניסתו נתן הוראה כי קשיש שמגיע למצב של נזקקות לא יצטרך לעבור את המבחנים של ההוכחה למצבו. נכה קטוע שקיבל אישור על נכות לא יצטרך לעבור את הוועדות כדי להוכיח את נכותו. אלו אולי דברים קטנים, אך גדולים לציבור.

תאריך:  22/05/2011   |   עודכן:  22/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יומן פוליטי: ארד, קם ומיצוי הדין
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אהבתי מבחן כחלון, הצבת רף גבוה ל"ת
ברוך סינאני  |  22/05/11 11:43
2
אתה משווה גניבה סיטונית לפליטה
דמגוגיה של זיו  |  22/05/11 22:44
 
- הנזק של פליטת הפה היה חמור
ראובן התישבי  |  23/05/11 00:04
3
לנתניהו היה ביקור טוב בלי ארד
שאול אחי יהונתן  |  27/05/11 22:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי שחר
מדינה פלשתינית נוספת לא תעצור בשום גבול ערטילאי מוסכם כביכול. אין הבדל בין ארגוני הרצח הפלשתינים. המטרה זהה, רק הדרך והטקטיקה שונות. בשום מפה פלשתינית אין קו ירוק ולא יהיה. יש קו אחר בולט קדוש כחול: הים
חן בן אליהו
חוקי הגזע של נירנברג הביאו להרס נורא, לשואה ולהשמדת כשליש מעמנו. המעגל נסגר כאשר הוגיהם ומבצעיהם הובאו לדין העמים עם תום מלה"ע ה-2 במשפטי נירנברג. ומה יהא על הוגי ומבצעי חוקי הגזע של הפרקליטות הירושלמית? שמא לאחר ההרס העתידי הנורא שהם מתכננים לנו, הרס שיפקוד את עמנו בארצו שלו, חס וחלילה, יובאו אף הם לדין העם במשפטי ירושלים?
יהודה דרורי
הנשיא ברק אובמה, הטוען שהוא מכיר את האיסלאם והעולם הערבי - מעניין האם הוא חושב לרגע באמת שהפלשתינים עם ה"כבוד" העצמי הערבי, יסכימו אי פעם למדינה מפורזת מנשק? בקיצור ביבי, מותר לך להסכים לכל הצעותיו של אובמה כי הן לעולם לא יתממשו!
חנן וייס
צה"ל לא "סופר" ולא מתעד את המילואימניקים. המילואימניק, מבחינת הצבא, מתנדב להגן על המדינה על חשבונו. כדברי הסניגור הצבאי הראשי, אל"ם אהוד בן-אליעזר: "אין לנו כוח-אדם על-מנת לטפל במילואים"
איתמר לוין
ל"ג בעומר מהווה נקודת מפגש לשתי תופעות העומדות בניגוד מוחלט לתפישת עולמה של היהדות ולהלכה: פולחן קברים ומכירת ישועות בעד תרומות    זה גובל בעבודת אלילים בגזל, וזה עלול להיות חילול השם    צריך להפסיק את זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il