X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין עוררין על כך שצנזורה ושמירה על סודות מדינה הם דברים חשובים ביותר מי שידע לשמור על סודותיו טוב יותר הוא זה שינצח את הקרב וכמובן גם את המלחמה בשנים האחרונות צצים להם אנשים שחושבים שלהם מותר לעשות הכל, לספר הכל, לעיני הכל, וזוהי בעיה רצינית
▪  ▪  ▪
קם. אנשים חסרי סיווג [צילום: פלאש 90]

הצבא ומערכת הביטחון שלנו מוצאים את עצמם כל הזמן תחת בעיות קשות,בעיות שפוגעות בתפקוד המערכת:
מצד אחד, יש להם את בגץ וארגוני "זכויות האדם" שפעמים רבות מגזימים ומנפחים דברים ופוגעים באפשרות התגובה של המערכת, יש להם שינוי במנטליות, שינוי שהחל לקראת ההינתקות, שינוי שפגע קשות בצדקת הדרך.
מצד שני, יש את בעיית החוסר צנזורה ודליפת סודות מדינה לאנשים שלא אמורים לדעת על זה - או במילים אחרות אני, אתה, את, אתם והאויב. אנשים רבים אם זה בתוך מערכת הביטחון ואם זה מחוץ לה מרשים לעצמם להגיד דברים שעדיף לכולנו שישמרו בחדרי חדרים.
במאמר הבא אדבר על הבעיות הראשונות שהעלתי על בג"ץ, ארגוני "זכויות האדם" ושינוי המנטליות. במאמר זה אדבר על התופעה השנייה על דליפת סודות המדינה, על הצנזורה שלא מתפקדת. התופעה הזאת היא תופעה חדשה יחסית, תופעה פסולה שאנחנו חייבים לחסל אותה לפני שיהיה מאוחד מדי.
אנשים בתוך מערכת הביטחון
מה לא היה לנו במערכת הביטחון - הייתה לנו פקידה העונה לשם ענת קם, פקידה חסרת סיווג ביטחוני שבשל אג'נדה פוליטית החליטה לגנוב אלפי מסמכים ולמסור אותם לאנשים מחוץ למערכת, אנשים חסרי סיווג, אנשים שאין שום סיבה שיראו את המסמכים. במסמכים היה מידע רב על מבצעים, תוכניות ומי יודע מה עוד היה שם. בחשיפתם היה פוטנציאל של פגיעה במדינה, בתושביה, במערכת הביטחון, בצבא ובסופו של דבר סיכון של החיילים בשטח. זה היה מעשה חסר אחריות שהיה עלול להסתיים בהרבה יותר גרוע, מעשה זה מראה לנו את החשיבות שבבחירת האנשים הנכונים למקומות הללו, שאפילו פקידה יכולה לפגוע קשות במערכת.
אך מעשה זה לא הכי גרוע שיכול להיות. תארו לכם בן אדם אשר עומד בראשו של ארגון מודיעיני, אדם אשר נחשף לכל הסודות הכמוסים ביותר, אדם שנחשף לאויב בצורה הטובה ביותר, אדם שרואה כמעט את כל חלקי הפאזל. תארו לכם שאותו אדם עוזב את התפקיד ומתחיל את חייו האזרחים, תארו לכם שבאותו הרגע הוא מתחיל לדבר, מתחיל להגיד את מה שהוא חושב, את מה שהוא יודע - מה אתם חושבים על זה? האם האדם עושה נכון? האם הוא עושה נכון שהוא מדבר אל מול כולם, שהוא חושף דברים אשר אמורים להיות רחוקים מאור הזרקורים?
לפי דעתי מעשיו של אותו אדם לא פחות חמורים ממעשיה של אותה הפקידה, ענת קם. ישנם דברים שלא כולם אמורים לדעת אותם, ישנם דברים שצריכים להאמר בשקט בשקט, בחדרי חדרים לאנשים מסוימים בלבד. אותו אדם הוא מר מאיר דגן ראש המוסד לשעבר שלאחר שעזב את המוסד מסיבה כלשהי החליט שכולם צריכים לשמוע אותו, את דעתו ואת ידיעתו כנראה שכח שמי ששומע אותו עכשיו בין השאר הוא גם האויב שלנו. הוא כנראה שכח שעיקרון חשוב במודיעין הוא "רואה ולא נראה","שומע ולא נשמע", הוא כנראה שכח שיש עליו אחריות למרות שהוא כבר לא בתפקיד, למרות שהוא "פשט את מדיו".
אנשים מחוץ למערכת הביטחון:
הבעיה שלנו לא עוצרת בתוך מערכת הביטחון, להפך, היא קיימת בעוצמה מלאה גם מחוץ לה. התקשורת כבר זמן רב איבדה כל קשר לערכים, כל קשר לאחראיות לאומית והחליטה שהדבר היחיד שחשוב לה זה הרייטינג. ככל שזה יותר צהוב, ככל שזה יותר מלוכלך - זה טוב, זה מביא רייטינג ולצערנו הטרנד הזה של הרייטינג לא פסח על מערכת הביטחון. לא מזמן היינו עדים לשתי כתבות בעייתיות: האחת שדיברה על איך חטפו את גלעד שליט והשנייה על יחידה רגישה, יחידה מודיעינית שאמורה להיות סודית ביותר, יחידה שפועלת שנים רבות מחוץ לאור הזרקורים. בואו גם לא נשכח את אותו העיתונאי שקיבל מענת קם את המסמכים ואף פרסם כתבות בנושא. בואו לא נשכח שאומנם תפקידה של התקשורת לדווח, לחקור אבל יש גבול לכל דבר,לכל חופש וגם לחופש של התקשורת, ישנם דברים שאסור לה להתערב בהם ואחד מאותם הדברים הוא מערכת הביטחון, בטחון המדינה.
השאלות הכי קשות, הכי מטרדיות שאמורות להשאל הן איפה הצנזורה. איפה אותה הצנזורה שאמורה לגרום לכך שדברים כאלו לא יקרו, שדברים שאמורים להיות רחוקים מהעין של כולנו אכן ישארו ככה,איפה היא נעלמה? למה היא לא מתפקדת?
האם יש לה בכלל "שיניים"? האם יש לה אפשרות לעשות משהו בנידון? במידה ואין לה באמת "שיניים" אז הגיע הזמן לבנות לה כאלו, הגיע הזמן לחוקק חוקי עזר שלאנשים אשר שירתו בתפקידים רגישים אסור יהיה לדבר על שום דבר שהיה בשירות שלהם, שום דבר שהם נחשפו אליו, שום דבר שהם חושבים. שלתקשורת אסור לדבר על יחידות סודיות, על סודות ביטחון ובכלל על דברים שקשורים לתפקוד המערכת. הגיע הזמן גם לקבוע עונשים קשים למי שסרח, הגיע הזמן להביא לצנזורה את כל הכלים בשביל שהיא תוכל לעבוד. הגיע הזמן שאנשים יבינו שלא מותר להם הכל, שיבינו שישנם דברים שאם יעשו אותם הם ייפגעו, שלא כדי להם לעשות אותם, הגיע הזמן להפסיק לשים מכשולים בדרכנו, הגיע הזמן להפסיק להביא מתנות חינם למודיעין של אויבנו, הגיע הזמן לזכור שמי שישמור על סודותיו בצורה הטובה ביותר הוא זה שינצח.
המצב אשר קיים היום לא יכול להמשיך ככה,המצב מסכן את כולנו.

תאריך:  12/06/2011   |   עודכן:  12/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צנזורה, סודות מדינה והאנשים שהכל מותר להם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למיטב ידיעתי יש פסק דין במשפט
של ענת קם  |  12/06/11 11:56
 
- אינני יודע אם יש פסק דין אבל
ליאור רזניק  |  12/06/11 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר דוד כהן
ההתרחשויות ההיסטוריות הללו יכולות להסתיים בדרכים רבות, להביא לעלייתם של שליטים אחרים שינצלו את הוואקום או להתפתחויות רפורמיסטיות אחרות לטובה או לרעה, אולם הן מוכיחות באופן כמעט נבואי את מה שהיטיב לבטא נתן שרנסקי בספרו "הטיעון בעד הדמוקרטיה". טענתו המרכזית של הספר הייתה כי למעשה, כל אדם רוצה חירות אמיתית שבה יוכל להביע את עצמו ולחיות באושר
יוני בן-מנחם
בהנהגה הפלשתינית התגלעו בקיעים לגבי הכוונה לפנות לאו"ם בספטמבר בדרישה להכרה במדינה פלשתינית בקווי 67'    יו"ר הרשות מחמוד עבאס נחוש להמשיך בתוכניתו אך חושש מפני תקיפה ישראלית באירן שעלולה "לטרוף את הקלפים" ולשנות את המציאות האזורית
יוסי דר
אלון עוזיאל, שהחליט להפריע ולשבש את ההלוויה של סמי עופר ולפגוע ברגשות בני משפחתו, לא הסתפק רק בכך, אלא גם הסריט את מעשה הנבלה והעלה את הסרטון ליוטיוב. הבעיה המתחילה כשהוא רואה בכך מקור לגאווה
יהודה דרורי
יותר מתמיד, התקשורת כיום עוסקת בנושא "חלוקת ירושלים" או "ירושלים השלמה". כאשר בכלל לא ברור מהי הגדרת "ירושלים השלמה" או המשמעות האמיתית של "חלוקת ירושלים" (ואיזו חלוקה). הגיע הזמן לעשות סדר בנושא זה
איתן קלינסקי
כדי לא לחזור לאותם ימי כאוס - כשבתוכנו נמצאים ממשיכי דרכם של ה"אחראים לאלף קברים של בחורים צעירים" - חובה עלינו למנוע קברים של אזרחים יהודים וערבים בניסיון למנוע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. כי אין כיום כוח שימנע את הקמתה של המדינה הפלשתינית. עלינו לחתור רק לכך שלא ישתלט עלינו פעם נוספת הכאוס שיגבה אולי מחיר יקר יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il