X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זוהי הממשלה שלנו וזהו שר המשפטים שלה, ועם נבחרת כושלת שכזו אין לנו כל סיכוי לנצח במאבק כלשהו
▪  ▪  ▪

שר המשפטים, יוסף לפיד, הזדעזע ממראה האשה הערביה הזקנה המחטטת בהריסות ביתה ברפיח, עד כדי כך שהשווה אותה לסבתו בתקופת השואה.
אין ספק שהתמונה של אשה מבוגרת שביתה נהרס, המנסה למצוא איכשהו את התרופות הקבורות תחת ההריסות, צריכה לגעת ללבו של כל אדם. אין איש בישראל שלא היה מעדיף שהפעולות המלחמתיות של צה"ל יצליחו להבדיל באופן מוחלט בין חפים מפשע לבין המחבלים עצמם, לפגוע באשמים ולהשאיר מחוץ למעגל הטרגדיה את אלו שאינם קשורים לטרור ולמלחמה.
חוקי המלחמה, שהתגבשו במהלך ההסטוריה, מנסים ליצור מצב שלפיו נאבקים הצבאות ביניהם ומנסים ככל האפשר להרחיק את הלחימה מריכוזי האזרחים, הואיל ואם נגזר לפתור סכסוך בין מדינות בכח, אזי ילחמו הצבאות ביניהם, ולטובת כל הצדדים ישאירו מחוץ למעגל ההרג והנזק את האזרחים שאינם לוחמים ואינם מסוגלים להשפיע על תוצאות המאבק.
כך, כל צבא ישתדל לצאת מריכוזי אוכלוסיה של הצד שלו כדי שזו לא תפגע, בהנחה שהצד השני יעשה את אותה הבחנה שבין צבא לאזרחים, האמורה להיות כדאית לצד השני מאותה סיבה.
מלחמת העולם השניה אכן מהווה דוגמה מצויינת למצב הנוצר מאי שמירת חוקי המלחמה.
גרמניה הנאצית לא התחשבה בחוקי המלחמה ותקפה ללא אבחנה אוכלוסיה אזרחית. כך הופצצה בפראות לונדון, כך נמחקו קובנטרי, בלגרד, ונפגעו עוד אינסוף ערים ואזרחים.
שבירת חוקי המלחמה על-ידי הגרמנים גרמה לבעלות הברית לגמול בהפצצות אדירות של מפעלים וערים על אזרחיהן. כך הופצצו ברלין, המבורג, דרזדן ולמעשה כל ערי גרמניה.
מימדי הפצצת העיר דרזדן שבגרמניה על-ידי מאות מטוסים היו גדולים כל כך, שהאפקטים של החום והשריפה הגיעו לידי עוצמה השווה לזו של פצצת אטום. עשרות אלפי אזרחים נהרגו בכל הפצצה מסיבית שכזו, אין סוף טרגדיות של גרמנים חפים מפשע, אין סוף נשים שחיפשו שריד כלשהו לחייהן שאולי נותר תחת ההריסות.
עם כל הכבוד לאסונן של נשים גרמניות אלו, קשה להאמין ששר המשפטים ורוב קהל הקוראים אינם ישנים בלילה מרוב צער עליהן. הן היו שייכות לצד התוקפן, הרצחני, המשמיד, השפל והמפלצתי ביותר שידעה האנושות. כל התיאורים של הטרגדיות והצער מאותה תקופה מתייחס בצדק לנפגעי בעלות הברית המותקפות והיהודים שהושמדו ללא כל סיבה ומתעלם מסבל הגרמנים.
הערבים הולכים בתלם הנאצי של שבירת חוקי המלחמה הללו לאורך כל תקופת המאבק ביננו.
ה"מאבק" שלהם התאפיין תמיד בתקיפת אזרחים חפים מפשע ללא כל אבחנה תוך ביצוע פעולות רצחניות שאינן מביישות נאצים מהסוג הגרוע ביותר. הרצח המחריד של טלי חטואל וארבעת בנותיה רק לפני כחודש הינו אחד הדוגמאות המזעזעות ביותר. שני אנשי האס. אס. הערבים ירו אל מכונית המשפחה, ניגשו אליה, ווידאו רציחה על-ידי ריקון המחסניות אל האם ובנותיה.
גם לוחם החופש הידוע, סמיר קונטאר, שממשלת שרון-לפיד עומדת לשחרר בזמן הקרוב, היה מעורב ברצח דני הרן ובתו בנהריה. הוא לקח אותם לחוף הים, ירה באב וניפץ את ראש הילדה על-ידי הטחתה בסלע. סמדר הרן, אשתו של דני, שהתחבאה בארון כשנכנסו המחבלים אל ביתם, נאלצה לחנוק למוות את התינוקת שלה לבל יתגלו. מעניין אם רחמיו של לפיד עליה ימנעו ממנו להצביע לטובת שחרורו של רוצח משפחתה.
הרשימה של פשעי המלחמה של הערבים הינה בלתי נגמרת. כל אחד מאיתנו יכול לדקלם אין סוף מקרים, ואין איש המסוגל לזכור את כולם. אין ספק לאיש בישראל כי אם הערבים ינצחו את צה"ל, חלילה, תתרחש שואה נוספת. רק חוסר היכולת הצבאית מונעת מהערבים לחזור במדוייק על מעשי הנאצים.
הערבים אף שכללו את ההתנהגות שלהם כלפי מעורבות אזרחים בלחימה.
לא רק שהם תוקפים את אזרחינו (וגם אמריקנים וספרדים) ללא כל אבחנה, אלא שהם מסתתרים מאחורי... האזרחים שלהם! כלומר לא זו בלבד שהם אינם שומרים על הדדיות של אי תקיפת אזרחים, אלא שהם תוקפים אותנו מתוך ריכוזי האזרחים שלהם, מתוך הנחה שכללי ה"פוליטיקלי קורקט", לחץ התקשורת, מדינות העולם ו"מחנה השלום" הישראלי ("כוחות הפנים" בלשונם) יאפשר להם לשמר את האבסורד.
13 חיילים איבדנו בשבועות האחרונים מתוך כניעה לכללי המשחק המטורפים הללו.
בסופו של דבר הפכנו לחברה מתאבדת השולחת את בניה לההרג כדי שלא יהרסו בתי אוייב תוך כדי פעילות נגד מחבלים. צה"ל יצא למבצע ביעור מחבלים ומנהרות ברפיח מחוסר ברירה, על-מנת למנוע מצב שהטילים הזורמים דרך המנהרות הנכרות בחיפוי בתי האזרחים ברפיח יגיעו בזמן הקרוב לאשקלון ולחוות השקמים.
תוך כדי לחימה של האוייב תחת חסות אזרחיו, קרה ונהרסו בתים.
כעת שר המשפטים שלנו הוא המשווה את האישה הערביה לניצולת שואה, במקום להשוותה לנשים הגרמניות בברלין המופצצת. כך, באופן בלתי נמנע, הוא מצביע על צה"ל כצבא נאצי. בינתיים כבר הספיק לפיד לחזור בו באופן חלקי, אך הנזק האדיר בעולם כבר נעשה. לא מעט ערבים וגרמנים קשישים מחייכים חיוך גדול בימים אלו.
יש באמירתו זו כדי להצביע על עולמו הפנימי של לפיד, על תבונתו ועל האחריות הציבורית שלו.
בתוך ההשוואה הנואלת הזאת הוסיף כבוד השר כי המוסר היהודי שלנו מחייב אותנו להימנע מפגיעות כאלו, "אנחנו יהודים", אמר.
זוהי אמירה מרתקת למדי כשהיא באה מפיו של לפיד.
זהו האיש שבנה את הקריירה הפוליטית שלו על התנכרות לערכים והמנהגים היהודיים, התפרנס פוליטית מזריעת שנאה בין חלקים בעם, כשהוא ומפלגתו עושים ככל יכולתם למחוק כל צביון יהודי במדינה.
כעת כשצריך לוותר ולהכנע, נזכר לפתע לפיד ב"ערכים היהודיים", ומגייסם לעזרתו.
הבהלה שאחזה בממשלה לאחר השימוש הציני הצפוי של הערבים בסבל אזרחיהם גרמה להכשלתו של המבצע.
זוהי הממשלה שלנו וזהו שר המשפטים שלה. עם נבחרת כושלת שכזו אין לנו כל סיכוי לנצח במאבק כלשהו.

תאריך:  27/05/2004   |   עודכן:  27/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
שמאי גולן
פקודת הסמים אוסרת באיסור מוחלט את השימוש בכל מרכיביו של צמח הקנאביס במשקאות אלכוהוליים, כמו בירה וודקה
עו"ד גיל איכבום
באמת אני לא מצליח להיזכר, אולי אתם תוכלו לעזור לי, מתי נחתם הסכם היחצ"נות של ואנונו ושל העיתונאי פיטר הונאם עם מערכת הביטחון ועם התקשורת הישראלית?
אליקים העצני
עו"ד אברהם סימון
תכנון המס והשיקול הכלכלי איזה מס לשלם, האם לקבל פטור מתשלום או שלא לקבל פטור כזה, הוא בשיקולו הבלעדי של מוכר הדירה, בתנאי ששיקוליו הם בגדר אפשרות בבחירה החוקית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il