X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סיכון לא מחושב [צילום: פלאש 90]
פצצה מתקתקת
אסון הגז בנתניה הוא רק הספתח תרחישים נוספים שכמותו הם רק עניין של זמן זה מה שקורה במדינה שבה לא רק בלוני הגז, אלא גם חוטי החשמל והטלפון חשופים לכל, באורח פיראטי וללא תחזוקה ומה עם מגדלי הזכוכית הממלאים את הכרך הגדול? אלה פשוט יתמוטטו בתקיפה מן האוויר כמגדל-קלפים
ארבעה הרוגים בפיצוץ בנתניה
איציק וולף
פיצוץ עז החריד בניין מגורים בכיכר העצמאות שבנתניה * חלקו הקדמי של הבניין קרס לחלוטין * גבר אחד ושלוש נשים נהרגו ועשרות נוספים נפצעו * המשטרה מתריעה מפני קריסת מבנים נוספים באזור * אחר-הצהריים נצפה אדם חותך את צינור הגז ונעצר על-ידי המשטרה אך שוחרר * המשטרה הגיעה אל החשוד ועצרה אותו שנית
לרשימה המלאה

אחרי אסון הגז בנתניה - האסון הבא כבר בדרך. הוא רק עניין של זמן וצפוי כל עוד בלוני הגז ימשיכו להיות חשופים בחזיתותיהם של בתי-מגורים ובחצרותיהם. על אחת כמה וכמה שהוא צפוי כשאלה מוצבים באורח פיראטי וללא תחזוקה הולמת.
כאילו באירוניה של הגורל מסתבר עכשיו כי אסון שכזה עלול לחזור ולהתרחש דווקא בנתניה עצמה. הפעם בחזיתו של בניין שתוחם את אזור התחנה המרכזית שלה מכיוון מערב. המדובר בבניין ישן, בן יותר מ-40 שנה, שמצוי על-פי הדיווחים ברחוב יגאל אלון בעיר. בחצרו הפנימית של הבית פזורים מאות בלוני-גז חשופים, כאשר הרשתות, שנועדו לסוכך עליהם, נפרצו וצינורות המתכת, המובילים את הגז, נחתכו ונגנבו. בעלי-עסקים רבים בחזית הבניין יודעים להעיד על סימנים ברורים של הזנחה, על מחדלי-בטיחות ועל התרעות חוזרות ונשנות, שלא הביאו לתיקון המעוות.
אשרי הגפרור?
ברחוב המסילה בהרצליה, מול פסי הרכבת תל אביב-חיפה, מצוי בית שמעת לעת מורגש בו ריח חריף של גז. הסאה הוגדשה באחד מסופי השבוע האחרונים, כשדייר הבית חשף, לחרדתו, דליפה חזקה בברז הגז המרכזי שבחזית הבניין. רק תודות לתושייתו הגיע, למחרת, איש חברת הגז האחראית, שככל הנראה מנע בכך אסון אפשרי נוסף.
הצרה הגדולה היא שאסונות שכאלה עלולים לחזור ולהתרחש בכל רגע. לא רק בנתניה ובהרצליה, אלא בכל הארץ כולה. הם צפויים כל עוד אין חברות הגז דואגות להטמין את מיכליהן באדמה. מדינה מתוקנת נוהגת להסדיר את איחסונם בחקיקה. אחרי ככלות הכל זו אינה יכולה להרשות לעצמה שבלוני הגז יהיו חשופים ולא מוטמנים מתחת לקרקע.
אין צורך בדמיון מודרך כדי להבין שחשיפתם של מיכלי-גז עלולה להזמין חבלה מכוונת מצד מחבל, או של סתם פסיכופת. כל שהוא נזקק לו כדי להעלות את הבניין באוויר הוא להבה קטנה של אש.
אבל מדינה, שקווי החשמל והטלפון שלה חשופים ופרוצים לכל רוח, ושבונים בה גורדי-שחקים לרוב, עם חזית דקורטיבית מזכוכית - מדינה שכזו רק מזמינה עליה את האסון הבא, והפעם עם אפקט בלתי-נמנע של דומינו.

תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אלעזר לוין
הפגיעה בבניין בן 150 דירות הוכיחה שוב את חשיבותו של ביטוח דירה    חלק מהדיירים מבוטחים בחברות שונות - האחרים אינם מבוטחים ולא יקבלו דבר    שר השיכון: ניתן לדיירים מעמד של חסרי דיור, ונסייע להם בדיור חלופי או בשכר דירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il