X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
איפה היית בספטמבר 1993? חבל שלא קמו אז "מאיר דגנים" שהיו מתריעים מפני מזימתם של פרס, ביילין ומרעיהם, שהובילו את ישראל מדחי אל דחי
▪  ▪  ▪
התמיכה עוברת אליו. מאיר דגן [צילום: AP]
התמיכה בה פוחתת. ציפי לבני
[צילום: דוברות קדימה]

הנפגעת העיקרית מהתבטאויותיו של דגן היא לא אחרת מאשר ציפורת החוץ לשעבר, "הגימנזיסטית" על-פי הגדרתו של אהוד ברק, שתפקודה כיו"ר האופוזיציה אינו טוב יותר מתפקודה כשרת החוץ

מאיר דגן, ראש המוסד עד לפני חודשים מעטים, התעטף לאחרונה באצטלת המבוגר האחראי ותקף את הדרג המדיני, על הרפתקנות אפשרית של ראשי המדינה בחזית האירנית, אשר עלולה לסכן את מדינת ישראל. דגן הגדיל לעשות, צירף לאמירותיו את הרמטכ"ל אשכנזי ואת ראש השב"כ דיסקין, ונתן להבין שכל עוד שלושת אלה שירתו בתפקידיהם היה בכוחם למנוע פעילות הרפתקנית של הדרג המדיני.
למען הגילוי הנאות: גם הח"מ גורס שפעולה צבאית ישראלית מול אירן היא מעבר לכוחותיה של מדינת ישראל, ורק ארצות-הברית מסוגלת לבצעה. אבל, מה שמותר לח"מ לומר נשמע אחרת - ואסור שיישמע - מפיו של מי שזה עתה סיים את תפקידו בראשות המוסד. הח"מ גם גורס שהפצצה הפלשתינית (מדינה פלשתינית ממערב לירדן) מסוכנת הרבה יותר מן הפצצה האירנית, ושעל ראש הממשלה לפרקה לפני שיהיה מאוחר מדי. לשם כך חשוב שיתנער מן הרחיים שעל צווארו, שמעון פרס ואהוד ברק, המושכים אותו קדימה/תהומה.
הציפיתונים למיניהם, הרואים את ניגוח נתניהו כמטרת-העל שלהם, עטו על דבריו כמוצאי שלל רב, והתעלמו מן המעשה ההופך על פניו את הכפיפויות במשטר דמוקרטי תקין. מעניין כיצד הייתה התקשורת מגיבה אילו הצמרת הביטחונית בשנת 1993 הייתה מתריעה כנגד הרפתקנותם של פרס-רבין שעשו מעשה מדיני בלתי אחראי, ובספטמבר השחור 1993 חתמו על הסכם "השלום" המחפיר שדירדר את ישראל למלחמת אוסלו ולמצב המדיני החמור שבו היא מצויה היום. סביר להניח שאותם אמצעי תקשורת שהתגייסו למען עגל הזהב של "השלום" היו מגנים אז התערבות של דרג ביטחוני מול הדרג המדיני.
מאיר דגן: איפה היית בספטמבר 1993? חבל שלא קמו אז "מאיר דגנים" שהיו מתריעים מפני מזימתם של פרס, ביילין ומרעיהם, שהובילו את ישראל מדחי אל דחי.
מאיר דגן: איפה אתה?
מעשהו האחרון של מאיר דגן שינה בבת-אחת את מיקומו הנוכחי של מאיר דגן: ממעמד מכובד ומוערך של ראש המוסד לשעבר הוא קפץ למעמד של המועמד המוביל לראשות האופוזיציה במדינת ישראל. את הבנת את זה, ציפי? הנפגעת העיקרית מהתבטאויותיו של דגן היא לא אחרת מאשר ציפורת החוץ לשעבר, "הגימנזיסטית" על-פי הגדרתו של אהוד ברק, שתפקודה כיו"ר האופוזיציה אינו טוב יותר מתפקודה כשרת החוץ. בשני התפקידים, וגם באחרים, היא הוכיחה שכוחה בסיסמאות חלולות בלבד, אמרה כן-כן ("דובי כן-כן") לכל יוזמה/גחמה/תכתיב מבחוץ והשאירה מאחוריה אדמה חרוכה ביחסי החוץ של מדינת ישראל.
מאיר דגן: איפה אתה ביוני 1993? האם פניך מועדות לשדה הפוליטי? התגייסות של אמצעי התקשורת למענך מעידה שזהו היעד, גם אם אצלך הדברים טרם התגבשו. מכל מקום, כבר מורגש סחף מהתמיכה בלבני לתמיכה בדגן.
והתקשורת: כרגיל בשמאל
בתקופה האחרונה משמשת התוכנית "יומן" בערב שבת בערוץ הטלוויזיה ה"ממלכתי" במה לדברי הטפה מגמתיים של איש השמאל הקיצוני, גדעון לוי ב', המכונה ארי שביט. כמעט בכל שבוע, ללא כל גיוון או איזון, נותן הערוץ ה"ממלכתי" במה כה נרחבת לעיתונאי בכיר של הארץ.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  23/06/2011   |   עודכן:  24/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאיר דגן, איפה היית?
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
מעולה !!! ל"ת
בתיה  |  24/06/11 02:05
 
- כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
שמאל הקיצוני חוגג  |  24/06/11 14:46
2
חותמת על כל מילה-יישר כוח!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  24/06/11 04:52
3
מי אשם "במצב המדיני החמור" ?
ראובן בר יהודה  |  24/06/11 07:50
 
- הגיון שמאלני תלוש מהמציאות
אאא  |  25/06/11 08:41
4
3 יא טמבל - איזו אינתיפאדה
הייתה נמשכת?  |  24/06/11 09:30
 
- והמצב המדיני היה רגוע ?
ראובן בר יהודה  |  24/06/11 09:50
5
אם ב 1993
רונן גולדשטיין  |  24/06/11 10:17
6
חולה על ציפורה ועל הקוטג' שלה
רונן גולדשטיין  |  24/06/11 10:22
 
- התייחסות לרונן גולדשטיין
ראובן בר יהודה  |  24/06/11 13:44
 
- לראובן בר יהודה
רונן גולדשטיין  |  24/06/11 16:33
7
המנהג לראיין עתונאים- שערוריה!
הניה  |  24/06/11 15:00
 
- צודק חלקית
יוא"ב  |  24/06/11 16:54
8
כל כך נכון כל כך צודק! ל"ת
אמיר 2008  |  24/06/11 15:04
9
הבעיה התחילה ב-67', לא באוסלו
ייי  |  24/06/11 15:10
10
כוונתך לאוג' 1991: הסכם מדריד  ל"ת
+שתי חטיבות אויב  |  24/06/11 15:32
11
תשובת מאיר דגן.
עו'ד דוד הגואל  |  25/06/11 14:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מה הקשר בין פרשת שלח לפרשת קורח? ניחשתם נכון - הדמגוגיה במיטבה. שיטות דמגוגיות שראינו בפרשת המרגלים שוכללו ושודרגו לדרגת אמנות בפרשת קורח. כן, וגם הציצית    מה מקור הביטוי 'טלית שכולה תכלת'? רמז: בפרשה    קורח הפוליטיקאי, הספינולוג וגם אולי הגימיקן הראשון בהיסטוריה    על מרכיבי הדמגוגיה    וגם על הזווית הנשית
הרב ישראל רוזן
הבחירות הבאות הן הזדמנות אחרונה לבדוק האם תיתכן בכלל מפלגה ציונית-דתית בכנסת, כן או לא? להיות או לחדול? כבר עכשיו נושבות רוחות של 'אין צורך', 'עדיפה השתלבות', 'לא כל הביצים בסל אחד' וכיו"ב. וח"כים וח"כיות ציו"דים רבים החונים בשדות זרים יוכיחו! כמי שמאמין ב'מדינה יהודית', אני מאמין שזו תיכונן רק בדחיפת ציונות-דתית מאורגנת ומלוכדת, בעיקר במישור הפוליטי
איתן קלינסקי
במקרה של קריית שמונה, המחאה הציבורית ששטפה את הארץ כולה, רק הצליחה לעורר את הממשלה להבטיח שהיא תשלח גלולות מרפא זמניות. מצער שהמחאה הציבורית לא עוררה את הממשלה לטיפול שורש בהפרטה האכזרית ובתוצאותיה האכזריות
תרצה הכטר
ערכת לימוד, כגון זו המופצת על-ידי עמותת "זוכרות", על הנכבה: "איך אומרים נכבה בעברית?", אינה "תמימה". במיוחד כשמדובר בתלמידים שהם "קהל שבוי" וכל מעייניהם נתונים להשגת ציון גבוה במבחן    לכולנו חייב להיות ברור שערכת לימוד על מכלול תכניה, מתקבלת בתנאים הנוכחיים כ"עובדה", אלא אם כן דימוי בית הספר יחדל להיות "בית חרושת למבחנים"
דודו אלהרר
לעמוס עוז לא איכפת מה חושבים הערבים או היהודים, הוא כבר החליט בשבילם מה הם "יודעים" ושיקפצו לו    הלוואי שהיה שומע בקול עצמו: "להפסיק לנופף באצבע ולהטיף..."    מישהו צריך לומר לו ליטול קורה מבין עיניו כשהוא בא חשבון עם "הכיבוש המשחית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il