X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יגאל לביב עיתונאי ותיק ופעיל שמאל על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
המרוויחים הגדולים מהתחבורה הציבורית הכושלת הם יבואני הרכב, חברות הליסינג למיניהן, תעשיית המוסכים הענקית - והעשירונים העליונים שאינם משתמשים בתחבורה ציבורית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אין חילוקי דעות כי בישראל התחבורה הציבורית כושלת. אולם איש לא שואל מה הסיבות לכך. כאשר בכל יתר מדינות ארגון ה-oecd (שאנו חברים בו) פועלת תחבורה ציבורית יעילה המשרתת את הציבור הרחב, צריך לתהות למה אין הדבר אצלנו. אי-אפשר להאשים את האחראים לתחבורה הציבורית בשלושים השנים האחרונות בטמטום יוצא-דופן, למרות שיש מקום לדעה כי קבלה לתפקיד לפי העדפה מפלגתית - ולא כישורית - גורמת לריבוי עובדים לא כשרים לתפקידם. שרי התחבורה, ממשה קצב עד ישראל כץ, הצטיינו ומצטיינים בחלוקת ג'ובים לחברי הליכוד תמורת השפעה גדולה במרכז הליכוד.
אולם לדעתי הגורם המרכזי לאי-פיתוח התחבורה הציבורית הוא העובדה כי תחבורה ציבורית כושלת גורמת לרכישה מוגברת של מכוניות פרטיות. עובד הגר בברוקלין ועובד במנהטן לא יעלה על דעתו לנסוע במכונית פרטית למקום העבודה. יש לו רשת תחבורה ציבורית יעילה ומהירה, והוא לא ישתמש ברכב פרטי יקר. כך גם העובדים בכמעט כל ערי מדינות המערב.
בישראל אין לעובד דרך להגיע ממגוריו לעבודתו זולת ברכב פרטי. התחבורה הציבורית לכל סוגיה אינה יעילה, אינה מהימנה, ואינה מאפשרת הגעה במהירות וביעילות.
המרוויחים הגדולים ממצב זה הם יבואני הרכב, חברות הליסינג למיניהן, ותעשיית המוסכים הענקית.
אילו הייתה בישראל תחבורה ציבורית יעילה כמו במערב, היו הכנסות סקטורים אלו צונחות במחצית ויותר. סקטורים אלו מעוניינים בהמשך המצב הקיים. יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, כרמל הכהן-שאמה, יעשה נכון אם יזמין, במרכז המחקר של הכנסת, בדיקת קשרים בין סקטורים אלו - לנבחרי ציבור בכנסת וברשויות המקומיות.
תורם נוסף למצב הם העשירונים העליונים שאינם משתמשים בתחבורה ציבורית, מכיוון ששימוש ברכב פרטי יקר אינו מעמסה בשבילם. עבורם טורחים שרי התחבורה וראשי הערים להקל על נסיעתם, על חשבון כל יתר הנוסעים בכבישים. למענם מתקינים כבישי אגרה ומסלולים מהירים בתשלום, המאפשרים לבעלי יכולת התשלום לדלג על פקקי תנועה באמצעות הקטנת שטחי הנסיעה לכל יתר הנוסעים.
שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי לא יעמדו בפקקים בכניסות לתל אביב או לירושלים. למענם, ולמען בעלי הממון התומכים בהם, הותקנו כבישי האגרה למיניהם.

תאריך:  10/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי מרוויח מתחבורה ציבורית כושלת?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה רצינית
סתם_1  |  10/07/11 15:34
2
להוריד 30 קווים זה לא רפוךמה
ישע  |  10/07/11 23:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
"הדמוקרטים הגדולים" מכוונים לחינוך דור אשר יישא את אידיאולוגיית "מדינת כל אזרחיה" על פני מדינת הלאום היהודית בארץ ישראל
נעמי בן-בסט
לאחרונה התפרסמו מאמרים על כך שהמצור בעזה פועל נגד ישראל ומחזק את החמאס. הרשעות והטיפשות הולכות יד ביד. רק לחץ חיצוני יכול להביא לשינוי. ישראל מזמינה משטים ו"מטסים" נוספים, במקום לפעול מתוך תבונה מדינית ומוסרית
משה גולדבלט
יש לשחרר את שופטי ישראל מהצורך להיאבק ללא הרף בהוראות תיקון מס' 8 ולהחזיר עטרה לישנה. יש לחזור למצב המשפטי ששרר לאחר פסיקת "הלכת שולמן" גם אם במספר מקרי גבול יזכו נפגעים לפיצוי שנוי במחלוקת. בסופו של יום הכול נמדד בכסף ותוספת פעוטה לפרמיית ביטוח החובה די יהיה בה כדי לכסות את מקרי הגבול ולהעניק גם פיצוי למשתמשים שהיו זכאים לו
מוטי פלד
נציגי המדינה אשמים ובגדול    המכשולים הרבים שמציבות הרשויות השונות ליבואנים גורמים להוצאות כספיות עצומות ומיותרות לכן המחירים לצרכן בהתאם, יקרים משמעותית מהמחירים בחו"ל, לכן אתרי האינטרנט בחו"ל (שבחלקם שותפים ישראלים) מצאו ובצדק את הפרצה ובעלי האתרים חוגגים על חשבוננו
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - לא לומדים דבר, שנאה תהומית, מאפליה, סִתמו להם את הפה, בבקשה ורופא קולנוען מפטפט שטויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il