X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יוסף נוימן פרופ' לביולוגיה ולפילוסופיה על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
או תמיכה (בין פעילה ובין סבילה) במדיניות הממשלה - או התנגדות בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו למדיניות זו. כולל השתתפות בצעדת הסולידריות עם העצמאות הפלסטינית, ביום ו' בירושלים (נפגשים ב-14:00 בשער יפו)
▪  ▪  ▪
רות גביזון [צילום: פלאש 90]

פרופ' רות גביזון, במאמרה "לא אצטרף לצעדת הסולידריות" ("הארץ", 10.7.11), תומכת בפתרון של "שתי מדינות לשני עמים" מטעמים מדיניים ומוסריים כאחד. למרות זאת, כנציגת ה"מרכז", היא לא תצטרף לצעדת הסולידריות בתמיכה בתביעת הפלסטינים להכרת עצמאות. למה? "משום שתומכי צעדת הסולידריות סבורים כי אין צורך להמריץ גם את הפלסטינים לשנות עמדות כתנאי להסדר שיהיה צודק ויציב". ועוד נימוק מופרך שלה: "ממשלת ישראל הנוכחית, ימנית ככל שתהיה, מחויבת רשמית לפתרון שתי מדינות". באמת! היא גם מחויבת "רשמית" לשמור על ערכי הדמוקרטיה!
נימוקים נוספים של פרופ' גביזון לאי-ההצטרפות: דרישת הפלסטינים לזכות השיבה, וקיום גורמים קיצוניים ביניהם המטיפים לריבונות על כל ארץ ישראל. ולכן "שני הצדדים אחראים למבוי הסתום". ולכן, צריך "ללחוץ על שני הצדדים".
אשר ל"זכות השיבה" - אני מפנה את פרופ' גביזון ל"הסכם ז'נבה" המבחין בין המרכיב הסמלי של לקיחת אחריות מוסרית, ובין הפתרון הפרגמאטי של שיבת הפליטים, שיתחשב באינטרסים הלגיטימיים של ישראל. ואשר לקיום זרמים קיצוניים - הם קיימים בשני הצדדים. האם פרופ' גביזון לא שמעה על חוגים רחבים שסבורים כי כל ארץ ישראל נרשמה למען היהודים בטאבו, על-ידי הקדוש ברוך הוא?
ומה עושה אותה ממשלה "שמחויבת לפתרון שתי מדינות"? מקימה מאחזים על שטחים שנגזלו מהפלסטינים, מתעלמת מכל ההחלטות הבינלאומיות לשמירת הסטטוס-קוו בשטחים ובירושלים המזרחית. מי שמודאג מהתגברות הזרמים הקיצוניים בין הפלסטינים, כדאי שיחשוב על תרומתנו להקצנה - הפוגרומים של המתנחלים - כשצה"ל עומד מנגד, ההכבדה האכזרית על חיי היומיום של התושבים בשטחים, וכל העוולות המוכרות.
מסקנתי: אין "מרכז": או תמיכה, בין פעילה ובין סבילה במדיניות הממשלה - או התנגדות בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו למדיניות זו.
לאור הניסיון הממושך בסכסוך עם הפלסטינים ועם מדינות ערב, והעובדה שהערבים הם שיזמו בעבר מעשי תוקפנות, קיימת שאיפה טבעית ומובנת "לסיום הסכסוך" ולשלום "אמיתי". אבל אלה הן אשליות. יחסים בין מדינות הם פרי אינטרסים ויחסי כוח. גם עם מצרים אין "שלום אמיתי". יש "שלום קר", שמנע הרג ושפיכת-דמים במשך שלושים שנה, וזאת מטרה ראויה מאוד להגיע אליה גם עם הפלסטינים, גם תוך לקיחת סיכונים מחושבים. קיום שתי מדינות הוא אינטרס ישראלי. המצב הקיים מוביל בהכרח להידרדרות ולשפיכות-דמים. ממציאות של "שלום קר" יש סיכוי להגיע גם ל"שלום אמיתי".

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין סימטריה ואין "מרכז"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ז'נבה? הצחקת אותם
ע. הנביא  |  13/07/11 23:27
 
- ראוי שתביא את הציטוטים האלה
עמי, ת"א  |  14/07/11 10:59
2
ועוד פנינים
ע. הנביא  |  14/07/11 00:15
3
סיכונים מחושבים!!!
איש עצוב  |  14/07/11 04:50
4
אין גבול לטפשותם של פרופסורים
פנחס  |  14/07/11 23:31
5
ברור... אז לפי כל המגיבים
יייי  |  15/07/11 01:02
 
- מה הקשר?
ע. הנביא  |  15/07/11 09:05
6
אין שלום עכשיו אצל אוייבינו
האוייב הומוגני   |  15/07/11 10:11
7
יכולת התעלמות בלתי נתפסת
ע. הנביא  |  16/07/11 08:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
ישנם שני מבחנים פשוטים להגדרת חוק כמטופש. "חוק החרם" עונה להפליא על שני מבחני הטיפשות. השמאל הרדיקלי מוצא הזדמנות נפלאה לעבור עליו בסיטונות ו"שלום עכשיו" כבר התגייסה למשימה בהתלהבות
נורית פלד-אלחנן
פסק דין חדש הוא שיאו של מסע - מתוכנן להפליא ומשומן כראוי - להתרת דמם של פלסטינים, מסע שנמשך כבר עשורים רבים בעיתונות, בנאומים הפוליטיים, בספרות ובשירה, בתוכניות הצבאיות ובניסוח הקוד האתי של הצבא
ד"ר מוטי גולן
פינחס היה היחיד מכל עדת ישראל אשר אזר עוז בנפשו, שינס כגבר חלציו, נטל על עצמו סיכון חיים מחושב, ניגש למשה ושאלו: רבנו, מה עושים במקרה דנן?!
יהודה דרורי
להזכיר לכל! כל ממשלות ישראל אחראיות להתנחלויות    רובן נעשו בהחלטות הממשלה (וזו דמוקרטיה!) ההתנחלויות לפיכך הינן חלק ממערכי המדינה ולשום קבוצה שולית אין הזכות לפעול כדי להרע להן
איתן קלינסקי
ד"ר שלום לווין לא היה נותן ידו לעובדה שלפני תלמידי ישראל יעמדו שני סוגי מורים - מורה זול ומורה מוגן על-ידי האיגוד המקצועי. לצערי, משרד החינוך אימץ מקסם שווא של הפרטה ומאפשר למלתעותיו של אותו מקסם שווא לטרוף את אחת הפנינות החינוכיות, שידעה מדינת ישראל - האולפנים להקניית השפה העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il