1 |
|
|
עם כל הכבוד לכל כותבי הפילוסופיה בכל הזמנים הרי הם מצטיירים בעיני שאנשים שיש להם בעיה להתייחס למציאות הקיימת ובמקום זה הם ממציאים מציאות שלא קיימת שבה קל להם לתפקד. כמו כל אחד אחר גם אני התעניינתי בכל מיני פילוסופיות והתחלתי לקרוא כל מיני ספרים של כל מיני פילוסופים והאמת היא שזרקתי אותם די מהר. אוסף כזה של שטויות ממש קשה למצוא. הכותבים מתחילים עם מה שצריך להיות במקום עם מה שיש. צורת כתיבתם דומה לטקסט במתימטיקה אבל יש בעיה גדולה עם זה. בעוד שבמתימטיקה הכל מוגדר בדיוק נמרץ, רציונלי ומוסכם בכל רחבי העולם הרי שבמציאות היום יומית אין הגדרות דומות ובכלל אי אפשר להגדיר הגדרות דומות ורציונליות לא קיימת בהתחשב בתרבויות השונות ברחבי העולם. לכן כל הפילוסופיה הנ"ל נידונה לכישלון והמציאות מראה את זה בבהירות מוחצת. עוד הייתי מציע לבוריס ריבצ'ינסקי שאם עומד הוא ללכת לאי בודד מוטב שילמד כמה פרקים בהשרדות או אולי אפילו יקח איתו ספר על השרדות ולכן הספר על הפילסופיה המערבית שהוא רוצה לקחת איתו לאי הבודד לא יעזור חוץ מאשר אולי יספק קצת חומר למדורה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יואל קורנבלום |
|
2 |
|
|
עם כל הכבוד לכל כותבי הפילוסופיה בכל הזמנים הרי הם מצטיירים בעיני שאנשים שיש להם בעיה להתייחס למציאות הקיימת ובמקום זה הם ממציאים מציאות שלא קיימת שבה קל להם לתפקד. כמו כל אחד אחר גם אני התעניינתי בכל מיני פילוסופיות והתחלתי לקרוא כל מיני ספרים של כל מיני פילוסופים והאמת היא שזרקתי אותם די מהר. אוסף כזה של שטויות ממש קשה למצוא. הכותבים מתחילים עם מה שצריך להיות במקום עם מה שיש. צורת כתיבתם דומה לטקסט במתימטיקה אבל יש בעיה גדולה עם זה. בעוד שבמתימטיקה הכל מוגדר בדיוק נמרץ, רציונלי ומוסכם בכל רחבי העולם הרי שבמציאות היום יומית אין הגדרות דומות ובכלל אי אפשר להגדיר הגדרות דומות ורציונליות לא קיימת בהתחשב בתרבויות השונות ברחבי העולם. לכן כל הפילוסופיה הנ"ל נידונה לכישלון והמציאות מראה את זה בבהירות מוחצת. עוד הייתי מציע לבוריס ריבצ'ינסקי שאם עומד הוא ללכת לאי בודד מוטב שילמד כמה פרקים בהשרדות או אולי אפילו יקח איתו ספר על השרדות ולכן הספר על הפילסופיה המערבית שהוא רוצה לקחת איתו לאי הבודד לא יעזור חוץ מאשר אולי יספק קצת חומר למדורה.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יואל קורנבלום |
|
3 |
|
|
מצא חן בעיני הרעיון, שאולי כדאי לקחת את "תולדות הפילוסופיה המערבית" של ברטרנד רסל לאי בודד כחומר בעירה.
זאת תובנה רציונלית. אלא מה: א)הבחירה בספר כולשהו אינה שוללת את האפשרות לקחת גם חומרי בעירה יעילים יותר; ב)מה שמישהו לוקח לאי בודד זה עינינו, ולא עינינו של מישהו אחר; ג)הקביעות הפסקנייות של יואל קורנבלום לגבי סיפרו של רסל בפרט, ולגבי הפילוסופיה בכלל, היא גילוי של בורות. לגבי הפילוסופיה בכלל אומר, שאומנם פילוסופים כתבו גם שטויות (זאת עובדה ולא הערכה), אבל אין זה אומר שכול הגיגיהם שטויות, אלא אים כן מקבלים את דבריו של י"ק כסמכות עליונה בעינין זה. לגבי סיפרו של רסל אציין, שאכן לא כולם תמימי-דעים עים השגותיו, אבל עדיין אין פירוש הדבר שסיפרו ראוי לשמש חומר בעירה. וברוח הסרקזם של י"ק אסיים: אתה רוצה שהאי יישרף? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גוגלמוגל |
|