X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתיה רודד ד"ר בגיאוגרפיה פוליטית על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
התחלנו ברדיפת פלסטינים חסרי זכויות הנתונים תחת כיבוש צבאי, וסיימנו בניסיונות להשתיק ולתייג את אזרחי ישראל המתנגדים לדרך שמתווים המתנחלים. האם המתנחלים חותרים לבלעדיות באמצעות גירושם של כל "האחרים"? או שמא פניהם לכפיית דעתם על כל המתנגדים?
▪  ▪  ▪
המתנחלים חותרים לבלעדיות? [צילום: פלאש 90]

בראשיתה שאבה תנועת ההתנחלות בשטחי הגדה המערבית השראה מהמודל ההתיישבותי שבטרם מדינה - "חומה ומגדל" וטענה שהיא ממחזרת אותו, אך באי-התאמה למצב הריבונות של המדינה שכבר קמה. התלמידים "עלו על רבותיהם", אבות הציונות. הם זיקקו ופיתחו את שיטתם לדרגת אמנות, שתוצאותיה המצטיירות כיום הן עוצמה והפניית משאבים העולה על יחסם באוכלוסייה לאין שיעור. המתנחלים יוצרים פרברים נוחים על אדמות הפלסטינים; משליטים סדר יום המכפיף את המדינה לכל צרכיהם ומחסורם; מחדירים אידיאולוגיה המנכסת פרשנות צרה לציונות, כזו הנוטה לפטיש הטריטוריאלי; וחותרים להמרת ריבונות העם בריבונות האל.
התהליך הלז הולך ומעמיק, ולובש משמעות של דה-לגיטימציה מתגלגלת של קבוצות אוכלוסייה, ומהלך עקבי לביטול המהות של המשטר הדמוקרטי בישראל. אם בתחילה הכריזו כי יש מקום במרחב ה"משותף" גם לפלסטינים, הרי שכיום ההצהרות עוסקות ב"תג מחיר", התרת דם, ופתרון הטרנספר הישן והטוב. לאחר מכן התגלגלה ההדרה לעבר הפלסטינים אזרחי ישראל. הללו סבלו מאפליה למן קום המדינה, אך כיום צעדות הימין במקומות מושבם, וחלחול השנאה שמעבר לקו הירוק, מאדירים הדרה ושנאה העולות על אפליה חברתית-כלכלית גרידא. לאחר הפלסטינים אזרחי ישראל הגיע תורם של העובדים הזרים ומבקשי החסות. פלוגותיו של ברוך מרזל חצו את הקו הירוק לתוך שטחה הריבוני של ישראל וחדרו ללב שכונותיה של תל-אביב, כדי לזרוע שנאה יוקדת ורדיפת הגר אשר בשערינו.
הבאים בתור הם אלה המותחים ביקורת ומערערים על הלגיטימיות של מעשי המתנחלים, ועל פרשנותם הצרה והקנאית את מהות הציונות. נציגיהם בכנסת חותרים ללא לאות במסעם לשלילה של כל סוג ביקורת, בכל אתר ומעל כל במה, דה-יורה ודה-פקטו. הם יסודיים, חרוצים, נחושים, ולומדים מהר כיצד לקעקע את אושיות ההתנגדות. כל זה, בסיועה של אופוזיציה חדלת-מעש, וחוסר היושרה של רבים מחברי הכנסת, שמשתמטים מלהישיר מבט אל חורבות הדמוקרטיה, ובהשתמטותם הם מסייעים לכינונן.
ובכן, התחלנו ברדיפת פלסטינים חסרי זכויות הנתונים תחת כיבוש צבאי, וסיימנו בניסיונות להשתיק ולתייג את אזרחי ישראל המתנגדים לדרך שמתווים המתנחלים. מכאן עולה השאלה - האם המתנחלים חותרים לבלעדיות באמצעות גירושם של כל ה"אחרים"? או שמא פניהם לכפיית דעתם על כל המתנגדים? כְאלה היודעים "מה טוב לעם ישראל", נכון היה שישמיעו תשובה גלויה ואמיצה: מהי המטרה - להישאר לבדם בארץ ישראל המובטחת ולמלוך בה, או להשליט על הכל שלטון עריצי ודכאני?
על המתנחלים להישמר שלא לשפוך את התינוק עם המים, כיוון שרבים ממתנגדיהם נמנים עם המעמד הבינוני הזן ומפרנס בכספי מיסיו את הבנייה בהתנחלויות, את מערכת החינוך המתבדלת והמפוארת ללא מגבלות תקציביות, את הכבישים ליהודים בלבד ואת השמירה הצבאית הכבדה שתובע מפעל ההתנחלות "המחזק את בטחון ישראל".
אין קל מלזרוע שנאה וללבות המון עם, קהל מאמינים החסר את הידע והכלים הדרושים לחשיבה ביקורתית. אך מהו המחיר שגובה תהליך כזה? האם אין מקום במדינה לריבוי דעות, לביקורת, לחמלה ולהגנה על החלש, לצדק ולשוויון? האם אין מקום לחופש הביטוי והדעה? האם אין בישראל מנהיג אמיץ שיעצור את ההרס הנזרע לדורות?

תאריך:  18/07/2011   |   עודכן:  18/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרנספר מתגלגל
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
איפה מחלקים תואר ד"ר?
צדוק  |  18/07/11 17:14
2
הקוזק הנגזל או סמולנית הזויה
וסהרורית מהסמול   |  18/07/11 18:54
3
עיוות המציאות על פי הדוקטור
אלישמע  |  18/07/11 19:37
4
את לא אומרת אמת
ע.ג.  |  18/07/11 19:40
5
בתיה צודקת לחלוטין ל"ת
אבנר צפוני  |  18/07/11 21:05
 
- קרא את התגובה שלפניך (4)
ע. הנביא  |  19/07/11 01:15
6
התשובה הציונית-מליון יהודים בי ל"ת
דניאל סבלדי  |  18/07/11 22:26
7
למרות שדברייך מקוממים
מיכאל ב  |  18/07/11 22:33
8
מיעוט רעשני
איש עצוב  |  18/07/11 23:10
9
רציתם לחסל אותנו... ותחוסלו!
אלי הרחובותי  |  19/07/11 00:20
10
איך הגעת למסקנה השגוייה
הרודן   |  19/07/11 02:17
11
צודקת
ג'נובי  |  19/07/11 04:05
12
צער בעלי חיים=ממש בא לי לבכות=
קורןנאוה טבריה  |  19/07/11 05:12
13
לסמול נבל,כפוי טובה ולא חכם=יש
קורןנאוה טבריה  |  19/07/11 05:27
14
ממש צרות מוחין
tאיציק  |  19/07/11 13:12
15
בינתיים הטרנספרים הם של יהודים
ד"ר ג. בן עמי  |  19/07/11 15:14
 
- שוויון זכויות מונע גרוש
סמי וסוסו  |  19/07/11 20:07
16
זו לא טעות בשם המשפחה? ל"ת
רדוד  |  19/07/11 19:50
17
הכנסת מאמצת את חוקי הר-ניר
עידן סובול  |  20/07/11 00:21
18
זה נשמע כמו עלילת דם מביר זית
רדוד כמו ביר-זית  |  20/07/11 02:17
19
מתי תכתבי על:סיזון מתגלגל?שמתב
קורןנאוה טבריה  |  25/07/11 06:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
מחאת הדירות ומחאת הקוטג' הן רק שלב ראשון במאבק האזרחי שצריך היה להתחיל כבר מזמן בישראל    במשך שנים עושים לנו בעלי ההון והמעמד הגבוה במדינה מניפולציה כשהם נהנים מהוויכוחים האידיאולוגיים ומשתמשים בהם באופן ציני, אך ורק כדי להפיק רווחים עבור עצמם    הגיע הזמן לחשוף את הצביעות הזאת ולהתחיל להיאבק על הזכות שלנו לחיות פה
הרב עדית לב
איסור על החרמת מוצרי התנחלויות הוא הגבלה קיצונית ומסוכנת של חופש הביטוי, וקביעה שמאבק באפליה אינו לגיטימי. אם קבעה הכנסת שמאבק באפליה כה מובהקת אינו לגיטימי, מה זה אומר עלינו כחברה?
נרי אבנרי
חבר'ה צעירים, שיושבים בליל קיץ בשדרה עתירת מוניטין עם גיטרות ובירות - מה אני אגיד לכם: וודסטוק בזעיר אנפין    באותו זמן שמנהיגת המוחים דפני ליף הזעיפה את פרצופה מול המצלמות, עשרה שוכרים פוטנציאליים התחרו על ליבו של בעל דירה בריינס    אין כוח בעולם שיכול לבטל את חוקי ההיצע וביקוש. לכו לפריפריה
יהודה דרורי
מי שירוויחו מכל הבלגן של מחאת האוהלים יהיו כמה אנרכיסטים ושמאלנים בשכר שישיגו עוד יחסי ציבור מבלי להשיג דבר במציאות    על הנמקים בחום האוהלים להבין שדבר לא יזוז, כי יש בכל הסיפור הזה משהו גדול מהם
צ'לו רוזנברג
המטרה האמיתית של המאמר היא לשים מראה מול פרצופם של אלה המוכנים להישבע ביקר להם מכל שהם הפטריוטים האולטימטיביים. אני מתעב את אחד ממאפייני התרבות הישראלית המצויה לפיו "מכים" בכותב ולא מתמודדים עם התוכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il