X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שימוש יומיומי בקרם לחות לגוף ועיסוי של אזורים העלולים לסבול מסימני מתיחה, יכולים למנוע סימני מתיחה כדאי לצמצם את השימוש בפן כדי להרגיע את העור ולהקל על תחושת הגרד, רצוי למרוח קרם גוף
▪  ▪  ▪
אמצו שגרת טיפוח נכונה [צילום: פלאש 90]

בתקופת ההריון חלים בגוף האישה שינויים הורמונליים ופיזיים רבים, המשפיעים בין היתר על עור הפנים, על הגוף ועל השיער. רוב התופעות חולפות זמן קצר לאחר הלידה, אך את חלקן קשה מאוד להעלים, וחלקן יוצרות אי-נחת במהלך ההריון.
על-ידי טיפול מתאים ואימוץ שגרת טיפוח נכונה, ניתן למנוע חלק גדול מהתופעות. ניתן לעבור את ההריון בשלום ולשמור על עור בריא וחיוני, גם במהלך ההריון וגם לאחריו. לשם כך, להלן פירוט על התופעות ודרכים להימנע מהן:

גרד הריוני

ישנן נשים הסובלות במהלך הההריון מגרד ומאדמומיות באזורים שונים של הגוף. ברוב המקרים, תופעה זו מתרחשת החל מהשליש השני של ההריון, וחולפת כמה ימים לאחר הלידה.
כדי להרגיע את העור ולהקל על תחושת הגרד, רצוי למרוח קרם גוף המרגיע את הגרד, ומומלץ להשתמש בתכשיר שמתאים במיוחד לעור רגיש.

כתמי עור חומים

חשיפה לשמש, בשילוב עם השינויים ההורמונליים החלים על האישה במהלך ההריון, מגבירים את הנטייה להופעת כתמי עור חומים (פיגמנטציה) על הפנים. יש כיום מודעות גבוהה לנושא ההגנה על העור מפני קרני ה-UVB (הקרניים המשזפות) ולהימנעות מחשיפה לשמש, אך רבים אינם מודעים לכך שכ-85% מכתמי העור נגרמים דווקא מקרני ה-UVA, שאליהן אנו נחשפים לא רק כתוצאה משהות בשמש, אלא גם מחשיפה לאור החודר דרך החלונות ומגופי התאורה שמעלינו.
מסיבה זו, מומלץ מאוד להשתמש בתכשירי הגנה בכל ימות השנה, לא רק בקיץ, ולהקפיד על תכשירים המכילים הגנה מפני קרני ה- UVB וה-UVA.
כמו-כן, מאחר שהעור רגיש מאוד בתקופת ההריון, רצוי להשתמש גם בתכשירים עם הגנה פיזיקלית ולא כימית. הגנה זו פועלת לפי אפקט המראה, כשקרני השמש מוחזרות ואינן חודרות לעור, ובכך היא מפחיתה את הגירויים בעור.

נשירת שיער לאחר הלידה

רוב הנשים נהנות בתקופת ההריון ממראה שיער בריא יותר ומלא ברק, שכן העלייה בכמות האסטרוגן והפרוגסטרון מגבירה את צמיחת השיער ומאפשרת את חיזוקו. עם זאת, לאחר הלידה רבות מהנשים סובלות מנשירת שיער, כאשר לרוב זו תופעה זמנית החולפת תוך כמה חודשים.
כדי לשמור על שיער מטופח, חשוב להבריש אותו במברשת עדינה, להשתדל להימנע מסירוק שיער רטוב, וכן להשתמש בשמפו עדין הפועל לחיזוק שורשי השיער. כדאי לצמצם ככל האפשר את השימוש בפן או לחלופין להגן מפניו על השיער על-ידי שימוש בקרם לחות שישמור על חוזק השערה.

סימני מתיחה

הופעת סימני מתיחה על העור היא אחת מהתופעות הנפוצות ביותר במהלך ההריון. סימני המתיחה נגרמים עקב השינויים ברקמת החיבור של העור ומתיחתו, הגורמים לפגיעה בסיבי הקולגן והאלסטין שאחראים לחוזק העור ולגמישותו.
לאחר הופעת סימני המתיחה, כמעט ולא ניתן לטפל בהם. מאחר שכך, וכדי שלא יישארו סימנים לצמיתות, חשוב להקפיד על טיפול מונע. שימוש יומיומי בקרם לחות לגוף וכן עיסוי של האזורים העלולים לסבול מסימנים המתיחה, מגבירים את גמישות העור ויכולים למנוע לחלוטין את הופעתם של סימני המתיחה.

פצעונים ואדמומיות על הפנים

בעקבות השינויים ההורמונליים במהלך ההריון, יש התגברות של תופעות כגון: פצעונים (גם על הגוף), שומניות יתר, אדמומיות וסבוריאה. הסיבה לכל התופעות הללו, היא הפרשה מוגברת של הסבום, שכבת ההגנה והלחות הטבעית שהעור שלנו מייצר. כדי לטפל בתופעות אלה, יש לעזור לגוף לאזן את הפרשת הסבום, וזאת בעזרת כמה דרכים:
  • תזונה נכונה: חשוב להקפיד על תזונה הכוללת הרבה ירקות, רצוי אורגניים ולא מבושלים. מומלץ להשתמש בחלבונים רזים ובשומנים צמחיים איכותיים, דוגמת שמן זית ושמן קנולה, וכדאי להימנע לחלוטין משימוש בשמנים שעברו הידרוגנציה, דוגמת מרגרינה, המצויים גם בעוגיות ובמאפים קנויים;
  • שימוש בתכשירי לחות מתאימים: מומלץ להשתמש בתכשירים שיודעים לאזן את הפרשת הסבום;
  • "משמעת מים": מומלץ לשתות כמות של כשמונה כוסות מים ביום, ולהימנע משתיית משקאות מוגזים.

רגישות בעור

כחלק מהשינויים המתחוללים בגוף האישה במהלך ההריון, הגוף כולו - ועור הפנים בפרט - הופכים לרגישים מאוד. העור סופג את התכשירים שהאישה מורחת עליו, ולכן חשוב להשתמש בתכשירים המותאמים לעור רגיש.
רוב התכשירים בשוק הינם היפואלרגניים, אך במהלך ההריון חשוב במיוחד להשתמש בתכשירים שגם עברו את בדיקת הרגישות המחמירה יותר. כמו-כן, מומלץ להימנע משימוש במוצרים המכילים רטינול, פנול או SLS, וכמובן שאין להשתמש במכשור חשמלי קוסמטי, כגון מכשיר להחדרת לחות, לייזר, אפילציה ועוד.

הכותב הוא רוקח מומחה ויועץ מדעי לסבוקלם
תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  24/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפוח העור בהריון ולאחר לידה בקיץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתי קגן
הורים שימו לב: הילדים בחופש? מעתה הם חשופים ללא מעט סכנות לרבות הפרעות קשב וריכוז, התייבשות, דלקות אוזניים ואפילו השמנת יתר    מה עושים? איך לשמור על בריאות הילדים?    מספר טיפים ורעיונות לחופש גדול עם פחות דאגות
אורן פרסיקו
אגודת העיתונאים תל אביב מצליחה מאוד: בית סוקולוב שופץ, כנסים נוסדו, היחצנים אוגדו ושכרו של המנכ"ל צמח ועלה. איך כל זה קשור לפעילות למען העיתונאים בשעתם המקצועית הקשה ביותר? תנסו לשאול בהנהלה
חיים נוי
דרמה על נשים המצפות לבני זוגן לאחר מלחמה    הצגה קולחת, האקטואלית גם לתקופות חיינו אלה
עליס בליטנטל
ביצוע מלהיב, מתוקתק היטב על-ידי הבימאי משה קליף את צוות מסיימי הסטודיו בירושלים היווה חוויה בלתי רגילה, והנאה מחודשת ועולה על כולן של הסאטירה של מולייר - "טרטיף"
אושרת לוי
כולנו כבר מודעים לכך שלקבל תפריט זו לא חוכמה גדולה, החוכמה היא לעמוד בו    גם להירשם לחדר כושר מפואר זו לא חוכמה גדולה, החוכמה היא להתמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il