X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רן מלמד סמנכ"ל עמותת "ידיד" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
האומנם אי-אפשר לדרוש מהרופאים הבכירים להיות שותפים מלאים לשביתה? אי-אפשר לגרום לכך שגם הלקוחות העשירים שלהם יצטרפו למאבק, בהבנה שכל עוד לאוכלוסייה המוחלשת אין נגישות מלאה לשירותים רפואיים ראויים - גם להם לא יהיה?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

למה חיכו המתמחים כל-כך הרבה זמן עד שעזבו את בתי החולים? הם מחפים על הרופאים המומחים המעדיפים לייצר לעצמם קליניקות פרטיות, ושכחו את הכללים הבסיסיים של יחס לחולים. האם הם באמת כל-כך תמימים, כמו העובדים הסוציאליים, שהם חשבו שההסתדרות שלהם תעמיד אותם לפני הרופאים המומחים? האם הם באמת חשבו שהרופאים המומחים יפסיקו את הניתוחים הפרטיים שלהם כדי לסייע לשביתה? הרי אם לא היו מתקיימים היום ניתוחים פרטיים באף בית חולים בארץ - השביתה הייתה נגמרת. החולים העשירים היו לוחצים על הממשלה, וזו הייתה מגיעה להסדר עם ההסתדרות הרפואית! כמו עם העובדים הסוציאליים, אנחנו רואים איך איגוד מקצועי "מוכר" את החלשים שבחבריו.
בחודש מאי כתבתי ליו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, ואני מצטט קטעים:
"במהלך השבועות האחרונים עקבנו בעניין ובדאגה אחר מאבקכם הצודק לשיפור מעמדם של הרופאים, ובמיוחד הרופאים המתמחים והרופאים המועסקים בפריפריה. זאת, מתוך הכרות עמוקה ורבת שנים עם אוכלוסיית צרכני הבריאות ביישובים המרוחקים מהמרכז, והידיעה כי זכויותיהם כצרכני בריאות אינן ממוצות כראוי והם אינם זוכים לאותה הקצאה של משאבים כפי שזוכים להם החולים במרכז הארץ. מתוך הבנה ותמיכה במאבקכם, אני פונה אליך בבקשה לברר סוגיה חשובה ומטרידה שהונחה לפתח 'מרכזי הזכויות' שלנו, והעוסקת בשאלה הנוגעת לרופאים הבכירים בארגונכם המבצעים, כעניין שבשגרה, ניתוחים וטיפולים באופן פרטי בבתי חולים שהגישה אליהם היא רק למי שהממון מצוי בכיסו. לאור מידע שהגיע אלינו אנחנו מבקשים לדעת:
"1. האם רופאים בבתי חולים/קופות חולים/מרפאות שנמצאים בעיצומים ממשיכים לנתח... באופן פרטי חולים מחוץ לבתי החולים הממשלתיים? ...האם בזמן שהרופאים אמורים לשבות והאוכלוסייה המוחלשת נמצאת במצוקה אמיתית עקב ביטול טיפולים... ממשיכים חלק מהרופאים, הבכירים שבהם, לקיים ניתוחים פרטיים כעניין שבשגרה, ואפילו מגדילים את הכנסתם עקב כך?
"2. האם ניתוחים שתוכננו להתבצע בבתי החולים ונדחו עקב העיצומים או השביתה בוצעו... על ידי רופאים בכירים באופן פרטי בבתי חולים פרטיים? ...בכמה ניתוחים מדובר... ומה ההכנסה הכספית שהגיעה לרופאים הבכירים מביצועם?".
והתשובה שקיבלתי מד"ר אידלמן:
"...אשר לסוגיה שהועלתה במכתבך, חשוב להדגיש כי ההסתדרות הרפואית (הר"י) נאבקת למען מערכת הרפואה הציבורית, למען שיפור וייעול השירותים הניתנים לאוכלוסייה הצורכת את שירותיה, על מנת להגדיל, בטווח הארוך, את מספר הפונים למערכת זו. במקביל הר"י דואגת לעקוב... אחר מספר הפעולות המבוצעות באופן פרטי, ובהתאם לכך ברצוני להודיעך כי לא חל כל גידול בהיקף הניתוחים ו/או הטיפולים הפרטיים המתבצעים בזמן השביתה ו/או העיצומים. תשומת ליבך לכך שהר"י מייצגת את הרופאים העובדים במערכת הרפואית הציבורית, ואין באפשרותה להשבית את עבודת הרופאים במגזר הפרטי, שאינם כפופים להסכמים הקיבוציים של הר"י. אין זה מסמכותנו לאכוף עליהם את צעדי השביתה והעיצומים, וכל שאפשר לקוות הוא שיגלו הזדהות ויפעלו בדומה לחבריהם במגזר הציבורי".
האומנם במערכת המייצגת את הרופאים בבתי החולים, אי-אפשר לדרוש מהרופאים הבכירים להיות שותפים מלאים לשביתה? אי-אפשר לגרום לכך שגם הלקוחות העשירים שלהם יצטרפו למאבק, בהבנה שכל עוד לאוכלוסייה המוחלשת אין נגישות מלאה לשירותים רפואיים ראויים - גם להם לא יהיה? רק כך המאבק יכול להצליח.
אחרי חשיפת המתרחש בשר"פ ("שירות-רפואי-פרטי") בהדסה, אני משוכנע שמי שיבדוק לעומק יגלה נתונים חדשים על אודות הטיפולים והניתוחים הפרטיים בתקופת השביתה. אני גם משוכנע שאם המתמחים לא ייקחו את מושכות השביתה לידיהם, הם יסיימו אותו עם אותו כישלון שבו הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים.
ואולי הגיע הזמן שבראש ההסתדרות הרפואית יעמוד רופא מתמחה.

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צדקת המתמחים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שיקימו הסתדרות רופאים מתמחים
איש עצוב  |  21/07/11 20:50
2
בא ואלמד אותך מה זה צדק רפואי
קסטל יעקב  |  22/07/11 11:47
3
בא ואלמד אותך מה זה צדק רפואי
קסטל יעקב  |  22/07/11 12:00
 
- התנצלות והמשך
קסטל יעקב  |  22/07/11 12:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביום ה-22 של עדותו, אהוד אולמרט איבד מספר פעמים את שליטתו העצמית, כאשר דפק על השולחן, צעק, העליב את התובע, השתלח בעדים וכינה אחד מהם "שרץ". בעוד תשובותיו נותרו רהוטות וארוכות, נראה שההתפרצויות חושפות את הלחץ הגובר בו הוא נתון
עמי דור-און
הנשיא שמעון פרס, אחד ה"אבות המייסדים" של הכור בדימונה, אישר
לכאורה את הפרטים הסודיים המופיעים בביוגרפיה על אודות ארנון מילצ'ן
ציפי לידר
הפרשה המסכמת בראי החומש כולו    על המנהיגות וכוח הדיבור - ומה שביניהם    הוצאת דיבה בגירסת החומש    מדוע היכה משה על סלע?    על אחריות קולקטיבית של המנהיג והפרט    התרת נדרים לא רק ביום הכיפורים    מה מלמדת אגדת חולדה ובור?
חיים צבר (צ'בו)
את משבר האמון במערכת המשפט יוצר בית המשפט עצמו ופסיקות כמו זו שפסקו השבוע השופטים בעניינו של מוסטפה דיראני. דיראני, שחטף והחזיק את הנווט השבוי רון ארד. הפסיקה מאפשרת תוצאה אבסורדית כאשר טרוריסט שחטף ועינה טייס ישראלי וששב לעסוק בטרור ממשיך באותה עת לנהל נגדה תביעה משפטית נינוחה ככל אזרח בעל זכויות
עו"ד זהר פישר
במציאות בה יש כ-50 אלף עורכי דין, רבים מהם מחפשים כל דרך פרסום אפשרית   וכפועל יוצא ניתן לשמוע לא אחת טענות בדבר נוקשות כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין לנוכח המציאות המשתנה. האם המציאות אכן מצדיקה שינוי בכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il