X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד בישראל סטודנטים יושבים באוהלים ומוחים על יוקר המחיה, ברוב מדינות העולם ניתנות הטבות לסטודנטים, החל בשכר לימוד וכלה בביקור במוסדות תרבות
▪  ▪  ▪
חייהם של הסטודנטים בישראל קשים [צילום: פלאש 90]

אין ספק שמשתלם להיות סטודנט בישראל אך רק בהשוואה לחייהם של אזרחים רגילים. ישנם תחומים בהם חייהם של הסטודנטים קשים, למשל בתחום המעונות לסטודנטים המחסור בישראל אדיר. מספר המיטות המוערך במעונות הינו 17,000, המאפשרות מגורים לכ-6% מכלל הסטודנטים המונים נכון ל-2011 ב-293,000.
נכון שלא בכל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ יש מעונות, אך הדבר ניכר במיוחד באזורי הפריפריה ששם לא רק שאין מעונות, אלא גם אין דיור בר-השגה. נשאלת השאלה מה קורה בארצות אחרות לגבי הסטודנטים.
צרפת
הסטודנטים בצרפת נהנים מלא מעט הטבות:
  • שכר הלימוד באוניברסיטאות הציבוריות הינו זעום ועומד על מאות בודדות של יורו בשנה (פחות מ-200 יורו בשנה לתואר ראשון). המחיר תקף גם לסטודנטים זרים אשר עוברים מבחן בקיאות בשפה הצרפתית.
  • בתחום הדיור קיימות תוכניות האמורות לעזור לסטודנטים למצוא דירה שתתאים למידותיהם בשכר זעום. גם המסעדות בפריז מציעות לסטודנטים ארוחות מלאות תמורת 3 יורו בלבד.
  • את הדרך למוסד האקדמי יכולים לעשות הסטודנטים בתחבורה ציבורית שמציעה להם מינויים בתעריפים זולים במיוחד. גם בתי-הקולנוע, מוזיאונים, מעניקים הנחות לסטודנטים בתעריף מוזל עם הצגת תעודת סטודנט.
שוויץ
  • בשוויץ המדינה לא מסבסדת את השימוש בתחבורה ציבורית. אך כל אוניברסיטה מפעילה שירות הסעות אשר עוברים בין מוסדות הלימוד השונים הפזורים ברחבי העיר. הסטודנטים נוסעים בשאטלים חינם אין כסף.
  • הממשלה מממנת את שכר הלימוד אך בשל תנאי הקבלה המחמירים של האוניברסיטאות לא כל שכבות האוכלוסיה יכולות ללמוד במוסדות אלו.
דנמרק
  • גם בדנמרק המדינה מסבסדת את שכר הלימוד. אך דנמרק העניקה האבה נוספת לסטודנטים:קיצבת לימוד. לפי שיטה זו כל סטודנט במוסד אקדמי המוכר ע"י המדינה זכאי ל-5 שנות לימוד, שבמהלכן משולמת לו הקצבה החודשית העומדת על 2,500 שקל נטו. הסטודנט יכול לממש את הקצבה גם מחוץ לדנמרק בתנאי שזה יהיה במסגרת חמש השנים לה התחייב מלכתחילה.
חשוב לציין, שהקצבה החודשית אינה מספיקה לקיום אנושי.
אין ספק שהגיע הזמן לשנות את החשיבה בישראל לגבי מעמד הביניים והשכבות החלשות. אם בעבר ממשלות ישראל סברו שחיזוק האליטות יתרום לחיזוקה של כלכלת ישראל, בשנתיים האחרונות התבררה תפיסה זו כשגויה.
ולכן, צריך בשלב ראשון לזנוח את מדיניות הקפיטליזם החזירי ולעבור למדיניות רווחה שתקרב את המעמד הבינוני למעמד הגבוה. כמו-כן, יש להקים גוף אזרחי חזק ומוביל שלא יתמודד לכנסת אלא יהווה מעין "ממשלת צללים" שתהווה חלופה רעיונית לממסד.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  01/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסעו של הטרמפיסט לגלקסיה הרחוקה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
ההיי-טק שמוגדר במשך שנים כקטר שמוביל את המשק לצמיחה הגיע לפרשת דרכים    בין יושבי האוהלים ניתן למצוא גם הרבה אנשי היי-טק, שכבר לא סוגרים את החודש בקלות כמו בעבר    למרות שיש ביכולתם לרדת מהארץ, האם הם לא מעוניינים בכך?    לפני שזה יקרה, כדאי שמישהו בראש המדינה יעשה משהו
איתמר לוין
כל המילים הללו מתאימות לתיאור הצעת החוק אשר אם תאושר - תפגע קשות בתגמולים העתידיים לנפגעי פעולות איבה    בעוד הרחובות מוצפים במחאה חברתית, ממשלת נתניהו פוגעת עוד פעם בעוד שכבה חלשה
גיא רוה
אבות שמשכורתם קרובה לשכר הממוצע במשק ולהם שני ילדים ומעלה, נדונים ביום חתימת הסכם הגירושין לחיי עוני    גם ההורים הגרושים מצטרפים למחאה החברתית ויקיימו היום בשעה 18:30 צעדת מחאה בתל אביב
עמי דור-און
ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצב בפני גל מחאה ציבורי בלתי ממוקד שיוזמיו רוצים הכל: גם דיור חינם, גם חינוך חינם, גם מדינת רווחה וגם – שנתניהו יילך הביתה, כאילו אם יתחלף השלטון יפתרו באחת כל המצוקות    כדי להיחלץ מן המצוקה הציבורית נראה כי הפעם לא יהיה די בהפרחת סיסמאות    הפעם יידרשו גם מעשים מנהיגותיים
מאיר אינדור
בימים האחרונים הקדשתי זמן למספר ביקורים במאהלים ולקריאת חומרים והצהרות הבאים משם    כפעיל ציבור וכמי שהקים מפעלים לתמיכה חברתית לאוכלוסיות במצוקה, רציתי להבין את יעדי המאהל, רצונות השובתים ופעיליו המרכזיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il