יאיר רוה יקר,
עשרות האנשים שתומכים בהחייאת הדמוקרטיה באקדמיה אינם "להקה" והם יותר בכיוון של "תזמורת סימפונית".
אם קוראייך היו חשופים יותר לפרסומינו, הם היו נוכחים לדעת (כמוך, לפחות!!!) שמתוך החלטה תבונית המודעת לעצמה (ולעצמנו) - אין שום טעם כרגע לעסוק בשום עניין ו/או ליקוי שהוא בתחום "המיקרו" של התנהלות האקדמיה - וזאת כֹל עוד לא תוקן הליקוי היסודי אותו ממאנת ההנהלה הנוכחית להבין וליישם. גם ניסיון השנה שעברה הוכיח זאת. אנחנו שואפים, על-פי הוראות חוק העמותות הקיים במדינת ישראל, ליישם את המצב הָהִתנהלותי והחוקי הבא:
חבר אקדמיה = חבר עמותה = חבר שווה זכויות באסיפה הכללית = אסיפה כללית היא המחויבת על-פי חוק העמותות לקבוע את התקנון (שהוא הסכם בין החברים) שבשום מקרה לא יכול לסתור את חוק העמותות הקובע שחבר בעמותה = חבר באסיפה הכללית (ואין אפשרות לשנות ו/או לעקוף את זה בצורה מהותית).
כל עוד (וקוֹל עוד) - עניין זה לא הובן ולא מיושם להלכה ולמעשה - ממילא, אי-אפשר יהיה להסתפק בתיקונים שהם בתחום "המיקרו" בלבד - שכן, ממילא, אין כרגע שום היענות בהנהלת האקדמיה לדרישה הדמוקרטית היסודית המובילה ומתניעה את כל פעולותינו ומחאתנו הצודקת והמתמשכת.
אני מציע שכולם יתאזרו בסבלנות נוספת (כמו זאת שאנחנו לקחנו על עצמנו ב"להקה" שהיא כאמור יותר בכיוון של "תזמורת סימפונית") ויאזינו היטב לקולות שאנחנו משמיעים בצורה מדויקת כקול האפשר - וזאת עד להנחלתה (או התנחלותה) של הדמוקרטיה השוויונית, שרק היא תביא בעתיד הקרוב לידי תיקון ופתרון, את כל הליקויים שהם גם בתחום "המיקרו" של התחרות ובעיקרם בתחום "המאקרו" הרחב יותר.
אין לשכוח ולהשכיח שביסוד הדברים וביסוד הקמתה - יש לשאוף לכך שלאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה יהיו עוד תפקידים בעלי-משמעות מקצועית וציבורית - מלבד קיום תחרות אחת או שתיים בשנה קלנדרית אחת.
תודה.
שאול דישי
אלון "מסומם מסיסמאות" שלום,
מה שיתוקן באקדמיה יחלחל ויביא לתיקונים בשאר המקומות כולל הקרנות - בהיות האקדמיה חזוּת וחזִית הקוֹל. האקדמיה הוקמה כגוף דמוקרטי (עמותה) האמור להיות שייך לחבריו הרשומים בו בצורה שווה.
אין זה תפקידה היחידי של האקדמיה לבחור ולהצביע על הסרטים - "החזון והאג'נדה שלה" צריכים לעבור רוויזיה ורענון מקיף - בהיותה המוסד הרחב ביותר המאגד את כל אנשי הקולנוע והטלוויזיה בישראל - אלה הפועלים מכל צדדיו של המסך. (וזה ללא ספק יקרה בעיקר ביוזמתנו, בקרוב)
האקדמיה חייבת לפעול לפי אמות מידה שוויוניות ועל-פי חוק העמותות המחייב
זכות הצבעה שווה בכל דבר ועניין לכלל החברים הרשומים בה ומשלמים בה דמי-חבר שנתיים.
מצד אחד יש להקפיד על ליטוש "התקנון של העמותה" בצורה דמוקרטית על-ידי "האסיפה הכללית" של כלל חברי העמותה (האקדמיה) על-מנת שהוא יתוקן ויהיה שוויוני ודמוקרטי, ומצד שני, יש להקפיד, לשייף ולתקן את "תקנון הפרסים" - על-מנת שלא יהיו בו ליקויים ו/או הטיות רשלניות ו/או מקריות שיאפשרו את שיבוש התוצאות של רצון החברים והחברות על-פי הצבעתם החופשית והדמוקרטית.
מיותר לחזור ולציין (בטח לא בהרחבה רחבה) שבשנה שעברה, נוכחותו של סרט "תיעודי" בחמישיית הגמר (בניגוד לתקנון הפרסים הקיים) גרמה לכך שבפועל רק ארבעה סרטים עלילתיים אמיתיים(!) התחרו על הזכייה הגדולה ונספחיה - דבר שללא ספק גרם מבחינה סטטיסטית (ומהותית!) לשינוי בתוצאה הסופית.
למד כמונו את העובדות אלון, הקשב לתזמורת שלנו - היא לא "להקה נודדת" למרות שהופעותיה הם (בינתיים) חינם.
תודה ואהבה לקוֹל,
שאול דישי