X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בסימן המחאה החברתית [צילום: פלאש 90]
בין לונדון לשדרות רוטישלד
למרות האופי האלים של המחאה הבריטית, שהעסיקה אותנו רבות השבוע, היא מזכירה מאוד את אחותה הישראלית בכך ששתיהן מלוות בפעילות רבה באינטרנט אין ספק שכאשר יירגעו הרוחות, תצטרך הממלכה המאוחדת להפיק לקחים לגבי תפקודה של המשטרה - לא רק ברחובות, אלא גם במרחב הקיברנטי נושאים נוספים שהעסיקו אותנו השבוע היו ירידות השערים החדות שאפיינו את בורסות העולם, המיזוג בין מכללת היי-טק לג'ון ברייס הדרכה ועוד

גם השבוע שמסתיים היום עמד בסימן מחאות ומהומות. זה החל בהפגנה הגדולה שאירעה במוצ"ש מול משרדי הממשלה בתל אביב. ההפגנה הזו, מעבר למסרים שטמנה בחובה, הביאה לידי ביטוי את כל האמצעים הטכנולוגיים שמלווים כיום את התקשורת בעולם ובראש ובראשונה פלטפורמת האינטרנט, הרשתות החברתיות, השידורים החיים בכל האתרים, הטוקבקים ועוד. דמוקרטיה מודרנית במיטבה.
זרקורי המחאה הופנו השבוע גם אל מעבר לים, אל המהומות שפרצו בלונדון והתפשטו במהרה לחלקים נוספים של בריטניה. גם שם דורשים צדק חברתי, אך בדציבלים הרבה יותר גבוהים. ההפגנות בממלכה המאוחדת הפכו לפרעות של ממש ברחובות הבירה ונראה שהמשטרה החלה לנקוט ביד קשה כלפי המפגינים. למרות האופי האלים של המחאה הבריטית, היא מזכירה מאוד את אחותה הישראלית בכך ששתיהן מלוות בפעילות רבה באינטרנט. המפגינים, או ה"פורעים" כפי שהרשויות מכנות אותם, לא הסתפקו בהצתה וביזה, וביצעו גם פעולות טרור קיברנטי לשמו. האם זו דוגמה למה שעתיד לקרות גם במקומות אחרים בעולם?
במקביל לפרוץ המהומות בלונדון, פורסם שהאקרים פרצו לשרתי כוחות משטרה שונים ברחבי העולם, ביניהם גם למשטרת בריטניה, ופרסמו מתוך השרתים נתונים שהמשטרה לא הייתה ששה לחשוף. שם הארגון לא מפתיע כלל: AntiSec. אין ספק שכאשר יירגעו הרוחות, תצטרך הממלכה המאוחדת להפיק לקחים לגבי תפקודה של המשטרה - לא רק ברחובות, אלא גם במרחב הקיברנטי.
עוד השבוע: חברת RIM, יצרנית הבלקברי (Blackberry), הודיעה שתסייע למשטרת בריטניה לאתר את המפגינים האלימים שמתפרעים ברחובות העיר. שעות ספורות לאחר מכן דווח כי הבלוג הרשמי של החברה נפרץ כאזהרה שהמהלך הזה לא מקובל על המפגינים.
ויש גם מי שמרוויח מהמהומות בבירה הבריטית: ענקית המכירות המקוונות אמזון (Amazon) תרשום גידול ניכר בהכנסותיה ממכירת אלות בייסבול, לאור זינוק מטאורי שנרשם באתר שלה - ככל הנראה מאזור לונדון רבתי.
אורות אדומים
מאפיין אחר שבלט השבוע היה האורות האדומים שנדלקו בבורסות העולם, כולל בזו שברחוב אחד העם בתל אביב. הורדת דירוג האשראי של ארצות הברית נתנה את אותותיה, והסוף עוד רחוק.
כלכלנים בארץ חיזקו השבוע את ההערכה שהמשבר לא ייטיב עם היצואנים. כך, גם מנהלי ה-ICT בישראל נכנסו לכוננות ספיגה ועוקבים מקרוב אחר ההתרחשויות. שם המשחק הוא זהירות נטולת היסטריה - מתכון מוצלח שאיפשר לענף לשרוד את המשבר של 2008.
גם על הכלכלה לא פוסח האיום הקיברנטי: השבוע דווח כי האקרים פרצו לבורסת הונג קונג, והשביתה חלק מהמסחר. הסיבה לא חשובה, אך התוצאה יכולה להיות הרסנית.
בכיר ב-CIA אמר השבוע, כי צפוי לנו "11 בספטמבר קיברנטי". דומה שאירועי השבוע מחזקים את דבריו.
דממת אלחוט
ומה אצלנו? שוק ההדרכה מתכווץ. מכללת היי-טק, אחת המכללות הגדולות בישראל, הפסיקה לפעול באופן עצמאי ומוזגה עם ג'ון ברייס הדרכה. במידה מסוימת אפשר לומר שמדובר בעסקים בתוך המשפחה, כי מטריקס הייתה בעלת עניין במכללת היי-טק, אבל המיזוג עורר הרבה רעש בשוק. ראשית, מפני שהוא יביא לפיטורי כמה עשרות עובדים ושנית, כי נשאלת השאלה כיצד הוא ישפיע על התלמידים? האם שכר הלימוד שלהם יעלה או יירד?
השבוע גם התבשרנו על סיום הקדנציה של ראש אגף התיקשוב, אלוף עמי שפרן, ועל מינוי ממלא מקומו, תא"ל עוזי מוסקוביץ'. מוסקוביץ', כמו אודי שני וחקי הראל, הגיע לאגף התקשוב מחיל השריון. השניים האחרונים נחשבים למוצלחים שבמפקדי האגף וכמי שהותירו את חותמם לטווח ארוך. על תרומתו של האלוף היוצא קשה לכתוב, כי מה שאפיין את תקופת כהונתו הייתה דממת אלחוט תקשורתית.
משתמשי מיחשוב הענן על גווניו קיבלו השבוע אזהרה לא נעימה: כמה אתרים גדולים שצורכים שירותי ענן מאמזון קרסו למשך פחות משעה. זה אומנם לא נורא, אבל בהחלט לא נעים - וגם מדאיג.
למרות שאנו בעיצומו של הקיץ, שמענו השבוע גם על פרויקטים יפים, וביניהם פרויקט BMC בבזק בינלאומי, פרויקט גדול ברכבת ישראל ועוד.
השבוע הבא יביא עמו את שיאו של הקיץ ואיתו החופשות, כאשר הסממן הדיגיטלי שלו הוא ריבוי הודעות out of office במייל...
שיהיה שבוע טוב וקריר.

תאריך:  11/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אודי שני  אמזון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
חר"ה = חזירות רפואית הסתדרותית. השתן שלהם עולה לראש במקום לרדת, כי פייסבוק שינה את חוקי ניוטון – ואנחנו לא הפנמנו את זה
נסים גבאי
עם ישראל המוחה צריך לצאת למסע הופעות בחו"ל. עוד מעט כבר לא יהיה היכן להפגין כאן. בתל אביב מיצינו. באזורי הארץ השונים, או-טו-טו ממצים. מה נשאר?
איתמר לוין
תזכורת למי שמתגעגע לימי הסוציאליזם של ישראל, וגם עצה לאהוד ברק כיצד לחסוך בתקציב הביטחון    תמיהות על התנהלות בתי המשפט בענייניהם של ורדי זיילר ואהוד אולמרט    למי מותר לפתוח את הפה ולמי אסור (רמז: זה תלוי בזיהוי הפוליטי)    וגם: כיצד חולקו הכרטיסים לעיתונאים לקראת אולימפיאדת לונדון
איתן קלינסקי
אסור שהמאבק הנוכחי יפסח על העוול שנעשה לאזרחי מדינת ישראל - יהודים וערבים - תושבי כפר שלם ויפו. המחאה חייבת להיות נגד השיטה. שיטה שמעמידה את ההון האנושי בעמדה נחותה אל מול עוצמות ההון הפיננסי
בעז מלט
לחץ אמריקני על ישראל לקבל אל תוכה גידול סרטני ממאיר,לא עונה להגדרה של יחסי ידידות טובים, גם סירוב עקבי לביצוע עסקות של ישראל עם מדינות אחרות בעולם כדוגמת צרפת,רוסיה וסין , לא עונה להגדרה זו. אני מציע לממשלת ישראל להפסיק לקבל את השוחד האמריקני, ולצמצם את אחזקות הדולרים שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il