X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יומיים לאחר התפוצצות פרשת צנעני, בתעשיית הטלוויזיה ממתינים להמשך ההתפתחויות ותוהים לגבי השלכותיה - האם "כוכב נולד", אחד המותגים הטלוויזיוניים החזקים בישראל, עשוי לספוג מכה שיתקשה להתאושש ממנה? קשת: "שופט יחיד אינו יכול לשנות את התוצאות. התוכנית מתבססת באופן מכריע על קולות הצופים ולא על דירוג השופטים"
▪  ▪  ▪
טמירה ירדני [צילום: סיון פרג´]
במידה שהדברים יתגלו כנכונים, הרי שמדובר ברעידת אדמה שעלולה לערער את האמון של הצופים בתוכנית ולפגוע בכל המותגים המעורבים - החל בחברת ההפקות טדי, המשך בזכיינית ערוץ 2 קשת וכלה במותג המצליח "כוכב נולד"

בחודש שעבר הגיעה לסיומה עוד עונה של "כוכב נולד" של קשת. מהלך העונה ומשדר הגמר הוכיחו כי גם בעונה התשיעית מדובר במותג תוכן מהחזקים בישראל, כשהתוכנית רשמה את הרייטינג הממוצע לעונה הגבוה ביותר בתולדותיה, 25.5%, ואת תוצאות משדר הגמר הטובות ביותר בכל העונות - 35.5%. מאז העונה הראשונה, ששודרה ב-2003 ונקראה "לא נפסיק לשיר - כוכב נולד", כוחה של התוכנית רק גדל. זאת, למרות מאבק עיקש מצד תוכניות מתחרות, מבית ומחוץ.
במהלך השנים הצטיינו קשת וחברת ההפקות טדי בשמירה על שקט תעשייתי ובהתמודדות עם בעיות שעלו בתוכנית. פעמים רבות הם שינו את אופי ההצבעה למתחרים או הגבילו את מספר המסרונים והצבעות האינטרנט. כך היה למשל, אחרי העונה השנייה שבה הייתה התגייסות עצומה בעבור המועמד הראל מויאל, שאף ניצח בה בעזרת מצביעים שניצלו את מספר ההצבעות המקסימלי - שהיה אז גבוה מאוד.
ב-2009 הוצא מהתוכנית בעיצומה של העונה המתמודד המוביל עומר אדם - שהתמלוגים מהצלחתו מככבים בפרשת השופטת בתוכנית מרגלית צנעני - לאחר ששיקר בנוגע לגילו והצטרף לתוכנית כשהוא צעיר מהמותר. בעונה הנוכחית עזבה תמר יהלומי, לאחר שאביה הודה כי שלח מסרונים רבים מדי מכמה קווי טלפון, כשלטענתו, לא ידע שהדבר אסור.
בפרשת חקירתה של צנעני עולים חשדות גרועים בהרבה מכל אחד מהמקרים האלה: לפי טענת המשטרה (ראו בהמשך), שלחה צנעני לכאורה עבריינים לסחוט את אמרגנה אסף אטדגי, כדי שיעביר לרשותה תמלוגים המגיעים לה בגין הופעותיו של המתמודד לשעבר עומר אדם. חשד נוסף של המשטרה הוא כי צנעני היטתה את הצבעתה לטובת המתמודד לירון רמתי, שהגיע לגמר בעונה זו וסיים שלישי, כשגם במקרה זה, לפי החשדות, ייתכן שמעורבים גורמים עברייניים.
במידה שהדברים יתגלו כנכונים, הרי שמדובר ברעידת אדמה שעלולה לערער את האמון של הצופים בתוכנית ולפגוע בכל המותגים המעורבים - החל בחברת ההפקות טדי, המשך בזכיינית ערוץ 2 קשת וכלה במותג המצליח "כוכב נולד".
מאז שנחשפה הפרשה עוסקים בה כלי תקשורת מרכזיים והיא מככבת כנושא מרכזי בפייסבוק ובטוויטר. דווקא באתרי "כוכב נולד" - עמוד הפייסבוק הרשמי ופורום תפוז - הפוסטים והדיונים בנושא מעטים ודלים יחסית.

"כעוצמת המותג - כך גם יכולתו להשתקם"

מה פוטנציאל הפגיעה ב"כוכב נולד" ובקשת? יועץ התקשורת מוטי שרף, המייעץ לגופים כמו בנק לאומי, קבוצת עזריאלי, קבוצת פישמן ו-HOT, אומר כי במידה שאכן הפרשה תתגלה כנכונה, הדבר עלול בהחלט לפגוע במותג.
לדבריו, "הדבר היחידי שעושה את התוכנית הזו למה שהיא, כמו גם בתוכניות ריאליטי אחרות, זו העובדה שכללי המשחק מוגדרים וללא הטיות במידת האפשר. אנו תמיד שומעים על העדפות ההפקה, אך באופן יחסי, בגלל מעורבות גורמים מקצועיים דעת הצופה יכולה לנוח. ברגע שאתה מבין שאתה נתון למניפולציה, אז האמינות והרצון להיות מעורב ולהרגיש חלק מהדבר הלכאורה תמים - נפגע.
"אם האמון ייפגע, הדרך לשאלות כמו האם לא די עם הפורמט והאם לא הגיע הזמן לשנות היא כבר מאוד קצרה. כמו כל דבר בחיים - כשסוס רץ מהר ומנצח - לא שואלים שאלות. כשהוא פחות מהיר פתאום אתה בבעיה. במקרה הזה יש פה בהחלט סיכון תדמיתי ואני מניח שבקשת ובהפקה מוטרדים מהדבר, ובצדק. עם זאת, עדיין מוקדם מאוד לדבר על ההשלכות. זה אחד המותגים החזקים ביותר בעולם התוכן הישראלי. כעוצמת המותג, כך גם יכולתו להשתקם".
יועץ המשברים בני כהן, שבין לקוחותיו נמצאים yes, נייר חדרה, משפחתו של גלעד שליט, אורי מסר, ג'קי מצא וג'קי סרוב, חושב כי קשת דווקא לא צפויה להיפגע בכל מקרה. לדבריו, "קשת היא גוף התקשורת הכי אלגנטי בישראל. הם יודעים מראש לא להתעלם מהאמת, אבל גם לא להינזק ממנה יותר מדי. במקרה הזה זו לא פאשלה שלהם".
למה לא?
"גוף כזה לא יכול להיות אחראי לכל מיני התנהגויות של טאלנטים. אם הדבר קרה, אפשר לומר שהם גוף נפגע יותר מאשר גוף אחראי. הם לא יכולים להאזין לטלפונים של טאלנטים או של עובדים כדי לראות אם דיברו עם שלום דומרני או לא. זה משהו שזכיין לא אמור לעשות. אני בכלל לא בטוח שצנעני בגדה באמונם. אני עובד עם הרבה אנשים בסיטואציות פליליות מסוג זה - כמעט ב-100% מהמקרים הכותרות הראשונות איומות והאחרונות קטנות מאוד. הרבה חשדות לא התאמתו".

"לא נשנה את החוזה של השופטים"

ביום שאחרי פיצוץ הפרשה הסבירה מפיקת התוכנית ובעלי טדי הפקות, טמירה ירדני, כי בחברה לא ידעו על הקשר שבין צנעני לעומר אדם, אך אמרה כי אין מדובר בקשר לא חוקי. "לא ידענו על זה", מספרת ירדני. "מעבר לכך, המתמודד הזה עף מהתוכנית ולכן גם אינו מיוצג על ידנו. הוא רימה ואנחנו לא עובדים עם אנשים כאלה. אחרי זה אטדגי לקח אותו אליו וצנעני הייתה שותפה אתו. אנחנו לא ידענו את זה וזה לא קשור אלינו. עשינו לגבי אדם החלטה מאוד לא כלכלית אך מוסרית - להוציא אותו מהתוכנית, על-אף שידעתי שהוא עומד לזכות. אנחנו תמיד יודעים פחות או יותר מי יזכה".
האם יש בחוזה של השופטים סעיף שמתייחס לדבר כזה ואוסר עליהם כל קשר עם המתמודדים?
"אין לשופטים שום יחסים עם מועמדים, הם לא מייצגים ולא ייצגו, ולא צריך סעיף בחוזה בשביל זה - יש שכל ישר. החוזה של עומר אדם בוטל. מרגול ואטדגי יכולים לקחת אותו כמו כל אחד בשוק. ברגע שגירשתי אותו מטדי - נגמר הסיפור הזה. זה לא מעניין אותי אם אטדגי נותן למרגול אחוזים או לא. הם לא מייצגים שום כוכב אחר מהתוכנית, כזה שלא גורש ממנה אלא סיים באופן רגיל".
ומה בנוגע לטענות על התערבות לטובת לירון רמתי?
"זה שטויות. מי שאהבה אותו זו מירי מסיקה. עובדתית מרגול לא הצביעה בשבילו כל הזמן, ועובדתית לשופט אחד אין את היכולת לשנות. הכל שקוף. מי נתן לו מקום שלישי בגמר? מרגול. מה זה השטות הזאת? לשופט יחיד אין יכולת להשפיע. ההצבעות של השופטים הן בין 10% ל-24% מכלל הקולות. בגלגל ההצלה הקהל החזיר אותו. מסכן רמתי שמדביקים לו את השטויות האלה. זה לא כדורגל, אי-אפשר להטות תוצאות, ובטח לא שופט יחיד.
"אני מקווה שהמשטרה תתעשת, תבדוק את העובדות ותודיע קודם כל שב'כוכב נולד' אין הטיה של תוצאות. אני מקווה ומאמינה שזה לא הגיוני. עובדתית אנחנו הכי שקופים. כל שבוע אומרים בקול רם מה אנחנו רוצים ומה לא".
ואת לא חוששת שתישאר עננה מעל התוכנית?
"זה שטויות, לא תהיה שום עננה. אנחנו כל כך נקיים. בכל פעם שמתגלה איזה חצי דבר מעיפים ועושים שינוי. ‘כוכב נולד' נקייה, ומה שנקי אי-אפשר ללכלך".
המשטרה הגיעה אליכם לבקש חומרים או לשאול שאלות?
"לא. שיבואו. אני מעוניינת ורוצה להסביר להם איך זה עובד. אם הם רציניים כדאי שיבואו ונסביר כי הם לא מבינים בזה".
בעקבות הפרשה הזאת תשנו או תחדדו את החוזים של השופטים?
"לא נשנה את החוזה של השופטים. למה אני צריכה לחדד חוזים? עומר אדם עף מהתוכנית. אחרי זה שכל אחד ייצג אותו מצדי. זה אומנם לא מריח טוב, אבל עדיין אין בזה בעיה".
למה שצנעני או שופט אחר יעבדו עם מתמודד שהודח?
"הסיפור המוזר הזה נודע לי רק אתמול. כאמור, חוקית אין עם זה שום בעיה".
עובדים בקשת סירבו אתמול לדבר על הפרשה, כשהנציג היחידי בתקשורת היה גל אוחובסקי, שופט ב"כוכב נולד" לצד צנעני ומי שמנחה עמה תוכנית יומית בערוץ 24. הפרשה תפסה את הזכיינית באמצע עונת הקיץ המנומנמת יחסית, כשהמנכ"ל, אבי ניר, נופש בטוסקנה.
מקשת נמסר כי "הנושא נמצא בחקירת משטרה ומן הראוי לאפשר לה לבצע את עבודתה. במעמד זה נציין כי שופט יחיד בתוכנית אינו יכול לשנות את תוצאותיה, שכן תוצאת התוכנית מתבססת באופן מכריע על קולות הצופים ולא על דירוג השופטים. מעבר לכך, שופט הוא אחד מצוות של ארבעה. קשת פעלה כל השנים כדי להבטיח את הגינות ההצבעה ב'כוכב נולד' ולראייה הטיפול המיידי והנחרץ בפרשת יהלומי בעונה האחרונה".
גם בגוף הרגולטורי שמופקד על הערוצים המסחריים, הרשות השנייה, מחכים לראות כיצד תתפתח החקירה. בינתיים פנתה הרשות לקשת וביקשה ממנה לערוך בדיקה פנימית בנושא ולעדכן את הציבור בתוצאותיה.
הרשות השנייה מסרה בתגובה: "מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, פנה לקשת וביקש לבדוק ולפרסם הבהרות והתייחסות לידיעות שהתפרסמו בכלי התקשורת, בדבר חשש להשפעה על תוצאות התוכנית ‘כוכב נולד'. כמו-כן, אופן העמדת הפיקוח והשקיפות בתוכניות תחרותיות וריאליטי יידון במועצת הרשות השנייה לנוכח החששות. בכל מקרה, יש להמתין לתוצאות החקירה המשטרתית ולהבהרות הזכיין ולהיזהר מלשפוך את התינוק עם המים".

"פרשה עגומה שבה מעורבים עולם הפשע ועולם הבידור"

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, שירלי דקל נווה, האריכה אתמול את מעצרה של הזמרת מרגלית צנעני ושל ארבעה מעורבים נוספים, בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים ואיומים.
צנעני, על-פי החשד, פנתה לגורמים עבריינים בעולם התחתון, מיכאל חזן ועופר עמר, ששמם נקשר לעמיר מולנר, כדי שיפתרו סכסוך עסקי שנוצר בינה לבין אמרגנה ושותפה העסקי, אסף אטדגי, על-רקע תמלוגים מהופעותיו של הזמר עומר אדם.
יחד עם צנעני נעצרו גם בנה אסף לביא והמפיק יוסי בן דוד, שעל-פי החשד הפנה את צנעני לאותם גורמים עבריינים. "מדובר בפרשה עגומה שבה מעורבים עולם הפשע ועולם הבידור", אמר נציג היחידה לפשיעה כלכלית בדיון בבית המשפט, "יש ריבוי מעורבים וריבוי פעולות. מדובר בחקירה מורכבת".
לדבריו, יש להמשיך ולהחזיק את צנעני במעצר מחשד לשיבוש החקירה. מנגד, טען סניגורה של צנעני, עו"ד שחר חצרוני, כי המשטרה מנסה "לצייר לנו כאן אירוע מסובך עם הרבה דמויות, אבל העניין הוא פשוט ביותר". לדברי חצרוני, יש לבדוק האם אטדגי סיפר במשטרה כי צנעני סחטה אותו בעצמה, או שמא באמצעות אחרים. לטענתו, אטדגי עצמו לא מפליל את צנעני בסחיטה.
יתרה מכך, מדברי הפרקליט בבית המשפט עולה כי צנעני סיפרה לחוקרים שהסכסוך בינה לבין אטדגי קשור להארכת החוזה ביניהם, וכי אטדגי עצמו פנה לאדם שלישי בשם אלכס, ובסיום הפגישה הם הגיעו להבנות שנכתבו וזכו להסכמת כל הצדדים.
נציג המשטרה טען כי בשל מורכבת החקירה יש להאריך את מעצרה של צנעני בתשעה ימים. החוקר לא חשף אם בכוונת המשטרה לבצע עימות בין צנעני לאטדגי כחלק מפעולות החקירה, אך ציין כי קיימות פעולות רבות נוספות שברצונם לבצע: "הוצג חומר בפני בית המשפט. חומר זה מצריך בדיקה, חקירה, זמן, מאמצים. על כן חשוב לנו מאוד לקבל את מלוא ימי החקירה, כדי למצותה עד תום". בן דוד, החשוד כי קישר בין צנעני לעבריינים, הסביר לבית המשפט כי ידע שקיים סכסוך עסקי בין השניים וניסה לסייע להם, אך מעולם לא הפנה אותם לגורמים עבריינים. לטענתו, אף הזהיר את שניהם לבל יתקרבו לאנשים עם עבר פלילי: "צנעני ואטדגי הם חברים טובים שלי. אני רוצה שבית המשפט יבין, שאפילו לאטדגי ולצנעני אמרתי לא להתקרב לבן אדם עם עבירה קטנה. להתרחק מדברים כאלה. לא היה לי אינטרס, לא הרווחתי כלום. אלוהים שבשמיים עדי, לא איימתי.
"אמרתי לאטדגי בטלפון, יש לה ילד, אין לה בעל, תעזור לו. ניסיתי לעזור לשם שמיים, אין לי יד בדבר ולא ברבע ממנו. אשתי אמרה לי ‘אל תתערב, אל תעזור' - וזה מה שקרה".
גם סניגורו של בן דוד, עו"ד רונן רוזנבלום, הסביר בדיון בבית המשפט כי יש להבחין בין בן דוד לבין יתר העצורים. לדבריו, היחידה לפשיעה כלכלית עלתה על הפרשה כשביצעה האזנות סתר בפרשה אחרת, שבה עלה שמו של אטדגי. לפיכך, הוא זומן לחקירה וגרמו לו להתלונן. רוזנבלום הוסיף כי בן דוד ביקש לבצע עימות עם אטדגי, צעד שלדבריו יכלה המשטרה לבצע כבר ביום החקירות הראשון והיה מייתר את הארכת מעצרו של בן דוד: "לרוב, ליחידה החוקרת אין אינטרס לבצע עימות, מאחר שהעובדות שיעלו ממנו יסתרו באופן מוחלט את עמדת היחידה החוקרת".
לדבריו, היחידה החוקרת נמנעת מהעימות מאחר שהיא רוצה שבן דוד יפליל את עמר: "בחדרי החקירות כל הזמן חוזרים ואומרים לו "תפליל את עופר עמר. זה מה שהם רוצים ולכן מחזיקים בו כבן ערובה".
השופטת דקל נווה האריכה את מעצרה של צנעני בתשעה ימים, כפי שביקשה המשטרה, וכך גם את מעצרם של חזן, עמר ובנה של צנעני, לאחר שקבעה כי יש חשד סביר למעורבותם בחשדות המיוחסים להם על-ידי המשטרה של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים ואיומים. עם זאת, השופטת קבעה כי יש לעקוב אחר התפתחות חקירתו של בן דוד והאריכה את מעצרו בחמישה ימים ולא בתשעה ימים כפי שביקשה המשטרה.
בעקבות ערעור שהגיש עו"ד חצרוני לבית המשפט המחוזי, הופחתו ימי המעצר של צנעני בשלושה ימים.

זיכרון קצר

בשוק התקשורת שמרו אתמול על איפוק, כשמרבית הגורמים אמרו כי עדיין אי-אפשר לדעת כיצד הדבר ישפיע על קשת ועל "כוכב נולד", וכי יש להמתין להמשך החקירה.
גורם בטלוויזיה המסחרית טען כי גם אם הדברים יתגלו כנכונים, השפעתם לא תהיה רבה. לדבריו, "באחרונה נחשפה פרשה שבה קבוצת כדורגל גרמה להטיות במשחקים. האם הפסיקו לשדר אותה בטלוויזיה? האם האוהדים הפסיקו לבוא למשחקים? לא. המשטרה חקרה, זה נגמר בקול ענות חלושה והחיים המשיכו.
"לפני העונה הבאה של ‘כוכב נולד' יש עונה של ‘האח הגדול'. כרגע הסיפור מצטייר כדרמטי אבל זה ייגמר מאוד מהר". הגורם העיד כי בחברה שבה הוא עובד אין שמחה לאיד: "להפך. הקלות שבה הדברים האלה קורים היא בלתי נסבלת. אתה מתחיל לפחד שבאותה קלות זה יקרה גם לך".
גורם אחר בטלוויזיה המסחרית אמר כי "בנקודת הזמן שבה אנו נמצאים, רוב הסיכויים שזה לא ישפיע, כי ייקח זמן עד שתתחיל העונה הבאה והזיכרון קצר. עם זאת, אם יימצאו כשלים - ב'כוכב נולד' ישלמו על כך, כי זה פורמט שהאמינות והניקיון שלו הם הדבר החשוב ביותר. אין פה שמחה לאיד, אלא דווקא רחמים על כך שהם נאלצים להתמודד עם הפרשה".
בכיר בשוק ההפקה אמר כי "אם התוכנית תוכתם במשהו שקשור לשיפוט לא הגון - זה יהיה מאוד לא טוב. ייתכן שהם ייחלצו מהעניין על-ידי החלפת צנעני, אך ייתכן שזה לא יספיק. כרגע אין לדעת. למי שעובד כיום על הפקת הפורמט The Voice, מדובר בחדשות טובות למדי, מאחר שזו תוכנית שירה שטענו נגדה שהיא כמו ‘כוכב נולד'. עכשיו הם יכולים לומר שזו תוכנית שונה, רעננה ונקייה".
בינתיים כבר צצו בדיחות בנושא, שמצטרפות להמוני התגובות ברשתות החברתיות. החל באמירה שצנעני, עם כמות החשיפה התקשורתית שקיבלה, "דפקה את המחאה בפעם השנייה", המשך בספקולציות על כך שבעצם מדובר במתקפת יחסי ציבור לקראת דיסק חדש או מעבר של הזמרת לתוכנית המתחרה, "The Voice", וכלה בסלוגנים למותג הכביסה שלו היא משמשת כפרזנטורית, על כך שאת הכתם הזה יהיה קשה להוריד.

פורסם במקור: TheMarker
תאריך:  18/08/2011   |   עודכן:  18/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טמירה ירדני: "כוכב נולד נקייה - ומה שנקי אי-אפשר ללכלך"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
להעיף את כוכב נולד לכל הרוחות
נסים גבאי  |  18/08/11 10:41
2
האם לשופטים יש זכויות? ל"ת
איש עצוב  |  18/08/11 11:01
 
- האם למישהו בהפקה יש זכויות??
איש עצוב  |  18/08/11 11:44
3
אוי לנו מהחוק!!!!
איש עצוב  |  18/08/11 11:48
4
כל רגע דורשים שנשלח מסרים
אזרחים אכפתים  |  18/08/11 11:56
5
רק מה שנקי אפשר ללכלך!!! ל"ת
לידיעתך גב' ירדני  |  18/08/11 12:05
6
קצת פרופורציות - תכנית רדודה
יעקב דינור  |  18/08/11 12:12
7
לציבור הצופים רופס השכל
במבי את  |  21/08/11 19:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל טוכפלד
הרפורמה ברשות השידור כבר עמדה על קו הזינוק, אלא שאז קמו האוהלים. מינויים חדשים ברשות זוכים להאשמות בפוליטיזציה ולטענות על התערבות של לשכת ראש הממשלה. ברשות טוענים שהמינויים מקצועיים ובכלל, האם לא היה זה השמאל שאחז במיקרופון בכוח עד עתה?
פזית רבינא
השמועות על מותו - או חיסולו - של שר ההגנה הסורי עלי חביב אומנם הוזמו, אך ברור שאסד מתקשה לשמר את נאמנות החיילים. הוא מנסה לשמר את נאמנות האליטה הכלכלית, ולכן מינה שר הגנה נוצרי, אלא שלא בטוח שזה מה שיעצור את ההתקוממות מלהגיע לדמשק ולחאלב, הלב הפועם של המשטר
אייל קליין
החלטות שהתקבלו בפגישת מרקל-סרקוזי מתקבלות בגוש האירו, אך ורק בהסכמת כל המדינות החברות. יש לצפות כי גרמניה וצרפת ינסו להפעיל מכבש לחצים על-מנת להניע את התהליך. ההערכה שלנו היא שהחלטות משמעותיות באירופה יתקבלו רק עם הגב לקיר, וכפי הנראה כיום אנחנו עוד לא שם
ד"ר עידו נחמני
מספר גדל והולך של מרכזים מובילים בעולם החל לבצע כריתות כבד לפרוסקופיות    כאשר הם מבוצעים על-ידי מנתחים מיומנים, התוצאות טובות מאוד ומאפשרות ליהנות מהיתרונות של כירורגיה זעיר-פולשנית
נאוה עינבר
על-ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן ליהנות מפעילותם היעילה המסייעת בהפחתת הסיכון לחלות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il