X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא גרמניה קוהלר הינו אורח בדיון מיוחד שהתקיים במליאת הכנסת; הוא פתח נאומו בשפה העברית והמשיכו בגרמנית; ריבלין: "לא קל לחברי הכנסת ולא קל לי אישית עם המעמד"; שרון: גרמניה ביטאה את מחויבותה לישראל בשעת מבחן
▪  ▪  ▪
נואם מעל בימת כנסת ישראל

נשיא גרמניה מבקר בעיר שדרות

נשיא גרמניה ביד ושם


אין מחילה וכפרה
אריאל שרון
דברי ראש הממשלה בישיבה מיוחדת של הכנסת בהשתתפות נשיא גרמניה (2.2.05)
לרשימה המלאה

ענבל אביב
הנשיא קצב: גרמניה היא ידידת אמת אך עדיין קיימים משקעי עבר

יפעת גדות
שרון לנשיא גרמניה: ישראל לא תתפשר על הביטחון

"כבוד הנשיא, כבוד יו"ר הכנסת, כבוד ראש הממשלה, מר לפיד, גבירותיי ורבותיי. הזמנת אותי לכאן כדי לתת את נאום בפני הכנסת בירושלים. אני מודה לך על כך, הנסיעה הזאת, היום הזה והשעה הזאת מרגשים אותי מאד", כך אמר בשפה העברית נשיא גרמניה, הורסט קוהלר, במהלך דיון מיוחד במליאת הכנסת.
הנשיא קוהלר מבקר בישראל בביקור ממלכתי ראשון בישראל לציון 40 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות.
על אף שמספר חברי כנסת החרימו את הדיון, הייתה מליאת הכנסת מלאה באורחים ומכובדים: נשיא המדינה, ראש הממשלה, נשיאים לשעבר, יושבי ראש הכנסת לשעבר וכן מכובדים נוספים.
נשיא גרמניה: אני מרכין את ראשי בכלימה ובושה בפני הקורבנות
קוהלר המשיך את נאומו בשפה הגרמנית ואמר, כי "ישראל צריכה לחיות בלי פחד". "גרמניה עומדת איתן לצד ישראל ותושביה". הוסיף ואמר, "בימים האחרונים עשיתי נסיעות ארוכות שהובילו אותי לאושוויץ דרך ברלין לירושלים. אני מבקש לספר לכם על המסע הזה, כי היה זה מסע גם כן בהיסטוריה המשותפת שלנו. הניצולים ליוו אותי במהלך ביקורי באושוויץ ב-27 בינואר. עברתי דרך השער, ראיתי את הצריפים, את פסי הרכבת, את הרמפות. עברתי מתאי הגזים למשרפות. הניצולים עמדו לצדי. הם עזרו לי לגרמני, במקום הזה. וזה ריגש אותי מאוד ועל כך אני אסיר תודה".
"מה שתיארו הניצולים החיה והמחיש לי את חוסר האנושיות, הלוא מה יהיה אם אלה לא יהיו איתנו עוד? הם צריכים להישאר חלק מהוויתנו. אסור לנו לאבד את הדיווחים שלהם, הפנים של הקורבנות - אסור שיעזבו אותנו. עלינו להבטיח שהלקח יילמד מדור לדור. עלינו, על כולנו, להבין שקורבנות השאוה מטילים עלינו משימה לא להתיר עוד לעולם רצח עם. האם נעמוד במשימה?", אמר.
"אתמול ביקרתי ביד ושם... שמעתי את הקול שקורא את שמות הילדים שנרצחו. הקול מחזיר למתים את כבודם ואת ייחודים האינדיבידואלי שהנציונל-סוציאליסטים רצו ליטול מהם. יד ושם הופכת מספר אנונימי לאדם בעל ייחוד... אבל יד ושם גם כן מקום של אנושיות ותקווה, כך אני חשבתי".
הוא הוסיף: "אני מרכין את ראשי בכלימה ובושה בפני הקורבנות ובפני אלה אשר במחיר חייהם סייעו להם. אחד מהם היה ראול ולנברג. אתמול אתם הזכרתם את שמו".
בהמשך נאומו הוסיף, כי "היום אני אורח אצלכם בירושלים אני מבקר בארץ שהפכה לביתם של העם היהודי. ביקורי הוא לרגל מלאת 40 שנה ליחסים דיפלומטיים בין ישראל לבין גרמניה, בין גרמניה לבין ישראל לא יכול להיות מה שנקרא יחסים נורמליים. אבל מי היה חושב לפני ארבעים שנה כמה היחסים טובים... היום לא רק מבחינה רשמית הפעילות גבוהה אלא גם היחסים... בין אנשים בארצכם ובארצי".
בסיום נאומו התייחס הנשיא קוהלר למצב במזרח התיכון ואמר: "אני מאמין במזרח תיכון שבו ישראל ומדינה פלשתינית יחיו בשלום יחדיו, אזור שבו איש לא יטיל בספק את קיומה של מדינת ישראל וכזה מקום צריך שיהיו גבולות בטוחים, שיפתחו בזכות הפיוס... ידידות בין האויבים הנצחיים, כמו ההתגברות על חלוקת אירופה..".
ריבלין: לעיתים על הדמוקרטיה לאחוז אמצעים נוקשים
כדי להתגונן נגד המבקשים לחתור תחת יסודותיה
יו"ר הכנסת ריבלין, פתח את המושב במיוחד ואמר: "לא קל לחברי הכנסת ולא קל לי אישית עם המעמד". ריבלין המשיך ואמר "שישה מיליון יהודים חיים בארץ, איזה מספר סמלי שנותן מכה בבטן, שישה מיליון יהודים". הוא הוסיף, כי "גרמניה המאוחדת אינה מזכירה את גרמניה המערבית הרוצה כל כך להתקבל מחדש, למשפחת העמים ולאותו עולם דמוקרטי. זוהי גרמניה חזקה המשתחררת ויש מי אומרים מהר מידי. גרמניה שבה רבים מבקשים למתוח קו על העבר".
ריבלין התייחס לעבר, אבל גם להווה בישראל ואמר, כי "אנו מביטים במראות שומעים את הקולות וזוכרים היטב את הלקח שאנו לומדים. אך על חובתה של הדמוקרטיה להתגונן מפני מהרסיה מבית. הלקח הזה נכתב קודם כל בגרמנית. הלקח הזה לא בגדר תיאוריה אקדמית אפילו כאן בישראל".
ריבלין המשיך, "לעיתים על הדמוקרטיה לאחוז אמצעים נוקשים כדי להתגונן נגד המבקשים לחתור תחת יסודותיה. לעיתים עליה להוציא את המסיתים אל מחוץ לחוק. מתוך דאגה לדמוקרטיה הגרמנית – אין למפלגות של מכחישי שואה דמוקרטים מקום, תוציאו אותם אל מחוץ לחוק. גם 72 שנה לאחר שהילטר עלה לשלטון באופן דמוקרטי חייבת הדמוקרטיה הגרמנית בראש ובראשונה לעצמה את האומץ כדי להגן על ערכיה וכדי להבטיח לעצמה שמה שהיה אז לעולם לא יהיה עוד".
שרון: אין ולא יכולה להיות מחילה וכפרה
על מה שעוללו בני גרמניה לבני העם היהודי
ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר מעל בימת הכנסת לנשיא גרמניה: "60 שנה אחרי השואה, לא כהה הכאב על האובדן של מיליוני יהודים חפים מפשע שנטבחו רק בשל היותם יהודים. העם היהודי לא יצליח להתאושש מאובדן בניו בידי הנאצים. אין ולא יכולה להיות מחילה וכפרה על מה שעוללו בני גרמניה לבני העם היהודי. לא יכולה להיות מחילה על חורבנה של יהדות אירופה. עולם שלם של דעת ועשייה, כשרונות בלתי רגילים, כל זה הוחרב ואבד במעשה הרצח הגדול והנורא ביותר בהיסטוריה".
הוא הוסיף, כי "לקיחת אחריות מוסרית על חטאי העבר אינה משחררת את מנהיגות אירופה היום מאחריות למניעת הישנות פשעים נגד העם יהודים. למען העתיד חשוב להתמיד במלאכת חינוך הדור הצעיר ולהילחם במלחמת חורמה בכל גילויי האנטישמיות והגזענות שהתרבו בשנים האחרונות. לנוכח גילויים אלו זו גם חובתה של ישראל להרחיב את במאמציה בהסברת מצבה המיוחד בקרב הדור הצעיר בעולם".
שרון התייחס ליחסי ישראל וגרמניה ואמר, כי "ב-40 השנים שחלפו מאז כינון היחסים בין שתי המדינות הם התרחבו בהיקף מרשים. גרמניה ביטאה את מחויבותה זאת בשעת מבחן. היא נחלצה לעזרתה של ישראל בניסיון לפתור את הבעיה הכאובה של השבויים והנעדרים".
יו"ר האופוזיציה, יוסף לפיד: ביקורו של נשיא
גרמניה בירושלים מעורר סערת רגשות
יו"ר האופוזיציה, יוסף לפיד, שהינו ניצול שואה נאם גם הוא ואמר, כי "היטלר חלם על רייך של אלף שנים, החלום שלו נגוז מהר אך לא לפני שהספיק להשמיד 6 מיליון יהודים. העם יהודי יזכור את מה גרמניה הנאצית עוללה לו. ביקורו של נשיא גרמניה בירושלים מעורר סערת רגשות".
לפיד המשיך ואמר, כי "גרמנית היא שפתם של היטלר, של גבלס ושל אייכמן אבל היא גם שפתם של שירר וגטא. היטלר כתב את מיין קמאף בגרמנית אבל גם של אבי הציונות המודרנית – בנימין זאב, הרצל שכתב את הספר "מדינת היהודים" בגרמנית. ואכן, אדוני הנשיא, כאשר אנחנו מזמינים אותך לשאת נאום בפני הכנסת אין אנו יכולים לשלול ממך את הזכות לנאום בגרמנית - שפה אינה אשמה".
לפני תחילת המושב יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, הסביר כי החליט לתמוך בהחלטה לאפשר לקוהלר לנאום בגרמנית, כיוון שדווקא בשפה הגרמנית הגינוי המוחלט לאנטישמיות, והמחויבות למאבק הזה ישמע עז וברור יותר. לדבריו, נאום בשפה הגרמנית מעל בימת הכנסת הישראלית הוא הטיעון המוחץ ביותר לניצחונו של העם היהודי ולניצחונו של העולם החופשי על הנאציזם.
אתמול בשעות הבוקר סייר קוהלר בעיר שדרות ובאתרים בהם נפלו רקטות קסאם. קהלר נפגש בעיר עם משפחות ששכלו את קרוביהם בשל ירי הקסאם. הוא ציין, כי שמע רבות על שדרות ובא ביוזמתו להזדהות עם העיר ועם נפגעי הטרור שבה. הוא אף הזמין את ראש העיר, אלי מויאל, ונציגים מהעיר להתלוות לביקורו המתוכנן של הנשיא משה קצב בגרמניה.
הנשיא קצב: בין מדינת ישראל לגרמניה קיימים יחסים מיוחדים
נשיא המדינה, משה קצב, ערך אתמול במשכנו קבלת פנים ממלכתית לנשיא גרמניה ולרעייתו, עם הגיעם לארץ.
הנשיא קצב בירך את הנשיא הגרמני ואמר: "בין מדינת ישראל לגרמניה קיימים יחסים מיוחדים הנבנים על עבר רחוק של פריחה יהודית ויצירה של תרומה לתרבות האנושית ושל עבר קרוב הנובע מהרס, חורבן ושכול שהמיטה גרמניה הנאצית על העם היהודי".
____________
בהכנת הידיעה השתתפו הדר פרבר ומירב לוי

תאריך:  02/02/2005   |   עודכן:  03/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
טוען: עילת השביתה בלתי מוצדקת, העובדים רוצים להמשיך ולשמור על מעמדם המונופוליסטי בנכסי המדינה; שר התחבורה קורא לעובדים להימנע משביתה שתגרום נזק למשק ולנמלים עצמם
מחלקה ראשונה
יוסי אלפי מספר לתלמידי יבנה; ראש העיר מספר על הצלחה
מחלקה ראשונה
בעשור החולף השקיעו חברות התרופות הישראליות סכום של כ-1.21 מיליארדי דולרים במחקר ובפיתוח תרופות
אורלי ממן
טוענת: עודפי הגביה הם ניגוד גמור לאמונה הרווחת שמשק המים מסובסד; ייקור חד צדדי של מחירי המים יגדיל את העודף הכספי ממשק המים ב-350 מיליון ש"ח נוספים בשנה ויביא את סכום היתרה ל-818 מיליון ש"ח ושומטים את הקרקע מתחת לדרישה לייקר תעריפי המים
מיכאל דבורין
ראש עיריית חדרה הודיע היום בעקבות הגשת כתב האישום כנגדו בגין עבירות חמורות של שוחד כי אינו יכול להמשיך בתפקידו בשל האחריות הציבורית ואמות המידה גבוהות בהן הוא דוגל; חיים אביטן ימלא את מקומו של סדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il