X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עיתונאי רשות השידור תיארו אמש במועצת העיתונות כיצד לשכת ראש הממשלה נתניהו מנהלת בפועל את מערכות החדשות בערוץ 1 ורשת ב' ומנסה למנוע את סיקור המחאה החברתית
▪  ▪  ▪
מוטי אמיר. השתלטות פוליטית על רשת ב' [צילום: רחלי גל-אור]

בלשכת ראש הממשלה פעלו למנוע מערוץ 1 לסקר באופן חופשי את הפגנת ההמונים שהתקיימה לפני שבועות אחדים בתל אביב, כך נטען הערב בדיון של מועצת העיתונות שהוקדש כולו לפוליטיזציה הגוברת ברשות השידור.
ורד ברמן, עיתונאית ערוץ 1 ואחת מנציגי אגודת העיתונאים בירושלים בדיון, סיפרה כי בערב שבו נערכה ההפגנה הגדולה ברחוב קפלן בתל אביב "הגיע טלפון לחדר החדשות מלשכת ראש הממשלה ושאלו, 'האם יש צורך בעזרה בהפקה?'". לדברי ברמן, בהמשך הערב, כשכתבי הערוץ החלו לדווח על הגעתם של מפגינים ליעדים שונים ונקבו במספר המפגינים המשוער בכל עיר ועיר, התקבלה בחדר החדשות שיחה נוספת שבה נאמר כך: "מלשכת ראש הממשלה הודיעו להפסיק לדווח כמה מפגינים הגיעו לכל עיר". ברמן סיפרה כי הוראה זו קוימה, ומאותו רגע חדלו לציין את מספר המפגינים המשוער.
עוד הוסיפה ברמן כי התכנון המקורי של עורכי המשדר היה לשוחח עם דפני ליף לאחר הופעתו של שלמה ארצי בהפגנה, אך הראיון בוטל ו"ירדו מהשידור מהר מאוד". לדבריה, "בחדר החדשות הקשר הוא ישירות מלשכת ראש הממשלה". ברמן הדגישה כי קשר כה הדוק "לא היה כבר הרבה מאוד שנים, רק בתקופה של טדי קולק ובן-גוריון, ואנחנו חוזרים לזה לחלוטין".
מנהל רשת ב', מוטי אמיר, סיפר באריכות על מה שהגדיר "השתלטות פוליטית על רשת ב'". לדבריו, גם בסיקור המחאה החברתית בערוץ שתחת ניהולו ניכר ניסיון להשפעה פוליטית. אמיר תיאר כיצד מנהל הרדיו החדש, מיקי מירו, מנע ממנו בהתחמקויות חוזרות ונשנות לקבל אישור למשדר מיוחד שיסקר את עצרת הענק בתל אביב. עוד טען אמיר כי שבוע לאחר מכן, לאחר שסוכם עם מירו על שידור מיוחד של ההפגנות ברחבי הארץ, התקשר אליו מנהל הרדיו זמן קצר לפני תחילת המשדר והורה לבטלו.
"אמרתי לו, אני לא אבטל את זה כי זה לא נכון לבטל את זה", סיפר אמיר. לדבריו, מירו טען בפניו כי המחאה היא פוליטית ומאורגנת על-ידי הטייקונים. לאחר שעמד בסירובו לבטל את המשדר, סיפר אמיר, פנה אליו מירו בשאלה, "ככה אתה רוצה שנאריך לך את הקדנציה?". לדברי אמיר, "באותו מוצאי שבת התחילה המלחמה".
"נכון שברשות השידור תמיד היו השפעות פוליטיות, השאלה איזה השפעות", הודה אמיר בפני חברי מליאת מועצת העיתונות. "השאלה האם זה מהמקפצה או לא. והיום אנחנו מהמקפצה. היום אנחנו נמצאים במצב שהדברים נעשים בריש גלי".
לדברי אמיר, מירו מוציא אל הפועל את ההשתלטות הפוליטית באמצעות נטילת תפקיד סידור העבודה ברשת ב' ושיבוץ מגישים ועורכים לתוכנית, תפקיד שבעבר התבצע על-ידי מנהל הרשת ורכז המערכת. אמיר סיפר כי לפני ימים אחדים שאל את מירו מדוע נטל לעצמו את עבודת סידור העבודה. "זה בפררוגטיבה של המנהל", השיב לו מירו. "זה פוליטיזציה של התפקיד", טוען אמיר.
"כנראה שהוא קיבל כמה הוראות ולא ידע לעמוד על שלו", העריך אמיר לגבי מנהל הרדיו החדש. אמיר טען עוד כי בניגוד לסיכום שלו מול מירו עם כניסתו לתפקיד, מיד לאחר המינוי החל מנהל הרדיו להנחית הוראות על שינויים בסגנון ובתפקידים של העיתונאים ברדיו. כמה מהעובדים הוזזו הצידה, אחרים קודמו לעמדות מפתח. "זו תבנית עבודה של רודנים", אמר אמיר. "לקחת את השכבה הנמוכה, ולהביא אותה אליך ולקדם אותה למעלה ולהפוך אותה לשכבה שחייבת לך את כל הקריירה שלה".
בישיבות ברשת ב', סיפר אמיר, יש מי שמתייחס אל הרדיו הציבורי לרדיו ממלכתי. "באיזה ממלכה אני חי, של דוד או של שלמה?", שאל אמיר בלעג. "אנחנו לא רדיו ממלכתי", הוסיף, "אנחנו רדיו ציבורי שממומן על-ידי אגרה של הציבור. המדינה לא נתנה אגורה שחוקה. זה רדיו ציבורי, הוא שייך לציבור, ולא ייתכן שאם הוא שייך לציבור, שיהיה מסונף ללשכתו של שר זה או אחר, ולא משנה איזו ממשלה".
עו"ד אופיר טל, היועץ המשפטי של אגודת העיתונאים בירושלים, הזכיר כי בדיון קודם של מועצת העיתונות הועלה חשש מפני פוליטיזציה של גלי-צה"ל. לדבריו, מדובר בפן אחר של אותה מגמה. "אנחנו רואים פה מהלך משולב של פגיעה בשידור הציבורי באמצעות החלת פיקוח פוליטי על השידור הציבורי", אמר טל. "אני חושב שאנחנו בשלב קריטי", הוסיף ופנה למועצה בדרישה שתצהיר כך: "אנחנו לא מוכנים שימונה [לתפקיד מנהל ברשות השידור] אדם שמצהיר על עצמו שהוא נאמן, ועל יסוד הנאמנות שלו הוא נבחר".
נציגי הנהלת רשות השידור לא נכחו בדיון. לדברי נשיאת המועצה, השופטת (בדימוס) דליה דורנר, יו"ר רשות השידור אמיר גילת אמר כי קיבל את ההזמנה לדיון לפני יומיים בלבד, על-אף שזו נשלחה לפני עשרה ימים. גם מנהל הרדיו מיקי מירו, שהוזמן, לא נכח בדיון.
עיתונאי רשת ב' גדי בן-יצחק הדגיש כי הלחץ הפוליטי על רשות השידור מובנה אל נוכח החוק שמתוקפו היא פועלת. עוד ציין בן-יצחק כי אותם אנשים שמתלוננים כיום על השפעה פוליטית לא מחו נגד השפעות אסורות שהיו בעבר. עו"ד נדב העצני החרה החזיק אחריו וטען כי "בשלטון של קדימה הייתה מעורבות מסיבית ברשות השידור, כולל ניסיונות להורות למנהלים לנהוג כך ולא אחרת". מנהל רשת ב', מוטי אמיר, העיד כי יש צדק רב בדבריו. העצני הוסיף כי בלי לשמוע את עמדות נציגי רשות השידור לא יכולה מועצת העיתונות לקבל החלטה.
נשיאת המועצה קיבלה את דעתו של העצני ואמרה כי לא נכון לצאת בהצהרות והחלטות בטרם יישמעו טענות שני הצדדים. דורנר קבעה כי יש לקיים בהקדם האפשרי דיון נוסף של מועצת העיתונות בהשתתפות נציגי הנהלת רשות השידור כדי לשמוע את תגובותיהם. "אני אישית אטלפן לאמיר [גילת, יו"ר הרשות]", אמרה. "אם פעם שנייה לא יבואו לדיון, נחליט את אשר נחליט, אבל אז מצפוני יהיה נקי".
רשימות קשורות:
- התקשורת הישראלית נגד בנימין נתניהו, ולהפך
- "'פראבדה' לא היה עושה זאת טוב יותר" - (קישור)
- הרפורמה ברשות השידור על קצה המזלג
- מי לא צריך שידור ציבורי?
- זכות הציבור לדעת?

תאריך:  31/08/2011   |   עודכן:  01/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"היום הדברים נעשים מהמקפצה"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עובדה:רשות השידור +גלי צהל+ער
ישע  |  31/08/11 12:06
 
- מירו-פועל נכון-צריך לנער את כל ל"ת
השדרנים הסמולנים!  |  31/08/11 16:44
2
המחא לא כוסתה היתה רק
אברהם מערב השומרו  |  31/08/11 13:09
3
ורד ברמן אינה עובדת בערוץ 1
בני .הצדיק  |  31/08/11 13:50
4
מנהל רשת ב' לא בקיא בחוק ההקמה
איש עצוב  |  31/08/11 14:00
5
התקשורת פוגעת בדמוקרטיה
הישראלית  |  31/08/11 18:14
6
להפריט / לסגור את רשות השידור ל"ת
לבטל את האגרה  |  1/09/11 15:51
7
מה הסוד שמסתירים על מוטי אמיר
בתיקשורת הגלויה  |  1/09/11 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
חילוף מכתבים קצר בין הקיבוץ לתנועה, חושף בפנינו טפח מההשפעה הפוליטית העצומה שהייתה אז לתנועה על כל תחום בחיי הקיבוצים. והאמנות בכללם. השאילתה חשפה את הלחץ שראשי התנועה לחצו אז גם על האמנים, ולא הרשו להם לעשות דין לעצמם
גיא תמיר
מדיחי כלים מודרניים, מתאפיינים בחסכון משמעותי במים וצורכים כמות נמוכה יותר משטיפת כלים ידנית עם ברז פתוח    בשל מיקומו המרכזי של המדיח במטבח, רצוי שהוא יהיה שקט    מנגנון של נעילת הדלת הינו מרכיב בטיחותי וחובה לוודא שיהיה במדיח אותו תרצו לרכוש
ד"ר מוטי לוי
שימוש מיידי בארניקה בהכנה הומאופתית מקצר משמעותית את משך ההחלמה מפגיעות ספורט    בצל משמש ברפואה העממית לקומפרסים    הרופא הסיני ממליץ על תזונה לחיזוק צ'י המתבססת על ירקות כתומים כמו גזר, דלעת, בטטות וכדומה
חיים נוי
מחזה מעניין ורווי רגש המעלה חיוכים ברגעים מסוימים ומצליח לעורר את בלוטות הדמעות במהלך העלילה. השילוב של שחקנים מוצלחים עם תוכן שנוגע לכולם וכתיבה קולחת ומוצלחת, הם גם בידור במיטבו וגם רגע להפנמה ולהסתכלות סביבנו
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל בתולה את יום ההולדת, מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים או שלא...לשאר המזלות. אלו מכם שגם נולדו במזלות האדמה והמים: גדי, שור, דגים, סרטן ועקרב - מוזמנים לקרוא את הכתוב ולהקיש מהנאמר ביחס לעצמכם
רשימות נוספות
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
מישהו מתוך המערכת   /  אורן פרסיקו
עובדים, לא עבדים   /  אורן פרסיקו
פאזה אסטרטגית שונה   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il