X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערה ראשונה - שרה נתניהו עוד פעם עולה לכותרות, והסוגיה מתגלגלת מיד אל הקאדר המופלא של דוברי ביבי. אי שיתוף פעולה של ביבי והדוקטורים במשחק הביזארי הזה היה גורם לו לגווע לבד. הערה שנייה - מסיבת העיתונאים של טדי הפקות רק מעמיקה את השבר. היה צריך להוריד לצמיתות את כוכב נולד
▪  ▪  ▪
שרה נתניהו. לתת לסיפור לגווע לבד [צילום: פלאש 90]

הדוקטורים של נתניהו
שוב זה קורה. פתאום צץ רגע דל מאוד של שקט תקשורתי, אז עיתון זה או אחר מצליח ליצור קשר עם נותנת שירות זו או אחרת (או נותן) של משפחת נתניהו - וכל מספר זוכה. כל ממזר מלך. מיד יוצא הריטואל הקבוע: שרה שברה לי, צעקה עלי, זרקה עלי, לא שילמה לי. העליבה אותי. והסוגיה מתגלגלת מיד אל הקאדר המפואר של דוברי ביבי. לפי רמת התארים שיש שם אפשר לפתוח אקדמיה קטנה. אז כיאה וכנאה לדוקטורים הם מיד משחיזים את עטם, ויוצאים לשטח להביא תגובות מהגיהינום.
ביבי מגיב, שרה מגיבה (ועוד מעט תיתן ראיון פתטי בלעדי למישהו) ומיד מביאים אישור כזה, ואישור אחר, והוכחה כזו וגם הוכחה אחרת וזה אומר ככה, והוא אומר ככה, והם יראו למתלוננת מי יותר חכם ומי יותר חזק ומושחז, ולמי יש יותר דוקטורנטיים, ואיך בעבודת בלשות אקדמית מתוחכמת הם יגיבו כך שהמתלוננת תתרסק תדמיתית. אבל אף אחד מן הדוקטורים לא מבין שהחדווה התקשורתית היא ממש לא מסיפורה של המתלוננת?, התלוננו לפניה ויתלוננו אחריה. ההנאה, החדווה, היא לראות את ביבי, ואת אשתו ואת הדוקטורים (להלן הדוברים) מתרוצצים כמו אני לא יודע מה, עוזבים את הכול על-מנת להגיב כנגד עובדת פיליפינית שקוראים לה טרה או שרה או נורה.
הציבור מחולק לשלושה. אלו שמה שביבי יגיד לא יאמינו לו, אלו שמה שביבי יגיד כן יאמינו לו, ויש את אלו שבכלל לא קוראים עיתונים וזה לא מעניין אותם. הם רק מוטרדים ממה שיקרה בספטמבר, ומהמחאה, והמרופאים המתפטרים, וממצב המשק ומרוכבי האופניים שמתרסקים מדיי יום על הכבישים האלימים. אני תוהה מה היה קורה אם מישהו מן הדוקטורים הסובבים את ביבי נתניהו היה מגיב כמו שצריך לדעתי, אומר לעיתונאי - בכל פעם שנדלקת מהומה מן הסוג הזה - שתי מילים בלבד: "אין תגובה".
ואוף דה רקורד אומר לעיתונאי "אחי, תכתוב מה שאתה רוצה! מה שבא לך! מצדי תכתוב שביבי גם בעט בה ושרה נגחה בה, עזוב אותנו באמא שלך, רק תכתוב 'אין תגובה". אנחנו לא במשחק שלכם! אישית - ואני לא דוקטור - אני מאמין שאי שיתוף פעולה של ביבי והדוקטורים במשחק הביזארי הזה היה גורם לו פשוט לגווע לבד.
הכוכבים הנולדים
ראיתי את מסיבת העיתונאים של טדי הפקות שמעתי את יואב צפיר בגלי-צה"ל אומר שהציבור לא מטומטם רק העיתונאים. תגובתו הזכירה לי תגובות שנשמעו במהלך החמש עשרה שנים האחרונות מלא מעט גורמים. הן נשמעו מתנובה אחרי פרשת הסיליקון, הן נשמעו מסלקום אחרי שהסלולארים לא שידרו, מטיב טעם אחרי פרשת החתולים והן נשמעו מרמדיה המנוחה. קוראים לזה "הכחשת משבר".
הכחשת משבר מעמיקה אותו עוד יותר. פה צריך לעשות משהו דרסטי, אבל באמת דרסטי והפנייה שלי היא לא לטדי. לא מכיר טדי. הפנייה היא לקשת. במדינה מתוקנת מה שקשת הייתה צריכה לעשות זה להכריז על הורדתה לצמיתות של התוכנית כוכב נולד, שלנצח תהיה נגועה ברעל. אחר כך לשבת ולחשוב אולי לעלות עם פורמט חדש, שופטים חדשים, כללים חדשים מנחה חדש (שידע גם לשאול מי זה שגיב תעירי?).
אם ננתח לרגע את הסאב טקסט של יואב צפיר שאמר הציבור הרבה יותר חכם מן העיתונאים נבין שהוא בעצם התכוון ל הציבור לא כזה פיינשמקר כמו העיתונאים והפרשנים - הוא יאכל כל מה שניתן לו. אני לא חושב שמה שיואב צפיר אמר לגלי צה"ל נכון ואני אפילו לא חושב שמה שהוא התכוון אליו נכון.

הכותב הוא יועץ תקשורת
תאריך:  01/09/2011   |   עודכן:  01/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתי הערות על על ייעוץ ועל תקשורת
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מי צריך כוכב נולד, אם יש שרה.
אליהו חיים  |  1/09/11 16:44
2
Time for TheX factor
Broke  |  1/09/11 19:26
3
צאי לחופש ,,,,
שרלללהה   |  2/09/11 10:41
4
הנושא הוא האגנדה
מניפולציות התקשור  |  2/09/11 16:36
5
מיס פיגי חולה! טיפול נפשי דחוף ל"ת
קרמיט  |  3/09/11 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
החלל שיוצרות הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה בטיפוליהן ברישוי הבנייה מתמלא מיד על-ידי גורמים עבריינים, ומעלה את רמת הפשע במדינת ישראל לדרגות גבוהות. האזרח הנפגע אינו יכול לעמוד בפרץ, לא מבחינה כספית ולא מבחינת הביטחון האישי, וכך נרמסת חירותו וננגס ממונו בניגוד לדין
מיכאל וולפה
בנימין נתניהו הוא אוהב הארץ, גיבור ישראל, איש אמיץ, כריזמטי, מנהיג שנבחר באורח דמוקרטי. האם יוכיח פרגמטיות ויודה שטעה במדיניות ההפרטה אותה הוליך במשך שנים? האם יצטרף ביבי אל בגין ואל בן-גוריון כאחד מן המנהיגים הישראלים הפרגמטיים, כבֵּית השלישי בשלושת הבֵּיתים הגדולים של מנהיגי ישראל?
בעז שפירא
לשם הצלתנו דרוש מהלך מקיף ויסודי של טיהור הצבא. יש לטפח בקרב שדרת הפיקוד כולה ערכים ומוסר יהודיים, יש להפיח רוח קרב בחיילים, אלה שבמסירות נפש מוכנים לתת הכול, גם את החיים. חובה ללמד את דבר כיבוש הארץ על-ידי אבותינו ויש לשקוד על טיפוח מורשת הקרב מהעבר הרחוק והקרוב
משה חסדאי
אחדות ההפכים אפשרית רק מתוך הבדלה ברורה והתנערות מוחלטת וגורפת מכל אלה המבקשים את רעת עמנו. מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו. הסכנה החמורה ביותר באה לנו מהצבועים שבנו, העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. רוממות החברתיות בגרונם וחרב פיפיות בידם להחריבנו בשנאת חינם וחיזוק אויבינו. הסכנה הפנימית היא הסכנה המוחשית והקטלנית ביותר
איתמר לוין
למי שמתגעגע לרגולציה וחושב שהתערבות של הממשלה היא פתרון פלא לכל הבעיות - הנה שלוש דוגמאות מהיממה האחרונה, המוכיחות שמדובר בתקוות שווא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il