X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הבגידה האחרונה של יחימוביץ' במחנה השמאל שטיפח אותה, היא רק האחרונה בשרשרת של נעיצות סכין בגבו של כל מי שהיא ניסתה והצליחה להשתמש בו לצרכיה, והפניית עורף מיידית לכל עניין צודק ברגע שנדמה לה כי הוא חדל מלשרת את טיפוסה הבלתי נלאה אל עמדות הכוח. היעדר חוט שדרה מוסרי מאפיין את כל התנהלותה. מגיע לנו טובה ממנה
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. להטיל דופי בניקיונה הציבורי [צילום: פלאש 90]

אישיותה המסוכסכת והתוקפנית (שלא לומר מרושעת) של אשת הרדיו והטלוויזיה לשעבר והפוליטיקאית בהווה, שלי (רחל) יחימוביץ', נחשפה בימים אלו סוף סוף למקצת מהביקורת הציבורית הראויה לה.
המשורר איתן קלינסקי, קובע שהיא "משקרת במזיד". אריאנה מלמד קוראת לה "הקלפטע הראשונה של הסיפורת העברית". עליה כתב פרופ' ניסים קלדרון, שהוא לא מאמין למילה אחת שלה, גדעון לוי מהארץ חזר בו מהדגשת ה"אופורטוניזם ובהעדר אומץ הלב לשלוח ידה אל האש", לטובת ביטויים גרועים שבעתיים. רני רהב קרא לה בצדק "רעה", ונחום ברנע, אולי הבכיר בעיתונאי ישראל, תיקן אותו "היא ריקה". ולעומת אלו, פרופ' עמירם גולדבלום, אמר עליה באנדרסטייטמנט אקדמי עוקצני ובאבחנה דקה במיוחד "לא כל מי שמגדיר עצמו "הומניסט" הוא בהכרח כזה. ועליה נטל ההוכחה"...
אכן, לעומת כל אלו, אפשר להחשיב כמחמאה את התיאור הקולע שלה בדמותה הנלעגת של "חלי" מ"ארץ נהדרת", הדמות אשר "יוצאת חוצץ" בגעגוע ברווזי אוטומטי.
תוקפנות במידה הנכונה, ואפילו "יציאת חוצץ" אוטומטית, הן אולי תכונות ראויות למראיינת ברדיו ואולי אף בטלוויזיה, אבל לא ניתן לבסס עליהן מנהיגות משום סוג, אפילו לא של להקת תנים. יש ליחימוביץ' גם חושים פוליטיים מחודדים, בכך אין ספק. אבל אלו לא יצליחו לחפות על חפות אינסטינסטית מרגישות חברתית והעדר תשתית אידאולוגית אמיתית, וחשוב משני אלו - יושרה ומוסריות.
הטיב להטיח זאת בפניה בתמציתיות רני רהב: "הצדקנות שלך נגמרת כשנוח לך", והיה מי שהסביר את שיטתה לתפוס באורח ציני על גלי הפופולריות ביותר מילים: "יחימוביץ מרוויחה מהעניין הזה בכל מקרה, ומדגימה כמה קל לזכות בכותרות אוהדות בעיתון. במקרה שהממשלה תתנגד להצעת החוק, תזכה יחמוביץ לכותרות חיוביות. גם במקרה שהממשלה תתמוך בהצעת החוק, תזכה יחימוביץ לכותרות אוהדות. win-win קלאסי."
היו מי שאמרו עליה, בנאיביות ילדותית וסלחנית, "שמעולם לא פגשנו פוליטיקאית שאנחנו כל כך מסכימים עם עמדותיה העקרוניות, שהיא כל כך מנותקת מהציבור וממה שמתרחש בו." אין טעות גדולה מזו. אסור לאף אישה ואיש נאורים להסתופף במחיצתו של האטד הזה משום ששלי יחימוביץ' מייצגת באופיה את האופורטוניזם, ואת ההעדר המוחלט של יושרה. כך תיאר למשל את התנהלותה חסרת המעצורים הפרשן המוערך נחמיה שטרסלר (לא נגעתי):
"יחימוביץ' מתנהלת בכנסת כזאבה בודדה משחרת לטרף, והטרף הוא כל אחד, בעיקר חבריה למפלגה. תשאלו את אבישי ברוורמן, תשאלו את עמיר פרץ, שבו בגדה בראש חוצות, לאחר שסחב אותה על גבו לכנסת. אחריו עברה לאהוד ברק, שגם בו בגדה, ומאוחר יותר החלה להתחנף לכוח העולה עופר עיני. ואני לא מקנא בעיני - דקה לאחר שיעבור למגזר הפרטי."
"ליחימוביץ' אין חברים במפלגה. כולם חוששים שהיא תטרוף גם אותם. היא לא מכבדת את המשמעת הסיעתית, לא הצביעה עם הקואליציה ומתנהלת כמו כדור אש, שחורך כל מה שבא אתו במגע. האם אישיות כזאת יכולה לעמוד בראש מפלגת העבודה שזקוקה כל כך לריפוי ולאיחוי?"
אחרי הפרסום הראשון, קיבל שטרסלר אינספור תגובות, והוא הוסיף וציין: "ח"כים סיפרו שהיא לא אומרת להם שלום וגם לא יושבת לאכול אתם. "היא בזה לכולנו, חושבת שהיא מעלינו, שאנחנו אפס לעומתה", אמרו במבוכה."
"הטיפול באופי של שלי יחימוביץ' חשוב, כי היא סבורה שהיא מתאימה להנהגת מפלגת העבודה. אך יחסי אנוש תקינים, עבודת צוות ואמירת אמת הם תנאי בסיסי להנהגה פוליטית - ופשוט אין לה את זה."
הבגידה האחרונה, משיקולים אינטרסנטיים טהורים, של יחימוביץ' במחנה השמאל שטיפח אותה, היא רק האחרונה בשרשרת של נעיצות סכין בגבו של כל מי שהיא ניסתה והצליחה להשתמש בו לצרכיה: מעמיר פרץ אל אהוד ברק, מהעובדים הסוציאליים (להם הפנתה עורף כנראה לטובת עופר עיני, שגם בגבו, כך יש לשער תתקע סכין) דרך מאבק הקוטג' והחרם לו היא התנגדה, ועד יושבי המאהל שלגברת יחימוביץ' לא היה נאה לבקר בו. מי שעדיין סבור שהסכינאות של יחימוביץ' נעצרת ב"חקיקה החברתית" אותה היא כביכול מנסה לקדם, צריך לקרוא בקפידה את מאמרו של הפרשן הכלכלי הדר חורש (מעריב) המתאר את בגידתה של יחימוביץ', במובטלים לטובת הוועדים החזקים,
אגב, צריך לומר שנושא הבגידה מעסיק כנראה מאוד מאוד את יחימוביץ', אם שני הרומנים היחידים שלה סובבים מסביב לתימה זו: "אשת איש" ("... רומן שרוצה להיות הכל. התוצאה מפוהקת") מתאר אישה הבוגדת בבעלה, וספרה השני, "משחקי זוגות" עוסק ב"בגידה, בלתי צפויה ואסורה כמעט כגילוי עריות, מזעזעת ומפוררת את תמונת השגרה והאושר."
העדר היושרה והרשעות שמתגלים בבגידה (ואין זה משנה אם מדובר בבן זוג, בחבר לדרך, או בשותף ברעיון, או בכולם גם יחד) לא נעצרים שם. גם בעניין משה קצב, המטרה קידשה את האמצעים בעבורה: חקירה, משפט, פסק דין, וכמעט ביצועו בגיליוטינה בכיכר העיר... לא אשת רדיו/טלוויזיה/פוליטיקאית (או כל העונשים כאחד) כשלי יחימוביץ' תטריד עצמה בהליך ישר הגון והוגן. צבא הטוקבקיסטים אשר כבר הודתה בהפעלתו בעבר ללא שמץ של בושה, וככל הנראה גם מפעילה אותו בהווה, לא מוסיף גם הוא נקודות לזכותה.
בימים אלו אף נחשפה דוגמה נוספת לצביעות ולרשעות של יחימוביץ': ההבטחה שלה להלחם, תחזיקו חזק, נגד שוויון זכויות בין המינים וחמור מכך - נגד זכותם של ילדים בגיל הרך, ליהנות מהורות על-פי ההתוויה של בחירי הפסיכולוגים, ואין לילדים זכות שצורכיהם ישקלו בהתאם לטובתם. נו טוב, מה כבר אפשר לצפות... ולא צריך להתאמץ כדי לזהות את האינטרס הפוליטי (והאנטי חברתי) שמדריך את ההתנהלות הזו.
אכן, אין לכולנו, אלא לאמץ את קריאתו של גדעון לוי ""כל איש מוסר יהיה חייב מעתה להחרימך", בין אם אנו מסכימים לדיעותיו ובין אם לאו. אכן, יש לקוות שהתקשורת הישראלית, תצליח להיחלץ מתסמונת האישה המוכה ביחסה לשלי יחימוביץ', ואולי אף תראה לה את הדרך לשוב אל הבקבוק ממנו שחרר אותה עמיר פרץ.
שוב ושוב מכפישה יחימוביץ את מקצוע העיתונאות שממנו היא באה בהתנהלות חסרת מוסריות, ושוב ושוב, סולחת לה התקשורת. באקט של פיוס "ארץ נהדרת" הזמינה את שלי יחימוביץ', להופיע בדמות עצמה, וגם בימים אלו, יש כמה אידיוטים שימושיים שמלמדים עליה סנגוריה.
נכון קרא יואב יצחק לתקשורת לבדוק את יחימוביץ': "השאלה האם פעולותיה ומעשיה בעניינים מסוימים עומדים במבחן ציבורי, נשאלה רק באופן מוגבל ביותר. אף אחד מכלי התקשורת לא עצר לרגע כדי לבחון לעומקן שאלות קשות שהועלו כלפיה. מדובר במיוחד בשאלות העלולות להטיל דופי בנקיונה הציבורי ובטוהר כפיה, אם לנקוט לשון המעטה." ואכן, הגיע הזמן לומר די! לציבוריות הישראלית, לתקשורת, וכן, גם למפלגת העבודה מגיע הרבה יותר משכזו.

תאריך:  10/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אבישי ברוורמן  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריאנה מלמד  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  גדעון לוי / Gideon Levi  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מעריב  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה קצב / Moshe  Katsav  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ברנע  נחום ניר-רפאלקס  נחמיה שטרסלר  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלי או חלי? מה אכפת? - מגיע לנו טוב מזה!
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
עצוב כמה שזה נכון
aabb168  |  12/09/11 16:21
2
שלי, שלי הכל שלי (כי אני אשה)
אבא  |  12/09/11 21:20
3
מאמר מעניין ומאיר עיניים ל"ת
טליק  |  12/09/11 23:18
4
לא ידעתי
tamarlove  |  13/09/11 00:12
5
אפס סובלנות לחוסר שוויון
יאיר תיבון  |  13/09/11 18:35
6
האישה העלובה הזו לא יכולה כלום
אלקזאי  |  14/09/11 10:44
7
שלי לשלטון !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
צדק חברתי  |  11/01/13 22:06
8
שלי או חלי ?
יאיר שאולוף  |  12/01/13 15:48
9
שטרסלר הובה מצוטטת ?
Morpheus  |  14/01/13 01:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
שר החוץ של מדינת ישראל, אביגדור ליברמן, מייצג את האינטרסים של מדינת ישראל בצורה ישירה, ברורה, נחרצת וראויה, וכשמתעורר אויב בסביבה - הוא מזוהה מיד כאויב, ומקבל טיפול בהתאם. לא במקרה אותו שר חוץ שוקד על הרחבת קשרי החוץ של מדינת ישראל עם מדינות אחרות, קשרים שבעבר הוזנחו על-ידי קודמיו
מאיר גלבוע
בעוד קבוצות רחבות בציבור מוחות נגד הממשלה, שזנחה אותם לטובת העשירים והפוליטיקאים בעלי הכוח וההון, ממשיכה הקואליציה בכל הכוח והתנופה לאשר חוקים המשפרים את מצבם של החזקים הללו, גם אם בתחום אחר
אברהם פכטר
שולה זקן, המואשמת ביחד עם אולמרט בשורה של עבירות, הצהירה שלא תעלה להעיד בבית משפט. לטענתה היא לא רוצה להיות עדת תביעה, ויותר מכך - כלי משחק בידי התביעה. פרשנים זריזים הכתירו את המהלך כ"שכיבה על הגדר" למען אולמרט. שלא תהיה אי-הבנה - המהלך נועד קודם כל לנסות להציל אותה מהסבך הפלילי
יוסי בלום-הלוי
לישראל כיום דרושה הודעה מדינית של ראש הממשלה לפיה יובהר לטורקיה כי בהתקפה על מדינת ישראל יושמדו כוחות הים והאוויר של טורקיה ויוטבעו בלב ים. ישראל מצהירה כי תעשה הכל שטורקיה תחזור מכוונות המלחמה שלה בדרכי שלום, משום שאינה רוצה לפגוע בעם הטורקי ובחיילים הטורקיים הנשלחים לקרב בשל מדיניותו ההרסנית של ראש ממשלתם
אפרים הלפרין
שלטון החוק שלח ערב שבת לטלוויזיה את פרקליט המדינה ואת ראש אגף החקירות. הם באו לברך, ובעיניי יצאו מקללים, הם באו להסביר לנו מדוע הם בסדר, וגרמו לנו הרבה יותר פרפרים בבטן מהתנהגותם חסרת האחריות בפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il