X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השלטונות המצריים יכלו למנוע את ההתקפה על השגרירות שהייתה צפויה מראש - קהל המפגינים לא היה גדול מדי. רק אנחנו נדרשים שלא להתנפל על המצרים משיקולים של שמירה על הכבוד הלאומי המצרי. אלוהים אדירים, לכולם יש כבוד! רק לנו אין!
▪  ▪  ▪
האספסוף מול שגרירות ישראל בקהיר [צילום: AP]

יש המוני פרשנים המיטיבים להסביר היטב מדוע היה עלינו להתנצל לפני טורקיה. איש אינו מרהיב לטעון שהדבר היה משנה את המדיניות הטורקית, או לטעון שמה שהתרחש הוא עקב התנהגות פגומה שלנו - פשוט מאחר שהעובדות מוכיחות את ההיפך. אבל כל הפרשנים ממשיכים את הקו לפיו על ישראל ללכת זקוף בגובה השטיח, להתנצל, להביע צער, להצטדק ולהבטיח שלהבא נהיה ילדים טובים - ממש טובים.
אני ממש לא רוצה להפנות לרשימה מסוימת או למשדר מיוחד - זהו הטון השולט בפרשנות התבוסתנית המלומדת בה אנו מולעטים בתקופה האחרונה. גם פרשנים ראויים, שבוודאי לא ניתן לומר עליהם שהלעיטו את עצמם בתפריט תבוסתני אנטי ממשלתי, הטיפו לקו כזה ולו מתוך מגמה להשהות הידרדרות בלתי נמנעת ואולי הפריץ ימות או שהכלב ימות.
איזה מזל! - הנה במצרים הצלחנו לחלץ בנס את אנשי השגרירות. השלטונות המצריים יכלו למנוע את ההתקפה על השגרירות שהייתה צפויה מראש - קהל המפגינים לא היה גדול מדי. המצרים פשוט לא עשו זאת וקרוב לוודאי שההימנעות מהגנה אפקטיבית על השגרירות הייתה מכוונת. אולי המצרים התכוונו להראות לארדואן המגיע לביקור בשבוע הבא שהוא סילק רק שגריר והם מצליחים להבריח את כל הדיפלומטים הישראלים. זה עתה שמעתי פרשן שמסביר שלמרות הכל אין להתנפל על המצרים משיקולים של שמירה על הכבוד הלאומי המצרי. אלוהים אדירים, לכולם יש כבוד! רק לנו אין!. אנחנו כמובן מערביים ונעלים יותר ולא מתעסקים בשטויות כאלו.
כשהתחלנו לשמוע באופן בלתי רשמי שישראל אולי תשנה את מדיניותה ותתמוך בכורדים (מה יש לא מגיעה ל-14 מיליון כורדים בטורקיה מדינה?) מיד נשמעו זעקות חמס. גם שינוי מדיניות ביחס לרצח העם הארמני עוררה לעג-אפשר לחשוב שאנחנו המצאנו את הצביעות ואי העקביות בפוליטיקה העולמית, או שאנחנו אלו שיכולים לשחק על-פי כללים אחרים.
מדוע לעזאזל ראש הממשלה המפוחד שלנו (חוסר המנהיגות של נתניהו באמת מתחיל להביך ולהדאיג וצר לומר שהביקורת עליו בתחום זה מוצדקת לחלוטין) אינו דורש התנצלות מצרית רשמית על ההתקפה על בניין השגרירות? הרי זה הצעד הראשון המתבקש!. מדוע אף פרשן או פוליטיקאי אינו תובע שישראל תציב דרישה כזו? איך בכלל ניתן להתייחס ברצינות למדינה שהנהגתה משותקת מפחד?

תאריך:  12/09/2011   |   עודכן:  12/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע אנחנו לא דורשים התנצלות?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
התנצלות
חיים קדמן  |  12/09/11 19:18
2
ניתוח מעולה ל"ת
נחום שחף  |  12/09/11 23:48
 
- שחף, כרגיל אדיוט מושלם....
דבוש  |  13/09/11 23:19
3
כי רה"מ ממצמץ המון
אליק א.  |  13/09/11 00:01
4
מדוע?כי הישראלים החד"שים ששכחו
קורןנאוה טבריה  |  13/09/11 07:13
5
חשבתי על התנצלות מהטורקים .
ישמעאל  |  13/09/11 20:45
6
ונהי בעינינו כחגבים=כן היינו ב
קורןנאוה טבריה  |  14/09/11 06:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
האירוע של פריצת האספסוף המצרי לשגרירות ישראל בקהיר היה אירוע קשה, אך אפשר היה למנוע אותו על-ידי השלטונות המצריים; אולם מדוע טנטאווי לא ענה לקריאות הטלפוניות של בנימין נתניהו ואהוד ברק? עניין זה צריך להטריד אותנו במיוחד לקראת האירועים הצפויים בינינו ובין מצרים
איתן קלינסקי
זרזירי עט עטו על הטרף, ביקשו להשחיר את דפנה ליף, מי שנטעה את האוהל הראשון בשדרות רוטשילד - והייתה אולי יותר מיליטנטית: היא "חטאה בחטא שחיטת פרה קדושה" ו"לא מילאה את חובותיה למולדת"
שמעון (שמקו) אל עמי
תהייה כואבת על היעדרותו של הציבור הדתי-לאומי מהמחאה החברתית
יצחק מאיר
לעיתים נוח לקברניטים לשכנע את הנוסעים כי כל שרטוני העולם נגדנו. זה מזרים לעורקים אדרנלין של גאווה מרוכזת, ההופך כל נוסע במחלקה האחרונה לידוען שובר רייטינג במחלקה הראשונה. אבל יש גבול לכל שבלול. כשפתאום מתברר שהשרטונים לקחו את העידוד הטקטי של הקברניטים ברצינות והם נועצים, כי אמרו עליהם שכולם נגדנו, ראשי צורים בגוף ספינתנו, נסוג לו השבלול מבוהל לתוך קונכייתו המפותלת ואומר: "לא היו דברים מעולם"
אברהם בן-עזרא
מה שקרה עם מצרים - קורה עם טורקיה. תשאלו את שר האוצר יובל שטייניץ, הוא דיבר על זה עוד כשכולם חגגו את השלום עם מצרים, טיילו לאורכה ולרוחבה, ביצעו עסקים, והתמוגגו משלום עכשיו עם אחת מאויבות מדינת ישראל שגדלה, תפחה, התחזקה בחסות הלגיטימציה שנתנה לה ברוב חסדה מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il