X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נגד אילן כהן הועלו טענות כי פעל בניגוד להסדר למניעת ניגוד העניינים עליו היה חתום; הטענות היו נגד מעורבותו בארבעה עניינים שונים במסגרת תפקידו כמנכ"ל המשרד
▪  ▪  ▪

משרד המשפטים הודיע (ד', 23.2.05), כי בתום בדיקה שערך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מלכיאל בלס, בנושא ניגוד העניינים שיוחס למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, לא נמצא ניגוד עניינים בפועלו ולכן לא נמצא כל מקום להמשך טיפול בנושא.
בדיקת הפרשה על-ידי המשנה ליועמ"ש החלה לאור בקשתו של אילן כהן, וזאת בעקבות פרסומים באמצעי התקשורת שייחסו לו פעילות תוך ניגוד עניינים, במספר מקרים.
ממשרד המשפטים נמסר, כי במסגרת הבדיקה נבחן ההסדר למניעת ניגוד העניינים עלוי חתם כהן, וכן נערכו דיונים בהם השתתפו גורמים מלשכת היועמ"ש, מרשות החברות הממשלתיות וגורמים בנציבות המדינה.
החשד, לכאורה, עלה ביחס לניגוד עניינים בטיפולו במסגרת תפקידו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בארבעה נושאים שונים: עניין בזק, עניין הפרטת בנק לאומי, עניין ועדת בכר ועניין חברת דקסיה. כאמור, נמצא כי לא הייתה כל הפרה על ההסדר למניעת ניגוד עניינים.
עו"ד בלס אמר, כי יש להצטער על כך שהטענות שהועלו כלפי כהן מצאו את דרכן לתקשורת, ולא בדרך של פניה מסודרת לגורמים המוסמכים לברר את הטענות. בהודעת משרד המשפטים טוהר אילן כהן, כאמור, בכל העניינים שנבדקו:
חברת בזק
חברת בזק הייתה בעבר לקוחה של חברה בבעלותו של כהן. עם זאת, נגיעתו של כהן לנושא לא נגעה לענייני חברת בזק, ובנוסף הוא דיווח, קודם לטיפולו בנושא, הן לנציבות המדינה והן לרשות החברות הממשלתיות אשר התירו לו את המעורבות בפרשה.
הפרטת בנק לאומי
הבנק היה בעבר לקוח של החברה בבעלותו. טרם החל לפעול בנושא עידכן את היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה וקיבל את אישורה להשתתף בדיונים, והיא עצמה נכחה בדיונים. היועצת מסרה, כי עיקר מעורבותו של כהן התבטא בהיבט הכללי של הכוונה להפריט בנקים וחברות ממשלתיות על דרך חלוקת מניותיהם לציבור.
ועדת בכר
כהן טוען, כי בטרם החל להיות מעורב בוועדה, ניתנה לו על-ידי היועצת המשפטית של המשרד חוות דעת לפיה יוכל להיות מעורב בוועדה, בכפוף לכך שלא ישתתף בדיונים העוסקים באפשרות הבנקים להיכנס לתחום הביטוח או בדיונים הנוגעים לבנק לאומי. לדבריו, הוא הקפיד על כך והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה אישרה את דבריו. גם בפני חברי הוועדה הודגשה העובדה כי כהן מנוע מלקחת חלק בטיפול בנושא.
בנק דקסיה
מנהלה הנוכחי של חברת דקסיה היה בעבר מנהל חברת פרנס טלקום. חברה זו הייתה בשנים 1999-2000 לקוחה של החברה שבבעלותו של כהן. התערבותו נדרשה בנושא חברת דקסיה על-פי בקשת שר האוצר ותוך תיאום עם מנכ"ל משרד הפנים וזאת לצורך הצלת השלטון המקומי. כהן הדגיש, כי כל המשא-ומתן שניהל לא היה עם גורמים המוכרים לו מהעבר, והחברה מעולם לא הייתה לקוחה של חברתו. בנוסף, הסכם ניגוד העניינים של כהן לא כולל התייחסות לחברת פרנס טלקום או למי ממנהליה, זאת מאחר וההסכם מתייחס רק ללקוחות חברתו משנת 2001 ואילך.

תאריך:  24/02/2005   |   עודכן:  24/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הזמרת זומנה לחקירה במשטרה בגין חשד להטרדת החבר לשעבר ואז לדברי המשטרה תקפה את החוקרים שלה; בית המשפט הורה לשחרר בערבות; טוענת: "לא הטרדתי"
עומר כרמון
נשיא ארה"ב: "לפני שניגשים לאו"ם, חשוב לבדוק כיצד סוריה מגיבה לדרישה הבינ"ל לעזוב את לבנון"; מובארק: "סוריה לא תחזיק מעמד מול הלחץ"; למעלה מ-150 אנשי רוח סורים קוראים לנסיגת הצבא הסורי מלבנון; רבני נטורי קרתא הגיעו לביירות
עומר שיקלר
חייל אחד פצוע קשה חייל אחד נפצע בינוני-קל ושלושה באורח קל; החיילים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי
עומר כרמון
הסנאטור פרנק לוטנברג תקף במילים קשות את ממשל בוש על כך ששלח נציגה בכירה לכנס שנערך בתחילת החודש בסעודיה והושמעו בו הערות אנטישמיות; הבית הלבן: "לא שמענו"
עומר שיקלר
הנשיא בירך גם את רמטכ"ל המיועד, דן חלוץ; יעלון לקצינים החדשים: האמון במנהיג חשוב יותר במערכת צבאית מאשר בכל מערכת אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il