X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החובה הציבורית לפתוח את הסכם הרופאים, נובעת מההליך הבלתי סביר באורח קיצוני שהביא לכינונו של ההסכם, ומהעדר גוף שיפוטי ניטראלי שידון באותו הליך בלתי סביר
▪  ▪  ▪
הרופאים המתמחים. לצמצם את נזקי הטעויות [צילום: פלאש 90]

מי שעקב אחרי הפרטים של סכסוך הרופאים האחרון יודע שמי שניהל ותפר את הפתרון הקלוקל הנוכחי היה בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ. בית המשפט דחף את עניין הבוררות, בית המשפט "מינה" את הבורר ובית המשפט הגדיר יחד עם הצדדים את גבולות הפעולה של הבורר. ההסכם הרע הזה הוא פרי יצירתו של בית המשפט העליון.
ואיך הגענו לכך שבית השפט העליון מחליף את המוסדות והופך להיות ידה הארוכה של הרשות המבצעת? או שמא המזכ"ל עיני נרדם בשמירה והנשיאה ביניש החליטה להחליף אותו כראש ההסתדרות?
באופן תמוה ומוזר ביותר התערב בית המשפט העליון בסכסוך, בעקבות עתירה חלולה שהוגשה, ובג"צ עקף בסיבוב את בית הדין לעבודה, אשר דן באותה עת בדיוק באותו עניין, ללא כל הקפדה על עקרונות בסיסים לעתירה לבג"צ כגון: מניעת שיהוי, חובת מיצוי הליכים, מניעת עתירה מוקדמת, עילת עתירה מבוססת, וכיו"ב הוא פרץ לאקרנים כמושיע לאומי "כל יכול". שעות על גבי שעות של דיונים סופר מתוקשרים, כאשר ליבת הסכסוך לא הייתה כלל לטעמי על השולחן.
מדורת שבט. מדורת השבט של הפרקליטות, העותר, ההסתדרות הרפואית ובג"צ אפתה לנו תפוח אדמה לוהט ומר, תפוד הנזרק עתה מיד ליד, כאשר עתה לאחר שהתברר עומק הברוֹך, הבג"צ יושב מאחור וממלא פיו מים.
לא בכדי אסור לבית משפט מנהלי להתערב מוקדם מידי בסכסוכים, כי כאשר הוא עושה כן הוא נכנס בנעלי הרשות המנהלית, והוא זה המקבל את ההחלטות בשבילה. הרי לא לשם כך נועד ההליך של עתירה מנהלית. הוא נועד לתקן מעשים מנהליים עשויים או שלפחות עברו שלב פורמלי של מעשה, וודאי שאסור לבית המשפט להתערב טרם נעשה מעשה כלשהו, טרם נתקבלה החלטה בעלת תוקף ובעלת משמעות פורמלית.
כך פעל גם בית המשפט העליון בעניינה של ועדת וינוגרד ולטעמי בית המשפט העליון והוא בלבד אחראי למפץ הגדול והריק שהפכה להיות שעדת וינוגרד. מהרגע שכולם הבינו שהיא מאוד רצינית (ערב פרסום מסקנות הביניים ומיד בסמוך לאחריהן) עד רגע קצר מאד לאחר הגשת דוח הביניים, ומשם עד הגשת הדוח הסופי, במהלכם סוכלה עבודת הוועדה, ומי שנתן למסכלים את הואוצ'ר ואת הרוח הגבית לכך היה לא אחר מאשר בית המשפט העליון, בדיווניו בעתירות מוקדמות על החלטות משוערות של הוועדה, תוך שהוא נכנס בפועל בנעליה, של הוועדה ומוליך את החלטותיה העתידיות, במקום שהוועדה עצמה תעשה זאת.
ומילא אם ערכאה נמוכה סוטה ב-180 מעלות מהפרוצדורה, טעויות של ערכאה נמוכה ניתן לתקן, מה שאין בדיוני הבג"צ. איזה סיכוי יש לנו שבג"צ יחליט שהסכם שנאפה במטבחו ותחת עיניה ועל-פי מחשבותיה של הנשיאה ייחשב כבלתי חוקי או בלתי סביר בעליל?, והרי לכאורה החלטה כזו היא יריה ברגל ולכן אין כל סבירות שתתקבל.
עם וינוגרד זה "הלך", כי וינוגרד וחבריו הלכו הבייתה, הם יכולים להביא את עם ישראל לבאר, אך הם לא יכולים לחייב אותו לשתות. וינוגרד הלך הבייתה, הלך, אבל מה שלא לקחו חברי הקומזיץ השכונתי בחשבון, זה ש-700 או אלף או 1,500 רופאים זה קצת שונה מוינוגרד. לא רק עיני נרדם גם הם נרדמו בריבוע.
אם כתוצאה מזה שוינוגרד הלך הבייתה יהיו לנו בעוד 20 שנה אלפים או עשרות אלפים של נפגעים, וזה אסון, לנכדים ולנינים של הפוליטיקאים והשופטים, אך מכך שהרפאים הולכים הבייתה, הפגיעה היא מחר, היא היום, ואת זאת מערכות שלטוניות לא יודעו לבלוע.
וכאשר אי-אפשר לבלוע, חבריא, חייבים להקיא, אחרת נחנקים. מי ששלל מהרופאים את הזכות לעיון משפטי וציבורי עמוק בטענותיהם בפועל על ההסכם שנחתם, מי ששלל את זכותם הטבעית לעתור נגד חוסר סבירות קיצוני שבקיצונים של ההסכם הזה (לטעמם), שנבע מהתעלמות מהמסה המרכזית של רופאים בכל שלבי המשא-ומתן, ומי שהפך את הבג"צ לשבוי מראש של ההסכם, כאשר דן בו וקבע עמדה חייב לשלם את המחיר. והמחיר הזול במקרה זה הוא ביטולו של ההסכם, פריש מיש, הכל מהתחלה, אבל הפעם כמו שצריך.
ההסכם הינו בלתי סביר באופן קיצוני, ודי לנו בתמונת שיאני השכר בימנהל הציבורי על-מנת להסיק כך, בית המשפט העליון, המדינה, וההסתדרות הרפואית "הסתדרו" ביניהם, בנוהל יחיד ומיוחד, פסול מעיקרו, תוך שהם עוצמים עיניהם מבעיות היסוד שהיו גלויות בפניהם. עתה לא נותרה ברירה, אלא לסגת לצמצם אפילו במידה מועטה את נזקי הטעויות החמורות שלהם.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  12/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בג"צ וינוגרד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נכון וראוי לפתוח את הסכם הרופאים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין לפתוח את ההסכם
מאוננת  |  15/10/11 10:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
תשובת נתניהו למרקל הכניסה אותו ואותנו לפינה חדשה - מפני שמן האמירה "ירושלים אינה התנחלות" ולכן בה אין מקום להקפאה, יוצא ברור שבמה שהוא קורא "התנחלויות" יש, או תהיה, הקפאה. ומה יאמר נתניהו כאשר ייאלץ סוף סוף להפשיר את הבנייה באפרת, במודיעין עלית ובאריאל?
איתן גנור
ישראל היום קם כאנטיתזה לעיתונים חד-ממדיים בשירות אידאולוגיית בעליהם, ומהר מאוד הפך לכזה וגרוע מכך. העיתון פועל בדומה ל"פראבדה" של ימי רוסיה הקומוניסטית. קחו למשל את דרור אידר, שמזה חודשיים חוזר על אותו תוכן תוקפני כלפי המחאה החברתית ומוביליה, ולא חוסך באיומי פגיעה בדמוקרטיה, בגלישה לקומוניזם ולכל מיני הפחדות דומות
גיא חזן
עמדת המוצא בעתות משבר צריכה להיות קרובה מאוד לעמדות המוצא בימים "רגילים" וזאת מכיוון שנתוני המשקיע זהים כמעט בכל עת. מה שמשתנה כל הזמן לחיוב או לשלילה, זה הטמפרמנט הפסיכולוגי בשווקים הפיננסים
יובל לובנשטיין
מבצע בו מוצע זוג מוצרים במחיר זוגי עגול ושלם ללא סיומת של 99 אגורות משלה שאכן מדובר על הצעת ערך טובה    דע את הדרכים בהן נוקטים על-מנת להעלות את מספר המוצרים בסל הקנייה שלך!
ראובן לייב
אמצעי התקשורת הכתובה בישראל מוכיחים, מפעם לפעם, שאין דבר העומד בפני היצר העסקי שלהם    לצורך העניין לא מהססים אפילו יריבים בלב ובנפש לחבור יחדיו, גם אם לא מאהבת מרדכי    ויש גם מי שלצורך הקיום שלהם מוכנים לכרות ברית עם אלה שנושאים, על-פי החשד, תווית של "מוקצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il