X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מקורות
דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה מיוחדת [י"ג בתשרי תשע"ב, 11.10.2011]
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

היום אני מביא לממשלה הצעה להסכם שיחזיר את גלעד שליט הביתה חי ושלם, יחזיר אותו להוריו, אביבה ונועם, לאחיו יואל, לאחותו הדס, לסבו צבי ולכל עם ישראל. לפני כשנתיים וחצי, עם הקמת הממשלה, לקחתי על עצמי כמשימה ראשונית במעלה להחזיר את גלעד לחיק עמו, לחיק משפחתו, להחזיר אותו בריא ושלם.
באותה העת, גלעד כבר הוחזק במשך שנתיים וחצי בשבי אכזרי ביותר, ללא שום ביקור של הצלב האדום, ללא שום ביקור ולא ידענו באמת מה מצבו. הצעד הראשון שעשיתי ואישרנו אותו כאן בממשלה, היה להביא קלטת וידאו שבה נראה גלעד ואנחנו כולנו נשמנו לרווחה כשראינו את זה. ראינו אותו מתפקד גופנית ושכלית, פיסית וקוגניטיבית. ראינו אותו מתפקד היטב. ידענו שהוא בריא ושהוא חי. אני התייחסתי לקלטת הזאת כמעין פוליסת ביטוח כי הדבר חייב את החמאס לפני הקהילייה הבינלאומית לשמור עליו, לשמור על חייו ולשמור על בריאותו. אבל ברור שזה היה רק צעד ראשון.
המשימה העיקרית שעמדה בפנינו הייתה קשה יותר - והיא להחזיר את גלעד בפועל הביתה. על כך ניהלנו משא-ומתן קשה וממושך באמצעות המתווך הגרמני. המשא-ומתן הזה התבסס על מסגרת כללית שהותוותה על-ידי הממשלה הקודמת. הוא היה ארוך, מתיש וחרף כל המאמצים שלנו, לא הושג הסכם.
אני חייב לציין בפניכם שלא היה יום שלא ניסינו בדרכים שונות ומגוונות להשיב את גלעד הביתה, בכל דרך אפשרית - וגם זה לא צלח. בשבועות האחרונים חודש המשא-ומתן בקהיר, הפעם בתיווך ממשלת מצרים. ההנחיה שלי לצוות הייתה לשמור על העקרונות והמסגרות שהם חשובים לביטחון ישראל ולמדינת ישראל, שאותן אני אפרט בישיבת הממשלה.
קיים מתח מובנה בין הרצון להחזיר חייל חטוף או אזרח חטוף הביתה, לבין הצורך לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל. יש לי וגם לשרים מחויבות עזה להחזיר את גלעד הביתה ומנגד מחויבות עמוקה לביטחונם של אזרחי ישראל. זוהי האחריות הכפולה שלי כראש ממשלה.
אני מביא היום לממשלה את ההסכם שמבטא את האיזון הנכון בין כלל השיקולים הללו. אינני רוצה להסתיר מפניכם, זוהי החלטה קשה. לבי עם משפחות נפגעי הטרור, אני מבין את סבלם ואת מצוקתם, אני אחד מהם. אבל מנהיגות נבחנת ברגעים אלה, ביכולת לקבל החלטות קשות אבל נכונות.
אני מאמין שהגענו להסכם הטוב ביותר שניתן להשיג בעת הזאת, עת של סערות שפוקדות את המזרח התיכון. אינני יודע אם העתיד הקרוב יאפשר לנו או היה מאפשר לנו להשיג הסכם טוב יותר או הסכם בכלל. ייתכן מאוד שחלון ההזדמנויות הזה, שנוצר בנסיבות הזמן, ייתכן מאוד שהוא היה נסגר סופית ולא היינו מחזירים את גלעד כלל.
על כן, מכל השיקולים הללו, הנחיתי את הצוות לחתום ביום חמישי האחרון הסכם בראשי תיבות והיום הוא סוכם סופית ושני הצדדים חתמו עליו. אני מבקש להודות למזכיר הצבאי שלי, האלוף יוחנן לוקר, לראש השב"כ , יורם כהן, לשליחי האישי במשא-ומתן, דוד מידן, ולקודמו בתפקיד חגי הדס. אני מבקש להודות לצוות שמלווה אותם כל השנים הללו.
אני מבקש להודות לצה"ל, לכוחות הביטחון שלא חסכו שום מאמץ בעניין גלעד שליט. כן אני מבקש להודות למתווך הגרמני ולקנצלרית, אנגלה מרקל, שתמכה בשליחותו כל הזמן. אני מבקש להפנות תודה מיוחדת לממשלת מצרים ולגופי המודיעין שלה שסייעו רבות בתיווך ובהשגת ההסכם שלפנינו.
הבוקר הזמנתי לביתי את נועם שליט ושוחחתי בטלפון עם האימא אביבה ועם הסבא צבי. אמרתי להם שאני מקיים את הבטחתי ואני מחזיר להם את הבן והנכד הביתה. אמרתי להם, אני מחזיר לכם את הילד שלכם. אני שמח שעמדתי במשימה של פדיון שבויים ואם הכל ילך במישרין, גלעד יחזור לישראל בימים הקרובים לחיק משפחתו ועמו.
עם ישראל הוא עם מיוחד. אנחנו ערבים זה לזה. כמו שאמרו חכמינו, "כל המציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם ומלואו". הערב אני מביא לממשלה הצעה להצלתו של גלעד שליט כדי להשיבו סוף-סוף, אחרי חמש שנים, להחזירו הביתה, לישראל.

תאריך:  11/10/2011   |   עודכן:  11/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכה לינדנשטראוס
הוגש לכנסת ביום י"ג באייר תשע"א, 17 במאי 2011
גילה אברהם
על-פי מספר סעיפי חוק רשאי מנהל להטיל על אדם כופר כחלופה להליך הפלילי נגדו    בהתאם להחלטת הנהלת רשות המיסים, תפרסם הרשות פעמיים בשנה את החלטות ועדות הכופר הן במס הכנסה והן במכס ובמע"מ
מחלקה ראשונה
ייסד בחזונו פרויקט ייחודי אשר השפיע על מאות אסירים ומחבר את בית לוחמי הגטאות למורשת המייסדים לוחמי הגטאות ניצולי השואה
מחלקה ראשונה
סיפוריהם של ששת מדליקי המשואות שיעלו את המשואה בטקס הממלכתי של יום הזיכרון לשואה ולגבורה בככר גטו ורשה ביד ושם (יום א', 1.5.11)
בנק ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il