X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עדיף לנו שתקום מהר ככל האפשר מדינה פלשתינית מפורזת. יהיה השטח אשר יהיה. הסכם חילופי שטחים אפשר לבצע גם בעתיד. אבל להכיר בה מוקדם ככל האפשר זה רציונאלי ומתאים ביותר לאינטרסים שלנו
▪  ▪  ▪
פלשתינים. גם בעזה מבינים שעם מלחמת גרילה הם לא יגיעו רחוק [צילום: AP]

ישראלים רבים אינם מבינים את לב הבעיה הישראלית- פלשתינית. במקום ממשלה בישראל שאמורה לספק להם הסבר אמיתי העוסק במהות, היא מורחת את אזרחי המדינה בתעמולה זולה הגורמת לישראלי הממוצע לחשוש מהסכם עם שכנינו. בראש "המסבירים" של ישראל עומד שר החוץ ליברמן ( איווט-זוכרים?!)שהידע שלו לגבי הפלשתינים מסתכם באינטרסים הנקראים בקיצור - "נוקדים"- מקום מגוריו בשטחי הרשות הפלשתינית.
הוא איננו מכיר את ההווי המקומי בארץ, איננו מכיר את המנטאליות הערבית, איננו מייחס חשיבות לדברים שחשובים לערבים יותר מכל דבר אחר, ועקב זאת גורר את ישראל לעימותים מיותרים שמרבית תושבי המדינה השפויים מתנגדים להם. רק לפני יומיים הכריז בעזות מצח שאבו-מאזן הוא מכשול לשלום ?!. אילו זה לא היה כל כך עצוב לשמוע, זה היה מגוחך. זה כאילו לומר לציבור שהכבש שחייך לזאב אשם בכך שנטרף על ידו.
ליברמן, אחרון היהודים בישראל המעוניין בכל הסדר עם הפלשתינים. הוא שחושב עדיין (והוא לא היחידי) שממלכת ירדן תהיה להם בית, הוא שאיננו מכיר את הבדואים בירדן ובראשם המלך עבדאללה, הוא שאיננו מבין שהמלך עבדאללה, הידיד היציב היחיד של ישראל במזרח התיכון עד עתה, נעלב עד עמקי נשמתו מדברים אלה. הוא שאיננו מבין שבכך הוא גורם עוד יותר לערבים להתרחק מדו שיח עם שר חוץ שכזה, כי הם כולם יודעים את האמת - ירדן לא תהיה בית לפלשתינים ועוד- הם מפקפקים באמינותו. ואולי כדאי להזכיר לו שהממלכה ההאשמית היא גם תעודת הביטוח שלנו בכיוון שמעבר לירדן. לפיכך על כל ממשלה בישראל לשמור עליה במתכונתה הנוכחית!.
עדיף לנו שתקום מהר ככל האפשר מדינה פלשתינית מפורזת. יהיה השטח אשר יהיה. הסכם חילופי שטחים אפשר לבצע גם בעתיד. אבל להכיר בה מוקדם ככל האפשר זה רציונאלי ומתאים ביותר לאינטרסים שלנו מהסיבות הבאות:
  • איננו רוצים רוב ערבי במדינה ישראלית דמוקרטית. אנחנו רוצים לשמר רוב יהודי.
  • אם נאפשר מדינה דו לאומית -באופן אוטומאטי יהפך הרוב לערבי!
  • אם מישהו חושב לשלוט בערבים במדינה דו לאומית ולא לאפשר להם זכות הצבעה למשל, הוא טועה טעות גסה כי כלפי כל העולם נהפך למדינת אפרטהייד גרועה אולי כדרום אפריקה "של פעם".
  • להבהיר,לעומת זאת ,לכל העולם שאם מישהו מהפליטים מאמין שישוב אי פעם לאדמתו בישראל - שישכח מזה ויפה שעה אחת קודם. שמדינות ערב והעולם כולל ישראל יתגייסו לשיקומם.
  • הכרה בפלשתין כמדינה טובה יותר לישראל מאי הכרה - ברגע שיהפכו למדינה ריבונית, הם יתחייבו כלפי העולם כולו לנהוג באחריות כמנהיגות במדינה ריבונית של המאה ה21 ולא כבימי הביניים.
  • והיה אם לא ינהגו בהתאם, יהיה להם עסק עם המדינה החזקה ביותר באיזור. אני יודע שמרביתם איננו רוצה בכך, כי פלשתין שלהם תימחק!
  • יש רבים שטוענים שאין עם מי לדבר - זה שקר גלוי- אפילו עם החמאס אפשר לדבר, ונוכחנו בכך בעסקת שליט. ככל שרצועת עזה הופכת למדינה כך מבינים גם בחמאס שאי-אפשר לנהל בעולם המודרני מדינה שנלחמת כל הזמן בשכניה החזקים.
  • הנימוק העולה על שפתי ראש הממשלה לאחרונה, שהפלשתינים לא מכירים במדינה יהודית ולכן איננו רוצה לדבר איתם הוא יותר ממגוחך! הסיבה היא שאנחנו איננו זקוקים לאישור של אף אחד לאופיה של המדינה שלנו, האם תהיה יהודית, חילונית יותר או פחות, מערבית יותר או פחות, כל אלה בבחינת החלטות בבחירות פנימיות בישראל, ואנחנו כאזרחים עושים זאת בעצם בחירת המפלגות. זה מגוחך להסתתר תחת התירוץ הזה. לכן, הרושם הכללי הוא שהממשלה משתמשת בתירוץ זה על-מנת שלא להתמודד עם הצורך בהסכם עם שכנינו!
  • אחד הנימוקים העיקריים להזדרז לבצע הסכם עם הפלשתינים הוא אירן! ראש הממשלה נותן הרגשה לציבור שהגיע לתפקידו האחרון כדי להוריד את אירן על הברכיים . פרט לכך שום דבר לא מעניין אותו. מזל שיש לו את איווט ואת נפוליאון (שר הביטחון). הוא שכח לנתח בפנינו מה יקרה לאחר שיבצע הסכם עם הפלשתינים. הוא שכח להזכיר לאנשי הימין שהסכם כזה יוציא את הרוח מהמפרשים האירניים ולא תהיה עילא עוד לאיים על ישראל! אפשר לעשות זאת ללא פחד, אבל הוא בכל זאת מנסה להפחיד אותנו במקום לעשות את מה שצריך לעשות- שלום עם שכנים בלווית כבוד הדדי.
בקרב הפלשתינים - הן בעזה והן בשטחי הרשות יש קיצוניים לא מעטים, שרוצים בהשמדתה של מדינת ישראל. בעיקר קיצונים דתיים. בדיוק כפי שקיימים אצלנו קיצוניים דתיים שרוצים בהשמדת הפלשתינים. ברור לכל בר דעת, שאם תהיה הזדמנות לכל אחד מהצדדים הקיצוניים הללו לנהל את מדינתו, האזור יעלה בעשן. לכן, שני הצדדים - הישראלים והפלשתינים חייבים להתמודד פנימה עם הגורמים הקיצוניים ולדכא אותם עד דק! נראה שבחמאס רוצים היום תקופה ארוכה של שקט. ואח"כ כפי שיאמרו - "אללה כרים"- אלוהים גדול.
אם נהיה כולם חכמים תהיה מדינה פלשתינית אחת ומדינה ישראלית יהודית לידה. אולי אפילו שוק מזרח תיכוני משותף. יחסי המסחר הדו סטריים מתקיימים כל העת בין ישראל לחלק ממדינות ערב, כולל עם הרשות ולו רק אלה בלבד יכולים להתוות דרך לכל הצדדים. כך גם ראה שגם בעזה מבינים המנהיגים כיום שבמלחמת גרילה שמטרתה השמדת המדינה השכנה, הם לא יגיעו רחוק.
זה לא משנה מה הם צועקים או מכריזים בציבור, בשיטת "תחזיקו אותי" - משנה מה הם עושים ויעשו! האם הם מסוגלים להתמודד עם הטרוריסטים שלהם פנימה. אלה שמקבלים כסף מזומן עבור כל טיל ששולחים, ולא מעניין אותם עתיד עמם!.

הכותב הוא איש עסקים הפועל בירדן. חקלאי, סופר, פסיכולוג וקרימינולוג.
תאריך:  02/11/2011   |   עודכן:  02/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לישראל - עדיפה מדינה עצמאית פלשתינית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה אתה חושב שאתה זה שמבין
ספיינר  |  2/11/11 10:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
פתאום אישה משליכה באשדוד את ילדיה מהמרפסת ואחר-כך בולעת רעל או הולכת לים ומטביעה אותם. סתם ככה? לא רואים, לא יודעים? אתם גיבורים לשחרר את גלעד שליט ולא רואים מה מתרחש אצל השכנים שלכם? שומעים את הזעקות של האישה ולא יודעים שיש שם בעל מכה, לא איכפת לכם?
יהודה כסיף
מושב הפתיחה של כנסת ישראל היה דומה יותר למושב באחרון היציעים באיצטדיון כדורגל. הנשיא עילג ונואם עם שגיאות, יו"ר הכנסת חכמולוג וצרחן וראש הממשלה עושה עצמו לא מקשיב לנאום של יו"ר האופוזיציה
אברהם בן-עזרא
ככל שיש דרישה בתקן - קיימת חובה למלאה, אלא שאין די במילוי החובות החקוקות בתקנים ובתקנות, ובנוסף לכך דרוש לבצע כל עבודה בכל פרט ופרט במקצועיות ובמיומנות הראויה ובהתאם לכללי המקצוע. מומחה אשר מסתפק להיצמד לתקנים - אינו מומחה; מומחה אשר בודק דברים רק על-פי מבחן התוצאה - אינו מומחה
איתן קלינסקי
המשפט של וינרוט מעורר חומר למחשבה כי אנו מצוידים במלל נוגע ללב בדבר כולם שווים בפני מערכת המשפט. למעשה אנו מציבים את חיינו בפני קוטביות כואבת לפיה דין אחד יהיה למי שבידיו ליטול סוללה של למעלה מעשרה עורכי דין, ודין אחר למי שידו אינה משגת
גיא חזן
על-מנת ליהנות מהתשואה העודפת יש צורך בנטילת סיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il