X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על-מנת למנוע שוב את השבתת המשק יש להטיל דיאטה חמורה על האיש השמן הרוכב על גבו של האיש הרזה. הדיאטה הזו תבוא, במוקדם או במאוחר, בצורה של מס מיוחד, או צמצום הכנסה מיוחד על המגזר הציבורי בלבד. כבר היינו בסרט הזה, ומאחר שלא למדנו שום דבר, בקרוב מאוד נהיה בו שוב
▪  ▪  ▪
עיצומים ברכבת ישראל. סרט שיחזור על עצמו בקרוב? [צילום: פלאש 90]
פשיטת רגל של בעלי החוב
ההתחייבויות שנטלו על עצמן מרבית המדינות לטובת ארגוני העובדים בשירות הציבורי, מבטיחות פשיטת רגל ומעילה בחובותיה של המדינה. משמעות המעילה היא פשיטת רגל של בעלי החוב, שהן קופות הגמל של אותם עובדים עצמם

סיומה המשמח של השביתה למען עובדי הקבלן והמשכה בוועדי הרכבת מעלים מספר שאלות:
האחת: אם אפשר היה לסיים את המשא-ומתן כך לשביעות רצון כולם, מדוע אי-אפשר לעשות זאת ללא שביתה? שנייה: מהיכן מגיע הכסף כדי לשלם גם לרופאים, ולעובדים הסוציאלים, גם לשפר את שכר עובדי הקבלן, וגם לקבל את חלקם כעובדי מדינה? השלישית: למען מי נעשה המהלך הכביר של שביתה ששיתקה חלקים מן המשק? והרביעית: מה אפשר לעשות כדי ששביתות כאלו לא ישובו לענות את האזרח בעתיד?
התשובה לשאלה הראשונה היא שלא כולם מרוצים. שר האוצר, גם אם יחייך וירעיף מחמאות על ימין ועל שמאל, מרים את מבטו אל שכנתנו הקרובה יוון, העומדת בפני פשיטת רגל והתפרעות הרסנית ברחובות, ואומר לעצמו: היום יוון - מחר ישראל.
התשובה לשאלה השנייה: אין באמת כסף לשלם לכל התובעים את חלקם מן הקופה הציבורית. ולראייה, כדי לשלם לרופאים לעובדים הסוציאלים ולגני ילדים מגיל 3, קיצצה הממשלה 4 אחוזים מתקציב כל המשרדים, כולל משרד הביטחון, קיצוץ המשעה מיד הצטיידות במערכות נשק המשולמות בשקלים - מכיפת ברזל ועד נעליים צבאיות. משרד התחבורה משעה בניית מחלפים בכבישים, ודוחה קידום פרויקט הרכבת, ומשרד האנרגיה ידחה בניית תחנות-כוח סולאריות ומוּנָעות גז. אותו קיצוץ ימנע כמובן את קליטת עובדי הקבלן לכל משרד ממשלתי שהשתמש עד עתה במיקור חוץ.
התשובה לשאלה השלישית היא כי המהלך של השבתת המשק אין לו דבר וחצי דבר עם טובתם של עובדי הקבלן. הוא נעשה למען ארגון ההסתדרות והמפלגה הקשורה אליו בטבורה, מפלגת העבודה. מפלגת העבודה האבודה הידרדרה תוך 15 שנה ממפלגת שלטון לשותפה זוטרה השוחטת כל מנהיג המתייצב בראשה. ההסתדרות מייצגת בעיקר את הוועדים הגדולים של המונופולים הגדולים, ומכל שאר הבחינות היא פושטת רגל. מבחינתה של מפלגת העבודה, השביתה נועדה לשחד קבוצה גדולה של מאות אלפים שישנו את דפוס הצבעתם לטובתה. מבחינתה של ההסתדרות, זו הייתה הזדמנות למלא את שורותיה המדולדלות באלפי משלמי דמי חבר חדשים, על חשבון משלם המיסים.
דיאטה חמורה
המתווה ברור גם כאן וגם בארצות-הברית: ככל שהעובדים בתעשיה היצרנית הלכו ונפרדו מן העבודה המאורגנת, כך התנפחו ארגוני העובדים של עובדי המדינה והשירותים הציבוריים. התוצאה באמריקה: עובדי השירותים הציבוריים משתכרים הרבה מעל עובדי תעשיה היצרנית. במקביל, מרבית הערים והמדינות עומדות בפני שוקת שבורה של מחויבויות, וחלקן אף הכריזו על פשיטת רגל, כיוון שכבר היום אין להן די כסף לתשלום גמלאות וקצבאות המעוגנים בהסכמים קיבוציים, בעוד שהביטוח הלאומי האמריקני יפשוט רגל ב-2022.
המתווה ברור כאן וגם באירופה: ההתחייבויות שנטלו על עצמן מרבית המדינות לטובת ארגוני העובדים בשירות הציבורי, מבטיחות פשיטת רגל ומעילה בחובותיה של המדינה. משמעות המעילה היא פשיטת רגל של בעלי החוב, שהן קופות הגמל של אותם עובדים עצמם.
יש שלוש תשובות לשאלה הרביעית, מה ניתן לעשות כדי ששביתות כאלו לא ישובו לענות את האזרח בעתיד:
תשובה אחת היא איסור על התאגדות של עובדים המקבלים את שכרם מן המדינה. המדינה מבטיחה ביטחון תעסוקתי, ועל המחיר הביטחון להיות השתכרות נמוכה יותר מאשר במגזר היצרני. בארה"ב נשמעת קריאה לאסור על התאגדות המקצועית בשירות הציבורי, וככל שהמדינות שוקעות בחובות גדלים והולכים, כך מתחזקת הקריאה.
תשובה שנייה היא צמצום ההעסקה הציבורית הישירה לשלד מנהלי קטן בלבד, ומיקור חוץ של כל השירותים שבהם מחויבת המדינה על-פי חוק התקציב.
ברי כי שתי האפשרויות דלעיל לא יעברו את התקשורת ואת מערכת המשפט. התקשורת, המשפט והאקדמיה נתונים באגרופיה הקפוצים של הגישה הסוציאליסטית, ה"דמוקרטית", שעליה נאמרו שתי אמרות השפר הבאות. מרגרט תאצ'ר: הסוציאליזם נהדר, כל עוד מישהו אחר משלם עבורו. אלקסיס דה-טוקוויל: סופה של הדמוקרטיה מגיע כאשר האזרחים מגלים את היכולת לפסוק לעצמם בנדיבות כספים מן האוצר הציבורי.
בהנחה שלא נרצה לוותר על הדמוקרטיה הישראלית, נותרה אם כך האפשרות השלישית, שהיא הטלת דיאטה חמורה על האיש השמן הרוכב על גבו של האיש הרזה. הדיאטה הזו תבוא, במוקדם או במאוחר, בצורה של מס מיוחד, או צמצום הכנסה מיוחד על המגזר הציבורי בלבד. כבר היינו בסרט הזה, ומאחר שלא למדנו שום דבר, בקרוב מאוד נהיה בו שוב.
למען הגילוי הנאות, גם אני עובד קבלן. לקבלן שלי קוראים קופת חולים, והוא מעסיק אותי בחוזה אישי. ולעולם איני שובת. כיוון שאין לי ביטחון תעסוקתי, אני מייצר הכנסה חוקית למהדרין ממקורות נוספים. לו היו כל משרתי הציבור עובדים באותה מתכונת - לא היו כאן שביתות.

פורסם במקור: אתר מגזין 'מראה'
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  18/02/2012   |   עודכן:  18/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האיש השמן והאיש הרזה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מס מיוחד על המגזר הצבורי בלבד
הניה  |  18/02/12 16:55
2
מורשת רבין מנציחה בולשביזם רע ל"ת
חזירי ופרזיטי.  |  19/02/12 08:45
3
לפי הקפה אנחנו בדרך ליוון מס2
קורא בקפה  |  19/02/12 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
אחריות תאגידית הוא מונח משעמם הלקוח ממעבדות העבר של בתי מדרש למנהל עסקים, ומשמעו דיאלוג שחוק על שער החליפין שבין המוצר התאגידי וערכו הממשי. אבל מהפכת הטכנולוגיה והרישות החברתי שינתה את כללי המשחק. אחריות תאגידית נקבעת עתה על-ידי הצרכנים, באופן ישיר, והרשת החברתית מעלה עסקים המבוססים על כלכלכה ירוקה ומתגמלת אותם ביד נדיבה. ברוכים הבאים לאחריות התאגידית החדשה
חיליק בר
המודל הנורבגי מטיל קנסות על קניית שירותי מין בתשלום ומעביר את ההכנסות מקנסות האלה לקרן ייעודית המשמשת אך ורק לאכיפת החוק בנושא ולסיוע אמיתי ועמוק לנשים שנמצאות במעגל הזנות. יישום מודל זה יאפשר פגיעה במוטיבציה של אנשים לפנות לשירותי מין, וגם יאפשר טיפול שיקומי לנשים שנמצאות במעגל הזנות
אדוה שרון אילן
אנחנו נעשה את מיטבנו על-מנת לחנך, להשריש בילדנו ערכים, ללמד ולהעיר כשצריך, ועם זאת כמו כל הורה (שרכש לו את התואר הנכסף) גם נתמוך, נגן, נכיל, נקבל ובעיקר ניתן מקום לרגשות טובים או רעים כאחד, הרי גם אנחנו היינו פעם ילדים
דמיטרי רייזמן
יאיר שטרן נרצח. הכוכב בגדול נפל. האם אפשר לרצוח אדם פעמיים? מסתבר שכן. השכנים "הטובים" שלנו נוהגים להתעלל בגופו של הנרצח. אך ישנה דרך אחרת - מתוחכמת ואפקטיבית הרבה יותר - השכחה. מוזיאון הלח"י שוכן בבניין מתפורר ומוזנח בקצה הנידח של דרום תל אביב
אלישע פורת
מכתבה האחרון של עזה צבי אלי, ירושלים, 30 ביוני 2011
רשימות נוספות
איך קרה שהאיסלאמיסטים ניצחו  /  מנשה שאול
חלוקה מחוזית  /  מרדכי קידר
ותודה לרוסיה ולסין  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il