X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השופטים שביטלו את "חוק טל" לא קלטו שהתהליך שיצר הוא חיובי, ולא רק בעניין הגיוס
▪  ▪  ▪
עוצמת ממלכת התורה [צילום: פלאש 90]
ראשי התקשורת מוכנסים לגוב האריות של החרדים במאה שערים ובבני-ברק.

שורש הניגוד בין חרדים וחילונים הוא בורות דו-צדדית. השבוע התבטא הניגוד הזה בפסק דינו של בית המשפט העליון שקבע (ברוב של ששה נגד שלושה) כי חוק טל הוא בלתי חוקתי. בית המשפט, ובראשו הנשיאה דורית ביניש, טעה, עם כל הכבוד. חוק טל, שמטרתו שילוב הדרגתי של חרדים בשירות הצבאי והאזרחי ובמערכות העבודה הרגילות בישראל, פעל באיטיות גדולה מדי בשנים הראשונות מאז חוקק, אך באחרונה התחיל לתת תוצאות. ב-2010, למשל, התגייסו 1650 בחורים חרדים - רבע מבין כל המחזור החרדי הכשיר לגיוס באותה שנה - לעומת 300 בלבד בשנים קודמות. השינוי ביחסו של הציבור החרדי לשירות הצבאי הוא משמעותי. החיילים החרדים מגיעים הביתה לחופשות, מעוררים את סקרנותם של בני הנוער ומגבירים את תיאבונם הטבעי של צעירי השכונה לפעלתנות ולגבריות. הצלחתם של גדוד "נצח יהודה" ושל הנח"ל החרדי היא מדרבן חשוב להגדלת מחזורי הגיוס. גם החרדים המשרתים בגדודי המילואים של "נצח יהודה" והנח"ל החרדי עושים את שלהם, ובשכונות ובערים החרדיות האווירה עכשיו היא כזאת שאימהות החיילים תולות בגאווה את המדים לייבוש במרפסת, לעומת השנים קודמות שבהן הצניעו אותם.
ודווקא עכשיו הפגינה הנשיאה המלומדת, המנותקת ממה שקורה בציבור, כי אינה זכאית לקרוא על עצמה את הפסוק "בתוך עמי אנוכי יושבת". טעותה של ביניש, שייצגה את דעת הרוב בפסק הדין, היא בכך שלא הייתה לה סבלנות לתת לתהליך החיובי להימשך. היא לא קלטה שהתהליך הוא חיובי לא רק בעניין הגיוס. יש גידול של 250 אחוז בהצטרפות של חרדים לאוניברסיטאות בישראל, גידול עצום בנגישות למרשתת ומעבר מרשים ממעמד העניים למעמד הביניים. לעומתה הנשיא הבא של ביהמ"ש העליון, השופט גרוניס, מבין את התהליך ונותן לו סיכוי להצליח וזה הרקע לפסק דין של מיעוט, השקול מאוד, שכתב בעניין חוק טל. כמה חבל שביניש ושופטי הרוב האחרים לא התאפקו, קטעו את התהליך ברגע מאוד בלתי מוצלח והכניסו את הממשלה ואת הכנסת לסחרחורת של חקיקה חדשה שתצטרך למלא את החלל שנפער עם פסילת חוק טל.
עיתוי קומי
לתסבוכת שגרמה ביניש נוסף, בלי קשר, גם נופך קומי, משום שבזמן שביהמ"ש העליון ישב על המדוכה, החליט ירח טוקר, עוזרו של ח"כ גפני, להביא את ענקי התקשורת הישראלית לסיורי עומק בקרב החרדים ולהראות להם שהחרדים אינם איזה מונוליט שחור מימי הביניים, אלא בני אדם מן הישוב. הראשון שזכה להיות מוכנס עם ליווי אל לב ליבה של הטריטוריה החרדית, היה כוכב ערוץ 2 דני קושמרו. וכך, תחת הכותרת המסקרנת "מה חיפש דני קושמרו בישיבת מיר", תיאר כתב האתר הפופולרי "בחדרי חרדים", יקי אדמקר, את הביקור הנדיר:
"אל הסיור הגיע קושמרו באופנוע הכבד שברשותו... הסיור... נועד להכיר את הישיבה הגדולה בעולם החרדי ואת הרחוב החרדי המפורסם 'מאה שערים'. קושמרו נועד בבית קפה מקומי בשכונת גאולה עם איש 'העדה החרדית' שמואל חיים פפנהיים ושמע ממנו סקירה על אורח החיים של חסידי תולדות אהרן בשכונה. ... (משם) צעדו קושמרו וחברו רגלית מכיכר השבת אל היכל ישיבת 'מיר' כאשר בישיבה עצמה נחשפו לאלפי התלמידים שהיו שקועים בספרי הלימוד בהיכלי התורה השונים. לאחר מכן שוחח איש התקשורת הבכיר עם כמה מהאברכים בישיבה אשר סיפרו על סדר יומם".
בתגובה לגלגנית אך טובת לב על סקופ זה כתב ידידיה מאיר באתר "כיכר השבת" (16.2.2012) כי בסיור שלו בישיבת מיר התרשם קושמרו מאלפי בחורים שלמדו גמרא ולא הרימו את העיניים גם כשהוא הסתובב בין ספסלי בית המדרש. דני קושמרו עצמו לא הזכיר את כל העניין בכלי תקשורת חילוני כל שהוא ורק עלה על האופנוע בלי לומר מילה ונסע בחזרה לתל אביב הרחוקה.
תשעה ימים לאחר הספארי של קושמרו בירושלים, הובא רזי ברקאי, שדר גלי צה"ל, לסיור בבני-ברק. וכך, בדיווח מן השטח עצמו בזמן אמיתי, ב-9.2.2012, תיאר האתר "בחדרי חרדים" את המתרחש:
"ברקאי הגיע לסיור כשכיפה גדולה על פדחתו. הוא ביקר בישיבת פוניבז', שם זכה לסיור מורחב בלוויית מספר אברכים, התרשם ממוקדים המעסיקים נשים חרדיות, שם הופתע לראות מאות נשים המפרנסות את משפחותיהם בכבוד וטעם באחת המסעדות בעיר".
באתר אחר, "כיכר השבת", מתאר ישראל כהן ב-22.2.2012 אותו מאורע:
"לדברי י', אחד מבחורי הישיבה ששוחח עם 'כיכר השבת', רזי ברקאי לא הִרבה לדבר במהלך הסיור, אך ניכר עליו בשעה שנכנס להיכל הישיבה שהיה גדוש באלפי תלמידים מתפלפלים בתלמודם שהוא נדהם ומשתומם מעוצמת ממלכת התורה. לדבריו הוא שוחח קצרות עם מספר בחורים והיה מופתע מרוחב ידיעותיהם לא רק בנושאי תורה אלא גם בהוויות העולם".
לא יצאו חמישה ימים ואל תוככי בני-ברק הוחדרו כמה מקציני צבא האויב ממש: ראשי מערכת הארץ אלוף בן, גדעון לוי, נחמיה שטרסלר ויאיר אטינגר. אף הם נלקחו לראות נשים חרדיות שגם עובדות, גם מדברות בהיגיון ובשום שכל וגם מאפשרות לבעליהן האברכים ללמוד תורה. בישיבת פוניבז' התגלה לקבוצת הסיירים כי בשבתות נלקח החשמל לישיבה מגנרטור ולא מחברת החשמל וכי יש הבדל בין ישיבה וכולל. לאחר שראו מה שראו ושעת הצהריים הגיעה, יצאו ארבעת הסיירים מבני-ברק, אותה TERRA INCOGNITA שאליה הוכנסו חמש שעות קודם לכן, וחזרו בלי שום בעיות לטריטוריה המוכרת להם מעברו המערבי של נחל האיילון. גדעון לוי אמר שהוא מקווה כי יארגנו עוד סיור והוא יוכל לראות עוד מן החיים בבני-ברק.
שגריר ברית המועצות בישראל, אלכסנדר בובין, כתב פעם ספר ושמו "חמש שנים בין יהודים". אולי, אם יארגנו לגדעון לוי עוד כניסה לבני-ברק, נוכל לקרוא כתבה שלו: "חמש שעות בין חרדים". זה יהיה, מסתמא, אחד הדברים המדליקים ביותר שייצאו מתחת ידיו.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא עיתונאי וסופר ירושלמי ובעבר מנהל מחלקת החדשות לחו"ל ולעולים ב"קול ישראל".
תאריך:  26/02/2012   |   עודכן:  26/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמש שעות בין חרדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רשימה מיותרת - חבל על כל מלה ל"ת
קורא  |  26/02/12 12:32
2
חוק טל היה טוב לשעתו ....
ירון זכאי 1  |  26/02/12 15:13
3
ברצוני לשאול מדוע צה"ל שכביכול
ורדי  |  26/02/12 23:06
4
צודק אמת ויציב=כל הכבוד!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  27/02/12 06:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
על כל פתרון במזה"ת להתבסס על נאמנות האוכלוסיה לשבט, ולמסגרת הדתית והעדתית המסורתית
ד"ר מיכאל שוחט
נקודות חן אינן נחשבות לפיגמנטציה. מה כן? כתמי "מלנין" שנוצר בתאים בעקבות סיבות שונות כמו נטייה גנטית, חשיפה לשמש, אקנה, הריון, טיפולים קוסמטיים או חבלות ורדיקלים חופשיים    אפשר לטפל בזה, אבל בחלק מהמקרים הפיגמנטציה לא נעלמת לחלוטין אלא רק מתבהרת    כמה מילים על נקודות, כתמי עור, והטיפול הנכון בכל אחד מהם
שאול דישי
ד"ר יואל פומרנץ מנצל את כוח הכבידה על-מנת לברוח ולהבריח אנשים מחייהם    התרשמותי הראשונית מהסרט החדש של אסי דיין - "דוקטור פומרנץ"
אליקים העצני
צריך לדבר על הדמות הראשית, האחראית לכישלון הקטסטרופלי של אוסלו, מעולם לא נקראה לשאת באחריות ציבורית. מעולם לא הושמעה כלפי פרס מילת ביקורת אחת, למרות שהאיש לא רק שלא חזר בו מדרכו הרת האסון ולא ביקש סליחה על אלפי קורבנות השלום, אלא להפך - הוא מנצל את משרתו הרמה כדי לפטם ולגדל את המפלצת האוסלואידית שהקים ברמאללה
נורית גרינגר
אין זמן כמו ההווה כדי למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. כל עיכוב שיגרום לא לעצור את אירן מחזק ומחכים את הממשל התת-אנושי הזה, ובכך מעמיד את העולם כולו בסכנה גדולה
רשימות נוספות
העתיד לוט בערפל  /  מנשה שאול
"אזרחי העולם" - נמאסתם   /  קובי קמין
על הדבש ועל העוקץ  /  ארקדי בוטמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il