X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארבעים שנות סנקציות כלכליות נגד צפון קוריאה לא הפילו את המשטר ולא מנעו את התגרענותו. גם חמישים שנות סנקציות נגד קובה חושפות את מגבלות הסנקציות. ההתמקדות באופצייה זו מתעלמת מעוצמת האיום הברור, המיידי וההרסני, של אירן גרעינית, על אינטרסים חיוניים של ארה"ב והעולם החופשי
▪  ▪  ▪
אירן. אופציית הסנקציות מעלמת מהאיום האירני על העולם החופשי [צילום: AP]

סנקציות יעילות" נגד אירן מחד, ומציאות פוליטית עולמית מאידך, מהווים דבר והיפוכו, המשחקים לידי אירן. סנקציות יעילות מחייבות שיתוף פעולה מלא של רוסיה וסין, שתי יריבות של ארה"ב, כפי שמבהיר הווטו הכפול שהן הטילו באוקטובר 2011 ובפברואר 2012 במועצת הביטחון באו"ם על הצעות החלטה לגינוי סוריה. הן אף מסייעות לטהרן, כפי שעושות מספר מדינות באירופה. יפן, הודו וטורקיה משעבדות את התייחסותן לסנקציות לטובת מאזנן המסחרי עם אירן, וכך גם עושות מספר מדינות באמריקה הלטינית ובאירופה.
כל סנקציה חדשה נגד אירן מחייבת מספר חודשים כדי לבדוק את יעילותה, ובכך מעניקה לאירן זמן נוסף לפיתוח יכולות גרעיניות ולרכישת טכנולוגיות ומערכות גרעיניות מצפון קוריאה, פקיסטן, רוסיה וסין.
אופציית הסנקציות - התעלמות מהאיום הברור של אירן גרעינית
ארבעים שנות סנקציות כלכליות נגד צפון קוריאה לא הפילו את המשטר ולא מנעו את התגרענותו. גם חמישים שנות סנקציות נגד קובה חושפות את מגבלות הסנקציות המוטלות על משטרים פורעי חוק.
ההתמקדות באופציית הסנקציות מתעלמת מעוצמת האיום הברור, המיידי וההרסני, של אירן גרעינית, על אינטרסים חיוניים של ארה"ב והעולם החופשי, ללא שום קשר לקיומה של ישראל ולמדיניותה.
אירן גרעינית: סיוט המאיים על השפיות העולמית
אירן גרעינית תגרום לקריסת משטרים פרו-אמריקנים במפרץ הפרסי ולסטייה מדינית של מדינות מרכז אסיה לכיוון אירן או רוסיה. אירן גרעינית תאיץ את מרוץ החימוש הגרעיני במזה"ת, האזור הבלתי-יציב, הבלתי-צפוי, האלים וההפכפך ביותר - סיוט המאיים על השפיות העולמית.
סעודיה משוועת לפעולת מנע נגד אירן, במקביל להאצת תוכנית הגרעין שלה ולהידוק שיתוף הפעולה הגרעיני עם סין, צרפת, דרום קוריאה וארגנטינה. ריאד שוקלת לרכוש יכולות גרעיניות מפקיסטן, ולאחרונה ביקר בסעודיה דר' עבדול קאדיר חאן, מייסד תוכנית הגרעין הפקיסטנית. מצרים לא תפגר אחר סעודיה, יריבתה בעולם הערבי, ותשדרג את תוכנית הגרעין המתקדמת שלה, וכך גם טורקיה הרואה עצמה כמנהיגת העולם המוסלמי.
אירן גרעינית תאיים על מפיקות הנפט במפרץ הפרסי ותשפיע באופן דרמטי על כמויות ומחירי הנפט, על אספקת הנפט, על מחירי הדלק בתחנות הדלק ועל שיעורי האבטלה בארה"ב ובעולם החופשי.
אירן גרעינית תעצים את המוצבים הקדמיים שהקימה בוונצואלה, בוליביה, אקוודור ומכסיקו, ותוכל להעביר יכולות בליסטיות וגרעיניות לבעלות בריתה באמריקה הלטינית, אשר ארחו לאחרונה שש פעמים את אחמדינג'אד.
אירן גרעינית תעניק רוח גבית עזה לתאי טרור רדומים בארה"ב ולטרור האסלמי הבינלאומי האנטי-אמריקני. איומים אלו על אינטרסים אמריקנים, בנוסף לאיום המכה הגרעינית שירחף מעל לחיילים האמריקנים במפרץ ומעל לארה"ב, מגמדים את ההערכות המוגזמות לגבי מחיר מכת מנע נגד אירן. משטר ששלח 500,000 מנעריו לפנות שדות מוקשים בזמן מלחמת עירק-אירן ב-1988-1980 מסוגל לשגר ראשי חץ גרעיניים בכל מחיר.
מכת-מנע יעילה תשמיד גם תשתיות טילים והגנה אווירית, כדי לצמצם את יכולת התגובה של אירן. מכת-מנע יעילה לא תכלול את כיבוש אירן, בניגוד לפלישת עירק לאירן ב-1980 שגיבשה את תמיכת האוכלוסיה במשטר האייתולות. מכת-מנע יעילה מהווה תנאי-מוקדם להחלפת-משטר על-ידי מתנגדים מבית המייחלים לסיוע מערבי.
הדרך היעילה היחידה למנוע (את התגרענות אירן) היא לגדוע את המאמץ הגרעיני.

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סנקציות נגד אירן - מתכון לכישלון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
האם נלך שולל אחרי אנשים כמו גדעון לוי וחבריו? האם נלך שולל אחרי דברי גורם בכיר במשטרת חיפה שלפיו נבדקות גרסאות הטוענות שהחיילים הם אלה שקיללו ראשונים את התוקפים ובעקבות כך נערך הלינץ'? האם לנצח יאכילו אותנו שקרים??
חניאל פרבר
קיימת הבחנה ברורה בין מהותה של תענית אסתר לשאר התעניות. התעניות המוזכרות במקרא תעניות של צער הן. על אירועים קשים שאירעו לעם ישראל במהלך הדורות. תענית אסתר היא זכר לנס שנעשה בו. היא תענית של שמחה שהייתה עמה תשובה ונתקבלה תעניתם של עם ישראל לפני הקב"ה והועילה להם שנגאלו מצרתם
יהודה קונפורטס
המודעה שפורסמה בהארץ ביום שישי היא ללא ספק חריגה והשאלה היא אם היא תהיה סנונית ראשונה בדף חדש של מאבק מקצועי שאגודת העיתונאים ב תקח על עצמה. רבים מאיתו לא תמימים ולפני כמה חודשים הוקם אגודת עיתונאים חדשה, חלופית לאגודה של בית סוקולוב, בסיועו של מזכיר ההסתדרת עופר עיני, אך נראה שהתחרות כבר עושה את שלה
רפי לאופרט
המעסיקים והעובדים חייבים לקחת בחשבון לצד שיקולים פרטניים וסקטוריאליים שלהם את האינטרס הרחב של כלל הציבור, שאינו צד למאבק אבל בהחלט צד לנזקים שהוא מחולל. מסיבה זו הדברות בתום לב ביחסי העבודה במשק אינה אופציה או פריבילגיה - היא חובה
מיקי פרי
מי שניהל, או לא ניהל, את אסון הכרמל בשעותיו הראשונות - כאן קבור הכלב    מדוע קצף כ"כ נתניהו בפרשת נתן אשל?    אירן קובעת את חוקי המשחק ולא נכנעת לסנקציות    הרוב החילוני בישראל זכאי לתחבורה ציבורית בשבת    מילים אחרונות לגילה אדרעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il