X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתנהלות של ראש הממשלה שנחשפה בפרשת אשל, צריכה לבייש כל אחד מאזרחי המדינה שמאמין בערכי שלטון החוק. ראש הממשלה משדר מסרים רעים לציבור, כאשר במקום להתייצב לצדם של שומרי החוק ושלטון החוק, הוא בוחר להתייצב דווקא לצדו של חברו אשל שהודה כבר במעשים לא ראויים כלפי העובדת במשרדו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. שום התייחסות ממלכתית לפרשה [צילום: פלאש 90]

פרשת נתן אשל שוב חשפה שראש הממשלה שלנו עסוק מדי בפוליטיקה הפרסונאלית "הקטנה", במקום להיות ראש ממשלה ממלכתי שפועל למען האינטרסים הרחבים של החברה הישראלית. הפרשה היא פרשה חמורה שלא אמורה לקרות במשרד החשוב במדינה, אבל התגובה הבלתי מוסרית של נתניהו מעידה על תופעה אפילו יותר בעייתית שממנה אסור לציבור להתעלם.
ההזדהות המוגזמת של נתניהו עם חברו נתן אשל, חוסר היכולת שלו להביע אמפטיה כלפי האישה שהוטרדה מינית במשרדו והמתקפה חסרת התקדים שלו כנגד מי שדיווחו על הפרשה, מעידים לא רק על מחדל של ראש הממשלה בבחירת מקורבים, אלא גם על פגם מוסרי אישי שלו. לא יתכן מצב שבו ראש ממשלה שבמשרדו מתבצעים הטרדות כלפי נשים לא יגנה את ההטרדות האלה, ויסתפק בהצהרות ילדותיות של ילד נפגע, שחש חוסר אמון כלפי בכירים בלשכתו שנהגו באומץ ושמרו על שלטון החוק.
התמקד בפוליטיקה הפרסונלית
כשהפרשה פרצה נתניהו החליט לגזור על עצמו שתיקה ארוכה, כשהוא נמנע אפילו מהבעת אמפטיה כלפי אותה צעירה שהביעה חשש אפילו ללכת להעיד נגד אשל. במקום שראש הממשלה יעודד את אותה צעירה מוטרדת ללכת ולתת עדות בנציבות, הוא לא התייחס למצוקה שלה ובחר להתעלם מהחובה המוסרית שלו לפעול לגילוי האמת בפרשה. חמורה מכך היא העובדה שלשכתו של ראש הממשלה ניסתה לטשטש את הפרשה מההתחלה, כאשר בתחילת הפרשה לפני שנעשתה בדיקה יצאו הודעות שמדובר אך ורק ברכילויות. ראש הממשלה לא טרח אפילו להתנצל על האמירות האלה גם כאשר נמצא שאכן נעשו מעשים אסורים ממש מתחת לאפו בלשכתו.
מפרוץ הפרשה המכוערת הזאת ועד היום, נתניהו לא התבטא אפילו פעם אחת בממלכתיות בנושא, ובמקום זאת הוא בחר להתמקד בדבריו בפוליטיקה הפרסונאלית שמתרחשת במשרדו. במקום להתעסק בפיטורים של בכירים ובמינויים חדשים ובמידת האמון שלו בבכיר כזה או אחר, עדיף היה אם נתניהו היה מדבר על הזכות של נשים לגופם, או מגנה את "חברו" אשל על המעשים הלא ראויים שבהם הוא בעצמו הודה.
חשוב גם לשאול למה נתניהו מתנכל לבכירים במשרד שלו, שהחליטו לעשות מעשה אמיץ ודיווחו על מעשיו של נתן אשל ליועץ המשפטי לממשלה. לא מוסרי שנתניהו, שיודע היום שאכן מקורבו נתן אשל ביצע מעשים לא ראויים, בוחר להעניש דווקא את האנשים במשרדו שדיווחו על המעשים האלה, במקום שהוא בעצמו יכה על חטא ויתנצל על הכשל שלו בבחירת אנשים ראויים שינהלו את הלשכה שלו.
הפוסל במומו פוסל
נתניהו שוב מוכיח כמה שהפסוק "הפוסל במומו פוסל" הוא נכון, כי מי שנכשל פה וצריך לקחת אחריות על הכישלון זה נתניהו, אבל הוא בוחר להטיל את האחריות על הכשלים שלו דווקא על אותם אנשים, שתפקדו בצורה מופתית ולא אפשרו לאשל להמשיך לבצע את זממו. המסר שיוצא היום מההתנהלות של נתניהו הוא מסר רע וקשה שמעודד שתיקה וטיוח, במקום מסר שיעודד חשיפה ודיווח של מעשים חמורים כמו אלה שנעשו על-ידי אשל. כתוצאה מההתנהלות של ראש ההמשלה, פקידי ממשלה שנמצאים במצבים דומים למצב של בכירים בלשכת נתניהו , יחשבו פעמיים ובטח יבחרו לא לדווח על מעשים לא חוקיים או מעשי שחיתות, כי התנהלות נתניהו מרמזת לכולנו בצורה בוטה, שמי שישלם את המחיר בסוף זה אותם אזרחים ישרים שאמורים להגן על החוק.
נתניהו אומנם הוכיח שערך החברות חשוב לו כשהוא לא גינה עד היום בשום מילה את אשל, אבל העובדה שהוא מוכן להשליך עבור החברות הזאת ערכים כמו שמירה על שלטו החוק, שמירה על זכויות נשים, ואמפטיה כלפי הזולת, גורמת לי כאזרח ישראלי יהודי להרגיש תחושה של בושה, שהוא זה שנבחר להיות ראש הממשלה.

תאריך:  27/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי, אני מתבייש בך
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה לגיגי
עמוס שנער  |  27/02/12 16:10
2
התקבלת ל"ידיעות"
יוא"ב  |  27/02/12 16:39
3
פסיכיאטר=לפראנויה כלפי נתניהו!
ע_הראל  |  27/02/12 18:28
4
פרשת נתן אשל - נתניהו צודק
ab canada  |  27/02/12 19:22
5
די מספיק כבר עם כנופית
שלטון החוק  |  27/02/12 21:21
6
דניאל, אני מתבייש בך
נחום שחף  |  28/02/12 02:47
7
כש-0-כמו גיגי מתבייש בביבי?!גם
קורןנאוה טבריה  |  28/02/12 08:09
8
גם אני מתבייש בביבי
אחי בנימין  |  28/02/12 08:44
9
ויחברו 3 שטינקרים יחדיו
מוזר לא?  |  28/02/12 10:02
10
זה לא ביבי זו שרה
יניב מויאל  |  28/02/12 12:15
 
- חשבתי על זה אבל
אחי בנימין  |  28/02/12 13:54
 
- ביבי אני לא מתביישת בך
רוזית  |  28/02/12 17:49
11
פרשת אשל
שלומי 2  |  28/02/12 16:43
12
בהחלט הפוסל במומו פוסל
דרור5  |  28/02/12 21:00
13
מי באתר מעונין בהכפשת נתניהו
א מ רול  |  29/02/12 01:07
14
גיגי.. רק מגמם. אין לך כבוד.
אורי עמר   |  29/02/12 09:33
15
גיגי, אני מתבייש בך
אב לילדים נבונים  |  1/03/12 23:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי שלום
בממשל האמריקני רווחים חששות כבדים מפני תוצאותיה של פעולה צבאית אמריקנית נגד אירן    חששות אלה הוצגו לא אחת על-ידי נציגי הממשל    הנשיא אובמה עצמו טרח להבהיר בראיון שהוזכר לעיל, כי פעולה צבאית במפרץ הינה מזיקה
ראובן לייב
הזינוק הגדול במחירי הדלק, הירידה התלולה במספר הנוסעים ופתיחת השמיים לתחרות מלאה כבר חרצו את גורלן של עשרות חברות-תעופה לשבט    גם החברות הישראליות יתקשו להימלט מרוע הגזירה במשבר הגדול הפוקד אותן
מרטין בוקסדורף
אדם המעתיק תמונה או טקסט השייכים למישהו אחר, יהיה חשוף לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים, כאשר הדגש הוא ש"אין צורך בהוכחת נזק" - המצב הזה לא יכול להימשך!
ליאור מעיין
אני מזמין את השר כחלון, אנשי משרדו וכן לשרים והח"כים, לנטוש ליום את המשרדים בירושלים ולהגיע לגליל, כדי לראות מקרוב את פארק התעשיות משגב שדומים לו קיימים ברחבי הגליל והנגב, הפועל לקידום תעשיה מודרנית. התעשיות הקלאסיות המתקדמות אשר נמצאות בפריפריה הינן חלק משמעותי מהתל"ג בו מתהדר משרד האוצר מדי שנה. תרומתן גדולה יותר, במקרים רבים, מזו של ההיי -טק.
דוד מרחב
עומר אבו-ג'ריבאן לא עניין באמת את דויד גרוסמן. גם את עורכי גיליון יום שישי של הארץ, שהציבו את מאמרו של גרוסמן בכותרת הראשית, לא עניין העזתי האומלל. הסופר הידוע ניצל את ההזדמנות כדי לנגח את ישראל, לסחור שוב בסחורת ה"כיבוש" המשומשת של מחנה השמאל המידלדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il