X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בסתר ליבו של צחי הנגבי, שאינו מתואם תמיד עם פיו, יודע הוא שזמנו של שאול מופז כמנהיג קדימה שאול. ביבי וצחי, המחוברים ביניהם פוליטית ואישית מזה שנים, יקבעו ביניהם את המועד שבו ינסו בדרכים נפתלות לערוך לו סיכול ממוקד
▪  ▪  ▪
צחי הנגבי. צועד בדרך לרשת את בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]
צחי והתקשורת
לשבחו של צחי הנגבי הכריזמטי ייאמר שהוא ניצל היטב את קשריו ההדוקים עם התקשורת ודאג לכך שמשפטו הפלילי האחרון יכוסה בצורה מינורית על-מנת שלא ייפגע, חלילה, מעמדו הציבורי כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. בני בריתו התקשורתיים של צחי, שזכרו לו חסד הדלפותיו, תיארו אותו כאיש מבוגר שלמד לקח, אדם חכם, שקול, בעל קור-רוח ועצבי פלדה. מנהיג כריזמטי בעל משמעת עצמית. אמין, מסור, מילה שלו היא מילה, מקובל על כל הצדדים וראש ממשלה פוטנציאלי

"איפה צחי? שיעלה מיד לבמה", הרעים את קולו השבוע בפאתוס מנהיגה החדש של קדימה שאול מופז, בשעה שניצב על בימת בית המפלגה בפתח תקוה כדי לשאת את נאום הניצחון שלו. צחי הנגבי, שנמנה על תומכיה של המנהיגה המובסת ציפי לבני, עלה בקלילות לבמה, ודחק החוצה את ה"גננת" הצבועה דליה איציק שירדה מן הגדר וניסתה להפגין לשווא שותפות בהנהגה. צחי הכריז: "אין יותר מחנות בקדימה" וקרא להתלכד סביב המנהיג החדש ותמך בפנייתו של מופז לציפי להישאר במפלגה ולהישאר בצמרת. אין לי ספק שצחי בירך בסתר על המוגמר. אולי בירך גם ברכה מקורית: "ברוך שפטרני מעונשה של זו".
מאוחר יותר אמר צחי בראיון לתקשורת, שהוא ינסה לחבר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מופז כדי ש"ידברו ביניהם בנושא האירני". בסתר ליבו של צחי, שאינו מתואם תמיד עם פיו, ידע הנגבי שזמנו של שאול מופז כמנהיג המפלגה שאול. ביבי וצחי, המחוברים ביניהם פוליטית ואישית מזה שנים, יקבעו ביניהם את המועד שבו ינסו בדרכים נפתלות לערוך לו סיכול ממוקד. שר הביטחון לשעבר מופז, שבתקופת כהונתו בוצעו שורה של סיכולים מן האוויר של פעילי טרור, אינו ערוך לתרגילים פוליטיים מתוחכמים.
"קורץ מחומר של ראשי ממשלות"
לא בכדי התעקש בשעתו נתניהו למנות לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון את חבר-הכנסת לשעבר צחי הנגבי, שערק מהליכוד יחד עם אריאל שרון וקבוצה של חברי כנסת ופעילים מרכזיים שהקימו את קדימה. נתניהו ביצע את המינוי הלא תקין למרות שתפקיד זה שמור למפלגת השלטון חרף העובדה שבאותם ימים התנהל משפט פלילי נגד הנגבי, שהואשם במינויים פוליטיים בלתי חוקיים ובעדות שקר בפני שופט בית המשפט העליון בדימוס מישאל חשין, כאשר כיהן בשעתו כיו"ר ועדת הבחירות לכנסת. על עדות שקר זו חזר הנגבי בבית המשפט.
ביבי זכר היטב דברים שאמר פעם שרון למקורביו: "מכל חברי הכנסת של קדימה אני מעריך רק את צחי, הוא קורץ מחומר של ראשי ממשלות. יש לו קור-רוח ולעולם אינו נכנס לפאניקה".
(פרט מאלף: בשיחות שהיו לי בעבר הרחוק בנפרד עם נתניהו ועם הנגבי, הם זיהו את ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט כיריב פוליטי ערמומי, מתוחכם ומסוכן ביותר. שניהם ביקשו ממני להמשיך ו"לטפל" בשחיתות המפלצתית של אולמרט במישור המקצועי והציבורי במטרה לבלום את המשך נסיקתו הפוליטית. הם נהגו כאילו הם חברי "להקת מעודדים").
פטור לעברייני צמרת מהעמדה לדין
אין לי ספק שנתניהו הספיק לשכוח מזמן את התרגיל המסריח שרקח ב-1997 הנגבי מאחורי גבו, בתקופת כהונתו הראשונה כראש הממשלה, עם שורת עבריינים פוליטיים בכירים, ביניהם אריה דרעי, אהוד אולמרט, דוד אפל ועל-פי החשד גם אביגדור ליברמן, שביקשו להשתלט על שלטון החוק במדינה.
הנגבי, שהיה אז שר המשפטים, המליץ בפני נתניהו למנות את חבר הכנסת עו"ד רוני בר-און (כיום יו"ר הוועדה לביקורת המדינה) לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, שהוא ראש התביעה הכללית והאיש שיכול לחרוץ גורלות של אישים פוליטיים שסרחו לשבט או לחסד.
נתניהו אישר את המינוי ולא ידע אולי אז שהנגבי המשפטן התמחה במשרדו של בר-און והיה מחובר אליו הרמטית. למעשה, נרקמה מזימה למנות יועץ משפטי מטעם, שתפקידו היה לחלץ מהעמדה לדין נבחרי ואישי ציבור מושחתים. כאשר נחשפה הפרשה נאלץ בר-און לפרוש בבושת-פנים מתפקיד היועץ המשפטי יממה אחרי שכיהן בו.
היועץ המשפטי שבא במקומו, אליקים רובינשטיין (כיום שופט בית המשפט העליון), פטר את כל המעורבים, לרבות נתניהו, מהעמדה לדין פלילי והסתפק משום מה בפרסום דוח ציבורי חמור. הייתה זו עוד "המצאה" ישראלית משפטית מקורית להענקת פטור לעברייני צמרת מהעמדה לדין פלילי והעברת עתידם הפוליטי להכרעת הציבור הרחב האדיש והאטום לשחיתות השלטונית.
נהנה מאמונו המוחלט של אהרן ברק
לצערי הרב, האירוע המביש הזה היה בתקופה שלפני הקמת אומ"ץ, ומשום כך נבצר מאתנו לערער על החלטתו המאופקת של היועץ המשפטי החדש, שהחלטתו הראשונה לא בישרה טובות לגבי המשך נחרצותו בהכרעות נגד אישים בכירים במדינה. לעומת זאת, לא עמדה אומ"ץ מן הצד כאשר התנהל משפטו האחרון של הנגבי והייתה מעורבת בפעילות משפטית וציבורית מאחורי הקלעים.
שליחיו של צחי לדבר עבירה דאגו לאזכר בכלי התקשורת שצחי הנקי כיהן בעבר כשר המשפטים ונהנה מאמונו המוחלט של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, שהרעיף עליו תשבחות.
משפטו הפלילי של צחי נמשך למעלה מארבע שנים, שבמהלכן הוא היה שותף פעיל להדחתו של אהוד אולמרט מתפקיד ראש הממשלה, בשיתוף עם יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון אהוד ברק.
כך לא הוטל על הנגבי קלון
לשבחו של צחי הנגבי הכריזמטי ייאמר שהוא ניצל היטב את קשריו ההדוקים עם התקשורת ודאג לכך שמשפטו הפלילי האחרון יכוסה בצורה מינורית על-מנת שלא ייפגע, חלילה, מעמדו הציבורי כיו"ר ועדת החוץ והביטחון.
אומ"ץ נמנעה מלהצטרף לקהילה מגובשת ומנווטת של פרשני תקשורת מטעם, אינטרסנטים פוליטיים מזדמנים, בעלי עניין מוסווים ומלחכי פנכה שסככו על צחי הנגבי וצהלו בעקבות זיכויו המפוקפק בהענקת שוחד פוליטי וגימדו את הרשעתו בדין במתן עדות שקר. דמותו החדשה של צחי הצטיירה אז בכלי התקשורת בנוסח כמעט זהה שמזכיר עיתונות מטעם במדינה טוטליטרית.
בני בריתו התקשורתיים של צחי, שזכרו לו חסד הדלפותיו, תיארו אותו כאיש מבוגר שלמד לקח, אדם חכם, שקול, בעל קור-רוח ועצבי פלדה. מנהיג כריזמטי בעל משמעת עצמית. אמין, מסור, מילה שלו היא מילה, מקובל על כל הצדדים וראש ממשלה פוטנציאלי.
היה קיים חשש ששלושת שופטיו של הנגבי - יואל צור, אריה רומנוב ועודד שחם - שדיברו בפסק הדין בשלושה קולות ודחו בכמה חודשים את ההכרעה בעניין הקלון, עלולים להיכנע בצוותא לדעת הקהל המוטה וללחץ הפסיכולוגי המופעל עליהם ולא יטילו על הנגבי קלון המתחייב מכורח הראיות. ואמנם המציאות טפחה על פנינו ולא הוטל עליו קלון.
שקרים נוספים בבית המשפט
אומ"ץ לא התרשמה מההתנצלות המדומה של צחי בפני אזרחי המדינה על הטעויות שעשה בפרשת השחיתות של המינויים הפוליטיים, שבגינה עמד לדין וזכה בשל כך להערצה של חסידיו השוטים, שראו בצעד התנהגות מופתית של מי שסרח והדיף מי קולון להפגת הריחות הרעים שמסרבים להתפוגג.
לא עמדנו דום גם מול החיבוק המבוים שחיבק צחי הזך את פרקליטות המדינה בשעה ששיגר אליה מסר חצי אולטימטיבי, שכלל דרישה נחרצת שלא לערער על הזיכוי שלו משני אישומים בפרשת המינויים, ואילו הוא מצידו הבטיח שלא יערער על הרשעתו במתן עדות השקר.
למזלו הטוב של הנגבי, בתקופה שבה ניתן היה לערער על פסק הדין ועל ההחלטה שלא להטיל קלון, פרצה שביתת פרקליטי המדינה ותיקו היה מונח בפרקליטות כאבן שאין לה הופכין עד שפג המועד החוקי להגשת הערעור. אחרי תום השביתה גיבתה אומ"ץ את בקשת הפרקליטות מבית המשפט לקבל אורכה להגשת הערעור בשל הנסיבות המיוחדות שנוצרו, אבל בקשתה נדחתה על הסף וצחי נאנח אנחת רווחה. המשמעות הייתה אומנם שאחרי הרשעתו בפלילים הוא חייב להתפטר מחברותו בכנסת, אבל יכול להיבחר בבחירות הבאות.
אין זו הפעם הראשונה שצחי הנגבי, הישר בפוליטיקאים, שיקר בבית המשפט בפני גופי אכיפת החוק. כך עשה בשעה שהעיד על מעורבותו האישית בפרשת השחיתות שהייתה בעבר ב"איסתא", חברת הנסיעות של הסטודנטים, ויצא בעור שיניו בלי הרשעה בדין. גם בעת חקירתו בשעתו במשטרה בפרשת הסתבכותו בפעילותה של עמותת "דרך צלחה", שהוא נחשד שקיבל טובות הנאה באמצעותה. צחי לא דיבר אמת ורק בנס נחלץ מאי-העמדה לדין.
מכין את הקרקע לירושת נתניהו
הסקרים הראשונים שפורסמו למחרת בחירתו של מופז כמנהיג קדימה לא מעידים על רוח חדשה שנושבת בדעת הקהל. עדיין לא ברור אם מופז אומנם יהיה אלטרנטיבה שלטונית לנתניהו. מה שברור לי, שבעיתוי הנכון יראה צחי למופז את הדרך החוצה מקדימה, אלא אם מופז יחבור אליו כמספר 2 ויצטרף עמו בחזרה לליכוד כדי שצחי יהיה יורשו של נתניהו.

תאריך:  30/03/2012   |   עודכן:  30/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אהרן ברק  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איסתא / issta  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אריה רומנוב  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אפל  דוד מנע  דליה איציק  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מישאל חשין  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עודד שחם  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צחי ה"סנדק" של קדימה
תגובות  [ 27 ] מוצגות  [ 27 ]  כתוב תגובה 
1
צחי הנגבי כמו בני בגין הצבועים ל"ת
שקר ההדר הבית'רי  |  30/03/12 12:05
2
תעזוב אותך עם השערות ל"ת
נא להצמד לעובדות  |  30/03/12 12:40
3
קורא מחשבות ונבכי לב
משועשע  |  30/03/12 14:04
4
היכן כישלון מני מזוז ? !
על המתעלם  |  30/03/12 15:31
5
הצעה של איצמר לוין
מתבונן  |  30/03/12 15:55
6
שאול מופז - מתחזה סדרתי
עזרא מנצור  |  30/03/12 16:20
7
אופירה קוניס
צחי הגנבי   |  30/03/12 16:25
 
- ולא הוגש ערעור בתאום עם מושחתי ל"ת
חץ  |  30/03/12 19:17
8
אבנרי הפך ל'סופר חצר' של ביבי ל"ת
בעניין 'האמיץ'  |  30/03/12 18:06
9
מופז,האיש שנבחר עם הרבה ארגזים
יחפש אחר המצביעים  |  30/03/12 18:14
10
ספר בלש
באום  |  30/03/12 18:17
 
- הרואה את חבלי העתיד
בן-יוסף  |  30/03/12 22:44
 
- האם היו"ר מדייק וסיגנונו ? !
לבן יוסף  |  31/03/12 01:51
 
- 'האריה האמיץ' טועה ומעוות *
לבן יוסף  |  31/03/12 14:50
11
מופז הוא הדון קישוט של דורנו
חץ  |  30/03/12 19:09
 
- נא לא להעליב את דון קישוט!....
עזרא מנצור  |  31/03/12 14:28
12
התפוח הרקוב נפל הרחק מאד מהעץ ל"ת
הניה  |  30/03/12 21:49
13
כחסיד ביבי אשמח עם הנגבי כיורש
בצלאל  |  30/03/12 23:13
14
צחי הכסאולוג המחופש לאידאולוג ל"ת
מגורש גוש קטיף  |  31/03/12 02:52
15
אין צורך בסיכול ממוקד.
אורי... .  |  31/03/12 05:17
16
ניתוח מצב נאות והגיוני ל"ת
א מ רול  |  31/03/12 08:42
17
התקשורת מסתירה מציאות
דייוידd  |  31/03/12 13:03
18
היכן תגובתי מאמש לבן יוסף ? !
לעורך האתר  |  31/03/12 14:23
19
צחי יגיע יומך -בוגד עלוב
חבר קדימה -  |  1/04/12 13:46
 
- ה'אריה האמיץ' הרב של 'קדימה' ? ל"ת
שאלה למגיב   |  1/04/12 21:03
20
צחי דוגמא לאופורטוניזם מזוקק ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  2/04/12 06:56
21
סברתי שתבער חמץ רשימותיך !
ל'אריה האמיץ'  |  7/04/12 04:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תעצומות הנפש של אווה סנדלר    דקת דומייה למי?    עשו טוב תמיד    ביבי - אזרחיך קודמים    ומה בין לבני ללפיד?    מעלילות האח הגדול    ולקינוח: הנדל לא לבד    על כל אלו ועוד ברשימה שלפניכם
איתמר לוין
למצביעי קדימה: זכרו שבחרתם שקרן    לרשות ניירות ערך: הדוחות הכספיים חייבים להיות קצרים ומהירים    לעובדי ציבור: למדו מעובדי הרכבת - בריונות שווה כסף    לעיריית ת"א: טפלו קצת בהווה במקום לבנות מגדלים באוויר    למיכאל שפיצר: הבא את מערכת "נט המשפט" לבגרות    למתכוננים לפסח: זכרו מה חשוב באמת
עמוס דאי
אזרחי ישראל, אל תצפו שצה"ל ומשטרת ישראל יילחמו את מלחמת ההתשה המתחדשת על ראשכם. וגם אל תצפו שמערכת המשפט הישראלית תעמוד לצידכם. המדינה גוססת, אין מגן, יש רק "אם אין אני לי - מי לי"
עומר יצחקי
גל של מים עכורים מכסה אותנו כעם, כחברה, כבני אדם    יש לכך סיבות למכביר ותירוצים אף יותר - האומנם?
נסים גבאי
ראש הממשלה, העלה את מחיר הבנזין, הסולר והנפט, בכל וריאציה אוקטנית, ל-50 שקל לליטר    לשם מה אתה שואל? כי אתה יכול, מצבך הפוליטי מאפשר לך ביצוע כל מהלך כרצונך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il