X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: רונית סבירסקי, קק"ל]
יער ראש ציפור
"יער ראש ציפור" נקרא כך על שום צורת המקור ועין הציפור שנוצרים במבט אווירי השם בהחלט הולם גם מבחינת שפע הציפורים שמצייצות בשטח. קריאות העורבים, המיית היונים וציוצי הציפורים נשמעים בטבע הירוק, ובאמצע זורמים פלגי הירקון
[צילום: רונית סבירסקי, קק"ל]

   רשימות קודמות
  ערבה על גלגלים

כשהטבע גובל בכרך הגדול וניתן להגיע אליו בקפיצת דרך קטנה זה נפלא. כשהטבע נמצא בלב העיר ובמיוחד כשמדובר בכרך הגדול ביותר במדינה זה הישג. הטבע הכי עירוני שיש ממוקם בפארק העצום שנקרא "גני יהושע" בתל אביב ויש לו גם יער משלו. "יער ראש ציפור" נקרא כך על שום צורת המקור ועין הציפור שנוצרים במבט אווירי, אבל השם בהחלט הולם גם מבחינת שפע הציפורים שמצייצות בשטח. קריאות העורבים, המיית היונים, געגוע הברווזים וציוצי הציפורים נשמעים בתוך הטבע הירוק ובאמצע זורמים פלגי הירקון. לכבוד שנת היער הבינלאומי עורכת קק"ל ב"יער ראש ציפור" טיול מודרך בטבע משולב בתחנות הפעלה וסדנאות יצירה. האירוע יתקיים ביום חמישי, 28 ביולי, בשעה 17:00.
תחילתו של המסלול באתר "שבע טחנות" שהוקם במאה ה-19. בחפירות שנערכו במקום נמצאו שבעה זוגות אבני ריחיים שנתנו לאתר את שמו. קק"ל נמצאת בשלבים מתקדמים של תוכנית שימור הטחנה הדרומית שתהפוך לפעילה ותאפשר למטיילים לצפות בתהליך הטחינה. בשטח נותרו קירות המבנה העתיק, אמת המים שהובילה את המים לטחנות ואבני הבזלת העצומות "הרכב" ו"השכב" שטחנו את גרעיני החיטה. מסביב שטים ברווזים ואווזים, יונים מתקבצות סביב מטיילים שזורקים להם פרורי לחם ועל השבילים נראים רוכבי אופניים וספורטאים שמתאמנים בריצה. הדרך מוצלת בעצי איקליפטוס ואפילו בימי הקיץ השרביים חשים בבריזה קלה בלב היער.
תחושה של טבע כפרי
היער משתרע על פני כ-500 דונמים ותוחמים אותו אפיקי נחל הירקון ואיילון. שפע של עצי איקליפטוס, סייסם הודי ואלון התבור מעניקים תחושה של טבע כפרי. קק"ל החלה בנטיעות בשנות ה-50 של המאה ה-20 והמשיכה בנטיעות בשנות ה-80. בנוסף לאלוני תבור, ניטעו בו אלה אטלנטית, אלת המסטיק, כליל החורש, אחירותם החורש והרדוף הנחלים. במבצע קהילתי בשיתוף חניכי תנועת צופי תל אביב שתלו ברחבי היער פרחי בר.
המסלול ממשיך דרך פרויקט אקולוגי יוצא דופן שנקראת "אגנים ירוקים". זוהי מערכת שנבנתה על-ידי מומחים לטיהור מים אולם היא מדמה תהליכים שהתרחשו באופן טבעי בשטחי ביצות. מעקב אחרי צמחי ביצה חשף את העובדה שהם מהווים בית גידול לחיידקים ואורגניזמים שמסוגלים לפרק חומרים רעילים והצמח סופח או מנדף אותם. הפעולה נערכת על-ידי פוטוסינתזה של השמש. כדי לבצע את התהליך הובילו מים מזוהמים מהירקון אל בריכת איגום גדולה וממנה הם מוזרמים אל ארבע בריכות גידול שונות. בכל בריכה יש מצעי גידול שונים של חצץ או טוף ומגוון צמחים שמותאם לתנאי ביצה. מדהים לראות את הצמחייה הירוקה והצפופה שגדלה בבריכות האלה. המים שמוזרמים מהבריכות נקיים ומוחזרים לירקון. מפלוני מים זכים מפכים בבריכות וציפורים חוגגות בתוך הסבך. שלדג, אדום החזה, כחלילית עצים ותוכי דרארה, המיינה ההודית , שברחו מהצפארי הסמוך, מוצאים מקומות קינון ושפע של מזון.
שיקום הירקון נמצא בתנופה הודות לתרומה שניתנה על-ידי יהדות אוסטרליה אחרי אסון המכבייה. בנוסף לפעולות שנעשות לשיפור איכות המים נתרמה "פינת לימוד" על-ידי נשות הקהילה. בסמוך ל"אגנים הירוקים" ניצבת פרגולה ובצלה ספסלי אבן מסודרים בחצי גורן שמאפשרים לקבוצות לשבת במקום ולקבל הסברים. משם עובר המסלול דרך שטח של עצי "חושחש" שנטעה קק"ל כדי להחזיר למקום את תחושת הנוף ההיסטורי של הפרדסים שהיו בו במאה ה-19. ממשיכים בשבילים המסומנים של הפארק כשאחד מיועד לרוכבי אופניים והשני להולכי רגל ולריצה. המסלולים באורך 2 קילומטר מקבילים זה לזה ומפורדים בפס חצץ. לאורך המסלול מופיעים סימונים של אופניים ודמויות אדם כדי להקל על ההתמצאות.
הולכים לאורך אפיק הנחל, צופים בסירות קייאק ששטות במים, ברוכבי האופניים ובמטיילים שהולכים להנאתם על השבילים או בשטח המיוער. מגיעים לנקודה הגבוהה ביותר ביער שהייתה בעבר הר אשפה והפכה לנקודת תצפית מרשימה. זהו המקום שהמושג "טבע עירוני" מקבל את מלוא המשמעות. על-רקע המגדלים הצומחים בעיר, נתיבי איילון ומסילת הרכבת, זורמים נחלי הירקון והאיילון בתוך סבך ירוק. בקו התפר שבין הבטון לחלקת הטבע השלווה עוברים שבילי אופניים והליכה.
מגבעת התצפית שזכתה לשם "עין הציפור" רואים את מפגש הנחלים, מרכז רבין, אוניברסיטת תל אביב וממזרח את מרחבי הפארק. במורד הגבעה ניצב גן הרפתקאות שהוקם על-ידי קק"ל בשיתוף חברת גני יהושע ועירית תל אביב. בצל העצים הוצבו שולחנות פיקניק, ספסלי ישיבה ומתקני משחק מעץ. בין המתקנים אומגות, גשרי חבלים, נדנדות, קרוסלות, מנהרות זחילה ומגלשות.

תאריך:  02/04/2012   |   עודכן:  02/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יער ראש ציפור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תנופה, תנופה ויש זיהום
אובד מדינה  |  3/04/12 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
המזלות שיחושו בפסח הזה ולמשך כל התקופה הקרובה את תחושת השחרור הם בעיקר מזלות האוויר והאש – תאומים, מאזניים ודלי ממאפייני האוויר ואילו האש שהם מאפייני הקשת, טלה ואריה
אייל ענבר
לאחרונה החלה קק"ל במסגרת מנהלת מרחב שקמה לפתח את האזור המזרחי לקיבוץ רוחמה למטיילים ולרוכבים. מערכת השבילים באגן שקמה היא חלק מתוכנית לאומית לעידוד הרכיבה ותשתיות האופניים. במסגרת התכנון 120-100 ק"מ של שבילים, בעיקר סינגלים. עד היום הוכשרו כ-45 ק"מ מתוכם
עליס בליטנטל
מחזמר-הכיס החביב הזה שעלה במשך שנים בהצלחה באוף-ברודווי, כובש את הקהל גם כאן בתיאטרון "גשר". שני גברים ושתי נשים מציגים בקטעים שונים את מהלך התפתחות האהבה בקרב שני זוגות, כשהקהל חוזה בכל השלבים – החל בהתלהבות, הריגוש, ולאחר הנישואין והילדים – כיצד הכל משתנה. כל זה טבול בצחוקים ובשירה של שחקנים בעלי קול, נוכחות ויכולת תנועה מהנים ביותר
עו"ד אריאל דרור
האיזון נעשה על-ידי חישוב סך הרכוש שנצבר מיום הנישואין ועד למועד הקובע, שעד אליו מחושב הרכוש המשותף
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
הוראת השעה היא חוק מיוחד שלא בהכרח חלות לגביה ההוראות הרגילות והכובלות של חוק מיסוי מקרקעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il