X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אם מצאתם את עצמכם שרועים על הספה, בוהים בכלום ארוז בריק מוגש בחבילת ואקום ומתנשאים על יכולות אינטלקטואליות של ילד בן עשר, זה סימן שצפיתם בתוכנית החדשה של הזכיינית
▪  ▪  ▪
דליה מזור ב"אלוף העברית" [צילום מסך]
לחוצים ובוכים? לא בבית ספרנו [צילום מסך]

מעודדים גלישה ב"מאקו"
כנראה שמחקרים על השפעות הפרסום על מבוגרים גילו ממצאים כל-כך חיוביים, שמשרד החינוך, שמשתף פעולה עם המיזם הזה, החליט שחייבים לתת גם לדור ההמשך לטעום את טעמה המתוק של התהילה קצרת-המועד. כבונוס נרתם גם משרד החינוך לשפר את נתוני הגלישה באתר "מאקו", שהינו אתר לשם עשיית רווח לכל דבר

   רשימות קודמות
  גדעון רייכר: "אני תמיד ער לחוסר צדק"
  כך הודח יאיר לפיד של הריאליטי
  הצצה ראשונה לקטעים חדשים מ"שלגיה והצייד"
  נפילת החומה הצינית
  מי השלגיה הכי פמיניסטית בעיר?

במקום הצופה צביקה הדר, אני הייתי מתחיל להיות מודאג. עם גל הרגרסיה ששוטף את קשת, והשיבוץ של דליה מזור להנחיית "אלוף העברית", נדמה שעוד מעט יביאו גם את דניאל פאר וירדנה ארזי להנחות את כוכב נולד. מי שהיה מודאג מהשמועות על סגירתו של ערוץ הילדים, דווקא יכול להירגע. נראה שקשת שוקדת על מילוי החלל שעלול להיפער בחיינו.
ראשונה להבין לפני כולם שאנחנו מתחילים להשתעמם מגלריית המבוגרים האינפנטיליים שהיא מלהקת כבר שנים על המסך, מזדרזת הזכיינית המצליחה למלא את הפריים טיים בילדים שמתנהגים כמו מבוגרים. או כך לפחות הם נראים. בית הספר למוזיקה הייתה טבילת האש המפחידה במימדי ההצלחה המפלצתיים, וביום ראשון הקרוב תעלה גרסת הינוקא של "מאסטר שף". את הזמן שבין לבין ממלא "אלוף העברית", שמציג ילדים שמתבקשים לאיית מילים שונות בעברית ואף למצוא להן מילים נרדפות.
ללא מריבות וללא תככים
כמיטב המסורת, ההפקה של טדי מקצועית לעילא ועילא. הצילומים מחמיאים, הבימוי מדויק והעיטור המוזיקלי מדריך בכל שנייה איך בדיוק הצופה צריך להרגיש. כלומר, הוא צריך לחוש כל הזמן אמפתיה אינסופית. אין מריבות, אין תככים, אין כעסים. הרי ידוע שילדים הם לא היצורים האכזריים ביותר, את התואר הזה גנבו מזמן משתתפי תוכניות ריאליטי. ולמען האמת אין שום סיבה שאי אילו מהאלמנטים האלה יופיעו.
אין גם שום סיבה שילדים בגיל הזה יופיעו לחוצים, דומעים ומאוכזבים בפריים טיים הטלוויזיוני. עוד לפני שהם מספיקים לאיית את המילה "ניצול", מתנחלת המצלמה בביתם וסוחטת מהם סיפורים מרגשים, שבינם לבין הסיכויים שלהם להצליח בתחרות אין דבר וחצי דבר.
המשתתפים עדיין לא הגיעו לגיל ההסכמה ולגיל שבו הם יכולים לקבל החלטות עבור עצמם, אבל מישהו החליט בשבילם שחשיפה טלוויזיונית היא הדבר הנכון לנפשם המתעצבת. כנראה שמחקרים על השפעות הפרסום על מבוגרים גילו ממצאים כל-כך חיוביים, שמשרד החינוך, שמשתף פעולה עם המיזם הזה, החליט שחייבים לתת גם לדור ההמשך לטעום את טעמה המתוק של התהילה קצרת-המועד. כבונוס נרתם גם משרד החינוך לשפר את נתוני הגלישה באתר "מאקו", שהינו אתר לשם עשיית רווח לכל דבר.
בין מבחן מיצג לבוחן מיצב ולמבדק מיצרר
על-אף כל ערכי ההפקה הנכונים, הילדים החמודים והתאורה הפוטוגנית, עבור כל מי שחצה את גיל 18 משעמם, אבל מאוד משעמם לצפות בילדים מאייתים מילים. מי שנמצא בשכבת הגיל הזאת, ואינו אוחז בפטור בזכות אבחון מקצועי, לא אמור כבר להתבלבל בין ת' ל-ט' ובין כ' ל-ח'. רצוי מאוד ש"אלוף העברית" לא מהווה את מנת האתגר האינטלקטואלי השבועי שלו. במקום זאת, אפשר גם לנסות לדמיין את התרחיש הבלתי נתפש, שבו אחד מהמפיקים של התוכניות האלה ייתן למצלמת טלוויזיה להתקרב לילד שלו. עוד הצעה לפעילות היא לשאול את השאלה מדוע משרד החינוך מכניס עכשיו למערכת עוד מבחן ארצי שיטריד את המורים וישגע את התלמידים שלא לצורך.
גם ככה המערכת מתרוצצת בין מבחן מיצג לבוחן מיצב ולמבדק מיצרר. הדבר האחרון שהיא זקוקה לו הוא עוד מבחן, שבעיקר בוחן את יכולות הלמידה בעל-פה, וכל קשר בינו לבין פיתוח חשיבה מופשטת וביקורתית רופף עד מאוד. יכול להיות שבכך גם טמונה התשובה, ככה רוצה אתכם קשת, וככה כנראה גם רוצה אתכם המדינה. שרועים על הספה, בוהים בכלום ארוז בריק מוגש בחבילת ואקום ומתנשאים על יכולות אינטלקטואליות של ילד בן עשר, בין הוא בכיתה ד' או שהוא כבר בן 20 וקוראים לו קותי.

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  17/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפלצת הרייטינג של קשת ומשרד החינוך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שאלה שגרתית של עורך דין הקפיצה את השופט מנחם קליין וכמעט גרמה לו להפסיק את הדיון דקות אחדות לאחר שהחל. לאחר מכן הוא נרגע וקידם את התיק לקראת הכרעה מהירה
בלפור חקק
את השואה לא נשכח. בדור שבו הכחשַת השואה הולכת וגוברת, בדור שבו ניצולי השואה הולכים ומתמעטים, יש חשיבות לעדים שקמים מתוך מחויבות להעיד. אלה הם נרות הזיכרון החיים שקמים להיות לפֶה לנרות הזיכרון שֶכָּבו
אורן פרסיקו
מפעילי אתר פורנוגרפי יחויבו לפצות את מפיקי סרט הפורנו "מרותקות לבסיס 1" בשל הפרת זכויות יוצרים
ירדן נוי
איש מכירות ממוקד מטרה בטווח הקצר ומקשיב ללקוח אך ורק כדי לממש עסקה, בעוד שנטוורקר עוסק בפיתוח קשרים עסקיים לטווח הארוך    מיהו "נטוורקר" אמיתי?
אריה גלוזמן
הלקוחות הגדולים של הנפט האירני, סין והודו, נוטשים בשקט את טהרן. אף אחד לא שינה את עורו, אלא שהמסחר עם אירן פשוט הפך ללא-כדאי. את מקומה תופסות מדינות המפרץ הפרסי. עיון באירועים האחרונים בזירה מצביע על שינוי דרמטי עם שורשים עמוקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il