X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיכל שיר מנכ"ל המרכז הישראלי להכשרה פוליטית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הציבור הרחב אינו נותן דעתו ואולי גם אינו מודע לעבודה הסיזיפית וחסרת התגמול ההכרתי והציבורי של חברי הכנסת לאורך כל השלבים עד להעברת חוק דרושה אסטרטגיית מיתוג רצינית ליושבים במשכן
▪  ▪  ▪
ח"כים בכנסת. עושים עבודה סיזיפית [צילום: פלאש 90]

בסקר שנערך לאחרונה על-ידי מינה צמח, נשאל הציבור לגבי המקצועות הנחשקים בישראל. מקצוע הרפואה עמד במקום הראשון, חברי הכנסת התברגו בקושי לתחתית הרשימה ולא הצליחו להאפיל אפילו על אנשי דת.
אני לא מוצאת את הסלידה הציבורית ממשרת חבר-כנסת תמוהה, מכיוון שאת החשיפה התקשורתית שלהם מקבלים חברי הכנסת לרוב על מעידות לשוניות וגימיקים מוזרים יותר ופחות. יחד עם זאת, כמי שליוותה חברי-כנסת רבים בתפקידי ייעוץ, אני מוצאת שקיים פער עצום בין התדמית של חבר-כנסת כשם תואר, לבין הפעילות הפרלמנטארית המרשימה של חלק ניכר מחברי הכנסת.
הדרך המאומצת עד להעברת חוק בכנסת
בשנה האחרונה לבדה הצליחו חברי הכנסת להעביר הצעות חוק שזכו לתמיכה ציבורית רחבה ויוזם החוק זכה לסיקור תקשורתי אוהד, כגון איסור השימוש בשירותי זנות של חברת הכנסת אורית זוארץ מקדימה, הצעת החוק למניעת האזנות בסלולארי של חברת הכנסת רוחמה אברהם מקדימה שעברה בקריאה טרומית, חוק "צוהר" שעבר אף הוא בקריאה טרומית של חברת הכנסת פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו וחוק ביטול קנסות היציאה שיזם חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד.
הציבור שמשתתף בסקרים מסוג זה לא נותן את דעתו ואולי גם אינו מודע, לעבודה הסיזיפית וחסרת התגמול ההכרתי והציבורי לאורך כל השלבים עד להעברת החוק. השלבים עד להעברתו של החוק כוללים מחקרים שקודמים לניסוח החוק, ישיבות עם הלשכה המשפטית, דיונים קדחתניים בוועדות השונות, התמודדות עם בעלי אינטרסים ושכנוע של יתר חברי הכנסת בחשיבות החוק על-מנת להשיג את התמיכה שלהם ואת הרוב המיוחל בשעת ההצבעה.
הלחץ כאמור גובר כאשר אתה חבר-כנסת באופוזיציה והסיכויים שלך במהלך הקדנציה להצליח להעביר חוק קלושים ביותר. עובדה שלא גורעת מהמאמצים האינסופיים שלהם להילחם על כל חוק.
על חברי הכנסת להשתתף בוועדות רבות, לעתים חבר-כנסת אחד חבר בשש ובשבע ועדות, ואמור לתמרן ביניהן תוך לימוד החומר לעומקו, להשתתף באופן פעיל בדיונים ולהכריע בסוגיות מורכבות.
בנוסף, אל לנו לשכוח את פניות הציבור הרבות המתרכזות על שולחנו של חבר הכנסת ואת הניסיונות לסייע לציבור הרחב הפונה בקשת רחבה של נושאים, החל בסיוע בקבלת אזרחות וכלה בתרופות מצילות-חיים.
מיתוג רציני ומחודש לחברי הכנסת
במידה שחבר הכנסת מעוניין להיבחר שוב, על-מנת להמשיך לשנות ולהשפיע מבפנים, עליו לשמור על קשר עם ציבור הבוחרים. כפועל יוצא מהעובדה שאנו חיים במשטר דמוקרטי, לחבר הכנסת אין מנוס מלהשקיע בכינוסים פוליטיים, בארועים ובמפגשים עם ציבור בוחריו.
הייתי רוצה להאמין כי המיקום המבזה שקיבלו חברי הכנסת בסקר, נובע מההכרה הציבורית בעבודה התובענית ולעתים כפוית הטובה שיש להם, אך לצערי סביר יותר להניח כי זה נובע מהתדמית הציבורית הקשה של חברי הכנסת שנתפשים כפוליטיקאים ולא כפרלמנטאריים, מצטיינים ככל שיהיו.
הציבור במקרה זה לא אשם וייתכן כי סקרים נוספים כאלו יובילו בשלב כלשהו לקבלת החלטה על בניית אסטרטגיית מיתוג רצינית ליושבי המשכן.

הכותבת היא מנכ"ל המרכז הישראלי להכשרה פוליטית.
תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  17/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התדמית הירודה של חברי הכנסת
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איזה תדמית ואיזה נעליים
זאב12345  |  18/04/12 11:41
 
- ניצן הרוביץ ממרץ עונה לפניות
הג'וקר  |  18/04/12 21:40
 
- חברי כנסת נוספים עונים לפניות
אורי 85  |  25/04/12 08:24
2
מי משלם לך, חתיכת פוסטמה?
שיוש  |  18/04/12 12:03
 
- מי מגיב בצורה כזאת? קצת דרך אר
ירדן הררי  |  24/04/12 16:43
 
- איש טיפש
עדי גונן  |  24/04/12 18:57
3
שאפו לאורית זוארץ
לילך 12  |  24/04/12 17:07
4
לכל המתלהמים הפופוליסטים
דוד לבנון  |  24/04/12 17:31
5
מאמר חשוב!
מורן12  |  24/04/12 18:52
6
very nice
lora frenkel  |  24/04/12 19:21
7
טור מצויין
שמרית  |  24/04/12 19:52
8
הייתי עוזר פרלמנטרי וזה נכון
ירון שמעוני   |  25/04/12 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
בהיותי תלמיד בבי"ס עממי נדרשתי לכתוב חיבור על האירועים בשואה. עמדתי מול הכיתה והקראתי לכולם את סיפורה של 'אלקה הנוקמת'. כשסיימתי, המורה ביקשה לראות את החיבור, וגילתה שלמעשה סיפרתי את כולו על סמך זכרון הסיפור ששמעתי מאלקה אשר ישבה עם אימי על המרפסת בביתי
צ'לו רוזנברג
מי שמטיל על הצבא תפקידים שלא יועדו לאף צבא בעולם, הוא הנושא באחריות לאירועים מן הסוג שהיינו עדים להם. כל ההתפלספות הפוליטית בין הימין והשמאל בישראל במקרה הנוכחי, היא ברברת ופטפטת נטולת כל כוונה טהורה
מתי דוד
ישראל הנאורה והפצפיסטית של השמאל הנאיבי והדוגמטי מילאה פיה מים בפרשת האשמותיו של גינטר גראס. אף איש רוח לא כתב מאמר גינוי ב"ניו-יורק טיימס". אף איש רוח של השמאל לא אירגן פרסום עצומת גינוי בעיתון הארץ. גם ממרצ ומשלום עכשיו לא פורסמו הודעות גינוי, למרות שהם רגילים לעשות זאת נגד המתנחלים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - אשת-חיל, הודעות, הגדרות, הפתעות והפקרות    לקראת יום הזיכרון לשואה - וכל יום - נזכור את אחינו שנטבחו, ונלמד את הלקחים מרציחתם
אפרים הלפרין
גוֹט זֵעט הֵעלפען (אלוהים יעזור) - אלו המילים שזוכרת אימי תבדל"א מדברי אביה הי"ד כאשר העננים השחורים החלו לכסות את אירופה. גוֹט זֵעט הֵעלפען, אמר סבי כאשר שתי הבנות הצעירות בגיל העשרה הוצאו מהבית למחנות כפייה. גוֹט זֵעט הֵעלפען הוא כנראה עוד הספיק לומר כאשר הגרמנים ירו בו ובסבתי בחצר ביתם. פרט לשתי הבנות, אמי ודודתי ז"ל, לא נשאר שריד וזכר מהמשפחה. רק בשביל זה צריך גרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il