X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות הצללים המשפטיים שריחפו מעליה, זכתה ההשתלטות על ה'מאווי מרמרה' לאישור בדבר חוקיותה, גם מבית המשפט העליון וגם ממומחי משפט בינלאומי שאינם חשודים באהדה יתרה לישראל
▪  ▪  ▪
מתכוננים לתקיפת חיילי צה"ל על ה"מאווי מרמרה"

טורקיה מגלה רגישות לזכויות האדם ולשמירה הקפדנית על דיני המלחמה, וזה יפה. אך בימים שבהם השכן מצפון, בשאר אסד, טובח ילדים ואזרחים, החלטתה להעמיד לדין כמה מקציני צה"ל הבכירים, בשל אחריותם להריגת מפעילי ספינת ה"מאווי מרמרה", נראית מגוחכת וחסרת בסיס. יותר מהליך משפטי, יש כאן שימוש ציני ופוליטי במסכה משפטית של סמכות אקס-טריטוריאלית כביכול המאפשרת למדינה להעמיד לדין אנשים שפגעו באזרחיה גם מחוץ לגבולות המדינה.
למרות הצללים המשפטיים שריחפו מעליה, זכתה ההשתלטות על ה'מרמרה' לאישור בדבר חוקיותה, גם מבית המשפט העליון, גם ממומחי משפט בינלאומי שאינם חשודים באהדה יתרה לישראל.
לנוכח הקמת ועדת טירקל (שטרם סיימה את מלאכתה) והתחקירים המקיפים שנעשו בתוך צה"ל וחוצה לו, בוודאי אין להאשים את ישראל בניסיון טיוח או באדישות לעריכת תחקיר רציני ומקיף.
במישור המשפטי, מתעלמת טורקיה, יש להניח לא בשגגה, מ"קבלת הפנים" האלימה, עד כדי סיכון חיים, שלה זכו חיילי צה"ל בעת ההשתלטות על האונייה. היא גם מתעלמת מעקרונות יסוד במשפט הבינלאומי המאפשרים הטלת סגר ימי ותפיסת כלי שיט המפרים, או עומדים להפר סגר ימי, וטוענת, ללא כל בסיס בדין, כי פעולות אלו בוצעו בחוסר סמכות.
מוסר כפול
כתב האישום הטורקי מהווה המשך ישיר ל"מוסר הכפול" שנוקטות מדינות שונות בעולם ביחסן למדינת ישראל, לניסיון השנים האחרונות לעצור קצינים ישראלים באנגליה ובספרד, ולגרור את מפקדי צה"ל והשרים שקיבלו החלטות בענייני ביטחון לבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג. כל אלה לא צלחו ויש לקוות שכך יהיה גם הפעם.
למרות מופרכות כתב האישום, ראוי להשיב לטורקים מענה ענייני במישור המשפטי, וזה יוכן מן הסתם על-ידי אנשי משרד המשפטים והפרקליטות הצבאית. במישור הדיפלומטי, יש להמשיך בניסיון "לצנן" מעט את ההתלהבות הטורקית ובהיותה כוח אסטרטגי לנסות ולפעול לחידוש היחסים הטובים עמה כפי שנהגו בעבר. לצד כל אלה, מערך ההסברה הישראלי צריך להמשיך ביצירת כלים אפקטיביים להסברת הפעולות הישראליות, גם בסביבה עוינת ומוטה מראש.

הכותב הוא דקאן מכללת שערי משפט.
תאריך:  30/05/2012   |   עודכן:  30/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלט טורקי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד דתי מחמד חנפן ומאוס
דתי מחמד  |  3/06/12 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
כמעט בכל מצב חברתי נתון, קיים פער בין "הרצוי" לבין "המצוי" - זה המצב כיום בנושא הדרישה (הצודקת) לשוויון בגיוס שעולה על הפרק לאחר ביטולו של "חוק טל" לבין השאלה: האם ניתן (או רצוי) בכלל לגייס את כולם?
דוד איש שלום
אם חפצי חיים אנו, חובה עלינו להחזיר לעצמנו את הריבונות בכל הארץ ולכל המגזרים והמיעוטים. יש להתחיל מהלך היסטורי הכולל את שינוי שיטת המשטר והממשל בארץ. מדינת ישראל צריכה לעבור ממשטר דמוקרטי בו הרוב קובע, למשטר מסוג רפובליקה שהוא דמוקרטי אבל בבסיסו חוקה מחייבת שלא ניתן לשנות אלא באמצעות רוב מיוחד בפרלמנט
נורית גרינגר
כאשר ישראל חתמה בשנת 1993 על הסכמי אוסלו עם הארכי טרוריסט יאסר ערפאת, הדרך לדה-לגיטימציה של קיומה נסללה ועליה העולם נוסע מאז. הגיע הזמן לפנות לדרך חדשה שתשרת את האינטרסים של ישראל ושתשנה את עמדתה בעולם
עפר בירן-בלהוסקי
מי שמתנה טיפול בקייס מסוים ע"י התנועה לאיכות השלטון, בקבלת טובות הנאה אישיות, בדמות הפניית עבודה למשרדו הפרטי, רחוק מלהיות נקי מכל רבב    אין כל-כך איכות שלטון במדינת ישראל, אם אדם בעל התנהלות שכזאת עומד בראש התנועה שחרתה על דגלה לפעול למען איכות השלטון במדינתנו, שהרי נאה דורש נאה מקיים    אליעד שרגא החוצה!
גיא חזן
תהיתי, כאחד שעוסק בהשקעות 20 שנה, כיצד ניתן להשיג תשואה של עשרות אחוזים בשנה באופן קבוע במשך חמש שנים. הוא אף הגדיל לעשות ונתן לי לשוחח עם 2 "לקוחות מרוצים" ששיבחו את עבודתו והיו מרוצים מהביצועים. המשפט "כסף יעוור עיני חכמים" כנראה נכון במקרה הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il