X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אמא יקרה, גנבים, סיפורי מעשיות ורשימה
▪  ▪  ▪
חיילי חטיבת הצנחנים במעמד שחרור הכותל. מריבות על הצלחות [צילום: לע"מ]

הפרו את פקודות חיל האוויר האמריקני
שתי חיילות בחיל האוויר האמריקני, שהצטלמו מיניקות את ילדיהן במדים, הפרו את פקודות חיל האוויר - הודיע דובר של המשמר הלאומי האמריקני.
השתיים - סרג'נט טֶראן אצ'גויאן-מקאב (אם לתאומים) וסטאף סרג'נט כריסטינה לונה, שמשרתות בזרוע האוויר של המשמר הלאומי (ANG) בבסיס חיל האוויר פיירצ'ילד במדינת ואשינגטון - צולמו לרגל חודש המוּדעוּת להנקה.
תמונותיהן מיניקות במדים עוררו כעס רב במשמר הלאומי ובחיל האוויר, כיוון שהופצו באינטרנט, למרות שלחיל האוויר אין מדיניות לגבי הנקה. סביר להניח, כי אף אחד לא חשב על האפשרות, שנשות החיל יניקו בפומבי - מה עוד שבתמונות שפורסמו חשפו שתי החיילות את שדיהן כשהן במדים.
"זה שימוש לרעה במדים" - הגיב קפטן קית קוֹסיק, דובר המשמר הלאומי של ואשינגטון - "אין לנו שום בעיה עם הנקה, אך צריך להתייחס בכבוד למדים, ולא ללובשם באופן בלתי ראוי".
מעניין מה היו אומר קפטן קוסיק על אי-הסדר ועל המדים המקומטים, שחיילי צבאנו וגם קציניו מתהדרים בהם.
הקרב נמשך
ארבעים וחמש שנה אחרי שהקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים הרעיד לבבות בארץ ובעולם היהודי, נמשך הקרב על הכבוד האבוד של הלוחמים לשחרור העיר.
קצת אחרי ששככו הדי הקרבות, החליט עוזי נרקיס, אלוף פיקוד המרכז, לכנס מסיבת עיתונאים עם המח"טים, ששחררו את העיר - אורי בן-ארי, מח"ט השריון 10 הראל, אליעזר אמיתי, מפקד חטיבת-מחוז ירושלים 16, ומוטה גור, מפקד חטיבת מילואי הצנחנים 55. בתדריך לראיון הסביר נרקיס, כי לכל אחד מהמח"טים יינתנו כרבע שעה לספר על לוחמיו. נקבע, שגור ידבר אחרון.
להפתעת הכל, לא הפסיק גור לדבר כשתשעים דקות, ו"גנב" את ההצגה מעמיתיו לשחרור העיר.
"לייזר", אמר בן-ארי למפקד החטיבה הירושלמית, "במלחמה הזאת אנחנו כבר הפסדנו".
מאז נקבע, שהצנחנים כבשו את ירושלים.
כשערכתי את מערכות, כתב-העת הצבאי, העזתי להביא סיפור אחר, לרגל עשרים שנה למלחמה, והרבה גבות הורמו: הבאתי את סיפורה של פלוגת הטנקים הירושלמית בקרבות על שחרור ירושלים.
"לא היו טנקים בירושלים", אמר לי קצין בכיר, שהתיימר לדעת.
"והתמונות?!" שאלתי.
"לא מירושלים", ענה.
כיוון שתחקרתי את המאמר ואת התמונות, חייכתי. ודרך אגב, שמחתי, שלא שמו לב לביקורת הבוטה על תפקודם של מח"ט הצנחנים ושל אלוף הפיקוד, שהייתה גלומה במאמר.
כמעט בכל קרב מרובה-יחידות, יש מריבות על ההצלחות - מה עוד שמלחמת ששת הימים הייתה, כנראה, יחסית, ההצלחה האחרונה של צבאנו, ואם תרדו לעומקם של הקרבות - מח"ט הצנחנים, שבינתיים הפך לרמטכ"ל, לח"כ ולשר - יקבל הרבה מאוד כרטיסים צהובים.
במלחמות גרועות יותר - כמו מלחמת יום הכיפורים - שבהן הייתה רק מעט מאוד תהילה לחלוקה לגנרלינו המעטירים - מדירים עד היום עוצבות שלמות, וגונבים מהן בריש גלי את מורשתן. ראו, למשל, את קרבות האימים סביב השאלה מי עצר את חטיבת השריון העצמאית 25 המצרית, או סביב כיבוש החווה הסינית.
הנגנבים אשמים לא-מעט במצב - כיוון שלא עשו דבר לקבוע את פועלם בשיח הלאומי. אי-אפשר לבוא אחרי שלושים-ארבעים-חמישים שנה של בטלה ושל חוסר אחריות, ולתבוע אבהות על הצלחה, כשמישהו אחר חמס אותה בזדונו כבר מיד אחרי המלחמה.
מעט ומאוחר מדי עשה אביתר אורן (שאפילו אביו טרם היה חייל במלחמת ששת הימים) בבמחנה, כדי ליישר את ההדורים. איני מאמין, שזה יעזור. בתודעה נקבעו כבר מזמן הצנחנים ומוטה גור כמשחררי ירושלים, ושום אוגדת בולדוזרים לא תעקרם משם - גם לא בשמה של האמת.
ומי לא קם?!
כעיתונאי-חוקר בדימוס (?), איני יודע איך להגיב על החלטת היועץ המשפטי להעמיד לדין את אורי בלאו על קבלת מסמכים מסווגים מענת קם. יתר על כן, מתרוצצת בקרבי הרגשה, שזה עוד תרגיל מלוכלך (די רגיל, למען האמת) של כנופיית שלטון החוק.
לכן, אמתין בסבלנות לראות מה יעלה דבר.
ובאותו העניין - ענת קם, שגנבה את המסמכים, והדליפה אותם לאדון בלאו - בכלא. אומנם לתקופה סמלית עקב תרגיל משפטי מבריק, אבל בכלא.
אורי בלאו, שקיבל את מסמכים - יעמוד, כנראה, לדין. לימדו אותי, שסופרים את הכסף רק ביציאה מהאולם.
ומי לא קם?!
אחד, שהיה לכאורה אחראי לבלגן בלשכת אלוף פיקוד המרכז, ותחת פיקודו המוכשר והמבריק נעלמו המסמכים. וזה רק קצה הקרחון של אי-סדר משווע בלשכתו. קוראים לו יאיר נווה, ואם איני טועה, הוא דווקא קודם בדרגה,
אף אחד לא תבע ממנו דין-וחשבון על תעלולי לשכתו. ואל תספרו לי על שוויון בפני החוק. אזניי נחרכות כשהן שומעות את הבדיחות הללו - ובעיקר, כשעיניי רואות מי מקשקשים על כך בשם החונטה השלטת.
אשתו (?) של היועץ המשפטי טרם עמדה לדין על העסקת עובד זר במשק-ביתה. עוד מעט היא תיהנה, כמו בניו של מובארק, מהתיישנות. לו הייתה סתם עקרת-בית, כנופיית שלטון החוק כבר הייתה ממצה אתה את כל אורכו של החוק ואת מלוא עוצמתו.
כמו שלמדנו בטירונות - יש דרג, ויש...
מגיע לו
אבי המנוח טען, שצ'רצ'יל אמר, שדמוקרטיה היא עניין לדמוקרטים בלבד. כלומר, כדי שתהיה דמוקרטיה צריכה לשרור תרבות דמוקרטית; ולא- הדמוקרטיה הנוהלית (פרוצדורלית) הנה כנזם זהב באף חזיר.
לכן, אין דמוקרטיה ברוסיה - למרות ששלטון הדיכוי הקומוניסטי הוסר. אך הוא הוחלף בלא-דמוקרטיה אחרת, כפי שהוכיחו הבחירות האחרונות לנשיאות.
גם אצלנו קשה לראות דמוקרטיה. זו מין הצגה של החונטה השלטת, שמפעילה מנגנוני דיכוי אלימות, כדי להבטיח את שלטונה, ומתיימרת להיות דמוקרטית. ולא היא. נותרנו אוליגרכיה חשוכה.
במצרים חשבו גאוני ממשל אובמה, שההמון יעשה מהפכה. הם בגדו בחוסני מובארק, והקריבו אותו להמונים, כדי לקבל עוד מדינה, שנשלטת על-ידי האחים המוסלמים. זה מזכיר את שוטה הכפר ג'ימי קארטר, שבשם הדמוקרטיה הסהרורית שלו, חיסל את השאה באירן, כדי לקבל דיקטטורה של האייתולות, שמערערת את היציבות במזרח התיכון ומעבר לו.
קשה לראות את מובארק בכלוב הנאשמים. יחד עם זאת, הלוואי, שזה יהיה גורלו של כל מנהיג מושחת, שעשה את הונו על חשבון עמו.
יש לי המון שמות ברשימת המנהיגים, שאני כמה לראות במצבו - ובראשם, לא-מעט בעלי שמות עבריים.

תאריך:  05/06/2012   |   עודכן:  06/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"במלחמה הזאת אנחנו כבר הפסדנו"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בקרוב אצלנו
אהרון שחר  |  5/06/12 23:11
 
- אמן!!!! ל"ת
אביתר בן-צדף  |  6/06/12 10:14
2
מזדהה לחלוטין עם הסיפא!!! ל"ת
הניה  |  7/06/12 07:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יהודה זולדן
דרישתם של בני ישראל לקבל בשר, דגים, קישואים ואבטיחים מלמדת על מדרגתם הרוחנית הירודה, בה הגוף נתפס כעיקר ולא כאמצעי לקיום מצוות הבורא. מצב דומה קיים גם בהתמכרות לעבודה, לעושר, לקריירה
איתמר לוין
מעשיה של ורדה אלשיך, כפי שמצא נציב התלונות על שופטים, מהווים לכאורה שורה של עבירות פליליות חמורות. אסור לה להישאר אפילו יום אחד נוסף על כס השיפוט, ואם לא תתפטר - על נאמן לפעול להדחתה    אחר כך צריכה גם המשטרה להיכנס לתמונה
ד"ר רון בריימן
מסתבר שהסיכול הממוקד שעשה נתניהו בקדימה היה סיכול ממוקד דו-צדדי: לא רק קדימה רוסקה, אלא גם הליכוד נמצא על סף פיצוץ. ייתכן שלא רק קדימה נטמעה בליכוד אלא גם הליכוד עלול להיטמע בקדימה ועלול להיסחף שמאלה. מעין מהדורה מחודשת של אריאל שרון ערב ביצוע פשע הגירוש. בנימין נתניהו יכול עדיין להתעשת ולהיות מנהיג ציוני, ולא להפוך את עצמו לשרון ב'
יוסף דוריאל
"את הדגים המסריחים אכל, את המכות קיבל, ומהעיר - גורש" - כך מתואר בסיפור היהודי הישן גורלו של השלומיאל, שניסה לרַצות את הפריץ באכילת הדגים המסריחים, המשיך בקבלת מכות, אך בסוף - גורש מהעיר. כיום נוהגים כך קברניטי הביטחון שלנו
דן אלון
אותנטית, כמו שאותנטי מוגדר במילון. אמיתית, רהוטה, להוטה, בוטה. בום. ירקה לנו את האמת ישר בפנים. אין יאפיות ונאומים שכותב רגב עם עולם אסוציאטיבי ושזירות רומנטיות של צ'ה גבארה. אסמה אגבריה זחאלקה, תזכרו את השם הזה. בלי חארטה, בלי התיפייפות, אבל עם הרבה שורשיות אסלית, עם שפה מתלהמת וחצי ערסית, עם עברית מתובלת בשפת רחוב, עם משנה סדורה ומילים כמו "חזון". טארח. לַפָּנִים!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il