X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האופוזיציה הסורית מציגה:

חיסולים שלא היו, ושוד חתונות

פעיל מרכזי בתנועת ההתנגדות הסורית מודה שהתיאורים המוגזמים וחוסר האמינות של האופוזיציה פוגעים בה, ומקשים על מדינות המערב לשתף עמה פעולה. לטענתו, חלק גדול מהאירועים האלימים מבוצעים בידי פרובוקטורים מטעם אסד שהושתלו באופוזיציה ויצאו מכלל שליטה
▪  ▪  ▪
אש מעל חומס

בכיר באופוזיציה הסורית אומר כי גל השמועות שפשט לאחרונה ולפיו המורדים חיסלו את הצמרת הביטחונית הסורית, הוא ככל הנראה תוצאה של תרגיל שיזם המודיעין הסורי. לדבריו, המודיעין הסורי לכד בימים האחרונים חבר ביחידה מיוחדת בצבא המורדים שתכננה להתנקש בראשי זרועות הביטחון הסוריות, ואילץ אותו להעביר דיווח כוזב למפקדיו על הצלחת המבצע בניסיון לחשוף אותם. והם, אומר פעיל האופוזיציה בתערובת של כעס וכאב, אכן נפלו בפח.
לא רק שנפלו בפח, מוסיף הפעיל, התוצאה הייתה מעל ומעבר לציפיות של המודיעין הסורי. ראש המועצה הצבאית של המורדים בסוריה, גנרל חאלד חאבוס בכבודו ובעצמו, נפל ברשת. חאבוס היה כל כך משוכנע בנכונות המידע, עד שלא היסס להתראיין בעצמו לרשת 'אל-ערבייה' ולהודיע בקולו על חיסול הצמרת הביטחונית הסורית. במקביל הועלה לאתר יוטיוב סרטון רשמי של צבא המורדים, ובו מדווח אחד ממפקדי השדה באזור דמשק וסביבתה, סגן אחמד טקטק, כי ראשי הצמרת הביטחונית הסורית - ביניהם אסף שאוקת ראש המודיעין הצבאי וגיסו של הנשיא אסד, שר הפנים מוחמד א-שער, שר ההגנה דאוד רג'חה ושר ההגנה לשעבר חסן טורקמני - הוצאו להורג. החיסול, נאמר בהודעה, היה פרי מעקב ממושך אחרי חברי "תא המשבר", גוף חשאי המורכב מבכירי זרועות הביטחון הסוריות המעצב את מדיניות המלחמה במורדים.
במקביל החלו להתפשט בקרב חוגי האופוזיציה הסורית שמועות שלפיהן הובהלו חברי "תא המשבר" לבית החולים א-שאמי לאחר שהורעלו במהלך מפגש חשאי במרכז הכנסים בדמשק. השמועות הללו קיבלו רוח גבית על-רקע עימותים קשים שפרצו באותו לילה בין קבוצת מורדים לבין השלטונות בפרבר כפר-סוסא, ובמהלכם נחסמו צירים ראשיים בדמשק, כולל הכבישים המוליכים לבית החולים א-שאמי. באותו שלב נכנסה רשת אל-ג'זירה לחגיגת השמועות והחלה להריץ את הידיעה המפוברקת על חיסול הצמרת הביטחונית של בשאר.
פעיל האופוזיציה הנמנה עם בכירי ארגון Syrian Human Rights Observatory, הנחשב המקור המהימן ביותר ביחס לנעשה בסוריה, אומר שהשמועה הגיעה לידיהם שעות אחדות לפני הפרסום ברשתות הלוויין הערביות אך נראתה טובה מכדי להיות אמיתית. "אילו היה אמת בידיעה", אמר, "בשאר לא היה מחזיק מעמד בארמון בדמשק אפילו שעה". בניסיון למזער נזקים יצרו הפעיל ואנשיו קשר עם הקולונל ריאד אל-אסעד, העומד בראש צבא סוריה החופשי ופועל ממחנה פליטים על גבול טורקיה-סוריה. "ריאד כצפוי ביטל את הידיעה", הוא אומר, "אולם הנזק לאמינות הצבא הסורי החופשי כבר נגרם. אגב, באל-ערבייה ובאל-ג'זירה המשיכו להשתעשע בידיעה עוד שעות ארוכות".
זו אינה הפעם הראשונה שבסוריה מדווחים על מותם בטרם עת של בכירים בצמרת. בקיץ שעבר פשטו בסוריה שמועות על מותו של שר ההגנה הקודם עלי עימאד חביב. הגל שכך רק לאחר שהבר-מינן החביב הופיע בטלוויזיה ובישר לעם הסורי כי אומנם עבר ניתוח דחוף אך עודנו חי. בשל מחלתו מונה לו יורש, דאוד רג'חה, וכאמור גם הוא זכה להיהרג בהודעות לתקשורת.
אז מה קרה כאן? כיצד נפלו מפקדי השטח בצבא סוריה החופשי בפח כל כך עמוק? לדברי הפעיל שעמו שוחחנו, יש בעיה עקרונית בטיפול בדיווחים מסוריה. לדבריו, חלק ניכר מזמנו הוא מבלה בסינון דיווחי כזב המגיעים מן האופוזיציה, החל בדרגי השטח הנמוכים ביותר וכלה בדרגות היותר גבוהות. כך למשל, הוא אומר, הגיע אליו בימים האחרונים דיווח על מקרה מוות של איש בעל זהות לא ידועה מהעיר אל-חולה בסוריה. "צריך להיות סורי כדי להבין שאל-חולה הוא מקום כל כך קטן שאין סיכוי שמדובר באדם בעל זהות לא מוכרת. דיברתי עם האיש שהעביר לי את הידיעה. אמרתי לו: 'אל תמכור לי סיפורי כזב'. אני יודע בדיוק מאיפה אתה בא. ואכן, לאחר זמן האיש הודה שמדובר באדם שחוסל בידי האופוזיציה באל-חולה לאחר שזוהה כסוכן חרש ממשלתי".

מי נגד מי

חיבה יתרה לזהב
בזמן האחרון, מתאר פעיל האופוזיציה, החלה תופעה חדשה: שוד חתונות לאור יום. באחד המקרים הגיעו לחתונה בחאלבּ חמושים שהציגו את עצמם כאנשי צבא סוריה החופשי. הם נכנסו לאזור שבו חוגגות הנשים, הניחו באמצע האולם תרמיל גדול וביקשו מהנשים החוגגות להסיר את תכשיטי הזהב ולתרום את חלקן למאבק. ובחאלב, צוחק הפעיל, הנשים ידועות בחיבתן היתרה לזהב

לדברי הפעיל, חוסר האמינות של האופוזיציה פוגע בצורה חמורה בתקשורת בינה ובין ארגונים וממשלות במערב, המתקשים לקבל תמונה קוהרנטית של המתרחש. תנו לי לרגע לשרטט עבורכם את מפת המציאות בסוריה, הוא מבקש, זו תמונה שבמערב מתקשים לקרוא. יש היום ארבע קבוצות מרכזיות בסוריה. "הראשונה היא קבוצת השלטון. את זה כולם מבינים. הקבוצה השנייה היא הצבא הסורי החופשי. זו הקבוצה המוכרת ביותר במערב, אולם מדובר בקבוצה חלשה מאוד, בעלת נוכחות מזערית ברחבי סוריה. שני המקומות היחידים שבהם יש לצבא הסורי החופשי משמעות ועוצמה הם חומס ורסטאן הסמוכה לגבול הטורקי. הקבוצה השלישית מורכבת מחבורות של מוסלמים רדיקליים שהתארגנו כתגובה להרג ולעינויים בסוריה. לחבורות האלו, שהן עצמאיות כמעט לחלוטין, יש קשרים בקטאר ובסעודיה והן פועלות בתיאום מסוים עמן. הקבוצה האחרונה, והיא המסוכנת ביותר, מורכבת מקבוצות איסלאמיסטיות שבמקורן קמו בידי המודיעין הסורי במטרה לחדור לאופוזיציה ולייצר לעולם תמונה של מרד מזוין ופעילות טרוריסטית אלימה נוסח אל-קאעידה. אולם השליטה בחלק מן הקבוצות הללו אבדה והתוצאה היא שהגולם קם על יוצרו". האתגר האמיתי הממשי של המערב, אומר פעיל האופוזיציה, הוא למפות כעת את הקבוצות האלו ולהבין מי עושה מה.
חיי היומיום בסוריה, הוא אומר, נעשו קשים מנשוא. האלימות והאנרכיה שוברות בכל יום שיאים חדשים. בזמן האחרון, הוא מתאר, הם נחשפים לתופעה חדשה: שוד חתונות לאור יום. באחד המקרים, הגיעו לחתונה בחאלבּ חמושים שהציגו את עצמם כאנשי צבא סוריה החופשי. הם נכנסו לאזור שבו חוגגות הנשים, הניחו באמצע האולם תרמיל גדול וביקשו מהנשים החוגגות להסיר את תכשיטי הזהב ולתרום את חלקן למאבק. ובחאלב, צוחק הפעיל, הנשים ידועות בחיבתן היתרה לזהב.
אם לא די בכך, הוא מוסיף, כעת יש גם דיווחים יומיומיים על חטיפות של אנשי עסקים בדרישה לכופר. באחד המקרים דרשו החוטפים כופר של חצי מיליון לירות סוריות. למשפחה לא היה במה לשלם ובסוף הסתפקו החוטפים ב-50 אלף, הוא צוחק. המצב נורא והוא צפוי רק להיות עוד יותר רע, הוא מרצין. "לשלטונות בדמשק הכאוס טוב, כי המסר לאזרחי סוריה פשוט - זה מה שיקרה לכם אם קבוצות האופוזיציה ישתלטו על החיים במדינה".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  09/06/2012   |   עודכן:  12/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסולים שלא היו, ושוד חתונות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האביב הערבי במלוא ליבלובו. ל"ת
גנן מומחה  |  22/06/12 17:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבינדב ויתקון
מתפללים חרדים שהרגיזו את שומרי קבר יתרו העלו שוב את הטמפרטורה ברחוב הדרוזי. מול מתסיסים אנטי-ישראלים, ציבור מתוסכל מקשיי דיור ומדיניות ממשלתית המתעלמת מתרומתם של הדרוזים לצה"ל, עומד שיח' מואפק טריף עם האצבע בסכר. עדיין
חגית כהן
רק מי שבקע מתוך הוויה משפחתית-חברתית שאינה מצטיינת באושר ובחום, יידע לעזור לזולת. לכן אני מעדיפה את ורדה רזיאל-ז'קונט, בוגרת מסלול ארוך של 'חבילין דמעיקין', על פני פסיכולוגים "יוקרתיים" שחיפשו "מקצוע מעניין כזה"
מיכאל טוכפלד
ועדה מקצועית שבדקה את הרמה האקדמית של המרכז האוניברסיטאי באריאל כתבה דוח נלהב וציינה את ההתקדמות במדדים רבים, אך רבים במערכת האקדמית והפוליטית מביעים התנגדות נחרצת לשדרוגו. ההחלטה הסופית תתגלגל כנראה לשולחן ראש הממשלה
צביקה קליין
עידן פינצ'וט היהודי-אמריקני מסתמן כהבטחה הווקאלית הבאה    מסרטונים מקומיים עבור תנועות נוער יהודיות, כבש עידן את תוכנית הכשרונות הצעירים של אמריקה
אודי דקל
ניכרת בשיח ברשתות החברתיות בסוריה ראייה מפוקחת אודות הקשיים והמגבלות, יחד עם ההבנה כי מדובר במאבק ממושך, שלא יוכרע ללא מעורבות חיצונית. מעניין כי אין בשיח התייחסות לאירועים כמאבק בין עדתי, ואין קריאה לפעולות נקמה נגד העדה העלאווית, אשר ברובה תומכת במשטרו של הנשיא בשאר אסד, אך שומרת על פרופיל נמוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il