X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעיקרון, רק נאשם שהורשע יכול לבקש "משפט חוזר", אבל במקרה הספציפי גם הנדרסת, ילדת החן, היא בבחינת "נאשמת" ומאשימה של מערכת אכיפת החוק. "משפט חוזר" - כשיש עיוות דין, משפט חוזר, כשיש פגיעה מהותית בכללי הצדק הטבעי. במקרה הספציפי יש את כל הנימוקים לביטול המשפט, גם כשזה לא מופיע בסדרי הדין ובספר החוקים
▪  ▪  ▪
שחר גרינשפן לפני הדריסה

"מי שאינו רואה טעם בחיים ובחיי בני אדם, זולתו, איננו אומלל בלבד, אלא ספק גדול אם הוא בכלל מוכשר לחיות". (אלברט אינשטיין)
מי שראה את הילדה שחר גרינשפן, בבית המשפט העליון ומשפחתה, תולים עיני תקווה בשופטי הבג"צ, שיתקנו את העוול המשפטי הנוראי, שנעשה במקרה הזה, לא יכול היה להישאר אדיש.
מול תמונות העבר של ילדת חן צעירה, מול מציאות אכזרית וטראגית של ילדה משותקת ללא תנועה וכמעט ללא קול - הלב נקרע והשכל, הצדק והמשפט נראו אפורים ורחוקים מהיכלי משפט ומנתיבי הצדק.
עסקת טיעון מבישה, לא אנושית, לא רגישה הזועקת לשמיים. קשה לי להבין ולהסביר, איך כשלו כל מערכות האכיפה בראיית המציאות. קשה לי להבין, איך לא תוקן העוול מיד או סמוך להתגלותו, לא ע"י הפרקליטות, לא ע"י בית המשפט ולא בשלב הערעור שנותן כלים לשינוי - אם אכן ערים לכך. זהו מקרה קלאסי/טרגי - שעונש מינימום, בעבירות מסוג זה, היה מונע את הביזיון המשפטי, הציבורי והמוסרי.
כבר היו בעבר פסקי דין, במיוחד בתעבורה, הקשורים בפגיעה בחיי אדם ממש או בפציעות קשות שהסתיימו בעונשים קלים או מגוחכים של עבודות שירות ופסילות לא ארוכות. אבל, המקרה הספציפי - עולה על כולם בעונש הקל לעומת התוצאה.
שתי נערות צעירות מלאות חיים, עומדות על אי תנועה, מחכות לחילופי הרמזור, כאשר מכונית נכנסת בהן בחוזקה, ע"י נהג שיכור, עייף, ישנוני, מטלפן, חולם (בחרו את הצירוף הנכון), מתנגש בהן, נכנס בהן וקוטע את מהלך חייהן בשניה, אחת בצורה קלה יותר ובשניה בפגיעת ראש קשה, המאפשרת לה לתקשר עם הוריה ואחיה במצמוץ עיניים.
והעונש המוטל על הנהג הדורס - עונש קשה, כבד מנשוא 1,000 שקלים קנס כעונש עיקרי עם כמה תוספות שוליות. לא שלילת רישיון לכל החיים, לא מאסר בפועל בין 5-2 שנים, ואפילו לא 6 חודשים של מאסר ממש.
לקבוע עונשי מינימום בחוק
כבר כתבתי באתר זה בעבר - כי הענישה הקלה והזילות בחיי אדם, במיוחד בעבירות תעבורה, חייבת להביא לשינוי מהותי ומרחיקת לכת, וצריך לחשוב על חקיקה בנוסח עונש מינימום. כאשר המערכת המשפטית והתביעתית, לא מבינה את העקרונות של ענישה והרתעה, יש להכניסה בכוח למערכת באמצעות עונשי מינימום הקבועים בחוק.
עסקות טיעון - הן הכרח שאסור לוותר עליהן, אבל עסקת טיעון מתבצעת, כאשר יש נימוק משכנע ראייתי, עובדתי ומעשי.
"עסקות טיעון" - הן הכרח בל יגונה ואסור לוותר עליהן, פן תקרוס המערכת והעשייה המשפטית תינזק.
עסקות טיעון - עושים ומבצעים רק כשהעונש על המעשה עומד בקריטריונים ההגיוניים והסבירים של המעשה והפסיקה התקדימית.
כאשר העובדות ברורות הראיות מלאות ומבוססות, בידי התביעה, השיקול של חיסכון בזמן שיפוטי לא רלוונטי, אלא אם הנאשם מקבל את עמדת התביעה בענישה מחמירה.
רישיון נהיגה כמו רישיון לנשק
אמרתי זאת בעבר, כתבתי זאת באתר זה כי רישיון נהיגה, נותן בידי האדם כלי נשק הרסני ופוגעני, לא פחות מאקדח. לכן ההתייחסות צריכה להיות בהתאם. לא רחמנות, לא התחשבות, אלא הרתעה וענישה פרופר - פרט למקרים חריגים. לא יתכן שחיי אדם יהיו הפקר - הזילות בחיי אדם, במיוחד בעבירות תעבורה, עוברת כל גבול של סבירות, שהרי עונשים בתאונות דרכים עם נפגעים, שמסתיימים בענישה של שלילת רישיון קצרה, עונש על תנאי או בעבודות שירות - איננו מרתיע, לא משפיע, לא מעניש דיו.
"עסקת טיעון" - שמוגשת לשופט, לא חייבת להתקבל. טעות לחשוב שבגלל פסיקת בית המשפט העליון שקבע, כי עסקות טיעון יש לכבד, אסור להפר אותם. בית המשפט יכול ורשאי, לא לקבל עסקת טיעון, אם נסיבות המקרה מצביעות על חומרה שאינה באה לידי ביטוי הולם בענישה המוסכמת.
במקרה הספציפי נעשו כל הטעויות האפשריות. המשפחה והסנגוריה, לא שותפו ולא עודכנו בפרטי העסקה. היא בוצעה, במהירות, בזלזול ובשקט. השופט/ת - יכלו בקלות לדחותה, ולא להסכים לעונש מגוחך של 1000 שקלים קנס, שלילת רישיון קצרה ועבודות שירות למען הציבור.
הנשיא גרוניס, בבג"ץ רמז שההחמרה יכולה להתבצע, במצב הנוכחי המשפטי, רק לגבי שלילת הרישיון לצמיתות. מהלך שלמעשה היה צריך להיות מלכתחילה וכיום אין לו כל ערך ממשי. שמעתי את הטיעון המגוחך של משפחת הדורס, שחייו נהרסו, לא יישן בלילות והמצפון מעיק לו. ובכן, בא לבכות - הדורס יצטרך לנסוע באוטובוס או במונית, ייקח כדורי שינה וכדורים נגד מצפון לא נקי.
ומה לגבי חיי הילדה ומשפחתה? חייה לא נהרסו, הוריה, אחיה ומה לגבי העתיד?. הפתרון היחידי של הפלונטר המשפטי - שבג"צ יחרוג מהחוק היבש, על בסיס של פגיעה בכללי הצדק הטבעי - ועל בסיס נימוק של עיוות דין יורה על קיום משפט חוזר.

תאריך:  17/06/2012   |   עודכן:  18/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דריסת שחר גרינשפן: לבקש "משפט חוזר"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
טעות טעות טעות!
בוריסב.ב.  |  17/06/12 19:02
2
אל תהיה אידיוט שימושי
אליק א.  |  18/06/12 09:09
 
- תגובה ל- 2
שאול א.  |  18/06/12 10:08
 
- פכטר צודק ונימוקיו מבוססים. ל"ת
אלישמע  |  18/06/12 11:26
 
- לא הבנת אותי
אליק א.  |  18/06/12 12:12
3
רבותי למה סתם לריב במקרה דנן
כשכולם אומרים זהה  |  19/06/12 07:31
4
נאשם אדיוט יבקש משפח חוזר=====
יוד יוד  |  24/06/12 09:36
5
השופטת טל אוספלד נאוי
58  |  26/06/12 18:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
כשאדם אומר דברים בוטים ובצורה חריפה, יש להתייחס לתוכן הדברים ולהקשר שבו הם נאמרים ולאחר מכן ניתן להתווכח על מהות הדברים
נורית גרינגר
אנחנו צריכים להיות מוטרדים. הבעיה של שנאת היהודים לא תיעלם מעצמה. אם לא נלמד מההיסטוריה, אנו נידונים לחזור על הגרוע מכל
גלעד הראל
שמה של אירן נקשר שוב במתקפת סייבר הפעם בתפקיד התוקף. מומחים מאוניברסיטת טורונטו גילו שהמשטרים באירן ובסוריה משתמשים בתוכנות ריגול נגד מתנגדי המשטר. על-פי הערכת החוקרים, משטרים אלה הפיצו תוכנה המתחזה ל-"Simurgh" אשר עוקבת אחר פעולות המחשב של המשתמש ויכולה להביא למאסרו
דניאל גיגי
דוח מבקר המדינה שמטיל על ראש הממשלה את האשמה בכישלון המבצע על המרמרה, חושף את "פניה" האמיתיות של ממשלת נתניהו שמתחבאת כל הזמן מאחורי ספינים והפצת שנאה. המחדלים של הממשלה הם מחדלים מזיקים מאוד שכבר מזמן היו אמורים לגרום לנפילתה, אבל יועצי התקשורת של נתניהו הצליחו באמצעות הפצת שנאה להסיט את הדיון מתפקודה הלקוי של הממשלה
נורית גרינגר
כל עוד ממשלת ישראל אינה טוענת לזכויות החוקיות שלה לארץ מנהר הירדן ועד לים התיכון, הקרוסלה ההרסנית של הארץ הזאת אף פעם לא תיגמר. מדוע קשה לכל יהודי החי בישראל להכניס לראשו שבלי יהודה ושומרון לא תהיה מדינת ישראל. קווי הגבול הסופיים של מדינת ישראל חייבים להיות במזרח - נהר הירדן, ובמערב - הים התיכון, ובכל שטח זה יהודים חייבים להיות הרוב המכריע
רשימות נוספות
נורמטיביות נוסח שופטי ביהמ"ש המחוזי בנצרת  /  איתמר לוין
בוטלה פסילת רשיונו של ח"כ מגלי והבה  /  איתמר לוין
מסתמן: רשיונו של דורס גרינשפן יישלל לצמיתות  /  איתמר לוין
לאבד את הבלמים  /  אפרים הלפרין
אולי די?!   /  מיכל גרינברג-כהן
הנהג הערבי בישראל  /  יחיאל (חיליק) רוזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il