X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנקל מספר לנו שוועדת וינוגרד הצביעה בהחלטת הביניים על אחראים, ביניהם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, ואחרים. אמת לאמיתה. אבל מה שוכח עו"ד בנקל לספר לנו? הוא שוכח לספר לנו שבדוח הסופי נעלמו כל המסקנות האישיות!
▪  ▪  ▪
עו"ד יוסף בנקל [צילום: יח"צ]

במקרה נפל לידי היום גיליון של מעריב, שם אני קורא את דבריו ה"מלומדים" של עו"ד יוסף בנקל. הוא גוזר גזירה שווה בין ועדת וינוגרד אשר כללה בהחלטת ביניים מסקנות אישיות, לבין הצורך במסקנות אישיות כלפי פרקליט המדינה.
בואו נקדים ונאמר שאין אנו מחסידי הפרקליטות. לטעמי, הפרקליטות נגועה בנגעים רבים. ניתן להסיק מהתנהלותה שהיא מושפעת פוליטית. עוד פחות אנו מאמינים בזרוע החקירות שלה - המשטרה, וראוי לחקור את פעילות הפרקליטות לפחות מימיה של טליה ששון ודוח המאחזים דרך האתרוג אריאל שרון, האתרוג של עו"ד יחזקאל ביניש, דרך ההתנהגות התמוהה בפרשת אשכנזי-הרפז, וכלה בהעמדה לדין של אהוד אולמרט. אני משוכנע שוועדת חקירה בלתי תלויה תמצא את פרקליט המדינה דהיום בעניין אולמרט צדיק שבצדיקים לעומת כל המקרים האחרים.
בואו נראה מה מספר לנו עו"ד בנקל ומה הוא נמנע מלספר לנו.
הוא מספר לנו שוועדת וינוגרד הצביעה בהחלטת הביניים על אחראים, ביניהם ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט, ואחרים - אמת לאמיתה. אבל מה שוכח עו"ד בנקל לספר לנו? הוא שוכח לספר לנו שבדוח הסופי נעלמו כל המסקנות האישיות! כלומר, שבשורה התחתונה, המומחה וינוגרד העדיף שלא להסיק מסקנות אישיות! וגזירה שווה לפרקליט המדינה - מסקנות אישיות יוק! לא כן? אבל פרט "שולי" זה לא מוזכר על-ידי בנקל.
אז אולי, אולי לא מכיר עו"ד בנקל את כל פרטי ועדת וינוגרד? וגם כאן התשובה שלילית. עו"ד בנקל, או יותר נכון סא"ל ב(מיל.) בנקל, התנדב לייצג את הסניגוריה הצבאית בדיוני בג"צ וינוגרד בין מסקנות הביניים לבין המסקנות הסופיות של ועדת וינוגרד, ואת הפרט החשוב הזה הוא גם "שוכח" לספר לנו.
ומה אמר וינוגרד על מעורבות הסניגוריה הצבאית שהייתה מיוצגת כאמור על-ידי עו"ד בנקל?
בואו נצטט: "אכן עסקינן בביזיון – אך זהו ביזיונה של הסנגוריה הצבאית... הדברים הינם חמורים ביותר, שכן אין בהם אלא כדי לנסות ולפגוע באמון הציבור בוועדה, הא ותו לא... ולא נותר לנו אלא להסיק מסקנה מאד פשוטה: כל תכלית העתירה הינה לנסות ולפגוע באמון הציבור בוועדה, לתקוע מקל בגלגלי עבודתה של הוועדה – עבודתה בהכנת הדוח הסופי... חבל לנו – חבל מאד – שרשות בכירה בצבא הגנה לישראל מנסה כך לפגוע בוועדה, שכל תכליתה הינה לשפר את הליקויים שנתגלו, בין היתר, בצבא הגנה לישראל. חבל לנו, ולא נוסיף על כך עוד...".
אז מה הקשר בין הכתרים שקושר בנקל לוינוגרד במעריב לבין מה שסבר וינוגרד בזמן-אמת על פועלם של לקוחותיו של בנקל, לקוחות שהוא ייצג בהתנדבות למילואים? קשר עמום, אה? ומה מתוכו מפרט לנו בנקל? אפס, אפס בריבוע.
ואם לא די באלה, הרי שעוד פרט "זניח" לא מוזכר על-ידי בנקל והוא - ששותפו למשרד עו"ד ראב"ד היה ואולי גם הינו חבר בפורום החווה; הוא היה המקים של קדימה; וכתובתה הראשונה של קדימה הייתה בכתובת של משרדם של ראב"ד ובנקל.
המעורבות העמוקה של בנקל בוועדת וינוגרד, האמירות הקשות של הוועדה על לקוחותיו של מר בנקל, אשר ודאי ביטאו את רצונם בעזרתו, וזכו לקיתונות של ביקורת נוקבת מוינוגרד; ועל אחת כמה וכמה הקרבה הענקית של משרדם של ראב"ד-בנקל לקדימה, לפורום החווה ולאהוד אולמרט, היו אמורות למנוע מעו"ד בנקל מלהביע דעה בפומבי בפרשה בה נפגע לכאורה אהוד אולמרט, וודאי מחייבות את בנקל לגילוי נאות בכל האמור לקשר המאוד אישי שלו ושל משרדו לוועדת וינוגרד, לקדימה ולאהוד אולמרט. מה חבל שעו"ד בנקל לא התעלה על עצמו ועלה על בנקט, פשוט עלה על בנקט.

תאריך:  12/07/2012   |   עודכן:  13/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד בנקל עלה על בנקט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מבין מה הבעיה?
אורי פ  |  14/07/12 21:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התגובות לפס"ד אולמרט מצביעות על נורמות שירדו אל מתחת לקו האדום    תראו איזה מעמד היה לאמנון דנקנר בלשכת שר התמ"ת    בית המשפט העליון מעניק גיבוי כמעט מוחלט לגירוש המהגרים הבלתי-חוקיים    משרד האוצר מסתיר הצעות חוק לא נעימות    הסניגוריה הציבורית מבצעת וידוא הריגה לחוק הסוביודיצה    השבוע התקרבנו עוד יותר למעמד של מדינת עולם שלישי
דמיטרי רייזמן
מדי כמה שבועות אנו ניצבים לפני ה"משימה לאומית" הבאה    מישהו, עליון ונסתר מעין הציבור, מחליט שכעת זאת היא המשימה    ואז כולם מתנפלים - כל ה"מי ומי" מביעים את דעתם, בטלוויזיה, ברדיו, על גבי דפי העיתונים והאינטרנט, שלא נדבר על העיתונאים עצמם
אפרים זלמנוביץ
"לדחות חקירת ראש הממשלה לאחר סיום תפקידו ובוודאי שאין להגיש נגדו כתב אישום כל עוד מוטל על כתפיו עול הנהגת המדינה"    זוהי הקריאה בפסק דין הלכתי חדש שהוצאתי לאחרונה
איתמר לוין
המחדלים שהתגלו בחקירתו ובמשפטו של משה סויסה מצדיקים הרבה יותר ביקורת על המשטרה והפרקליטות מאשר משפט אולמרט    תופעה חמורה ביותר שהתגלתה בשני התיקים היא פערים משמעותיים בין ההודעות הכתובות לבין תמלילי החקירות - דבר המלמד על מדיניות של הגשת הודעות מבושלות, חלקיות ומגמתיות
גד גזית
על זה הרוב החילוני החצוי יכול להסכים בקלות יחסית, וזה ייתר המחלוקת ואת הצורך לחוקק בכפייה חוקים שיקשה לאכוף אותם    זה אומנם לא ישלח את החרדים והערבים לשרת את המדינה שאינם רוצים בה, אבל זה יעניק כוח עודף משמעותי בידי ציבור הרוב, שחש אחריות ומחויבות למדינה ולגורלה, שאותו המדינה חייבת להעדיף לקדם ולעודד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il