X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ראשי המחאה החברתית לשאול את עצמם האם באמת הם כואבים את כאבו של סילמן או שאולי הוא רק סטטיסט/ניצב במשחק הגדול שלהם מראשית שנות ה-90 לא התווספו דירות חדשות למערך הדיור הציבורי המשמעות היא שעשרות אלפים ממתינים בתור לקבלת דירה שכנראה לעולם לא יקבלו
▪  ▪  ▪
יש דירות, אך לא מאכלסים אותן [צילום: פלאש 90]

עברו כמה שבועות מאז המחאה החברתית הגיעה לשיאה, כך נדמה לי, במעשהו הקיצוני של סילמן ז"ל שהצית את עצמו בכיכר. ככה התחילה המהפכה בעולם הערבי, וככה קיוו חלק מהמוחים, שיקרה כאן. זרוע נטויה וידאה שמקרה זה לא יצבור אהדה שתגרום לכיכר רבין להפוך לכיכר תחריר, והמעשה הדומה של תושב באר שבע רק יומיים אחרי, הושתק ונמחק באותה מהירות שהאש כבתה.
המעשה של סילמן הוא מעשה קיצוני ועצוב, שלא משקף כלל וכלל את מה שראשי המחאה מנסים לנכס לעצמם. ראשי המחאה החברתית של 2011 ו- 2012 לא מחו מעולם למול כאבו של סילמן, לא ייצגו אותו, ולא חשבו לייצג אותו מול הרשויות האטומות. תשאלו את עורכי הדין ויועצי התקשורת שעובדים בשירות דפני ליף וחבריה, אם הם היו מוכנים לייצג את סילמן מול משרדי הממשלה השונים. נוח לראשי המחאה להפנות אצבע- ובצדק- למוסדות המדינה, אבל שישאלו את עצמם האם באמת הם כואבים את כאבו של סילמן או שאולי הוא רק סטטיסט/ניצב במשחק הגדול שלהם.
כתבה מרתקת עם רגב קונטס מיום 13.7.12 בידיעות, מתארת מחאה קצת פחות תמימה. הוא גייס עשרות אנשי מקצוע שייצרו אלפי סלוגנים, כרזות, קמפיינים, אירועים במדיה החברתית. ההערכות מדברות על כרבע מיליון שקל עבור אותם אנשי מקצוע. זו תמימות לחשוב שמאחורי דפני ליף וחבריה, לא עומד מנגנון משומן ומיומן, לא בהכרח פוליטי, שיודע בדיוק מה הוא רוצה.
מסכן עם תעודה
מדורים כלכליים מדווחים, שמאות דירות עומדות ריקות ובחברת "עמידר" מסבירים כי מדובר במבנים שמיועדים ל"פינוי-בינוי" או שהם ממוקמים באזורים לא מבוקשים. בארגוני הסיוע מכירים אנשים שממתינים שבע שנים בתור לדיור ציבורי. הקש ששבר את גב הגמל של סילמן היה החשש שלו שיהיה מחוסר דיור. פעיל חברתי אמיתי, אומר שכיום כדי להיות זכאי לדיור ציבורי, צריך להיות מסכן עם תעודה, או אם חד-הורית עם ילדים שמתקיימת מקצבת ביטוח לאומי. ומדובר בשיטה. הרשויות אימצו את השיטה ומפעילות אותה נגד אזרחים. מדובר בביורוקרטיה במובן הרע שלה.
בבאר שבע לדוגמה יש 61 דירות ריקות, מתוכן רק 36 ראויות לאכלוס. בדימונה 78 דירות, אך רק אחת אינה ראויה לאכלוס. במצפה רמון 42 דירות ריקות ובערד 14. ב"עמידר" אומרים כי הזכאים מסרבים לקבל את הדירות הללו ולהתאכלס בהן בגלל המיקום ביישובי פריפריה מרוחקים או בשכונות קשות. בדירות אחרות יש בעיות הנדסיות וחלקן מיועדות להריסה.
זה יפה שבעמידר יש תשובות. כי יש כאלו שממתינים לתשובה מהם כבר כמה חודשים ואין מענה.
דוחות של מבקר המדינה והכנסת קבעו בשנים האחרונות כי למעשה, מערך הדיור הציבורי בישראל קרס. פעם, כולם גרו בדיור ציבורי. היום, הדיור הציבורי מתקשר למסכנות ועוני.
מי דואג?
2,400 זכאים ותיקים ממתינים לדירות בדיור הציבורי. בנוסף, לפי משרד הקליטה, ממתינים יותר מ-27 אלף עולים לדירות בדיור הציבורי. מראשית שנות ה-90 לא התווספו דירות חדשות למערך הדיור הציבורי. המשמעות היא שעשרות אלפים ממתינים בתור לקבלת דירה שכנראה לעולם לא יקבלו. ההערכה היא כי לפחות מאות שמבקשים מדי שנה זכאות לקבלת דירה נדחים בשל הקריטריונים הקשוחים ובנוסף נדחים אלפים שמבקשים סיוע בשכר דירה.
עובדת סוציאלית מספרת כי "המבחנים לזכאות לדירה הם יחסית גבוהים ורוב האוכלוסיה לא זכאית. אנשים מתוסכלים מזה. הם לא יכולים לשכור דירה ולא לקנות". ולא שהם לא ניסו, אבל נחשו - מי דואג לדיירי עמידר?
ב-1998 חוקקה הכנסת שני חוקים בנושא: חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי וחוק זכויות רכישה, שנותן לדיירים שהתגוררו בדירות בניהול החברות המשכנות "עמידר", "פרזות" ו"חלמיש", את הזכות לקנות את הדירות במחיר מסובסד מאוד.
באותה שנה, רק שבעה חודשים לאחר מכן החוק הוקפא על-ידי ממשלת נתניהו הראשונה מבלי שמכרו דירה אחת. ב-1999 התקבלה בתקופת ממשלת ברק החלטה שאפשרה את מכירת הדירות, אך בניגוד לחוק שקבע כי הכספים יושקעו במערך הדיור הציבורי, הדבר לא נקבע במפורש.
נכון לשנת 2011, קיימות כ-75 אלף דירות במלאי של מערך הדיור הציבורי, לעומת כ-108 אלף דירות ב-1999. אלו שמחכים ואלו שבהמתנה, צריכים לזכור את זה טוב.

תאריך:  26/07/2012   |   עודכן:  26/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סילמן - איש בודד מול מערכת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
משה סילמן אינו סמל.לוזר שהתאבד
יהודה דרורי  |  26/07/12 14:28
2
לא יפה!
רגב קונטס  |  26/07/12 16:08
 
- תגובה לרגב
אזרחית אמיתית  |  27/07/12 10:09
 
- תגובה
יוסף קנדלקר  |  1/08/12 14:49
3
אף אחד לא שואל את המתבקש
איפוא 2 אחיותיו   |  26/07/12 19:50
4
חסרים מטורפים מתאבדים ?
ישמעאל  |  27/07/12 09:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: שלושה אוחזים בקדימה הגוועת    הַכֵּה אוצר בכיס העניים    קדימה אוכל בריא בבתי הספר (ושַאפו לשר החינוך)    מפניני הקלישאות של יאיר לפיד    העישון מזיק לבריאות    לא רק המימסד אשם בגל ההצתות    ולקינוח רגע של עברית
אלי אלון
כיום, רוב בעלי הדירות אינם רשאים להיכנס לחשבון הבנק של ועד הבית ללא אישורו, חשבון שהוא למעשה גם חשבונם    בכך בעצם נמנעת מהם היכולת לעקוב מקרוב אחר הפעילות בחשבון זה    התוצאה: היעדר שקיפות לגבי הפעילות בחשבון זה ופתח להתנהגות לא אתית ואף מעשי מרמה ומעילת כספים מצד חברי הוועד
הלל ויס
השתיקה העלובה והדמומה בינתיים של כלל ציבור יש"ע ושל כלל יהודי העולם היא המאפשרת ליועץ המשפטי ולמיכאל ספרד ולבג"ץ כמו לרבני התחנונים ועורכי הדין, כביכול מטעמנו, הרואים עדיין בבית המשפט העליון ובפרקליטות מוסדות הראויים להתייחסות לפיה הם נחזים להיות מוסדות חוקיים. עמדה בזויה זו מתישה את דמי ישראל
יאיר דקל
את השיעור למדתי אז וגם היום, אחרי קניית מכונית במאה אלף, אני לא מזלזל בקניית חולצה במאה. צריך להחליף דיסקט
צ'לו רוזנברג
יש כאן הפקרה של ביטחון אזרחי ישראל לטובת מהלכים פוליטיים נלוזים. ומדוע הם נלוזים? כי מי הוא הח"כ דואן? מישהו שמע עליו? מה לו ולסגן שר? וישנה עוד דמות מאוד מוכרת ומאוד בולטת בפוליטיקה הישראלית, הלא היא הח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', שגם היא דרשה להיות סגנית שר. כמובן שדרישות "הקוורטט" נועדו רק לטובת ביטחון ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il