X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מנתונים שהגישה המדינה בתשובתה לבג"צ בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד הכנסת וממשלת ישראל בעניין חוקיותו של חוק טל
▪  ▪  ▪

בהודעה משלימה שהעבירה השבוע (6.7.2005) המדינה לבג"צ מגלה המדינה, כי נכון ל-9.5.05 עומדים מספר דחויי השירות, אלו ש"תורתו אומנותו", על 41,450 אזרחים. עוד עולה מהנתונים, כי מבין כלל המצטרפים למסלול "תורתו אומנותו" רק 55% בממוצע נותרים במסלול, ואילו היתר מתגייסים, או מקבלים פטור מן השירות.
ההודעה המשלימה נמסרה במסגרת עתירתם של התנועה לאיכות השלטון, תנועת ישראל אחרת, יוסף לפיד ועו"ד יהודה רסלר נגד הכנסת וממשלת ישראל בעניין חוקיותו של חוק טל. העתירה הוגשה עוד בשנת 2002, עם קבלת חוק טל בכנסת וההליך בה נמשך עד היום.
כזכור, חוק טל התקבל בכנסת ב-24.7.02 ונכנס לתוקפו ב-1.3.03. לפי האמור בחוק טל תלמיד ישיבה העומד בתנאים הקבועים בחוק יכול לקבל דחיית שירות למשך שנה. דחיה זו ניתנת להארכה לתקופות נוספות בנות שנה אחת, וזאת עד לקבלת פטור משירות בהתאם לפקודות הצבא.
בגיל 22, ולאחר 4 שנות דחייה עומדות בפני תלמיד הישיבה מספר אפשרויות:
1. שירות אזרחי של שנה אחת לפחות שלאחריה יקבל פטור משירות סדיר. (שירות אזרחי אף יכול לשמש כתחליף לשירות מילואים).
2. בחירה בשנת הכרעה במהלכה אין עליו חובת גיוס למרות שאין הוא לומד בישיבה. בתום אותה שנה יוכל לבחור האם להתגייס, האם לשרת שירות אזרחי, או האם לחזור לישיבה.
3. גיוס או המשך דחיית שירות.
בעתירתה של התנועה לאיכות השלטון, ביקשה התנועה והעותרים הנוספים להורות לבית המשפט לקבוע כי חוק טל איננו חוקתי מכיוון שזה נוגד את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו מכיוון שזה פוגע בשיוויון ו"מפלה בין דם לדם", איננו לתכלית ראויה ואיננו מידתי.
בתשובתה, דוחה המדינה את טענות התנועה ומשיבה כי:"אין להכחיש כי הפתרון שבו בחר המחוקק אינו מביא לפתרון מיידי לפגיעה שלה טוענים העותרים. אולם לאחר שבחן את ההיבטים של הסוגיה סבר המחוקק כי זוהי הדרך הטובה ביותר בנסיבות העניין".
לאור התמשכות העתירה ביקש בג"צ מהמדינה להגיש לו, זו הפעם השנייה, הודעה משלימה בדבר היקף השימוש בהליך דחיית השירות למי ש"תורתו אומנותו".
מההודעה המשלימה שהגישה המדינה השבוע (6.7.2005) כותבת המדינה: "צה"ל אינו מחזיק נתונים לגבי הזיקה הדתית של המיועדים לשירות ביטחון (מלש"בים). דהיינו, אין נתונים לגבי היותו של המלש"ב חילוני, מסורתי, דתי, חרדי וכו'. בידי צה"ל קיימים נתונים כוללים לגבי מי שבחרו במסלול של תורתו אומנותו. נתונים אלה אינם מתייחסים לציבור החרדי בלבד. זאת מכיוון שחלק מבין דחויי השירות משתייכים לציבור הדתי לאומי. אלה לומדים תקופה קצרה בישיבה ואז מתגייסים לצה"ל במספר מסלולים אפשריים".
מהנתונים שמפרסמת המדינה עולה, כי נכון ל-9.5.05 עומדים מספר דחויי השירות (מי ש"תורתו אומנותו") על 41,450 אזרחים. עוד מגלה המדינה כי מבין כלל המצטרפים למסלול "תורתו אומנותו" רק 55% בממוצע נותרים במסלול, ואילו היתר מתגייסים, או מקבלים פטור מן השירות.
המדינה: 31 התגייסו
מהחלוקה לגילאים עולה, כי עיקר דחויי השירות (22,387) הוא בגילאים 18-22. עוד עולה, כי האוכלוסיה בגילאים 23-28 היא סטטית בעיקרה. דהיינו אחוז המתגייסים בה אינו גבוה, וכך גם אחוז מקבלי הפטור וכי החל מגיל 29, קיימת מגמה של קבלת פטור מטעמים של מצב משפחית וגיל.
נכון לחודש יולי 2005, יצאו לשנת הכרעה 1,115 דחויי שירות. מתוכם סיימו את שנת ההכרעה 457 דחויי שירות. מבין אלה שחזרו משנת הכרעה, 31 התגייסו, 85 קיבלו פטור משירות, 106 חזרו למעמד של תורתו אומנותו, 178 נמצאים בהליכי גיוס, 48 ממתינים לשיבוץ בשירות אזרחי, 9 נמצאים בחו"ל.
עוד מגלה המדינה, כי הוועדה לכינון שירות לאומי אזרחי, בראשותו של האלוף (מיל') דוד עברי הגישה את המלצותיה בחודש פברואר 2005 כאשר המלצתה העיקרית של הוועדה היא לאפשר שירות לאומי ואזרחי לכל אזרחי ישראל ותושביה, אשר אינם נקראים לשירות ביטחון או פטורים משירות ביטחון. יש לציין כי ועדת עברי לא טיפלה ישירות בנושא הסדר תורתו אומנותו אך המלצותיה תקפים גם לגבי הסדר זה.
לפני כחודשיים כונס דיון בראשות ראש הממשלה, אריאל שרון, לשם דיון בהמלצות ועדת עברי. ראש הממשלה הורה להביא את המלצות הוועדה לדיון בממשלה.
השבוע (5.7.05) קיימה שרת המשפטים, ציפי לבני, דיון בסוגיה בהשתתפות נציגי משרד הביטחון, צה"ל, משרד האוצר, משרד הרווחה, צה"ל ומשרד המשפטים. המלצות השרה יועברו לראש הממשלה בימים הקרובים.

בג"צ 6427/02
בג"צ6428/02
בג"צ 6429/02
בג"צ 6438/02
תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  10/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
שישה רבנים מרכזיים מהציונות הדתית-לאומית, חלקם מתנגדים לתוכנית ההינתקות נפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה    הרב דניאל שילה: המשטרה ושב"ס פרצו את גבולות המחאה
מיכאל דבורין
מדד מוסר התשלומים של דן אנד ברדסטריט ישראל מראה החודש על הרעה קלה של 0.5% במוסר התשלומים במשק, כאשר בחודש יוני, 14.5% מכלל החברות במשק הישראלי פיגרו בתשלומים לספקיהם לעומת 14% במאי
ענבל אביב
הדירות במחירים של החל מ-210 אלף דולר    הפרויקט נבנה על-ידי אפריקה ישראל וחברת ב.ס.ט. ייזום ובנייה בע"מ
מיכאל דבורין
החברה שבשליטתו - נוקי מוצרי תינוקות בע"מ החלה להפעיל את מערך הייצור לדייסות בראשון לציון, את קו האביזרים לתינוקות, ואת יבוא ושיווק תחליפי החלב, הציוד והמלאי
עומר שיקלר
מחמד סלאם מחמד עוואד, בן 20 חשוד ברצח מאבטח עבודות בניית גדר ההפרדה לפני שמונה חודשים    הואשם בשישה סעיפי אישום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il