X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רוצים לצאת מחוץ לעיר? למה לא לצאת לטיול בצפון? לפניכם הצעה לטיול משפחתי של יומיים בגליל העליון, כולל לינה, אטרקציות כיפיות ואפילו מקומות שווים לאכול
▪  ▪  ▪
כיף בצוק מנרה [צילום: רינה נגילה-יח"צ]

שיא הקיץ, במרכז הארץ כבר אי-אפשר להסתובב בלי להיות דביקים מזיעה. הטיול שנתאר כאן הוא על תקן המלצה ליום-יומיים (או יותר) מופלאים בגליל העליון. מובטח לכם שתפיקו ממנו כל מה שאתם צריכים כמשפחה כדי לבלות נהדר, עם נקודת עניין לקטנטנים, לצעירים, למתבגרים ולמבוגרים. כל אחד ימצא את מבוקשו.

מתחילים את הטיול במנוחה

קודם כל מתמקמים בחדרים. תופתעו לגלות שהנסיעה לגליל העליון פחות ארוכה משחשבתם. נמליץ לכם על שני ישובים מקסימים: הראשון הוא רמות נפתלי, כפר תיירותי עם כ-130 יחידות אירוח. ההיצע הרחב במקום מאפשר לבחור לינה שתתאים למשפחה, כולל בריכה וחדר אוכל לשימוש עצמי (למשל הקומפלקס של חדרי האירוח "נופש בהרים" של שרהל'ה הוותיקה והמקסימה), אבל גם לזוגות. האפשרויות רבות, המחירים לא מופקעים, והכי חשוב - היישוב עצמו מלא קסם.
אפשרות נוספת ללינה, קיימת ביישוב מלכיה, השוכן ממש על קו הגבול עם לבנון. בקיבוץ פועל "מלון המטיילים מלכיה", ובו דירות נופש כפריות, חדרי סטודיו וחדרים זוגיים. כולם מעוצבים בצורה נעימה. המחירים של המקום נוחים, ובנוסף בסביבתם תמצאו כרי דשא מוצלים, פינות למנגל, בריכת שחייה הפתוחה בעונה, פינת חי חביבה, ועוד מתקנים שמתאימים לבילוי משפחתי נינוח. בנוסף, המלון משמש מרכז ממנו אפשר לצאת לטיולים ברגל או ברכב למקומות יפהפיים כמו אגמון החולה, צפת, ראש פינה, "נחל דישון", יער ביריה, צוק מנרה ועוד.
אחרי שתתמקמו תוכלו ללכת לתור קצת את הסביבה הקרובה. למלכיה מורשת קרב ענפה ומרשימה במיוחד, עם סיפורי גבורה ייחודיים ולא מוכרים. מומלץ להגיע אל המצפור לזכר הנופלים, הממוקם בחורש הטבעי במרחק דקות הליכה מעטות מהחדרים. הנוף הנשקף ממנו פשוט מהמם. שילוב מהפנט של ירוק וחום, של הרי הגולן ועמק החולה, כרמים ומטעים ירוקים של עצי בוסתן ופרי, והר החרמון הנישא באופק. קחו את הילדים לשם ותרוויחו עוד קצת ידע על ארץ ישראל, מפגשים עם צמחייה וחי האופייניים לאזור, ונקודת תצפית מרתקת.

הטיול האמיתי מתחיל

קמתם? בוקר טוב. לאחר ארוחת בוקר גלילית צאו לטייל ביישוב. ברמות נפתלי - הממוקם, אגב, על תוואי שביל ישראל - פועלים גלריה, מבשלת בירה ועוד. בעת שיטוט ברחבי המושב מומלץ לקחת את הילדים אל ביתה של גאולה הראל, אומנית בתחום הטקסטיל המייצרת בובות בעבודת יד. אפשר רק להתבונן, אין כל חובה לקנות, והמפגש עם האמנית עצמה ועם ביתה עטור הבובות מקסים. במושב פועלים ארבעה יקבי בוטיק: יקב שלושה גפנים, יקב עמרם, י"קב רמות נפתלי" ויקב נעמן. הארבעה שונים זה מזה ולכל אחד ייחוד משלו, אולם בכולם מתקיימים סיורים מאורגנים ויודעים לארח באופן מרתק וברוחב לב. ביקור ביקב נדמה אולי כפעילות למבוגרים בלבד, אבל לא כך הוא. אומנם הילדים ייאלצו לוותר על טעימת היין המסחררת, אבל הם יוכלו להתלוות אליכם בעת הסיור ביקב, להתרשם מהכרמים ומהסברים על תהליך הייצור, ואולי גם לקבל השראה בנוגע לשאלה מה ירצו לעשות כשיהיו גדולים.
היעד המרגש והמרשים ביותר ברמות נפתלי הוא ללא ספק אתר ההנצחה לזכרו של בן הישוב רב-סרן איתן בלחסן, מפקד סיירת צנחנים שנהרג בפברואר 99' בעת קרב קשה בלבנון. האתר הוא מצפה, אותו עיצבה האדריכלית רחל בן-דוד, וממנו ניתן להשקיף אל עמק החולה, הרי הלבנון והחרמון. המעקה של המצפה מרובד בלוחות ועליהם כרטיסי טווח וציוני מקום של הנוף הנפלא. תוכלו להסביר לילדים על המראות ולאחר מכן לקחת אותם להתרשם מהייחור המלבלב מעץ הערמונים של אנה פרנק, שניטע בקרבת המצפה. ספרו להם שמדובר בעץ ערמונים שצמח ליד הבית שבו הסתתרה הנערה היהודיה בשואה, ושאוזכר רבות ביומנה. העץ הזקן, שהיה עבורה סמל לחירות ולתקווה, קרס בסופה בחורף האחרון ולפני שנכרת לגמרי נלקחו ממנו ייחורים שישתלו ברחבי העולם ובישראל ברמות נפתלי, כדי שהעץ שימשיך לחיות ולהיות סמל של תקווה וחירות גם בעתיד. מרגש.

עולים גבוה: צוק מנרה

בצוק מנרה יש שלוש תחנות (תחתונה, אמצעית, ועליונה) שביניהן מחבר הרכבל הארוך בישראל. אורכו 1,940 מטר והוא מטפס לגובה של 750 מטר, עד למצוק העליון. הרכבל הוא אטרקציה לוהטת בעבור כל בני המשפחה והנוף ממנו מסחרר. אל חשש - מדובר במתקן יציב ובטוח שממש חבל להחמיץ.
לדעתי, אפשר לבלות באתר בקלות יום שלם. יש בו תחנות הפעלה ופעילויות רבות לכל המשפחה. אחת מהן היא התחנה "רכבת בצוק": מדובר בטרקטור המוביל שתי קרוניות ומסיע עד 40 אנשים במסלול מעגלי. הסיור יוצא בכל שעה עגולה מהתחנה העליונה ועובר לאורך כביש המערכת, עמדת האו"ם, מגיע לתצפית על לבנון, לתצפית על עמק החולה וכן עורך סיור במטעי הקיבוץ. בפסגת הצוק יש גם בריכת שחיה (בעונה) והכי חשוב - הפעלות יצירה לילדים הקטנים יותר. בתחנה התחתונה נמצאת אטרקציה פופולרית שהילדים מאוד אוהבים: מגלשות הרים באורך של כ-1,200 מטר. במקום מתקיימות מגוון פעילויות (בתשלום): סדנת טיפוס וגלישה ממצוקים, סדנת צילום בטבע עם הצלם טל גליק, ועוד. חשוב לברר פרטים על מועד הסדנאות והפעילויות לפני ההגעה. בנוסף, הוכשרו על-ידי קק"ל מסלולי הליכה בחורש הטבעי. המסלולים בדרגות קושי שונות ומיועדים למיטיבי לכת וכן למשפחות עם ילדים.
במרומי הצוק ממתין למבקרים בית תה כפרי גלילי של השף פראנק אזולאי. בבית התה מגישים מגוון חליטות ותה מכל העולם לצד מעדנים ודליקטסים מיניאטוריים - מאפים, כריכים, סלטים, קישים ועוד. גם מבית התה הנוף לא פחות מעוצר נשימה, ואוויר הפסגות מחיה נפשות. זו נקודה נהדרת להפוגה קצרה או ארוכה ביום הטיול הארוך.

עמוק בבוץ: טרקטורוני דישון

אם לא שבעתם אקשן בצוק, אין כל ספק שטיול טרקטורונים יספק את כל צרכיכם, ויותר. ב"טרקטורוני דישון", שנמצאים בכניסה למושב דישון, יציעו לכם טיולים ממונעים מלהיבים, הנפרשים על פני שטח רחב וכוללים טיולים בני שעה או יותר (עד יומיים). טיול השטח מתבצע כשאתם נוסעים בטרקטורונים חד ודו-מושביים או בריינג'רים, המתאימים לנהג ושני נוסעים. האפשרויות למסלולים רבות ומומלץ במיוחד טיול משגע לנחל דישון ולבקעת קדש.
הטיולים מתבצעים בנהיגה עצמית בליווי מדריכים, ובמהלכם תעצרו בפינות טבע קסומות וירוקות לשתיית קפה ותה צמחים. טיול בדרך זו מאפשר להגיע למקומות שלא מגיעים אליהם לרוב, וליהנות גם מהאתגר. תופתעו לגלות שהטרקטורונים צולחים פשוט כל תוואי דרך ומקנים תחושה בטוחה ומיוחדת במינה.

נפרדים מהצפון עם טעם איטלקי

לקינוח נמליץ לכם על דובדבן איטלקי מופלא: נונוצ'לו - מסעדה איטלקית השוכנת במושב דישון, בצמוד למתחם הטרקטורונים. המסעדה כפרית ונראית ומרגישה באמת כמו פונדק דרכים פסטורלי, אבל הדבר המפתיע ביותר בה הוא האוכל המעולה, לא פחות. פיצות, פוקצ'ות, פסטות איכותיות ברטבים מצוינים, ומתוקים ביתיים מושלמים. הכל חלבי, משובח ואותנטי, עם טעמים שכולם, פשוט כולם, אוהבים. האם יש דרך טובה מזו כדי לסיים טיול מופלא ולצאת בחזרה בדרך הביתה?

תאריך:  08/08/2012   |   עודכן:  08/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קח מקל, קח תרמיל: מטיילים בגליל העליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גבור, תוניסיה
מפלגת השלטון האיסלאמית לא מפחידה את התוניסאים, הממשיכים לנהל אורח חיים אירופי-חילוני. המצב הכלכלי הירוד מפחיד אותם יותר. היהודים חוששים גם מהתרבות גילויי השנאה, ומתכנסים יותר בתוך קהילותיהם. ביקור נדיר בתוניסיה, הסנונית הראשונה של האביב הערבי והאחרונה שעוד אפשר לדבר בה על אביב
ד"ר אילן פרייס
גם בגיל 70 ו-80 אפשר ליישר שיניים, וגם אם הקצב יהיה מעט איטי יותר, התוצאות עדיין יכולות להיות מעולות    כמבוגרים, לא תתבקשו ללכת בפה מלא "ברזלים"    הטכנולוגיות הטיפוליות התפתחו עם השנים וקיימות היום שיטות המתאימות למבוגרים והמיישרות שיניים בצורה בלתי נראית
איתמר לוין
פסק דין של בית הדין הרבני בחיפה מדגים את אחת הסיבות לתדמית השלילית של מערכת זו: השימוש בלשון עילגת ועמוסת שגיאות, שילד בבית ספר יסודי היה ננזף עליה
קרן אלמוג
שרירים, כוח, מיומנות ולא פחות חשוב מזה... היכולת להתעלות ברגעי השיא! מדוע זה קיים אצל ספורטאים מסוימים ואצל אחרים, חזקים לא פחות, אין את היכולת הזאת והם מפשלים דווקא ברגעים המכריעים?
יוחאי עופר
מלחמת האזרחים בסוריה מאיימת להפוך את הגבול עם ישראל לגבול טרור. צה"ל מגביר ערנות ומתארגן לביצור הגדר. ובינתיים, בגבול לבנון, חיזבאללה מתחמש אך נזהר מפרובוקציות, צבא לבנון נזהר פחות, ובצה"ל מאיימים שסיבוב מלחמה נוסף יגרום ללבנונים להתגעגע להרס שנזרע שם לפני שש שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il